Wat te doen tegen slapeloze nachten?

Annemiek

XPdite Sponsor
Heb er nu ongeveer al een week last van. Zit steeds maar te piekeren over het vertrek, wat er allemaal nog geregeld moet worden enz.

Het maffe is ook dat je op een gegeven moment een beetje geforceerd in bed in slaap probeert te komen wat natuurlijk ook niet lukt. "Ik moet nu echt wel in slaap vallen, anders is het al de zoveelste nacht met weinig tot geen slaap"

Gisteren een glas whisky geprobeerd, maar dat heeft ook niet echt geholpen. Mark had al aangeboden om me te helpen met een moker, maar dat vind ik ook weer zo wat ;)

Nog meer mensen last gehad van slapeloze nachten zo richting het vertrek? En wat doe je eraan? Tips iemand?
 
Ik weet niet of er echte tips zijn, je moet het over je heen laten komen.
Je hebt er zolang op gewacht en nu is het echt.
Het is gewoon heel spannend en dat blijft het ook nog wel even.
Ik denk dat je over een tijdje wel de rust vind en dat je dan ook weer
beter gaat slapen en ongeveer een week voor vertrek komt het allemaal
weer terug en slaap je in het vliegtuig pas hahaha.
Het hoort er allemaal bij.
Probeer ook heel erg te genieten van de laatste weken in NL.

Groetjes Jolanda,  :up:
 
Twee dingen werken voor mij:

Als je ligt te piekeren, ga uit bed, neem een kladblok en schrijf op wat je bezig houd.

Als dat nog niet werkt, en dit klinkt niet aangenaam: Neem een douche en eindig met koud water. Klim dan weer in bed.
 
Wanneer ik heel veel aan m'n hoofd heb ga ik of heel veel sporten of ga ik in de tuin aan de slag oid. zwaar lichamelijk werk werkt bij mij erg goed in hectische periode's.
 
Ga 's avonds een stuk hardlopen!

Enneh inderdaad; schrijf het van je af. :)
 
Hey bedankt voor de tips ;)

@jolanda b: probeer er wel van te genieten en laat zoveel mogelijk over me heen komen. Sta er best blank in, zonder verwachtingen zeg maar...

@suske: dat van die koude douche lijkt me niet prettig nee ;) Maar als het helpt! Misschien maar eens proberen :)
Schrijven doe ik al. Ik heb een heel dagboek bijgehouden van dag 1 tot nu en daar staat ook in wat er allemaal nog geregeld moet worden. Op elke pagina staat 1 ding en als dat geregeld is streep ik het door met een grote roze marker.

@sjacka: zwaar werk zal ik op ons balkonnetje op 2 hoog niet uit kunnen voeren ;) en van sporten krijg ik juist veel meer energie.

Heb zojuist van een collega van Mark gehoord dat "sleepytime" thee van celestial seasonings ook wel goed helpt. Warme melk met een lepel honing misschien ook wel?
 
Trek dan gewoon een goede fles rode wijn open en drink die half leeg. Slaap je ook lekker. 1 wiskey zet geen zoden aan de dijk natuurlijk.
 
Hoi hoi,

Inderdaad opschrijven wat er in je hoofd omgaat helpt  bij mij ook...

Ook zorg ik meestal dat ik een lekker makkelijk te lezen boek heb liggen naast mijn bed. Dit verzet je gedachten wel...

Groetjes  Bregje
 
hi
daar heb ik al 2 maanden last van
en gelukkig de laatste 2 weken wat minder
ben er op het laatst maar mee naar de dokter gegaan want anders zou je er aan onderdoor gaan
of je bent flink humeurig
alchohol helpt niet, koude douche zeker niet
overdag veel bewegen wel maar niet voor het slapen gaan
ik heb oxcasepam of zoiets van 10 mg gekregen
dit is een middel om wat rust te krijgen maar moet je zeker niet voor jaren gebruiken ( is licht verslavend)
1 pilletje en ik sliep weer als een roosje( 1 uur voor het slapen innemen )
heb het zo'n 5 weken gebruikt en alles is weer als voorheen
slaappillen zijn nooit de oplossing voor langgebruik maar perfect voor die probleemdagen
misschien heb je er wat aan 
 
Heb nog een stripje oxazepam over, maar ook ik weet dat het lichtverslavend is en wilde er daarom niet meteen naar grijpen. Een keer een glas whisky is nog niet zo'n ramp ;) Wilde eerst wat andere dingen proberen voordat ik oxazepam wilde proberen. Misschien dat ik dat nog wel doe. Moet maar even kijken hoe het de aankomende nachten gaat ;)
 
[quote author=Annemiek link=topic=8126.msg106487#msg106487 date=1199276375]

Warme melk met een lepel honing misschien ook wel?
[/quote]

Voor ons duurt het nog een paar maand maar mijn vrouw heeft nu al slapeloze nachten. :?
Midden in de nacht uit bed en dan maar wat rond dwalen in huis.
Laptop aan en dan wat internetten en veel XPditen, ik denk dat ze het hele forum wel al bijna uit haar hoofd kent. :grin:
Zelf durft ze niet te posten op XPdite maar volgens haar werkt die beker warme melk met honing zeker. :up:

Hoor het nog wel van je. :wink:

Groetjes Markus
 
Hi Annemiek

Ik advieseer iedereen altijd passieflorabloemcomplex hoor altijd positieve resultaten. Is niet verslavend en homeopatisch. Misschien iets voor jou. Je hebt ze in druppels en in tabletvorm , de laatste zou ik voor kiezen.
Succes met alles en slaap lekker voor straks :up:
 
Eigenlijk heb ik geen recht van spreken; ik leg mijn hoofd neer en ben in dromenland. Maar ik denk tegen de tijd dat ik zo ver ben als jullie, ik dit topic nog even nalees voor tips.

Wanneer ik niet goed in slaap kan komen, luister ik naar radio 1. Soms interresante interviews en reportages, soms oersaai. Hoe dan ook, ik val er lekker van in slaap. Misschien icm de overig genoemde middeltjes?
 
:grin:  meisje toch... kan me er wel iets bij voorstellen, hoor! En eh... ZWAAR irri, zeker als het lang gaat duren  :x

mijn tip: melatonine, dit is in tabletvorm bij de drogist te krijgen. Melatonine is een lichaamseigen stofje wat er voor zorgt dat je slaap krijgt. Werkt ook goed strax in het vliegtuig... en in brissy als je last hebt van djetlek  :wink:

liefs, cat
 
Pfoe, ik herken het probleem, ook wij liggen in bed te denken en te regelen. De zenuwen gieren door mijn buik als ik maar aan Australie denk. Gelukkig heb ik voor de eerste weken een huisje kunnen boeken en de vlucht is geregeld dur dat geeft al wel rust. Verder helpt het bij mij als ik even voor het slapen gaan even alles nog even doorneem, dan even lekker lezen en het lampje uit. Ik heb het gevoel dat ik, door het er nog even over te hebben alles alvast even orden.
 
@dijnnas: ben jaloers op je! ;) Zou ook wel m'n kussen willen zien en in slaap vallen.

@ jan and erna: was het nu erna of jan? ;) heb er nog nooit van gehoord wat je opnoemde, maar wie weet is het ook te proberen ;)

@ kookaburra: melatonine, wist wel dat je dat in je lijf had zitten, maar niet dat het ook in pilvorm te verkrijgen was :up: Heb er namelijk ook al aan zitten denken hoe ik die vliegreis overleef, want ik kan dus echt niet in een vliegtuig slapen ;) Krijg dan alleen maar last van m'n nek en de kussentjes in zo'n vliegtuig helpen ook niet echt. Dat zal vast ook beter voor je zijn van oxazepam.

Heb nu een beker gloeiend hete melk met een goeie schep honing erin voor m'n neus staan. Als die leeg is ga ik ook naar bed ;)

Ligt het trouwens aan mij of is het toch een beetje een vrouwenkwaaltje? Mark heeft nergens last van en ik lees hier wel meer dat het voornamelijk de vrouwen zijn die er slapeloze nachten aan overhouden ;) Net als met dat huilen... emotionele figuren zijn we dan toch he? ;)

edit: beker leeg -> truste hopelijk ;)
 
@ Annemiek: uit ervaring: Passifloracomplex helpt! Helpt ook eventueel overdag als het je allemaal té veel wordt. Heb het ingenomen bijvoorbeeld tijdens ons afscheidsfeestje en ook voor vertrek naar Schiphol. Haalt de piek van de IEIEIEIEIEIEIEIEEHHHH af, als je begrijpt wat ik bedoel. Je voelt 'm nog wel, maar niet meer zo heel scherp. Oxazepam hielp mij weinig, vond het vervelend om ze in te nemen uit angst dat ze meer kwaad konden dan goed.
Lastig hoor. Blijft voorlopig nog wel even een issue (speaking for myself), ik heb er nu (in Aus) nog steeds af en toe last van dat het me allemaal aanvliegt (en natuurlijk gebeurt dat 's nachts als de rest ligt te ronken, grrrrr). En misschien helpt het besef dat je 's nachts niks constructiefs kunt doen aan je onrust en zorgen.... wellicht helpt dat om het een beetje los te laten (helpt mij soms, in alle eerlijkheid niet echt goed :)) Good luck en sweet dreams  :up:
Kath
 
He Annemiek misschien durven die mannen er niet voor uit te komen :grin:
Ik had trouwens alleen voor tijd de zenuwen, krijgen wel of geen visum toen wij hem hadden was ik zo blij alle stress weg en de rest ging langs mij heen.
Klopt inderdaad met passiefloracomplex wordt het wat rustiger in je hoofd maar je wordt geen zombie. In combinatie met melatonie die je lekker slaperig maakt moet het lukken om in dromenland te komen. Trouwens mocht je melatonine kopen zou ik persoonlijk wel die tabletjes kopen die je onder je tong moet laten smelten kan je zelfs nog nemen als je midden in de nacht wakker wordt en niet meer kan slapen ,die anderen duurt 2 uur voordat ze gaan werken. Melatonine werkt ook goed voor mensen die ploegendiensten hebben.en melatonine is (weer) te koop in Australie alleen heel veel duurder dan in Nederland.

Nogmaals succes met alles :up:
 
Hoi Annemiek,

Helaas meissie, ik heb geen tips voor je, ik ben zelf ook
zo'n nutcase  :wink: :wink:. Ik mocht gisteren na zo'n
anderhalve week relaxen (geslapen als een os trouwens)
weer gaan arbeiten...en ja hoor....om 5.30 gingen de oogjes
open en dan lig ik dus wakker. Gelukkig is dat alleen de 1e
dag maar (idioot ik weet het), maar bij jou is het al heel
wat langer.

MMmhhh, even denken hoor....ja...wat vraagjes:
- als je op vakantie gaat maak je dan ook lijstjes?
- ben je ooit wel eens iets vergeten dan?
- maakte dat dan uit?
- kon je het achteraf makkelijk regelen of vervangen?
Ik ben ervan overtuigd, dat jij hartstikke goed bent
in dingen regelen, dus...over je schouder...bye bye,
dat komt vast in orde!!!!

Verder is het inderdaad superspannend, afscheid nemen
en nog meer afscheid nemen, ik denk dat ik
tegen die tijd ook als een soort stuiterballetje rondloop,
gewoon het gevoel dat je geen rust in je lijf hebt en
waarschijnlijk valt dat pas weg als je eenmaal in het vliegtuig
zit. Gelukkig heeft iedereen hartstikke goede tips gegeven  :up:

Ik wens je vééééél nachtrust toe enneuh...niet teveel naar
Maluka kijken als je in bed ligt hè  :wink:. Hij kan er ook niets
aan doen dat hij wel kan slapen  :wink: :wink:.

groetjes Miran  :smile:
 
Back
Top