Wasmachine meenemen?

ik zou er mooi eentje hier kopen maar dan toch geen toploader. ze zijn sneller maar spoelen over het algemeen vreselijk slecht (nieuwe modellen uitgezonderd volgens de choice).
kijk eens op choice.com.au voor goede wasmachine's en als je naar qld komt: op dit moment krijg je 200 dollar terug vanwege zuinig waterverbruik. Mijn machine kostte 670 dollars - 200 vergoeding is maar 470 dollar. Dat ben je ook voor een m3 verschepen kwijt!
Geen risico op stukgaan, dure inspecties etc etc.... en deze machine kan je programmeren dus 's avonds alles erin en 's ochtends is alles mooi klaar zonder dat het de hele nacht nat in de machine heeft gestaan.

o trouwens voor iedereen: ik vind het nog steeds erg wennen maar je kan hier echt in winkels over alles onderhandelen. een beetje zaniken en prijzen vergelijken leverde mij een wasmachine die oorspronkelijk geprijsd was voor 785 op voor maar 670 (in combinatie met een koelkast maar goed ook die werd flink naar beneden geprijsd). Even vragen of er iets van de broodmachine afkon (zonder zeuren overigens) leverde me een prijs van 221 naar 201 dollar op. De moeite toch? je kan het tenslotte maar een keer uitgeven.

over waspoeder: het hangt er erg vanaf of je warm of koud wast. Meeste aussies wassen koud of lauw. Was je meestal heet (60 en meer) dan gaan bepaalde enzymen het loodje laten en heb je dus wasmiddel nodig dat hittebestendige enzymen bevat.
overigens warm en hot hier hangt af van het water dat uit de boiler komt:  hot op de newmarket gardens camping in brisbane is kokend!
 
Wij hebben hier ook een oude Hoover toploader. Mijn schoonzus had pas een nieuwe dus wij kregen deze. Voordeel is inderdaad dat je met een half uur klaar bent maar het spoelen is zeker niet je van het. Ik gebruik vloeibaar en ben de laatste keer vergeten wasmiddel erin te doen. Gezien ik al mijn water opvang vond ik het raar dat er niet zoveel schuim in zat. Toen bedacht ik me dus dat ik het was vergeten en dit zat er nog in van de keer ervoor!!! En dat terwijl ik al de helf gebruik van wat staat aangegeven op de fles.

Maar ja, voorlopig doet hij het nog en de was is wel schoon maar een nieuwe wordt niet meer dezelfde.

Ook heb ik heel veel "pluisjes/stofjes" wat op de was blijft zitten.
 
@ Mariette, onze spullen waren 5 jaar en ouder. Dus het was de moeite niet om alles te verschepen. Anders hadden we dat wel gedaan. En we zouden alles anders voor langere tijd moeten opslaan, weet ook niet of dat goed was geweest.

Al de was die ik overal zie hangen zit vol met pluisjes haha. Maar voor de rest ziet alles er nog goed uit en ik gebruik nooit geen bleek. Nee ik blijf de wasmachines van een half uur een voordeel vinden.

Jojo.
 
Bono, inderdaad, de koud- én warmwaterkraan zijn aangesloten op de wasmachine, zo wordt het dus tot een bepaalde temperatuur gemengd.

Die pluisjes, zouden die in het filter zitten?

Er worden steeds meer front loaders verkocht, en ook die hebben een 'rapid' cycle, of 'eco' of wat de manufacturer het ook noemt. Dus die was is ook met een minuut of 35 klaar (in onze machine dan), en met ongeveer 25 liter. De front loaders komen ook allemaal met 'onze' normale temperatuurknoppen.

Het nadeel van een machine die niet zelf het water opwarmt, is dat, als je een gezin hebt, je warm water op kan raken. Dat is de reden waarom sommigen hier koud wassen. Het is namelijk duurder om de hele dag je water op te kunnen warmen, dan alleen 's nachts. Daar kan je uit kiezen bij het energiebedrijf.

Groetjes,

Ireen
 
[quote author=STW link=topic=6940.msg88175#msg88175 date=1177498785]
Is het handig de wasmachine mee te nemen uit Nederland of zijn de aansluitingen (waterslang) toch anders?
[/quote]

Wij hebben onze (nieuwe) wasmachine ook uit NL meegenomen, en dat is erg goed bevallen. Alleen een andere stekker erop en klaar. We waren er helemaal erg blij mee toen we ontdekten dat de wasmachines in Australie allemaal een stuk simpeler (en slechter) werken dan een goede NL wasmachine. Onze LG verbruikt slechts 49 L per wasbeurt en centrifugeert op 1400 rpm, en elke temperatuur instelbaar. In Australie zijn er vrijwel geen wasmachines te krijgen die hoger gaan dan 1000 rpm, en de gemiddelde toploader gebruikt 120-150 L per wasbeurt, en slecht verwarmde trommels. Mij niet gezien dus .... Een goede Miele wasmachine kun je hier in theorie wel krijgen, maar omdat die zo enorm duur zijn heeft vrijwel geen enkele witgoed winkel die staan. Onze NL LG machine kostte slechts EUR 450,-, en de transport-kosten waren te verwaarlozen.

En ander groot nadeel van toploaders is dat de 'agitator', die trillende middenspil, over het algemeen je kleding voortijdig naar zijn einde helpt. Logisch, wat het ding schuurt continu langs het textiel. Toen we nog in ons huurhuis zaten hebben we al meerdere malen kleding verspeeld door zo'n malende toploader. Met name kwetsbare was legt dan het loodje.

De typische Australische pluisjes op kleding zijn dan ook het gevolg van het gebruik van een toploader. Je kunt aan iemands kleding zien wat voor wasmachine hij gebruikt ;-)
 
Wij hebben een Australische wasmachine die tot 1200 rpm gaat.
Aangezien het hier wat vaker mooier weer is, is het als je de was gewoon buiten hangt zo droog. En daarom hoeven de wasmachines geen 1600 toeren draaien. Zomers gebruiken wij maar 600 toeren.
De wasmachine is ook groter, dus het waterverbruik moet je relatief bekijken: hoeveel kilo was doe je.
 
Ik heb de oplossing voor de pluizen gevonden denk ik. Hebben dus een top loader, in het midden zit een staaf en die kan je eruit halen  en de hoeveelheid pluizen kan verwijderen. Na lang zoeken gevonden. Hopelijk is nu probleem over. En ben ik niet meer herkenbaar als juffrouw pluis zoals ik mijzelf al was gaan noemen.
Thanks Ireen.

Groetjes Erna
 
Doe het net als ik.............

Wasmachine verkocht en nu was ik alles in de creek......look out for the crocs honey :smile:

Jack :evil:

ps; ik heb geen last van...pluisjes :grin:......damned....girl talking :p
 
:grin: :grin: :lol:, Ik dacht dat er kippen rondzwommen in de creek :? :oops:
ze smaken naar kip !!!!!!!, beetje taaier but who cares..

Jack :evil:
 
Ah, fijns, Erna, dat je van de pluizen af bent :)

Nog even over de toploaders; als je wasverzachter gebruikt, heb je kans op paars/zwarte vlekken in je was. Weet niet meer of ik het ergens las, of van iemand hoorde, maar ik moest het lintfilter verdorie met een zelf in elkaar geknutselde superlange borstel schoonmaken, en het bleef eigenlijk een hopeloze zaak. Blij dat we een frontloader hebben!

Ireen.
 
Ik gebruik wasverzachter als ik beddengoed was, want droog ik buiten. Gelukkig nog geen last gehad van vlekken. Ik heb een goedkope toploader, hebben alles budget gekocht toen we aankwamen. Maar ik heb niet zo'n 'staaf' in het midden.
 
In dat geval, Lin, zal jij geen problemen krijgen met vlekken, want het is de aangekoekte wasverzachter die die vlekken veroorzaakt (ter info voor de toploader-bezitter: helemaal onder de lintfilter - dat is dat ding in het midden - kan je zelfs zíen dat er donkere aanslag/prut zit, zo niet, dan heb je mazzel... :-D).

En op de een of andere manier waren altijd Steve's shirts de klos...  :|
 
Hallo,

Een paar weken geleden had ik de gouden tip gegeven om pluisjes tegen te gaan, maar.....MIJN POST IS WEER EENS VERWIJDERD!!!!!

Irene
 
Leuk deze topic, ook ik heb thuis een Miele met een voordeurtje, ik ging dus op de camping vrolijk mijn wasje doen in een half uurtje maar toen het klaar was moest ik nog een half uurtje want de kleren van de kinderen waren beslist niet schoon modder en andere speelvekken waren er niet uit en m'n witte was werd er ook niet echt witter op, en inderdaad vond ik ook van die vreemde pluisjes op de was.
Eenmaal weer thuis deed ik alles weer in mijn eigen wasmachien en alles kreeg weer z'n eigen frisse kleurtje terug dus ik vond die toploaders flink niks, mochten wij dus definitief gaan , dan gaat echt mijn eigen wasmachine wel mee.

groetjes Manja :smile:
 
[quote author=Eerainuh link=topic=6940.msg90946#msg90946 date=1180011315]

Hee Irene, wat was die tip ook al weer?


[/quote]

een scheut azijn in het buisje :grin: :grin: Gelukkig had ik het op tijd gelezen want het helpt echt. Vond het dan ook erg jammer dat al die berichten toen waren weggehaald.

Want ook jouw tip Irene gister dat je het middenstukje eruit kon halen wist ik niet. Het was niet supervies maar heb het wel even schoongemaakt :up:
 
Back
Top