wat te regelen voor emigratie buiten het visum

simmer22

Member
heey allemaal!

weer even een praktische vraag van mij :s het komt steeds dichterbij en ik zit een beetje te denken wat ik allemaal moet doen vóórdat ik wegga.
hebben jullie nog tips? ik zat zelf te denken aan:

zorgverzekering opzeggen
belastingdienst informeren
uitschrijven bij de gemeente
ontslag nemen

dat soort dingen allemaal.....maar zijn er nog dingen waar ik misschien niet aan heb gedacht? ik heb geen huis (gekocht of gehuurd) dus dat scheelt al... iemand nog tips?

groetjes nicole
 
uhmm nu heb ik mij nog niet zo geinteresseerd voor een aantal NL dingen (waar ik toch onderhand wat van af zou moeten weten) zoals pensioenen, maar misschien dat je daar iets mee moet?
 
haha! thanx! ik ben ook iemand die daar niet veel vanaf weet....interesseer me ook nooit voor zo'n dingen, misschien dat ik daar toch eens op moet gaan letten :s
nog meer tips? alles is welkom!
 
denk ook aan zaken als de volgende:

referentie van je bank opvragen i.v.m. openen nieuwe rekening in australie
autoverzekering opzeggen en een royementsverklaring in het engels aanvragen (i.v.m. bonus/malus korting)
bankrekening opzeggen of althans doorgeven dat je in het buitenland gaat wonen
informatie beheer groep informeren?
weblog maken voor de achterblijvers
telefoon en indetrnet abbonement stopzetten
afscheidsfeestje
verhuizing regelen
referentie werkgever opvragen (kan altijd handig zijn)
enz enz

gr,
loek
 
Ook erg handig, mocht je een huis willen gaan huren: referentie van oude huurbazen, buren, etc. (inclusief contactinformatie).
 
[quote author=loecky link=topic=9700.msg131443#msg131443 date=1233735447]
denk ook aan zaken als de volgende:

referentie van je bank opvragen i.v.m. openen nieuwe rekening in australie
autoverzekering opzeggen en een royementsverklaring in het engels aanvragen (i.v.m. bonus/malus korting)
bankrekening opzeggen of althans doorgeven dat je in het buitenland gaat wonen
informatie beheer groep informeren?
weblog maken voor de achterblijvers
telefoon en indetrnet abbonement stopzetten
afscheidsfeestje
verhuizing regelen
referentie werkgever opvragen (kan altijd handig zijn)
enz enz

gr,

loek
[/quote]

Refferentie van je bank Ben je niet nodig sterker nog je kunt al een rekening openen als je nog in europa bent, athans bij de Commenwealthbank kan dat. ( wij zitten in Perth kan zijn dat het ergens anders anders is :lol:
En anders ben je een id en een bewijs nodig van je adres tip als je je rijbewijs omzet in een Australische dan ben je voor de bank in een keer klaar daarmee zou je een rekening moeten kunnen openen.
Verder een royementsverklaring heb ik hier weinig aan gehad??? Ik heb het bij verschillende verzekeringen geprobeert maar hun zijn van mening dat je nu aan de andere kant van de weg moet rijden er meer risico is en je daarom in een voor jou leeftijd geldende schaal wordt ingedeeld, rondkijken kan geen kwaad want er zitten grote prijs verschillen in de verzekeringen.
Maar het kan natuurlijk geen kwaad om een royementsverklaring te hebben he.

suk6 Bennie

PS als je meer wilt weten over een bankrekening openen laat het me dan gewoon even weten. Is zeker handig want dan kun je al een deel overmaken op jou Australische rekening hoef je allen nog langs de bank om je bankpas op te halen.
 
Ik heb even mn eigen checklist erbij gepakt:
-medisch paspoort
-alle vaste lasten opzeggen
-post regelen
-evt diplomas laten vertalen
-inpaklijst bagage
-meterstanden noteren
-rijbewijs omzetten naar internationaal
-spullen te koop zetten op Marktplaat oid
-grof vuil regelen
-indien getrouwd>internationale huwelijksakte en bij de gemeente doorgeven dat je naar het buitenland vertrekt.
-buitenlandse valuta(wij stappen over in Londen+Dubai)
en omdat we eerst 6 mnd naar Indonesie gaan,moeten wij ook vaccinaties regelen.

Misschien heb je er wat aan... :wink:
 
huis verkopen??????, je mag toch niet vloeken hier!!!!!!!!! :lol:

ik wordt er helemaal gestoord van, ik heb een koper en die heeft een koper, maar die heeft elke keer een koper die afhaakt, ja dan heb ik ook nog niks.

stomme banken, die geen financieringen geven.
vallen over een BKR van 90 euro.

zo moest er ff uit.

niet vergeten voor dat ik vertrek

de vlag uithangen!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
huis verkopen???, je mag toch niet vloeken hier!!!!!!!!!

ik wordt er helemaal gestoord van, ik heb een koper en die heeft een koper, maar die heeft elke keer een koper die afhaakt, ja dan heb ik ook nog niks.

stomme banken, die geen financieringen geven.
vallen over een BKR van 90 euro.

zo moest er ff uit.

niet vergeten voor dat ik vertrek

de vlag uithangen!!!!!!!!!!!!!!!!!!

heel veel succes lizzy! volgens mij kun je het gebruiken ;)
 
Ik zou iig ff je bankafschriften checken.
Er zullen vast wel dingen zijn waar je niet meteen aan denkt, en die je jaarlijks betaalt...

je wilt toch niet tot 2020 de veronica gids blijven betalen :)
 
[quote author=wenkah link=topic=9700.msg132713#msg132713 date=1235155957]
Ik zou iig ff je bankafschriften checken. 
Er zullen vast wel dingen zijn waar je niet meteen aan denkt, en die je jaarlijks betaalt...

je wilt toch niet tot 2020 de veronica gids blijven betalen :)
[/quote]

Jaa! :shock: Die veronica gids moet je gewoon een jaaaar!! vantevoren opzeggen.. Hoe bizar is dat!?
(even offtopic)
 
[quote author=Gwen link=topic=9700.msg133494#msg133494 date=1235992395]
[quote author=wenkah link=topic=9700.msg132713#msg132713 date=1235155957]
Ik zou iig ff je bankafschriften checken. 
Er zullen vast wel dingen zijn waar je niet meteen aan denkt, en die je jaarlijks betaalt...

je wilt toch niet tot 2020 de veronica gids blijven betalen :)
[/quote]

Jaa! :shock: Die veronica gids moet je gewoon een jaaaar!! vantevoren opzeggen.. Hoe bizar is dat!?
(even offtopic)
[/quote]
Probeer de Postcode Kloterij maar eens op te zeggen :x
Die doen gewoon net alsof ze gek zijn.
Je schrijft ze dat je wilt stoppen omdat je naar OZ gaat en dat je het adres van je Pa en Ma als voorlopig correspondentie adres wilt gebruiken.
Wordt je gefeliciteerd met je verhuizing en of je nog extra loten wilt, om met je oude postcode verder te spelen?

Bart
 
Hahahha, dat klinkt inderdaad wel als een aktie een de postcodeloterij.
Ik heb ook nog een vraagje. Weet iemand hoe het zit met je huisverzekering en rechtsbijstand.

Kan je die eerder beeindigen als je gaat emigreren? Of moet je de rest gewoon betalen?
 
[quote author=Gwen link=topic=9700.msg133494#msg133494 date=1235992395]
[quote author=wenkah link=topic=9700.msg132713#msg132713 date=1235155957]
Ik zou iig ff je bankafschriften checken. 
Er zullen vast wel dingen zijn waar je niet meteen aan denkt, en die je jaarlijks betaalt...

je wilt toch niet tot 2020 de veronica gids blijven betalen :)
[/quote]

Jaa! :shock: Die veronica gids moet je gewoon een jaaaar!! vantevoren opzeggen.. Hoe bizar is dat!?
(even offtopic)
[/quote]

De Veronica gids is zo goedkoop voor een jaar, dus dat zal het probleem niet moeten zijn. Wat heb ik gedaan....netjes een briefje geschreven naar de Veronica met het verhaal  Australie en of ik de laatste maanden van het lidmaatschapschap het adres van mijn broer mocht doorgeven. Geen enkel probleem. Dit hebben we ook met de Kickstart ( moter magazine ) gedaan.

Jolanda
 
[quote author=jolanda b link=topic=9700.msg133498#msg133498 date=1235995432]
[quote author=Gwen link=topic=9700.msg133494#msg133494 date=1235992395]
[quote author=wenkah link=topic=9700.msg132713#msg132713 date=1235155957]
Ik zou iig ff je bankafschriften checken. 
Er zullen vast wel dingen zijn waar je niet meteen aan denkt, en die je jaarlijks betaalt...

je wilt toch niet tot 2020 de veronica gids blijven betalen :)
[/quote]

Jaa! :shock: Die veronica gids moet je gewoon een jaaaar!! vantevoren opzeggen.. Hoe bizar is dat!?
(even offtopic)
[/quote]

De Veronica gids is zo goedkoop voor een jaar, dus dat zal het probleem niet moeten zijn. Wat heb ik gedaan....netjes een briefje geschreven naar de Veronica met het verhaal  Australie en of ik de laatste maanden van het lidmaatschapschap het adres van mijn broer mocht doorgeven. Geen enkel probleem. Dit hebben we ook met de Kickstart ( moter magazine ) gedaan.

Jolanda
[/quote]

Haha jaa ze zijn inderdaad niet duur hoor, en ik ga ook nog niet emigreren, maar ik verbaasde me laatst gewoon toen wij thuis de veronica gids op wilde zeggen. Welk abbo moet je nu een jaar vantevoren al opzeggen?? Dat is toch te gek..
 
Ik weet niet of je 't een jaar van te voren moet opzeggen.. maar wel vind ik ze behoorlijk flexibel. Ben nu 2x langere tijd in 't buitenland geweest (italie en australie) en beide keren zat ik met de veronica gids.. en ik kon het gewoon opzeggen, maar ik kon ook (en daar heb ik voor gekozen) het gewoon 'on hold' zetten. Dus gewoon doorgegeven wanneer ik weer verwachte terug te zijn en beide keren had ik, zonder er nog achteraan te moeten, de gids weer de week dat ik terug kwam. Echt perfect. Nu is emigratie anders.. maar je zou het restant van je abonnement idd 'kado' kunnen doen aan iemand anders.
 
Back
Top