wat is duuder of wat is goedkoper in Australië?

Er zijn er nog genoeg. Als je zoekt op "duurder" of "goedkoper" kom je een heleboel tegen.
of zoek anders op appels en peren  :) :wink: kom je ook heel veel tegen.

Groetjes
Syl
 
sigaretten schijnen ook duur te zijn down under.
een pakje marlboro kost al ergens tussen de $ 7,50 en de $ 9,50

dus da's ook wel duurder.
 
Ik heb het nieuwe topic met het oude samengevoegd; zo blijft alles tenminste een beetje bij elkaar.
 
Hoe zit het bv. met de prijzen van:

-bioscoopkaartje
-theater
-themepark
-dvd films
-cd's
-mountainbike(goed kwaliteit)


greets,


Alex
 
Ik denk niet dat je veel wijzer zult worden tenzij je echt specifieke producten gaat vergelijken (en zelfs dan hangt het maar helemaal af van je inkomen en kosten hier vs. daar...)

Onderstaande dingen hebben allemaal een ontzettend brede prijs"range":
-bioscoopkaartje
$5-20
-theater
$5-150
etc...
 
Ik geloof niet dat ik mijn beslissing om wel of niet te emigreren af zou laten hangen van een bioscoop of theater kaartje. En trouwens ook bij ons zijn dezelfde prijsverschillen wel te vinden hoor. ga je naar een film in een clubgebouw voor de kids of neem je ze mee naar de bios daar zit nog al wat verschil in.

groetjes Manja :)
 
En dan nog... Ga je naar een kleine bios in je stad met 2 zalen, of ga je naar een grote stad in de buurt met 15 zalen...

Je moet er ook vanuit gaan dat je in Australie een heel ander inkomen hebt. In verhouding is het volgens mij hetzelfde als hier. sommige dingen zullen wat goedkoper uitvallen en sommige dingen wat duurder. Wat er tegenover staat is dat je in een land woont waar het (bijna) altijd aangenaam warm is, waar je meer ruimte hebt, waar de mensen heel anders zijn...  etc.
 
Ha ha, om even terug te komen op de prijzen van wonen...: Laim en ik hebben ongeveer de helft van de tijd "gratis" geleefd. (in de tijd dat we 9 maanden door t land rondreisde) Gewoon in ons gammele busje met zelfgetimmerd bed erin, en huppetee, langs de kant vd weg ergens in een woonwijkje, een beetje aan het uiteinde van een rustige straat. Om 7 uur weer op om nooooodig een plasje te plegen, tandjes te poetsen en wassen. Rond die tijd zijn de openbare toiletten/douches net gepoetst haha. En dan weer afwisselen met af en toe dagje camping natuurlijk. En ik geef toe, na een poos wordt je t ook wel erg moe als je in een Stubbie busje woont met de woon-slaap- en eetkamer in een...
Iemand anders die dit van te voren ook zo heeft gedaan om zo lang mogelijk in Oz te kunnen rondreizen?
Ook gingen we vaak rond 5 uur 's avonds naar Coles of woolies, brood was dan voor de helft.
Tja, khoop wel dat wanneer ik wordt toegelaten in Oz ik niet meer zo HOEF te leven... :roll:
 
:-D Wat een feest van herkenning Mariekske....wij hadden i.p.v. een busje een Datsun 180B waarvan de voorbank helemaal achterover kon. Daar sliepen wij regelmatig in, afgewisseld met slapen in ons tentje als we ergens langer bleven.

Zou het zo over doen.....maar beetje lastig met twee kleine kinderen ben ik bang :-D :-D
 
wat dacht je van zelf zingen :-D :-D en af een toe een toneel stukje opvoeren :lol: :lol: dat kost helemaal niets.

groetjes Manja :)
 
wat ik weet van mijn vriendin is dat zij $80 betaald voor de elektra, $12 voor een pakje sigaretten en $350 per week voor het huis (grrot huis overigens)
Ik betaal hier voor de NUON €170 per maand (GAS EN LICHT) €880 bruto voor de hypotheek en €4,10 voor een pakje levensverkorters.

Nu moet ik wel opmerken dat de energieprijzen hier gekoppeld zijn aan de gas prijs en de gasprijs is gekoppeld aan de olieprijs. TEL UIT JE VERLIES :x

ik denk dat je per saldo dus niet echt een verschil hebt, alleen over het weer hoeven we het niet te hebben. DAT IS HIER ALTIJD SLECHT en daar veel beter.
:cry:i want to get out of here,plssssssss
 
Sunshine Coast prijzen:
$ 230/week  voor een 2 bedroom app. zonder air-condition in een redelijke buurt
$ 114/ 2 maanden electriciteit, incl ambulance
$  40/ maand voor Telstra = telefoonlijn + tikken van pre-paid pakket internet
$  62,000.00 voor een nieuwe Nissan Patrol ST middenklasse (kwijlen maar (nog) niet kopen
$ > 450,000.00 voor een bescheiden huisje op max. 400 m2 en zonder ocean or riverview
$ > 10,000.00 voor een bescheiden caravan van 25 jaar oud
$ 16,000.00 voor een Mitsubishi Delica (4 WD Van) 1994, geexporteerd uit Japan met 50 tot 100.000 kilometer op de teller en zonder warranty (als alternatief voor de Nissan)

$1.49 tot 3.80 voor een wit/buinbrood
$ 1.99/kg aardappelen
$ 3,40/kg rode uien
$ 3.00 tot 6,40 voor een kilo groente


een paar prijzen om een idee te krijgen

groetjes Annelies 
 
[quote author=mariekske link=topic=4397.msg55091#msg55091 date=1144442213]
Iemand anders die dit van te voren ook zo heeft gedaan om zo lang mogelijk in Oz te kunnen rondreizen?
[/quote]

Tijdens ons backpacker-festijn leefden we met z'n tweeen (niet zulke hele grote meisjes) in een Ford Falcon!  :-D 's Avonds alle spullen naar de voorbank en achterin slapen, afgewisseld met een tentje en heeel af en toe (toen ik ziek was/toe ik het even echt zat was/toen er een meter sneeuw lag (tasmanie)) een nachtje in een huisje. Luxe!
 
Back
Top