Wat kun je in Australie niet krijgen?

[quote author=Tekkel link=topic=8096.msg105974#msg105974 date=1198929893]
Zo speciaal is die Hema rookworst nu ook weer niet hoor;
[/quote] Smaken verschillen gelukkig  :wink:, waar de Hema rookworst ook vandaan komt hier heb je hem niet en ik mis heeeeel erg  :cry:
 
Hihi, ik had kunnen weten dat dit soort antwoorden langs zouden komen. :p Maar ik vroeg nu juist heel nadrukkelijk naar dingen waarvan je zou verwachten dat je ze makkelijk kunt krijgen, maar die er niet zijn. Dat je hier geen stroopwafels kunt kopen weet je wel en van veel andere dingen verwacht je het ook. Maar er zijn van die dingen waarvan je denkt dat ze universeel zijn, om dan opeens te merken dat dat niet zo is.
Bedankt trouwens voor die tip over het rijggaren. Ik ga het eens vragen in de hobbywinkel om de hoek. In de plaatselijke naaiwinkel hadden ze er nog nooit van gehoord, maar een hobbywinkel heeft soms net ietsje meer.
Iemand nog een tip voor die schoenveters? :lol:

Groetjes,
Rixta
 
[quote author=Rixta link=topic=8096.msg106007#msg106007 date=1198962933]
Hihi, ik had kunnen weten dat dit soort antwoorden langs zouden komen. :p Maar ik vroeg nu juist heel nadrukkelijk naar dingen waarvan je zou verwachten dat je ze makkelijk kunt krijgen, maar die er niet zijn. Dat je hier geen stroopwafels kunt kopen weet je wel en van veel andere dingen verwacht je het ook. Maar er zijn van die dingen waarvan je denkt dat ze universeel zijn, om dan opeens te merken dat dat niet zo is.
Bedankt trouwens voor die tip over het rijggaren. Ik ga het eens vragen in de hobbywinkel om de hoek. In de plaatselijke naaiwinkel hadden ze er nog nooit van gehoord, maar een hobbywinkel heeft soms net ietsje meer.
Iemand nog een tip voor die schoenveters? :lol:

Groetjes,
Rixta
[/quote]

Ow, okee, bedoelde je dat...

Klompen dan?  :roll:
 
Bedoel ik ook: had echt gewoon kinderschoenenwinkel hier verwacht met decent shoes. Kom hier alleen nog maar schoentjes tegen van plastic, of de bovenkant van leer maar binnenin plastic (waaaaaaah, subtiel omschreven als man-made material...jaaaa). Iemand daar nog tips voor???? Ben bij Meyers en D. Jones geweest in Sydney en ook daar wel geteld 1 paar van leer die en beetje te pruimen waren (okay, smaak enzo, I know... maar ben al dat roze glitter, hakjes en bloemspul voor meisjes een beetje zat) maar weer RETE-duur. Weet iemand of er een speciaalzaak voor kinderen is of een winkel die een wat uitgebreidere collectie heeft??

En verder had ik hier ook wel factor 50+ zonnebrandspul verwacht te kunnen krijgen (heb je in Nederland wel van Nivea en van Zwitsal) voor kinderen: nope.... gaat hier 'maar' tot factor 30....

Witte schoenveters? Kijk eens in sportwinkel, misschien daar?
 
[quote author=Rixta link=topic=8096.msg106007#msg106007 date=1198962933]
Dat je hier geen stroopwafels kunt kopen weet je wel en van veel andere dingen verwacht je het ook.
[/quote]

Stroopwafels liggen hier gewoon bij de Woolworths

en

[quote author=M5 link=topic=8096.msg106006#msg106006 date=1198962467]
[quote author=Tekkel link=topic=8096.msg105974#msg105974 date=1198929893]
Zo speciaal is die Hema rookworst nu ook weer niet hoor;
[/quote] Smaken verschillen gelukkig  :wink:, waar de Hema rookworst ook vandaan komt hier heb je hem niet en ik mis heeeeel erg  :cry:
[/quote]

Ook bij de Woollies ligt Dutch Rookwurst. (samen met witlof, andijvie, bospeen, frico-kaas, bokkepootjes, remia frietsaus, hagelslag, speculaas, enz.) Heb de rookworst nog niet geprobeerd!

Zelfs de Ruyter vlokken, anijshagel, vruchtehagel ligt hier in de deli-shop. Echt ongelooflijk!

Groeten Sander
 
[quote author=Kathleen link=topic=8096.msg106010#msg106010 date=1198963961]

En verder had ik hier ook wel factor 50+ zonnebrandspul verwacht te kunnen krijgen (heb je in Nederland wel van Nivea en van Zwitsal) voor kinderen: nope.... gaat hier 'maar' tot factor 30....

[/quote]

Kath, ga eens op zoek naar Bananaboat http://www.bananaboat.com/sun/spfguide.aspx?spf=50 30+ met zinkoxyde dat geweldig goed blijft zitten en beschermt tegen de uv stralen. Te krijgen in de drogisterijen in Sydney (en de rest van Australie).
 
Yep, heb ik al. Maar was gewoon verbaasd dat ze hier geen 50+ hebben (voor zover dat wat zegt natuurlijk, de ene 50 is de andere niet en dat geldt naar alle wrschlkheid ook voor de 50+).
 
HOi Katleen

Je kan ook gewoon zink opsmeren, de plekken die snel verbranden smeer ik altijd met zink in. Heb het ook in allerlei verschillende kleurtjes, leuk voor kinderen. 's Avonds is het wel boenen anders zit het er 3 dagen later nog op :smile:
 
De echte goede bakmeel van pannekoeken, je weet wel niet die rommel die je met water aan moet maken maar in dat pakje waar nog 2 eieren doorheen moeten .....pannekoeken bakmeel speciaal ...of zoiets.

Jack :evil:
 
@ Dijnnas, je zult het niet geloven maar de echte Nederlandse klompen kun
je kopen in Coffs Harbour. Op maat gemaakt.  :roll:

Groetjes Jolanda  :up:
 
Hahahahahaa, Jack: how about gewoon meel!! Meel, beetje vanillesuiker, snufje zout, bloepje olie, 2 eieren en melk. Klutsen, 10 minuten laten staan en tadaaaaaaaa, in de pan en bakken maar. Pannenkoekenmix is een duur woord voor bloem waaraan je de rest toch zelf moet toevoegen  :wink:
 
He Kathleen,

Thanks , dit maakt me dag weer helemaal goed ... nog beter.

Ga het zeker gebruiken, is dit het volledig recept om zo pannekoek speciaal te krijgen die je in NL zo in de winkel kunt verkrijgen.

:up: :up: :up:

Jack :evil:
 
[quote author=Kathleen link=topic=8096.msg106032#msg106032 date=1198980738]
Yep, heb ik al. Maar was gewoon verbaasd dat ze hier geen 50+ hebben (voor zover dat wat zegt natuurlijk, de ene 50 is de andere niet en dat geldt naar alle wrschlkheid ook voor de 50+).
[/quote]

Hier mag een fabrikant geen claims van een hogere SPF (sun protection factor) dan 30(+) op de verpakking zetten. Hier vindt een een uitgebreide discussie. Het komt er op neer dat een spf hoger dan 30 een vals gevoel van veiligheid geeft.
 
Maar als je die link bekijkt die ik van Bananaboat heb geplaatst zie je dat ze wel 50+ hebben. Ik moet zeggen dat ik het nog nooit heb zien staan in de winkels.

Jolanda, KLOMPEN OP MAAT GEMAAKT? Moet niet gekker worden  :lol:
 
Wat je niet kan krijgen hier is .... Een normale ochtendspits (235km) of 'slechts' 100km file (tussen kerst en oud&nieuw)...
:up: :up: :up:
 
[quote author=Dijnnas link=topic=8096.msg106052#msg106052 date=1199001695]
Maar als je die link bekijkt die ik van Bananaboat heb geplaatst zie je dat ze wel 50+ hebben. Ik moet zeggen dat ik het nog nooit heb zien staan in de winkels.
[/quote]

De link die je hebt geplaatst verwijst dan ook naar (internationale) www.bananaboat.com website en niet naar de Australische www.bananaboat.com.au. Op die laatste site zul je dan ook geen spf 50 producten vinden.
 
[quote author=Annemiek link=topic=8096.msg106004#msg106004 date=1198961363]
Pindasaus kun je volgens mij ook wel zelf maken toch? Of hebben ze geen pindakaas? [/quote]
Yep vrij simpel.
Pot pindakaas, van de whoolies oid.
Sinaasappelsap, gekookt water, sambal badjack en als je die niet kunt vinden hier sambal oelek  :-(, lots of carlic :p, koriander poeder en komijn zaad poeder in ozzie is dat cummin powder.

Gewoon een beetje experimenteren met de verhoudingen van de kruides tot je het zelf lekker vind. Gouden regel is alleen koriander: komijnzaad is een verhouding van 3:1 en niet teveel sinaasappelsap anders smaakt de pindasaus alleen nog maar naar sinaasappels. ipv sinaasappelsap kun je ook water gebruiken en dat op smaak brengen met suiker en citroen. en oja nog peper en zout.


kijk ook ff hier.

http://users.raketnet.nl/ldekker/index.htm

Alle recepten zijn origineel ik heb de meeste gecontroleerd met wat familie recepten en die kwamen voor 90% overeen . Dus het is echt een top site.. Als ik er zelf niet meer uit kom kijk ik meestal even op de site dat werkt wat beter dan mijn moeder steeds bellen.
Alleen denk ik dat het vrij moeilijk is om de gerechten te maken als je geen idee hebt hoe het moet smaken. Alhoewel de gouden regel is gewoon als je het zelf maar lekker vind  :up:

Zo een beetje erg :eek:fftopic:

oja paprika chips nergens te vinden ja in de dutch shop is een soort van paprika chips te krijgen maar die vind ik persoonlijk niet smaken en voor de motor allesreiniger heb ik niet kunnen vinden en natuurlijk paarden rook vlees. Altijd grappig om te zeggen dat we in Nederland ook paarden vlees eten. Die blik op hun gezichten die je dan krijgt prachtig..
 
[quote author=tinusv link=topic=8096.msg106063#msg106063 date=1199004362]
[quote author=Dijnnas link=topic=8096.msg106052#msg106052 date=1199001695]
Maar als je die link bekijkt die ik van Bananaboat heb geplaatst zie je dat ze wel 50+ hebben. Ik moet zeggen dat ik het nog nooit heb zien staan in de winkels.
[/quote]

De link die je hebt geplaatst verwijst dan ook naar (internationale) www.bananaboat.com website en niet naar de Australische www.bananaboat.com.au. Op die laatste site zul je dan ook geen spf 50 producten vinden.
[/quote]

Je hebt gelijk Tinusv, had ik geen rekeing mee gehouden  :up:
 
[quote author=perthpete link=topic=8096.msg106086#msg106086 date=1199016457]
En: Filet Americain ...
[/quote]

AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!! NEE??????
 
Back
Top