Wat kun je in Australie niet krijgen?

Rixta

New Member
Zomaar eens even een vraag, gewoon omdat ik benieuwd ben naar de antwoorden. Wat is het meest opvallende voorbeeld van iets waarvan je dacht dat je het over de hele wereld kon kopen en wat in Australie (vrijwel) onbekend is?
Wat mij betreft staat op nummer 2 ronde, witte schoenveters, maar nummer 1 is beslist rijggaren. Voor iemand die graag haar eigen kleren naait eigenlijk onmisbaar, in Nederland in elke winkel te koop, maar hier totaal onbekend. Gek hoor. :smile:

Groetjes,
Rixta
 
Hi Rixta,

Ik wil ook nog wel eens wat onder de naaimachine gooien maar ik kan hier in Brisbane, QLD gewoon rijggaren kopen bij de hobbywinkel..... Wat ze hier in Oz niet verkopen is tuingereedschap om het onkruid tussen je tegels uit te wieden. Het is een soort haak met een heel scherp uiteinde die je in NL en de USA overal kunt kopen. Hier doen ze echter alles met weedkiller.....

Jacqueline
 
Hoi,

Weet niet wat er niet verkrijbaar is, maar heb wel een vraagje hierover;
Toen we vorig jaar kort in Adelaide waren heb ik wel veel chocolade gezien maar niet de melkchocolade  van Coté d'or (niet de gevulde of zo, maar die in dat rode kartonnetje). Da's mijn favoriet en ik wil natuurlijk wel graag weten of ik deze dan met grote doos mee moet nemen of deze daar wel kan kopen...
Of is de enige optie afkicken????

Groetjes, Florence
 
Je hebt hier veel Lindt chocolade, ook errug lekker.

Wat ik mis: goede (en leuke!) kinderschoenen van leer. En Paradontax. En 'normale' pap voor kinderen en niet van die kleffe havermout hap.
 
Ik kan zo tientalen dingen op noemen. Maar nu even niet. Gek is dat soms..  :lol: :lol: :grin:

Oja 1-tje Sambal badjak.. Schijnt dat het wel te krijgen is alleen nergens te koop.  :roll:

Over chocola. Genoeg te krijgen hier. Van lekker tot nog lekkerder.. Tijden dat al het chocola nep en goor is zijn geloof ik voorbij. In Adelaide iig wel.
 
@  Sander / M5,  even aan Rixta vragen of ze zo'n gezichtsdoekje voor je dicht wil naaien, heb je een
washandje  :lol:

Groetjes Jolanda :up:
 
[quote author=jolanda b link=topic=8096.msg105959#msg105959 date=1198924159]
@  Sander / M5,  even aan Rixta vragen of ze zo'n gezichtsdoekje voor je dicht wil naaien, heb je een
washandje  :lol:

Groetjes Jolanda :up:
[/quote]

Vandaag washandjes gevonden voor $ 2 bij de Reject Shop
 
Ik zou geloof ik tulpen en hyacinten missen. Een bosje bloemen is heel duur in Oz en het zijn bij de niet-super florist vaak afzichtelijk boeketten. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten...

Fae
 
Sambal Badjak is te krijgen in China Town of bij de Dutch Club hier in Brisbane. Dus iig gewoon verkrijgbaar ergens in Australie ;).

Chocolade is in zoveel soorten en maten te krijgen dat ik denk dat er vast wel iets bijzit dat je lekker vindt.

Washandjes zijn inderdaad lastig. Wist niet dat ze die bij de reject shop hadden :D.

Wat ik hier niet kan vinden: paradontax tandpasta, marsepein, lekkere hagelslag (waar je niet 7 dollar per pak voor betaald), Nederlandse boeken.

Verder hebben we van het meeste wel gevonden wat we wilden. Zo is de Aldi goed voor dropjes, kerst en paasstol en andere europese heerlijkheden (helaas ook van de winkelwagentjes met een muntje  :? :x :shock:).
 
De Aldi.....zo is er ook nog een hele goede winkel in Australia genaamd Myers.
Damned die zitten niet in de NT, heb al een brief gestuurd naar Mr.Myers wanneer ze hier komen vestigen.

Jack :evil:
 
Aldi is fijn! Gewoon een muntje kopen van $1 en aan je sleutelhanger hangen, verkrijgbaar bij de kassa  :up: Marsepein heb ik ook bij de Aldi zien liggen!
Patatje oorlog te verkrijgen in Sydney! Hollandse frietkraam, met pasen nog gegeten!
Koffiemelk: gewoon bij de Woolies van Nestle, Carnation, evaporated milk. Je hebt het zelfs in light. Het zit in een blikje bij de houdbare melk.

Er zijn best veel dingetjes die ik wel weer eens lekker zou willen eten, Hema rookworst bijvoorbeeld. Ik hoef maar een NL tijdschrift door te bladeren en zie alle reclames! Maar voor het meeste is wel een vervanging te vinden. En wat er niet is, vraag ik of men het naar me opstuurd als ik er weer eens echt trek in heb.

Groetjes Lin
 
Zo speciaal is die Hema rookworst nu ook weer niet hoor;
Die van slager Tromp was pas lekker, maar ja die zijn ermee gestopt.
Tot nu toe heb ik trouwens nog niets gelezen wat me doet twijfelen over onze plannen :p

Bart
 
Lekkere mayonnaise is niet te vinden. Getver!! Gelukkig hebben ze mijn favoriete bier (DUVEL). Wel $7 voor eentje. Getver getver!!
 
Tijdens onze vakantie hebben we gezocht om karnemelk.
Konden het nergens vinden maar schijnt toch wel verkrijgbaar te zijn met de naam buttermilk. :dunno:
dit is toch wel iets wat ik zou missen wanneer we de definitieve oversteek gaan maken.

Groet Markus
 
[quote author=Lin link=topic=8096.msg105973#msg105973 date=1198929296]
Patatje oorlog te verkrijgen in Sydney! Hollandse frietkraam, met pasen nog gegeten!
[/quote]

Durf het bijna niet te bekennen, maar bn er ook geweest begin dit jaar. Wat een tegenvaller was dat zeg!

Echte lekkere drop heb ik daar nog niet gezien en salmiak en zoethout. Ben ik redelijk aan verslaafd.
 
Zelf aardappelen schillen en in frietjes snijden en die bakken in de frietpan. Dan heb je al patatjes :) mayonaise is dus te koop blijkbaar. Pindasaus kun je volgens mij ook wel zelf maken toch? Of hebben ze geen pindakaas? Dan heb je al vrij snel een patatje oorlog :) Zijn er nou geen dingen in Australië die ze hier niet hebben en wel heeel lekker zijn? Buiten de TimTams dan :)
 
Back
Top