[quote author=amity link=topic=9700.msg136035#msg136035 date=1238834714]
Echt waarschijnlijk de meest domme vraag
,
1 september vertrekken wij vanuit hier, en ja we hebben een skilled visa, maar
dan moeten we natuurlijk 2 jaar het doen zonder vergoedingen als Kinderbijslag enzo.
Nu vroeg ik me af. Gelden de eerste 2 jaar eigenlijk dan wel als emigreren? Want je woont en
kunt daar wel gaan werken, maar wij hebben straks ( waarschijnlijk) ons huis ook nog niet verkocht.
En dan kun je je toch ook niet uitschrijven enzo? En dan dus ook geen dingen op zeggen ( ja wel de veronica gids natuurlijk :roll
maar ik bedoel..
Zijn we dan dus al officieeel een emmigrant, of mag/kun je daar dan nog 2 jaar mee wachten??
[/quote]
Even 'for the record' een vraag die je niet stelt is een domme vraag!!!!
Die 1e 2 jaar gelden echt wel als emigreren hoor. Je woont, werkt, leeft, hebt sociale contacten (hopelijk
), huurt een huis, koopt een huis, je kind(eren) gaan naar school, dus ook voor de ATO (australische belastingdienst) ben je een inwoner van Australië en voor NL ben je dat dan niet meer. Je hebt die 1e 2 jaar geen recht op allerlei voorzieningen, maar wèl op family assitance A en/of B, dus de Australische kinderbijslag. Je kan je wèl uitschrijven, je kan wèl alles opzeggen (hoewel dat soms een beetje een kip/ei verhaal is bij sommige instellingen, heb geduld zou ik zeggen en een ander cliché, de aanhouder wint).Voor je huis moet je even hier op xpdite de search functie gebruiken en/of kijken/bellen met de NL belastingdienst over hoe dat werkt. Kijk maar even hier http://www.belastingdienst.nl/variabel/buitenland/particulieren/particulieren-44.html#P591_54274 daar staat ook het onderdeel emigratie en eigen woning bij,
groetje Miranda