Wat kun je in Australie niet krijgen?

Geen Filet American!?

Wat ik miste was echt lekker bruin brood.. en echt lekkere kaas.

En ik heb ook geen lekkere "speciale" kaasjes gezien. Port Salut / Rochefort / etc. etc.
 
Wat ik het meest ga missen is de Nederlandse 'chocolade voor op de boterham' dus vlokken en hagelslagjes, al zijn die indd wel goed verkrijgbaar daar geloof ik. In Joondalup (bij Perth) hadden ze gewoon in de shopping mall een stand waar ze allemaal buitenlandse spulletjes verkochten waaronder ook Nederlandse stroop, hopjes, chocovlokken, je kon het zo gek niet bedenken!

En indd rookworst verkopen ze in Oz gewoon in de grotere supermarkten als Dutch Rookwurst in het koelvak. Zijn wij ook tegengekomen, ook van die Duitse bratwursten hadden ze daar.

Afgang vind ik wel wat ze daar op brood smeren, de kaas is er niet te pruimen vergeleken met hier (alleen van die foute kaasspreads in wel 10 smaken en merken of zo, en jam/pindakaas/nutella). Wat dat betreft wordt het qua broodbeleg wel afkicken, vrees ik.

Met name de Krokovlokken van Venz :grin: Daar zijn we hier in NL aan verslaafd :)

En het brood moet je daar echt bij de bakery kopen, want anders moet je aan de Wonder White en volgens mij staat die stijf van de toevoegingen (het blijft een week lang superzacht). Bruin brood uit de Ozzie supermarkt is heel erg vies...vind ik.

En wat ze daar ook niet hebben zijn musketflikken!!! Van die platte chocoladeschijfjes met witte sprinkles erop, dat kennen ze niet in Oz! Is een ware verslaving hier in huis, oh oh wat gaan we die missen  :cry: Ze hadden bij de Coles van het huismerk wel een wannabe-musketflikken-remake, maar dat was echt goor, met als sprinkles van die vieze kleurstofbolletjes waar je je ijs in doopt (discodip), bleh.
 
Wie weet hoe het zit met kant en klare kruiden zoals je die in Nederland hebt, denk aan viskruiden, gehaktkruiden, kipkruiden, toch erg makkelijk. (anders hebben we altijd nog TNT) :grin:
Weet iemand of je in Oz ook Zweedse kruiden kunt kopen, kant en klaar of om zelf te maken. Echt een wondermiddel kan er niet buiten. En microvezeldoekjes.

Marga
 
Ik vraag me wel af of alle supermarkten hetzelfde verkopen. Ik heb hier bij de Woolworths nog nooit rookworst of stroopwafels gezien. Misschien moet ik beter zoeken? Maar ik heb zo het gevoel dat ze in de grote steden meer van dat soort buitenlands spul hebben dan hier (Maitland NSW).
Maar ik ga er toch nog eens achteraan, want ik ben verzot op stroopwafels. :roll:
Enne, nee in sportzaken hebben ze die schoenveters ook niet. Die hebben alleen platte en ik moet ronde hebben.

Groetjes,
Rixta
 
Het NL schap is weg in onze Woollies!  :| Geen vlokken meer enz.
En microvezel doekjes gewoon te krijgen  :up:
 
[quote author=perthpete link=topic=8096.msg106086#msg106086 date=1199016457]
En: Filet Americain ...
[/quote]
idd. IK heb zelfs nog geen tartaar kunnen vinden. Ik denk dat het maar niet aan die ozzies vraag. Die gaan al over de kop als je een lekkeren bloederige steak zit te eten :evil:

Wat is tartaar eigenlijk gemalen biefstuk?? Of toch gewoon runder gehakt maar op een specialen manier bereid zodat je het rauw mag eten??

Edit: google
Tartaar kan je kant en klaar kopen of zelf maken van goede biefstuk door die (met een gehaktmolen of keukenmachine) fijn te snijden. Snij het niet helemaal aan gort, er moet een beetje structuur in het vlees blijven zitten.
Nou luitjes. "There you have it" Nog wat kruides hier en daar en je hebt eigen gemaakte Filet Americain  :grin:
 
:dizzy: :dizzy: :blush: :naughty2:

Geef mij maar banana prawns,  wat zijn de prijzen per kilo in het zuiden hiervan...

Jack :evil:
 
Oude kaas!!!!
Karnemelk heb ik nog niet geprobeerd. Wordt hoog tijd daarvoor want in de zomer dronk ik dat altijd.
Voor de rest vind ik niet dat er iets mist.

Frank, lekkere mayonnaise is die van Thomy, Delikatess Mayonnaise.
Bij de IGA. Lekker romig, dus ongezond.  :wink:
 
[quote author=Wilsil link=topic=8096.msg106237#msg106237 date=1199092951]

Karnemelk heb ik nog niet geprobeerd. Wordt hoog tijd daarvoor want in de zomer dronk ik dat altijd.
Voor de rest vind ik niet dat er iets mist.

[/quote]

Hey Wilsil weet jij de benaming voor karnemelk in OZ en in welke winkels?
Tijdens onze vakantie heb ik het niet kunnen vinden . :-(
Ook ik drink hier liters van , verder was er in mijn beleving niets dat er miste in OZ. :smile:

Groet Markus
 
[quote author=Wilsil link=topic=8096.msg106237#msg106237 date=1199092951]
Oude kaas!!!!
Karnemelk heb ik nog niet geprobeerd. Wordt hoog tijd daarvoor want in de zomer dronk ik dat altijd.
Voor de rest vind ik niet dat er iets mist.

Frank, lekkere mayonnaise is die van Thomy, Delikatess Mayonnaise.
Bij de IGA. Lekker romig, dus ongezond.  :wink:
[/quote]

Hoi Wilsil,

Ik vind de tasty cheese toch wel wat weg hebben van oude kaas. OK
er gaat niets boven Old Amsterdam, maar joe kèn nie alles ebbuh  :wink:
 
Curry saus! Zo'n lekkere fles Hela curry. Ik had echt verwacht dat ze dat hier wel zouden hebben met al die BBQ's. Hier in Erina shopping centre hebben ze een deli met Nederlandse producten (gevulde koeken, de Ruyter vlokken, etc). en daar hadden ze laatst Remia flessen staan. Dus ik dacht: yes, daar staat een fles! Was het Remia Ketchup! Alsof ze hier niet genoeg ketchup hebben!!!

En een waarvan ik verwacht had dat men hem hier al genoemd had: gewone yoghurt! Ze hebben wel het een en ander wat er op lijkt, maar zeker niet zo lekker als in Nederland, en wat ze hebben is ook nog eens vreselijk duur: 5 dollar per liter! Ik weet dat 80 Eurocent een beetje belachelijk is voor een pak yoghurt, maar dit is wel erg duur, zeker voor een land met zoveel koeien! Ik heb me laten vertellen dat het door de hoge zuivelprijs komt, vanwege de droogte.
Vooral mijn vrouw mist dit heel erg: die ontbeet (ontbijtte?) altijd met yoghurt en cruesli (ook prijzig).

Misschien moet ik zelf maar eens proberen yoghurt te maken, zou ik toch wel moeten kunnen als levensmiddelen technoloog...

En een beetje flauw, want niet echt een product, maar toch: decent internet. Je stapt hier toch zo'n 5 jaar terug in de tijd voor je gevoel: slechte verbindingen, hoge prijzen voor een redelijke snelheid, slechte service, belachelijk lage datalimieten (fair use kennen ze hier eigenlijk niet). Het wordt wel beter heb ik het idee, maar het Internet deed ons toch wel beseffen hoe goed we het wat dat betreft hadden in NL. (voor mensen nog in NL die nu opeens zenuwachtig worden: dit geldt meestal alleen voor gebieden buiten de grote steden.)

PS bedankt voor het pannekoekenrecept, ga meteen bakken!

'edit': Bedacht me er net nog een: deurbellen! ;-)
 
alcoholvrij bier....
mijn ouders komen en mijn vader drinkt alco-vrij bier...  het minst is 0,5% en dan moet je heeeeeeeeeel goed zoeken...
ongelofelijk in een land vol alcoholisten.... gat in de markt voor heineken????


[size=10pt]en natuurlijk haring[/size]
 
Ik had vroeger een yoghurt plant , 's avonds deed je er water bij en 's morgens had je heerlijk verse yoghurt ,weet niet of die nog bestaan en je mag ze anders vast niet invoeren.  :-(
 
[quote author=Jan and Erna link=topic=8096.msg106363#msg106363 date=1199173697]
Ik had vroeger een yoghurt plant , 's avonds deed je er water bij en 's morgens had je heerlijk verse yoghurt ,weet niet of die nog bestaan en je mag ze anders vast niet invoeren.  :-(
[/quote]

:shock:
 
[quote author=Jan and Erna link=topic=8096.msg106363#msg106363 date=1199173697]
Ik had vroeger een yoghurt plant
[/quote]

Hmmm.....en ik maar denken dat die vleesboom ( :p ) bij ons op het balkon origineel was
 
[quote author=Maluka link=topic=8096.msg106376#msg106376 date=1199183113]
[quote author=Jan and Erna link=topic=8096.msg106363#msg106363 date=1199173697]
Ik had vroeger een yoghurt plant
[/quote]

Hmmm.....en ik maar denken dat die vleesboom ( :p ) bij ons op het balkon origineel was
[/quote]

Bedoel je dan zo iets?

malai-kofta.jpg


Gek om dat op je balkon te zetten trouwens...
 
Hi, ik ben nu zo'n 2 maanden in Australie (na 5 jaar in Nieuw Zeeland) en ik kan je verzekeren dat je zo'n beetje alles kunt krijgen hier. Safeway and Woolworths hebben een assortiment hollandse producten en er zijn op zijn minst 2 webwinkels waar je Hela Curry saus, calve mayo en paprika chips (staples of life..) kunt kopen (www.itsalldutchtome.com.au heeft het meest).
 
[quote author=Jan and Erna link=topic=8096.msg106363#msg106363 date=1199173697]
Ik had vroeger een yoghurt plant , 's avonds deed je er water bij en 's morgens had je heerlijk verse yoghurt ,weet niet of die nog bestaan en je mag ze anders vast niet invoeren.  :-([/quote]

Ik had vroeger een geld plant , 's avonds deed je er water bij en 's morgens hingen er nieuwe biljetten aan de bladeren, je mag de plant niet invoeren dus toen heb ik de plant maar uit laten drogen.  :-(

:up:

Jack :evil:
 
Back
Top