wat te regelen voor emigratie buiten het visum

ik heb em eigenlijk ook nog nooit nodig gehad, maar goed....voor die 15 euro... als ik daarmee een hoop ellende bespaar mocht er ooit iets gebeuren ofzo.... dan heb ik het er wel voor over!

groetjes!
 
Leuk zo een internationaal rijbewijs, wij hadden ze ook aangeschaft. Maar ze kijken er hier niet eens
naar, maar goed leuk voor in je plakboek als je in Aussie bent :wink:.
 
Echt waarschijnlijk de meest domme vraag  :oops:,
1 september vertrekken wij vanuit hier, en ja we hebben een skilled visa, maar
dan moeten we natuurlijk 2 jaar het doen zonder vergoedingen als Kinderbijslag enzo.

Nu vroeg ik me af. Gelden de eerste 2 jaar eigenlijk dan wel als emigreren? Want je woont en
kunt daar wel gaan werken, maar wij hebben straks ( waarschijnlijk) ons huis ook nog niet verkocht.
En dan kun je je toch ook niet uitschrijven enzo? En dan dus ook geen dingen op zeggen ( ja wel de veronica gids natuurlijk  :roll:) maar ik bedoel..
Zijn we dan dus al officieeel een emmigrant, of mag/kun je daar dan nog 2 jaar mee wachten??

:oops: :oops:
 
[quote author=Ingriddh link=topic=9700.msg135975#msg135975 date=1238744147]
Leuk zo een internationaal rijbewijs, wij hadden ze ook aangeschaft. Maar ze kijken er hier niet eens
naar, maar goed leuk voor in je plakboek als je in Aussie bent :wink:.
[/quote]

heeeeeeee, en heb je nu je aussie rijbewijs ook al????

&&%__)_)**&%4$#$#$# nou zeg. :lol:
 
Lizzy,
Ja hadden gelijk ons rijbewijs, we hebben ons rijbewijs omgewisseld bij de RTA!
Even papieren invullen, even fotootje laten maken en je kon
hem gelijk meenemen.  :up:

Ingrid
 
[quote author=Ingriddh link=topic=9700.msg136064#msg136064 date=1238921888]
Lizzy,
Ja hadden gelijk ons rijbewijs, we hebben ons rijbewijs omgewisseld bij de RTA!
Even papieren invullen, even fotootje laten maken en je kon
hem gelijk meenemen.  :up:

Ingrid
[/quote]

:lol: :lol: :lol:ik heb dat int rijbewijs gehaald nav dit forum, het zou een probleem zijn om je nederlandse rijbewijs zomaar om te zetten en dus handig als je een int. hebt.

dus voor de anderen, la maar, scheelt weer een paar euries.

wat is RTA????  You Aussiegirl!!!!
 
wij hadden onze rijbewijzen ook snel omgezet in een australisch. moetsen alleen ff wachten op een bank statement (bankafschrift) omdat ze proof of address moesten hebben. Het rijbewijs hier in ozzie is nleen major identificatie middel vandaar dat ze zo streng zijn.

RTA staat voor Roads and Traffic Authority.
 
[quote author=amity link=topic=9700.msg136035#msg136035 date=1238834714]
Echt waarschijnlijk de meest domme vraag  :oops:,
1 september vertrekken wij vanuit hier, en ja we hebben een skilled visa, maar
dan moeten we natuurlijk 2 jaar het doen zonder vergoedingen als Kinderbijslag enzo.

Nu vroeg ik me af. Gelden de eerste 2 jaar eigenlijk dan wel als emigreren? Want je woont en
kunt daar wel gaan werken, maar wij hebben straks ( waarschijnlijk) ons huis ook nog niet verkocht.
En dan kun je je toch ook niet uitschrijven enzo? En dan dus ook geen dingen op zeggen ( ja wel de veronica gids natuurlijk  :roll:) maar ik bedoel..
Zijn we dan dus al officieeel een emmigrant, of mag/kun je daar dan nog 2 jaar mee wachten??

:oops: :oops:
[/quote]

Even 'for the record' een vraag die je niet stelt is een domme vraag!!!!

Die 1e 2 jaar gelden echt wel als emigreren hoor. Je woont, werkt, leeft, hebt sociale contacten (hopelijk :) ), huurt een huis, koopt een huis, je kind(eren) gaan naar school, dus ook voor de ATO (australische belastingdienst) ben je een inwoner van Australië en voor NL ben je dat dan niet meer. Je hebt die 1e 2 jaar geen recht op allerlei voorzieningen, maar wèl op family assitance A en/of B, dus de Australische kinderbijslag. Je kan je wèl uitschrijven, je kan wèl alles opzeggen (hoewel dat soms een beetje een kip/ei verhaal is bij sommige instellingen, heb geduld zou ik zeggen en een ander cliché, de aanhouder wint).Voor je huis moet je even hier op xpdite de search functie gebruiken en/of kijken/bellen met de NL belastingdienst over hoe dat werkt. Kijk maar even hier http://www.belastingdienst.nl/variabel/buitenland/particulieren/particulieren-44.html#P591_54274 daar staat ook het onderdeel emigratie en eigen woning bij,

groetje Miranda
 
[quote author=loecky link=topic=9700.msg136067#msg136067 date=1238924408]
wij hadden onze rijbewijzen ook snel omgezet in een australisch. moetsen alleen ff wachten op een bank statement (bankafschrift) omdat ze proof of address moesten hebben. Het rijbewijs hier in ozzie is nleen major identificatie middel vandaar dat ze zo streng zijn.

RTA staat voor Roads and Traffic Authority.
[/quote]

Even nog ter info, niet om te pesten :lol: maar wij moesten een kopie van ons huurcontract overleggen èn een officiële (yes....hoe erg het ook klinkt NAATI) vertaling overleggen. Dit was in Cairns trouwens, maar ik moet zeggen dat er ook geluksvogels zijn die dit niet moesten en het wel zo om konden wisselen, op precies dezelfde plek! Dus......expect the unexpected.... :grin:...en dan komt alles goed.

groetjes Miran
 
Er zijn al draadjes over, maar effe snel; Gwen, elke staat heeft een Department for Transport, en heeft een website waar je de regels op kan zoeken. Zou je in Adelaide terecht komen, dan: http://www.transport.sa.gov.au/licences_certification/drivers/interstate_overseas.asp. Je kan gewoon, zolang je geen resident bent, met je Nederlandse rijbewijs rondrijden (officiéél moet je een vertaling bij je hebben, maar ehhh...). Als je onder andere staten wil zoeken, google dan 'transport VIC' , of 'transport QLD' etc.

Cheers :)
 
Kan ej 1 ding aanraden; als je een rekening hebt bij de ABN AMRO zorg dan dat ej die in Nederland opzegt.
Man wat een ballentent is dat zeg.

Ze zeiden tegen ons dat je alles via Internet bankieren kan regelen, verhuiizing doorgeven, rekening opzeggen, etc.
We zijn daar nu al bijna 3 maanden mee bezig en nog lukt het niet.

Als je je nieuwe adres doorgeeft sturen ze je nog een papiertje op wat je moet tekenen en dan sturen ze het naar je oude adres. Rekening opzeggen; zelfde verhaal, kan je niet opzeggen want er staat nog geld op, terwijl je aangeeft dat het rest saldo naar een andere rekening kan worden overgemaakt. Weer een brief (natuurlijk naar je oude adres) die je moet ondertekenen.

Kortom; ABN = Ambtenaren Bank Nederland - zorg dat je er vanaf komt voordat je weg gaat !

Groeten,
Johan
 
[quote author=Ingriddh link=topic=9700.msg136223#msg136223 date=1239076047]
Kan ej 1 ding aanraden; als je een rekening hebt bij de ABN AMRO zorg dan dat ej die in Nederland opzegt.
Man wat een ballentent is dat zeg.

Ze zeiden tegen ons dat je alles via Internet bankieren kan regelen, verhuiizing doorgeven, rekening opzeggen, etc.
We zijn daar nu al bijna 3 maanden mee bezig en nog lukt het niet.

Als je je nieuwe adres doorgeeft sturen ze je nog een papiertje op wat je moet tekenen en dan sturen ze het naar je oude adres. Rekening opzeggen; zelfde verhaal, kan je niet opzeggen want er staat nog geld op, terwijl je aangeeft dat het rest saldo naar een andere rekening kan worden overgemaakt. Weer een brief (natuurlijk naar je oude adres) die je moet ondertekenen.

Kortom; ABN = Ambtenaren Bank Nederland - zorg dat je er vanaf komt voordat je weg gaat !

Groeten,
Johan
[/quote]

Eeuuh  :wink: kan ik aannemen dat je niet blij bent? Met de Rabo nog geen problemen gehad trouwens,
spaarrek. ABN-Amro van onze zoon wel opgezegd vóór we weggingen trouwens, gelukkig maar als ik dat
zo lees.
 
ja de rabo is goed!!!

:lol: sorry binnenpretje.,

maar goeie tip, ga meteen volgende week mijn rekening bij abn opzeggen, waar ik toch al niks meedeed, zo slepende kwestie zeg maar, nu moet ik wel, is alleen maar goed.
 
Back
Top