wat heb je nodig om

Bij ons heeft de bedrijfsleider getekend en niet de directeur.
Alles ook in goed vertrouwen hoor, dus gewoon met zijn
directe nummer erbij.

Hoi Kathleen (en anderen)

Je schreef onlangs:
....... voor de DIMA hebben we een vertaald contract met loonstrook als bewijs van Employment. Kan zijn dat ze het niet accepteren, maar dan krijgen we vanzelf een verzoek en dan is er nog tijd genoeg om het bekend te maken. .....

Ik was heel benieuwd hoe dit afgelopen is, omdat wij nu in het zelfde schuitje zitten (aanvraag voor DIMA). Zijn ze bij jullie accoord gegaan met vertaald vast contract en loonstrook van de huidige werkgever? Of was er toch nog een werkgeversverklaring nodig?

Ik hoor het graag, anders moet ik ook even een goede smoes gaan verzinnen..    :|

Groetjes Aussiegirl

@ Aussiegirl: geen idee of ze het voldoende vinden, we hebben nog geen case officer, dus niemand heeft er nog naar gekeken. We hebben dit zo gedaan op advies van migratie-agent. Zij stelde dat altijd nog om een referentie kan vragen, maar dat ze het wrsch wel accepteren omdat er zoveel andere referenties al bij zitten.

Inmiddels is er het e.e.a. weer veranderd. Het project van manlief werd afgerond en de opdrachtgever is zo vriendelijk geweest om een prima referentie te schrijven in het Engels en zonder vragen.... Die hebben we er achteraan gestuurd. Vrees dus dat ik je niet kan antwoorden of een contract voldoende is... Look at it this way, op het moment dat ze meer willen weten, weet je in ieder geval zeker dat er serieus naar jouw aanvraag wordt gekeken en durf je misschien het risico te nemen.

Trouwens: je hoeft geen reden op te geven voor je referentie. In dit hele traject is voor ons het beste devies gebleken om gewoon niet te veel te willen vertellen/verklaren. Bij ons zijn er weinig vragen gesteld, men denkt er vaak niet eens aan, 't is dat je er zelf zo mee bezig bent.

Ik heb zelf een engelstalige brief geschreven waarin mijn arbeidscontract vermeld was, mijn functie, mijn taken en de benodigde vaardigheden. Dit heb ik in het Engels geschreven en laten uitprinten op papier van alle instellingen en laten ondertekeken. Ik heb dit ook op mijn huidige werk gedaan. Smoes; gewoon verteld dat ik wilde kijken of ik in aanmerking kon komen voor een visum en hiermee bezig was, maar dat de hele procedure minstens anderhalf jaar in beslag neemt en ik dus pas eind volgend jaar weg ga (als ik al een visum krijg). Dan ben ik eerlijk geweest en kunnen ze rekening houden met mijn plannen. Mocht het onverhoopt niet lukken is er ook niks aan de hand. Mijn baas deed er niet moeilijk over.

Back