Wat ik het meest ga missen is de Nederlandse 'chocolade voor op de boterham' dus vlokken en hagelslagjes, al zijn die indd wel goed verkrijgbaar daar geloof ik. In Joondalup (bij Perth) hadden ze gewoon in de shopping mall een stand waar ze allemaal buitenlandse spulletjes verkochten waaronder ook Nederlandse stroop, hopjes, chocovlokken, je kon het zo gek niet bedenken!
En indd rookworst verkopen ze in Oz gewoon in de grotere supermarkten als Dutch Rookwurst in het koelvak. Zijn wij ook tegengekomen, ook van die Duitse bratwursten hadden ze daar.
Afgang vind ik wel wat ze daar op brood smeren, de kaas is er niet te pruimen vergeleken met hier (alleen van die foute kaasspreads in wel 10 smaken en merken of zo, en jam/pindakaas/nutella). Wat dat betreft wordt het qua broodbeleg wel afkicken, vrees ik.
Met name de Krokovlokken van Venz :grin: Daar zijn we hier in NL aan verslaafd
En het brood moet je daar echt bij de bakery kopen, want anders moet je aan de Wonder White en volgens mij staat die stijf van de toevoegingen (het blijft een week lang superzacht). Bruin brood uit de Ozzie supermarkt is heel erg vies...vind ik.
En wat ze daar ook niet hebben zijn musketflikken!!! Van die platte chocoladeschijfjes met witte sprinkles erop, dat kennen ze niet in Oz! Is een ware verslaving hier in huis, oh oh wat gaan we die missen :cry: Ze hadden bij de Coles van het huismerk wel een wannabe-musketflikken-remake, maar dat was echt goor, met als sprinkles van die vieze kleurstofbolletjes waar je je ijs in doopt (discodip), bleh.