wat te regelen voor emigratie buiten het visum

Maar opzeggen omdat je gaat emigreren gaat wel heel lastig. Moet nu een bewijs van uitschrijving opsturen voor ik mijn geld terug krijg :x
 
Bibliotheek lidmaatschap opzeggen
Ik heb van ons allemaal een geboorteakte en internationale geboorte akte meegenomen
evt. alvast bestandje maken van alle adressen waar je (als je eenmaal een adres hebt in Australië) een adreswijziging naar wilt sturen of natuurlijk gewoon via je email :)

succes en groetjes

Miran  :smile:
 
Wij waren een maand te laat met opzeggen van sportclub en nu zitten we er nog anderhalf jaar aan vast, omdat het een 18 maanden abonnement was, stilletjes verlengd, balen.

Maar is er geen regel dat als je door emigratie niet in staat bent daar te sporten dat ze het nakijken hebben????
 
wat een onzin allemaal....ik word zo langzamerhand gek van nederland en al zn regeltjes.... ze hebben zoveel regeltjes overal voor dat ze zelf niet meer weten welk regeltje geldt en welk niet....
en dan heb ik het nog niet eens over de uitzonderingen die sommige regels hebben....  :?
 
[quote author=simmer22 link=topic=9700.msg133860#msg133860 date=1236423755]
wat een onzin allemaal....ik word zo langzamerhand gek van nederland en al zn regeltjes.... ze hebben zoveel regeltjes overal voor dat ze zelf niet meer weten welk regeltje geldt en welk niet....
en dan heb ik het nog niet eens over de uitzonderingen die sommige regels hebben....  :?
[/quote]

@Simmer:
Uiteraard heeft dit met de sportclub te maken, en niet met Nederland. Daarbij komt nog dat in Oz meer bureaucratie en regeltjes zijn, althans naar mijn gevoel. Vond je het in NL erg, maak dan hier je borst maar nat!

@Lizzyhas:
Veelal geldt dat overlijden en emigratie als de enige 2 redenen om iets voor tijdig op te mogen zeggen (=contractbreuk), maar ik weet niet of dit wettelijk vast gelegd is. Vraag een consumentenrechten organisatie!

Sander
 
lijkt me wel toch, redelijkerwijs ben ik niet meer is staat daar te sporten.

O ja, Oz regeltjes genoeg 2come
 
welke is het? ik heb een copy van de grandletter gestuurd met een opzeggingsbrief. Moest wel gewoon het jaar volmaken qua betaling maar het heb het pas 4 wk voor dat het officiele jaar was afgelopen opgezegd....misschien bestaat dezelfde organisatie hier ook wel en kun je je contract verhuizen?
sorry misschien heb je er niets aan :lol: :lol: :lol:
 
Ik vind het echt belachelijk dat je vanwege emigratie niet je abonnement op kunt zeggen! Ik weet dat ze er in de regering ook mee bezig zijn, met dat stilzwijgend verlengen (dat zou dan een van de 1e goede dingen zijn.. die ze dit jaar doen - mocht het gaan gebeuren ;))

Ik zou ze er toch nog eens op aanspreken en ook iets zeggen over het doorvertellen aan.. (schrikken ze soms van) en misschien idd zoals eerder genoemd een consumenten bond oid raadplegen. Good luck! Maar vind het wel vreemd dat ze het tegenwoordig al 18 maanden stil zwijgend kunnen verlengen. Kun je een evt. betaling niet gewoon blokkeren (moet binnen zoveel dagen bij de bank..)
 
Voor degene die (nog) niet permanent gaan emigreren is het aanvragen van een DigiD nummer misschien handig.
Te gebruiken bij steeds meer (overheids)instellingen.

Groeten,
Esther
 
Misschien nog een handige tip voor als je in australie bent. Regel hier zsm een vast adres. Dan kun je namelijk snel een rijbewijs aanvragen en allerlei andere zaken regelen zoals een bankrekening en Medicare enz.
Denk ook even aan Family Assistance, soort kinderbijslag, die je meteen aan kunt vragen en Rent assistance een soort van huursubsidie, dat levert weer een paar honderd dollars op. Gewoon bij het loket van de Family assistance in je verblijfplaats.
 
[quote author=SV#1 link=topic=9700.msg134118#msg134118 date=1236693846]
Misschien nog een handige tip voor als je in australie bent. Regel hier zsm een vast adres. Dan kun je namelijk snel een rijbewijs aanvragen en allerlei andere zaken regelen zoals een bankrekening en Medicare enz.
Denk ook even aan Family Assistance, soort kinderbijslag, die je meteen aan kunt vragen en Rent assistance een soort van huursubsidie, dat levert weer een paar honderd dollars op. Gewoon bij het loket van de Family assistance in je verblijfplaats.
[/quote]

dat is vast alleen met een permanent visa???
 
Ja klopt, permanent resident visa

Wat abonnementen van tijdschriften ed.betreft, als je al bezig bent met emigratie, dan zeg je die toch gewoon alavst op en stap je over op losse bladen bij een kiosk. Kost niet zo heel veel meer voor een paar maanden en je voorkomt dat je nog een half jaar moet dokken voor een of ander blad.
 
heey sv#1!
thanx voor alle handige tips! ben momenteel druk bezig met alle laaste dingetjes regelen dus niet zo actief op het forum op het moment... maar lees wel nog regelmatig...erg handig! wat rental assistance betreft, is dat afhankelijk van een bepaald inkomen? en ik neem aan dat dat met mn eerste 2 jaar spouse visum niet mogelijk is....maar dacht misschien dat mn vriend dat wel zou kunnen...maar ben bang dat ie teveel verdient hiervoor...

heb van singapore airlines een email met de bevestiging dat ik 10kg extra mee mag nemen, dus dat is mooi! dat van die 5kg per koffer wist ik niet....ook erg handig!!

thanx!
groetjes nicole
 
internationaal rijbewijs bij ANWB gehaald.

dubbele afspraak gemaakt tandarts.

vertaling geboortecertificaat aangevraagd.

nieuw paspoort aangevraagd, die van ons lopen nog 2 jaar , net als we permanent dan willen aanvragen verloopt ie, niet haaandig.

kinderen eigen paspoort aangvraagd, prefereren ze daar.

extra pil inslaan.

en bewijs van zorgverzekering aangevraagd in het engels , welk pakket ik ben verzekerd geweest.

extra paracetamol in huis gehaald , denk dat ik de komende tijd nog veel hoofdpijn krijg van al dat regelen :lol:
 
Nemen jullie een (vertaald) verslag mee van je huisarts of tandarts?
Mijn dossier is nogal uitgebreid denk ik.... niet dat ik zo vaak ziek ben, maar al met al zal het nogal wat zijn. Ik kan me de kosten voor vertalen al wel voorstellen  :shock:
 
daar begin ik denk ik niet aan.... hoop niet dat ik het nodig zal hebben

heb wel een nieuw spiraaltje gehaald, weet niet hoe dat precies in oz gaat, maar dan weet ik zeker dat ik de goeie heb! en aangezien ik liever nog geen kids krijg.... neem em gewoon mee voor als ik hem nodig heb.
 
[quote author=skippie link=topic=9700.msg135131#msg135131 date=1237912485]
Nemen jullie een (vertaald) verslag mee van je huisarts of tandarts?
Mijn dossier is nogal uitgebreid denk ik.... niet dat ik zo vaak ziek ben, maar al met al zal het nogal wat zijn. Ik kan me de kosten voor vertalen al wel voorstellen  :shock:
[/quote]

nee dat ben ik niet van plan
 
[quote author=lizzyhas link=topic=9700.msg135126#msg135126 date=1237906796]
internationaal rijbewijs bij ANWB gehaald.

dubbele afspraak gemaakt tandarts.

vertaling geboortecertificaat aangevraagd.

nieuw paspoort aangevraagd, die van ons lopen nog 2 jaar , net als we permanent dan willen aanvragen verloopt ie, niet haaandig.

kinderen eigen paspoort aangvraagd, prefereren ze daar.

extra pil inslaan.

en bewijs van zorgverzekering aangevraagd in het engels , welk pakket ik ben verzekerd geweest.

extra paracetamol in huis gehaald , denk dat ik de komende tijd nog veel hoofdpijn krijg van al dat regelen :lol:


[/quote]pffffff!herkenbaar!vandaag ook internationale huwelijksakte,rijbewijzen en vaccinaties geregeld,en dan gaan wij(nog)niet naar Australie. :grin:
Moet ook gauw een notaris vinden om mijn diplomas te laten certificeren,en ja,ik heb ook extra paracetamol gescoord. :wink:
 
Back
Top