Wanneer komt de SOL 2012/2013?

Ik heb me geabonneerd op een nieuwsbrief van australian gouvernment omdat ik dacht dat ik zo wel snel op de hoogte zou zijn van de nieuwe lijst.
Dit stond er vandaag in de nieuwsbrief:

12 Jun 2012
Officers from the Department of Immigration and Citizenship (DIAC) will visit Port Macquarie and Coffs Harbour on June 19 and 20 to discuss upcoming reforms to the skilled migration program. The changes form part of a broad review of the skilled migration program.

The changes being introduced on July 1 include a new online database connecting Australian employers with potential skilled migrants. Changes also include streamlining the pathway to permanent residence for people already working in Australia on temporary 457 visas.

The employer nomination scheme (ENS) and the regional sponsored migration scheme (RSMS) will be integrated with the new skilled migrant selection model, SkillSelect. SkillSelect is a new expression of interest (EOI) approach to skilled migration. It is online system that enables skilled workers interested in migrating to Australia to record their details to be considered for a skilled visa through an EOI.

“These new arrangements are designed to better respond to labour market demands,” a departmental spokesperson said.

“Intending migrants will be found and nominated for skilled visas by Australian employers or state and territory governments, or they could be invited by the Australian Government to lodge a visa application.

This will give the government greater control and flexibility to adjust to changes in the economy.”

Sponsors must also demonstrate they have a genuine need for the workers and that the skills required cannot be found in their region.

The visiting departmental officers will conduct a seminar and will also be available for brief individual appointments with employers and employees to answer their questions about skilled migration.

“Our officers will be available to provide a range of information on temporary or permanent employer sponsored visa options and the concessions available for regional applicants,” The spokesperson said.

The department’s regional visits program enables employers in communities outside capital cities to attend information sessions and to sit and talk directly with an immigration officer about specific issues they may face.




Ze hebben al eerder infosessies gegeven, maar misschien zijn de nieuwe lijsten er nog niet omdat ze 19 juni nog info gaan geven over de nieuwe regeling. Of is dat niet de juiste conclusie?
Wat denken jullie?
(ja, ik ben ook geobsedeerd door de nieuwe lijsten!)
 
Dat kan, maar hoeft volgens mij niet. Er komt een heel nieuw systeem aan, dat is wellicht nog niet voor iedereen duidelijk. Die lijst is alleen maar een lijst met de beroepen waar het om gaat... Maar wellicht wachten ze daar wel op. Je weet het nooit met ze :)
 
Mijn man dacht ook dat het niet per se met elkaar te maken moet hebben. Hopelijk heeft het er niks mee te maken, is het ver gezocht van mij en komen de lijsten snel!
 
You beat me to it :)

Argh dacht alleen dat de csol tegelijk zou komen :). maargoed als je op de sol staat, zal je ook wel op de csol staan.
 
Als je skilled independent visum aanvraagt of family sponsored, dan noet je beroep op de sol staan.

voor state sponsored, regional sponsored, employer sponsored moet je beroep op de consolidated sol staan. Hier zouden meer beroepen op staan dan de sol...
 
Ah zo. Ik dacht dat het gewoon sol 1 of sol 2 was. Kende die geleerde woorden niet!
Maar goed dat we een emigratiebureau inschakelden!
 
  • Like
Reactions: FOL
Ah zo. Ik dacht dat het gewoon sol 1 of sol 2 was. Kende die geleerde woorden niet!
Maar goed dat we een emigratiebureau inschakelden!

T/m deze maand was dat inderdaad "sol 1" en "sol 2". Nu is het "sol" en "csol" :)
[disclaimer]Kan zijn dat er hier en daar iets niet helemaal zuiver is wat ik zeg, want ik kijk alleen naar regional sponsored/state sponsored/skilled indepentdent[/disclaimer]
 
En FOL. wat betekent de SOL voor je o_O

Even afwachten wat de 2de sol (csol) lijst doet. Dat is de belangrijkere lijst, omdat het erg fijn zou zijn als mijn beroep daar nog op zou staan. In ieder geval goed dat social worker op de eerste lijst blijft staan. Daar twijfelde we niet erg over, maarja je weet het nooit!
 
Inderdaad...pfft gewoon tot de laatste weken laten duren he.

En die stomme staten geven ook niet aan hoe ze omgaan met skillselect. Komen er nog SMP's? Hoe selecteren ze mensen? Welke criteria? Wanneer weten ze uberhaupt iets? Western Australia laat er nog niets over los...
 
Ze laten het dus op de laatste dag (een zaterdag) aankomen. Of misschien zondag als het systeem skillselect live gaat. Of zelfs dan nog niet? Dat zou wel erg teleurstellend zijn...
 
Even afwachten wat de 2de sol (csol) lijst doet. Dat is de belangrijkere lijst, omdat het erg fijn zou zijn als mijn beroep daar nog op zou staan. In ieder geval goed dat social worker op de eerste lijst blijft staan. Daar twijfelde we niet erg over, maarja je weet het nooit!
Dat de social worker op de lijst blijft staan daar twijfelen we niet aan...
Waarom niet?
Ik heb hier en daar al gelezen dat dit beroep meer kans maakt op een positief antwoord bij een visumaanvraag. Klopt dit? Ikzelf ben afgestudeerd in een professionele bachelor sociaal cultureel werk en ben nu reeds 3 jaar in dienst bij een jongerenorganisatie als educatief medewerker. Ik zou het super vinden om in Australië met aboriginals aan de slag te gaan. Ik dacht aan een Skilled independent visum?
 
Dat de social worker op de lijst blijft staan daar twijfelen we niet aan...
Waarom niet?
Ik heb hier en daar al gelezen dat dit beroep meer kans maakt op een positief antwoord bij een visumaanvraag. Klopt dit? Ikzelf ben afgestudeerd in een professionele bachelor sociaal cultureel werk en ben nu reeds 3 jaar in dienst bij een jongerenorganisatie als educatief medewerker. Ik zou het super vinden om in Australië met aboriginals aan de slag te gaan. Ik dacht aan een Skilled independent visum?

Social work staat er al jaaaaaaren op. De kans dat die er dus afgaat is minder groot dan een beroep dat er regelmatig op komt en weer af gaat of een beroep die er net nieuw opstaat voor het eerste jaar. Het tekort aan social workers lijkt dus chronisch te zijn. Meer dan dat kan ik je niet helpen, is te lang geleden voor ons.

Waarom wil je specifiek met Aboriginals aan de slag gaan? Weet je veel van hun cultuur? Naast hun hele eigen cultuur hebben, kent een groot percentage ook hun eigen problemen. Voor die problemen is wel geld, puur als educatief medewerker...geen idee! En wordt een niet Aboriginal geaccepteerd als iemand die hun educatie geeft? Of accepteren ze veel makkelijker/beter een aboriginal social worker? (die overigens zeldzaam zijn)?

Ik heb er verder geen verstand van hoor, hoor alleen verhalen aan :D
 
Back
Top