[quote author=Annemiek link=topic=8096.msg106004#msg106004 date=1198961363]
Pindasaus kun je volgens mij ook wel zelf maken toch? Of hebben ze geen pindakaas? [/quote]
Yep vrij simpel.
Pot pindakaas, van de whoolies oid.
Sinaasappelsap, gekookt water, sambal badjack en als je die niet kunt vinden hier sambal oelek :-(, lots of carlic
, koriander poeder en komijn zaad poeder in ozzie is dat cummin powder.
Gewoon een beetje experimenteren met de verhoudingen van de kruides tot je het zelf lekker vind. Gouden regel is alleen koriander: komijnzaad is een verhouding van 3:1 en niet teveel sinaasappelsap anders smaakt de pindasaus alleen nog maar naar sinaasappels. ipv sinaasappelsap kun je ook water gebruiken en dat op smaak brengen met suiker en citroen. en oja nog peper en zout.
kijk ook ff hier.
http://users.raketnet.nl/ldekker/index.htm
Alle recepten zijn origineel ik heb de meeste gecontroleerd met wat familie recepten en die kwamen voor 90% overeen . Dus het is echt een top site.. Als ik er zelf niet meer uit kom kijk ik meestal even op de site dat werkt wat beter dan mijn moeder steeds bellen.
Alleen denk ik dat het vrij moeilijk is om de gerechten te maken als je geen idee hebt hoe het moet smaken. Alhoewel de gouden regel is gewoon als je het zelf maar lekker vind
Zo een beetje erg
fftopic:
oja paprika chips nergens te vinden ja in de dutch shop is een soort van paprika chips te krijgen maar die vind ik persoonlijk niet smaken en voor de motor allesreiniger heb ik niet kunnen vinden en natuurlijk paarden rook vlees. Altijd grappig om te zeggen dat we in Nederland ook paarden vlees eten. Die blik op hun gezichten die je dan krijgt prachtig..