wat heb je nodig om

ayngael

New Member
wat heb je nodig om je werkervaring aan te tonen? arbeidscontract, loonstroken oid?

kan iemand me dat vertellen?

ps ik heb ergens gelezen dat je werkervaring moet hebben voor een SOL beroep maar dat je een assesment voor een ander sol beroep kan doen.... Dus bv ik ben medical scientist (60 pnt) maar ik heb ervaring in een ander SOl beroep... kan ik dan toch een skilled aanvragen met medical scientist als beroep?


kizzz patricia
 
het beste is

Een Werkgevers verklaring. :?

Eentje op bedrijfspapier (met adres-gegevens) met datum aanvang/einde , functie, volledige taakomschrijving, en uiteraard handtekening van de baas.

Veel plezier ermee ,
groetjes Johan
 
èn denk erom, met volledige taakomschrijving
wordt dat ook precies zo bedoeld, dus echt alles
wat je doet en het liefst ook nog met welke
apparatuur/materialen/gereedschappen.

Succes

groetjes Miranda
 
Ik sluit me aan bij onderstaande personen.
Het is handig om hem zelf te schrijven (per baan) in het Engels en zo uitgebreid mogelijk. Dan laat je hem uitprinten (minstens 3 x of zo, hoef je niet meer gecertificeerde kopieen te laten maken) en ondertekenen door baas/collega/directeur/HRmanager of wie dan ook).

Als je een 60 punten beroep hebt moet je in ieder geval 12 van de laatste 18 maanden in EEN beroep op de SOLlijst hebben gewerkt. Je kunt nog extra punten ontvangen voor werkervaring en dat is (naar ik mij meen te herinneren) 10 punten als je 3 van de laatste 4 jaar in je opgegeven beroep hebt gewerkt, OF in een daaraan gelieerd beroep.
Anders krijg je 5 punten als je de laatste 2 van de 3 jaar in EEN beroep op de SOLlijst heb gewerkt , geloof ik.

succes,
Henriette

ps. Dit zou kunnen veranderen in de loop van het jaar ivm eventuele nieuwe regeld. Zie topic daarover.
 
is dat alles een werkgevers verklaring :lol: :lol: :lol:????

pfff ik dacht al dat ik loonstroken van de afgelopen jaren moest gaan sparen enzo....

thnx voor het antwoord
 
Een loonstrook van je laatste maand bij je huidige werkgever kan handig zijn als extra bewijs, maar is dus niet verplicht. Ik heb de meest recente er wel bijgedaan. Je kunt wat dat betreft niet compleet genoeg zijn...

Henriette
 
[quote author=henriette link=topic=4670.msg59167#msg59167 date=1147340059]
Ik sluit me aan bij onderstaande personen.
Henriette
[/quote]


He henriette

Ik wist niet dat je helderziend was  :-D :lol: :-D
(moest zeker BOVENstaande zijn)

En ja lin , heeelemaaal gelijk , bijna vergeten dat het in het engels moest  :oops:


Groetjes Johan
 
[quote author=damhooligan link=topic=4670.msg59290#msg59290 date=1147451647]
[(moest zeker BOVENstaande zijn)
Groetjes Johan
[/quote]

Dat ligt er maar net aan hoe je profiel ingesteld staat, nieuwste bericht bovenaan of oudste bericht bovenaan  :wink:
 
[quote author=damhooligan link=topic=4670.msg59078#msg59078 date=1147276131]
het beste is

Een Werkgevers verklaring. :?

Eentje op bedrijfspapier (met adres-gegevens) met datum aanvang/einde , functie, volledige taakomschrijving, en uiteraard handtekening van de baas.

Veel plezier ermee ,
groetjes Johan
[/quote]

Sja, het is geen probleem om een werkgeversverklaring van mijn vorige werk te krijgen maar ik voel er eigenlijk weinig voor om op mijn huidige werk om een werkgeversverklaring te vragen want dan kunnen ze het vermoeden krijgen dat ik bij ze wil gaan stoppen.... of ik moet natuurlijk met een goeie smoes komen :) Ik wil iig sowieso eerst de volledige aanvraag procedure rond hebben voordat ik ook maar ga laten vallen dat ik plannen heb om naar ozzy te gaan.
 
smoesje:

1. ik heb een verklaring nodig omdat ik me aan het oriënteren ben
voor een cursus zus en zo en ze willen graag weten wat ik doe;
2. eeuuh, ik ben bezig om mijn werkdossier thuis compleet te maken
en ik heb al een werkgeversverklaring van mijn vorige werkgever(s),
kan ik die van jou ook krijgen? Hier heb je een voorbeeldje;

misschien zijn er nog meer mensen die een 'smoesje' hebben.

groetjes Miran  :)
 
Ik ga emigreren dus ik heb deze referentie brieven nodig.
Maar dit zal nog wel twee jaar gaan duren, ik houd je op de hoogte van de vorderingen en voordat je het weet neem je zelf ontslag. :up:

Ook leer je meteen je baas kennen, hoe sportief die is :roll:

Jack :evil:
 
[quote author=4np link=topic=4670.msg59332#msg59332 date=1147504476]
Sja, het is geen probleem om een werkgeversverklaring van mijn vorige werk te krijgen maar ik voel er eigenlijk weinig voor om op mijn huidige werk om een werkgeversverklaring te vragen want dan kunnen ze het vermoeden krijgen dat ik bij ze wil gaan stoppen.... of ik moet natuurlijk met een goeie smoes komen :) Ik wil iig sowieso eerst de volledige aanvraag procedure rond hebben voordat ik ook maar ga laten vallen dat ik plannen heb om naar ozzy te gaan.
[/quote]

Dat gaat je helaas niet lukken. De ACS wil al deze referentiebrieven hebben. Dus idd moet je iets met een smoesje doen....ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem....Maar het vreemde in deze situatie is dat ik graag de referentiebrief direct in het engels wil hebben (scheelt me weer een vertaling)... is me bij de anderen ook gelukt.....ik ga de brief zelf schrijven en laat hem gewoon dan ondertekenen en uitprinten op officieel briefpapier.....
 
Sja, maar smoesje of geen smoesje, het blijft vreemd dat je een werkgevers verklaring komt vragen ;) Normaal gesproken zou je iets dergelijks pas vragen op het moment dat je ergens weg gaat. Ik ga er eens over nadenken....  Watg betreft in het Engels, dat is  geen enkel probleem. Het bedrijf waar ik werk is zo internationaal dat de voertaal Engels is en alle documentatie, correspondentie en communicatie sowieso in het Engels verloopt. Dat zit dus wel goed, maar nu nog een goede smoes ;)
 
Waarom vertel je niet gewoon dat je wil orienteren of je in aanmerking komt voor een visum voor Australie. Maar dat je daarvoor nu eenmaal een werkgeversverklaring nodig hebt. Wees eerlijk met een creatief kantje eraan. Zul je zien dat het gewoon goed gaat.
 
[quote author=Lin link=topic=4670.msg59320#msg59320 date=1147475043]

Dat ligt er maar net aan hoe je profiel ingesteld staat, nieuwste bericht bovenaan of oudste bericht bovenaan :wink:

[/quote]

Hey lin

Ik wist niet eens dat dat kon  :oops:

Heb ik weer iets bij geleerd , bedankt lin  :up:

Groetjes Johan
 
@ Johan: inderdaad, oude berichten staan bij mij onderaan.............helaas, toch niet helderziend.

Ik heb ook nog steeds niet opgezegd en als volgt mijn referentie gekregen (zelf geschreven, in het engels etc.)

Ik heb een betrouwbaar enigszins bevriend persoon in vertrouwen genomen. In dit geval was het de HRM manager (die ondertussen zelf al weer weg is, maar dit nog wel voor mij heeft gedaan zonder dat iemand anders het weet).
En die vond het alleen maar super leuk natuurlijk! Zijn privé telefoonnummer staat dan ook bij de referentie. Het zou ook een bevriende collega kunnen zijn. Het hoeft niet persé je leidinggevende te zijn hoor! Je zou zelf nog een briefje erbij kunnen schrijven dat men het nog niet weet en dat je daarom de opgegeven persoon als referentie gebruikt.
En inderdaad Lin, ik heb het in eerste instantie gebracht als: "ik wil eens zien of ik uberhaupt in aanmerking kan komen voor een visum. Daar heb ik een werkgeversverklaring in het Engels voor nodig. Dit allemaal nog ter oriëntatie."

Voor dat de hele papiermolen rond is en jij een definitief verhaal hebt (en ontslag neemt) is iedereen die vraag om de referentie alweer vergeten............

succes
Henriette
 
Zelfde probleem gehad. Heb uiteindelijk voor ACS de meest recente werkgever niet opgegeven (maar ja, was sprake van ruim 20 jaar ervaring, dussss) En voor de DIMA hebben we een vertaald contract met loonstrook als bewijs van Employment. Kan zijn dat ze het niet accepteren, maar dan krijgen we vanzelf een verzoek en dan is er nog tijd genoeg om het bekend te maken. Hoe dan ook, de aanvraag zit met dat contract in ieder geval in de pijplijn!

Good luck, erg bekend dilemma
 
Ik heb een collega gevraagd om de referentiebrief te ondertekenen... ik zag mijzelf ook nog niet naar mijn manager gaan om een referentie te vragen, zeker gezien ik toen nog een jaarcontract had... Dit contract is inmiddels wel omgezet naar een vast dienstverband, maar toch...

Groetjes,
Lela
 
Back
Top