Wat te doen tegen slapeloze nachten?

Ja Miran, ik maak een lijstje van wat er allemaal mee moet tijdens een vakantie en vergeet dan wel eens wat. Zijn meestal ook dingen die te vervangen zijn tijdens de vakantie zelf, maar vind het dan altijd zonde iets nieuw te moeten kopen omdat je het vergeten bent, terwijl je het thuis nog hebt liggen ;)
Enne Miran.... Mark zegt soms wel eens dat ik hem wakker moet maken als ik niet kan slapen. Lief he :)

@ Jan and Erna: misschien durven ze dat inderdaad niet ;) Nee... Mark is daar echt veeeel makkelijker in en zal op het vliegveld waarschijnlijk weer zo reageren als 8 jaar geleden. Toen hij had ingecheckt wilde hij het liefst meteen ook al door de douane, terwijl zijn familie graag nog een kop koffie wilde drinken enzo. Hij wilde zo snel mogelijk weg :)

De beker warme melk heeft trouwens best goed geholpen ;) Viel best goed in slaap nadat ik ook nog even gelezen had en werd pas rond een uur of 04.30 wakker i.p.v. dat ik niet in slaap kon komen en rond 01.00 al weer wakker lag ;)
Vanavond maar weer proberen. Dat passiefloracomplex is dan misschien een beter optie voor de dag van vertrek dan oxazepam inderdaad. Las de lijst met bijwerkingen en daar schrok ik wel van ;) Wordt je bijna ellendiger van dan hetgene waarvoor je het slikt!
 
Hé Annemiek, dat was toch al zo'n 3/4 nachtrust. O...en deze
dan...voor muziekliefhebbers helpt dat wel eens. Rustige muziek
opzetten, zodat je minder kan nadenken, want je hebt de muziek
opstaan, misschien val je dan makkelijker in slaap  :smile:

NB...heel lief van Mark  :up:
 
Hi Annemiek

Dat van Mark dat herkennen we wel ,was ook nooit zo dol op dat koffie drinken op de airport, daarom hadden we vorig jaar besloten om dit ook niet meer te doen en de dag van te voren zijn we in een hotel gaan slapen bij Schiphol, waar we met iedereen koffie hebben gedronken, had toen meer rust haha we konden toch nog niet weg. Maar goed voor iedereen is het anders.

Over oxazepam als je dat voor een keertje neemt is geen ramp, je krijgt echt niet alle bijwerkingen die op het lijstje staan, gelukkig niet denk dat je aarde aardig uitgedund zou zijn :?
Al zou ik er ook niet de voorkeur aangeven. Maar ik dacht dat het meer om de periode van nu ging tot aan je vertrek.

Slaap lekker en droom over je nieuwe avontuur :up:
 
[quote author=Annemiek link=topic=8126.msg106622#msg106622 date=1199348303]
De beker warme melk heeft trouwens best goed geholpen ;) Viel best goed in slaap nadat ik ook nog even gelezen had en werd pas rond een uur of 04.30 wakker i.p.v. dat ik niet in slaap kon komen en rond 01.00 al weer wakker lag ;)
[/quote]

Goed dat het enigszins heeft geholpen. Icm de andere tips moet het vast goed gaan komen  :up:
 
lekker stress kipje!

Ik weet wel wat George zou antwoorden, maar dat zet ik niet op dit forum!  :evil:
Mark zal vast wel weten wat!

Lijstjes maken en op je zelf vertrouwen dan komt het wel goed!  :up:
Vergeet je wat dan kan je familie hier nog wel wat doen toch?

En dit zegt iemand die na een avondje over de te nemen stappen PRAAT al met gierende zenuwen wakker wordt  :grin:
 
[quote author=George Franciska link=topic=8126.msg106872#msg106872 date=1199478825]
lekker stress kipje!

Ik weet wel wat George zou antwoorden, maar dat zet ik niet op dit forum!  :evil:
Mark zal vast wel weten wat!
[/quote]

Jij schrijft het...ik dacht het..... :grin: :up:
 
Passie flora complex en...oxazepam????

Sjeee, is het zo erg.
Wat is DE reden dat het jezelf zo moeilijk maakt.
Is het alleen al dat geregel offe ..???..

Elvis ging ook slapen met help en werd wakker met help...begrijp ie
Ga niet op die middeltjes word je niet beter van...
Hou het nou met die beker warme melk, lijkt me veel beter dan die onnatuurlijke natuurproducten. :roll:

Probeer het mooie ervan in te zien want ik vraag me af wat de reden voor JOUW was om te gaan emigreren , of ben je gedwongen.
Het moet toch leuk en gezond spannend zijn en daar is toch geen reden om nachten van wakker te liggen.  :up:

Cheers,

Jack :evil:
 
Deze zalige onwetendheid is nou echt de enige reden waarom ik heel soms denk dat manzijn misschien wel zo makkelijk is  :lol:
Ik heb naar aanleiding van de passiefloratip de valeriaanpot uit de kast opgediept. Toch maar eens proberen of het zonder die scherpe kantjes misschien allemaal weer alleen maar leuk en avontuurlijk wordt. Gelukkig zijn passieflora en valeriaan helemaal puur natuur. Ongeveer vergelijkbaar met testosteron denk ik.

Groet,
Fae
 
[quote author=Fae link=topic=8126.msg106937#msg106937 date=1199539077]
Deze zalige onwetendheid is nou echt de enige reden waarom ik heel soms denk dat manzijn misschien wel zo makkelijk is  :lol:
Ik heb naar aanleiding van de passiefloratip de valeriaanpot uit de kast opgediept. Toch maar eens proberen of het zonder die scherpe kantjes misschien allemaal weer alleen maar leuk en avontuurlijk wordt. Gelukkig zijn passieflora en valeriaan helemaal puur natuur. Ongeveer vergelijkbaar met testosteron denk ik.

Groet,
Fae
[/quote]

:grin: Mooi gesproken.
Vrouwen zijn neuroten, ik ben geen uitzondering. Merk wel dat het met de jaren de scherpe kantjes er wat af gaan. Zucht...ik word oud. :unsure:

Anyhow, ik kwam hier om mijn oudtante (die jaren geleden is overleden) te quoten: Tob niet, het komt altijd anders.
 
Als je meer dan een week slecht slaapt begin je daar best van te balen. Als je dan zelf niet weet wat je daaraan kunt doen kun je altijd om hulp vragen ;)
Als het een natuurlijk stofje is wordt je daar helemaal niet slechter van, dus waarom niet proberen of het voor je helpt ;) Bij mij heeft de beker melk gewerkt, maar als dat niet zo was, had ik wel iets anders geprobeerd.
 
Ik snap je wel, bedoelde niet dat je je aanstelt oid. Ben net zo  :lol:

Het is overigens niet zo dat wanneer het een natuurlijk product is, dat het per defenitie geen kwaad kan, maar als de voorschriften worden gevolgd komt het vast goed.

In ieder geval fijn dat de melk helpt  :up:
 
Och, ja ik herken het ook wel die slapeloze nachten, ik zal ook eens een kladblok naast mijn bed neerleggen. Ik pieker me ook vaak suf wat er allemaal geregeld moet worden en soms komt er overdag ook niets uit mijn handen.
Nu heb ik ook een peuter die ziek is en ik eigenlijk wel kan en wil slapen s'nachts maar het me niet gegund is door de kleine. En als hij goed slaapt dan slaap ik weer slecht want dan ga ik erop liggen wanneer hij komt. Maar goed als hij onder de middag op bed ligt gaat mama ook even een half uurtje plat.
Nu komt de stress van de verkoop van het huis ook nog eens om de hoek kijken, dus ook druk met kijkers en steeds moet het huis dan weer aan kant zijn. Aangezien ik een peuter rond  heb lopen die nog al houd van de kasten leeg trekken als mama niet kijkt......is het toch altijd even  de boel opruimen voordat de kijkers komen. En dan met de kleine en de hond moeten we weg zijn, ik blijf echt niet thuis als er kijkers langs komen. Laat die mensen maar rustig kijken. Hopen dat het huis snel verkocht is dat scheelt weer wat, kunnen we weer een ding afstrepen.
Iedereen in 2008 veel nachtrust toegewenst en ik z.al zeker een beker warme melk nemen voordat ik ga slapen vanavond. Misschien is een avondje stappen ook wel weer eens optie, ontspanning.
 
[quote author=Dijnnas link=topic=8126.msg106979#msg106979 date=1199569692]
Ik snap je wel, bedoelde niet dat je je aanstelt oid. Ben net zo  :lol:

Het is overigens niet zo dat wanneer het een natuurlijk product is, dat het per defenitie geen kwaad kan, maar als de voorschriften worden gevolgd komt het vast goed.

In ieder geval fijn dat de melk helpt  :up:
[/quote]

Ik bedoelde het ook niet tegen jou hoor Dijnnas ;) En ook met natuurlijk producten kun inderdaad niet zo maar alles gaan slikken. Zelfs op het potje vitamine C wat ik gehad heb stond dat je de dosis niet mocht overschreiden. Dan nog zal er niet veel gebeuren, maar elke dag lijkt me niet verstandig ;)

Gelukkig heb ik vannacht geslapen als een roosje! En dat zonder beker warme melk ;)

Komt wel weer eens goed met deze meid. Alles wat nu geregeld kan worden is zo'n beetje geregeld, dus zal wel minder stress hebben ;)
 
Bach bloesem resue remedy, in NL in druppels en in Oz ook in zuigtabletjes.
werkt fantastsich, ook bij andere vormen van stress... (en daar had ik de maanden van vertrek genoeg ervaring mee!
en helemaal natuurlijk, het is allemaal bloemen extract.

Bij aankomst in Oz tegen Jetlag melatonine, maar ok gewoon slaapmiddelen genomen. Je moet toch een beetje unwinden, en dan zit je lichaam echt niet mee. (door het ritme)

auk
 
Heb even bij Kruidvat gekeken wat er allemaal te koop was en je hebt ook slaaptabletjes van het eigen merk en allemaal homeopathisch. Ik slaap nu eer redelijk goed, maar als ik 's nachts een keer wakker word ben ik de pineut en kan ik niet meer slapen ;)

De stress... Jeetje ja. Het lijkt ook alleen maar erger te worden ;)
 
Bach bloesem, had ik ook. Van de druppels kreeg ik helaas dagenlang een allergische reactie op de tong  :oops: Als ik ooit tabletjes zie, ga ik ervoor.
Ben nu 4-5 dagen aan de valeriaan en het lijkt nu een beetje te werken, gelukkig. Lang leve de kruidendocters. We komen er allemaal wel door... over een poosje lopen we dagelijks glimlachend door ons zo geliefde land en weten dat het het allemaal waard was :)

Fae
 
Volgens mij heb ik ook nog wat valeriaan in de kast liggen, maar weet het niet zeker... Zal zondag eens kijken. Eerst een weekendje naar m'n ouders :) Wie weet slaap ik daar als een roooosje :)
 
Pff; ik had er vannacht ook 1.

Moest meteen aan dit topic denken. Nouja, meteen.. ik had er genoeg tijd voor.. :p
 
Begin me zo onderhand af te vragen of het toch niet beter is om een klap met een moker te krijgen vanavond ;)
 
Ik ben nu 2-3 weken aan de Valeriaan (1 tablet per dag 's ochtends) en ik voel me een stuk beter moet ik zeggen. Inderdaad de scherpe kantjes er af, hoewel het soms nog wel goed onrustig kan zijn intern - dan lost het wel sneller op. De afgelopen nachten hebben velen onrustig geslapen, gebeurd wel vaker rond volle maan (echt, ik heb het getest ooit). Voor we het weten slapen we onder de Australische sterrenhemel en balen er dan van dat we niet langer konden wakker blijven om er van te genieten  :up:

Groet,
Fae
 
Back
Top