Wat gaat er met de huizenprijzen gebeuren in Australie

ik vond het noorden heel leuk rondom die bay's , umina beach, woy woy bay, hele mooie omgeving, alleen je kunt er alleen naar kijken , een flink stuk grond is er niet en heel veel huizen op palen, polehomes en dan heb je dus een terras en that;s it, dus dat valt denk ik af, of we moeten een mazzel hebben en toch een flink stuk vinden.

We vinden mac arthur gebied ook te gek, rondom Camden en ik denk dat dat het ook zo ongeveer we wordt, sydney is goed te doen en Wollongong ook, dit ivm de universiteit.

One can dream... LOL. Zou een huisje in Avalon helemaal niet slecht vinden ;) Blijft bij dromen of toch commercieel orgaandonor worden, hahahaha.

Heb je ook gekeken bij Bowral? Was een tripje wat wij vanaf W'gong vaak deden. Reden waarom je voor W'gong Uni kiest? Zit nu te 'kijken' naar Thirroul en omgeving. Ken het nog van de vorige keer, vond het daar erg leuk, beetje surfersenclave... gezellig en toch redelijk dichtbij Sydney. Maar commute is hell, heb ik me laten vertellen.

Good luck met zoeken. Hou 'ons' op de hoogte, ik ben erg nieuwsgierig naar het hele proces. Misschien interessant nieuw draadje??

Cheers!
Kath
 
Ik ben ook heel benieuwd haha, als je mij 10 jaar geleden had gezegd uberhaupt dat ik hier zou gaan wonen had ik al heel hard geroepen dat dat niet zo is, gelukkig heeft het leven verrassingen , beetje spannend houden he!! ghe ghe ,Umina beach is trouwens niet zo extreem duur hoor, maar we zagen daar geen perspectieven voor een plek die aansluit op onze wensen, een pole home met een terras vind ik joepie met 2 hondjes ,

De meiden zien het zitten naar Wollongong uni te gaan en het is tegenwoordig een internationaal erkende uni, beetje lullig als je hier veel tijd in een studie stopt en je kan er alleen wat in Oz mee, die ene wil iets met journalistiek gaan doen en dat moet je breed zien denk ik.
Tot nu toe vind ik rond Umina het leukst ivm strand,(maar grond een probleempje) waar je ook nog met je honden vrij mag lopen en rond Camden vind ik het zo mooi, prachtig die uitgetrekte groene berg en dal views.
 
Ozzieozzieozzie, Sjoem,

Deze IT'er komt jullie kant op deze zomer en houdt van uitslapen (of eigenlijk "niet vroeg naar bed", wat uitslapen soms forceert), lapje grond en werken in de trein of vanuit de boomhut (met wifi). En o, ja, kopje koffie in de zon 's ochtends :)

Ik begrijp dat jullie een oplossing hebben gevonden voor wonen dichtbij Sydney, niet erin en toch in de stad werken? Ik dacht dat ze in Australië niet zo van het afwijken van de 9-5 mentaliteit waren, maar dat valt dus wel mee?

Ben er zelf trouwens nog niet helemaal over uit wat we moeten doen. Kopen in de stad, om prijsstijging af te wachten, te verkopen en na een jaar of 5 met spaargeld in QLD settelen. Of beginnen met huren. En als kopen, dan midden in de stad of toch iets erbuiten. Erg lastig :)

We kijken nu al wel een tijdje naar de huizen op Scotland Island (of het stukje grond aan het strand dat ook te koop staat). Dat leek ons ook wel een mooie oplossing om toch landelijk gevoel in de stad te krijgen en dichtbij werk te wonen, zeker als dat ook nogeens ergens in of rond the northern beaches is.

Moeilijk! :)
 
Hier een paar interessante berichten:

http://www.news.com.au/money/property/decade-of-house-pain-predicted-for-melbourne/story-e6frfmd0-1226091470380

http://www.theage.com.au/victoria/agents-withhold-house-price-data-20110709-1h859.html
 
Nice. Ga mooi even aan de kant toekijken denk ik :) En tegelijk het huis hier in NL nog even verhuren in plaats van verkopen. Als ik m'n vriendin zover krijg in ieder geval. Als we nu verkopen (aangekocht in 2006), mogen we meteen aftikken en dat hoeft van mij ook weer niet.

Kopen op hoogtepunt en verkopen op dieptepunt is toch niet echt mijn hobby. En in Australië weer kopen op hoogtepunt doe ik liever ook niet, hoewel je dat moeilijk van tevoren kan inschatten.
 
Back
Top