We gaan ervoor!!!!

carlijnaxel

XPdite Sponsor
Vandaag zijn we bij de department of economic development geweest afdeling immigration om het een en ander uit te zoeken en wat er mogelijk is. En het ziet er gunstig uit wat de mogelijkheden zijn. :happy:
Als we weer thuis zijn gaan we alles in orde maken voor de TRA, vertalingen, copieen, referenties en alles wat er verder voor nodig is.

We hebben te horen gekregen dat als het visum eenmaal is toegekend dat binnen een jaar het visum "geldig" gemaakt moet worden ( ben vergeten te vragen of dit ook in Berlijn kan) en dat je daarna genoeg tijd hebt om thuis de rest te regelen.

Wij hebben het geluk dat mijn vrouw als uitwisselingsstudent in Hobart op school heeft gezeten en daar veel vrienden aan over heeft gehouden.
Een aantal van hen kennen veel mensen waaronder een migrationlawyer en die gaan ze benaderen wat die voor ons kan betekenen.

Dus al met al komt er voor ons ook een spannende tijd aan waar een hoop van jullie al reeds in zitten.

Cheers,  :cheers:

Axel

Heyy das goed nieuws  :up:
Zet m op met alle voorbereidingen. Het kost even wat tijd en energie... maar dan heb je uiteindelijk ook wat.

Veel succes met alles.

Greetz Jidske  :cool:

Hi Axel en Carlijn,

Veel succes met de voorbereidingen! Tassie is een goede keus.
Wie heb je er gesproken?

Overigens moet je je visum geldig maken in Australie zelf.
Als je je bevestiging ontvangt ge je in Berlijn je stickertje halen en binnen een jaar na medische keuring en VOG moet je je visum valideren in Australie zelf.

Kzou best even bij jullie om het hoekje willen kijken nu. :smile:

Mariette

[quote author=kallie link=topic=6472.msg80134#msg80134 date=1170080150]

Overigens moet je je visum geldig maken in Australie zelf.
Als je je bevestiging ontvangt ge je in Berlijn je stickertje halen en binnen een jaar na medische keuring en VOF moet je je visum valideren in Australie zelf.

[/quote]

En dat is dus niet een jaar na de datum dat je je visum ontvangt...

Maar hardstikke goed nieuws  :up: Veel succes. T is veel werk, maar uiteindelijk de moeite waard!

Willen jullie dan ook even jullie stem uitbrengen in de topic wie gaat waar heen?
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=2850.105;topicseen
Anders raken we uit balans. NT heeft ons momenteel ingehaald :grin:

Mariette

Wat naar dat je naar australie moet om het geldig te maken.

We hebben hier met Mevr Jacobs gesproken en die gaf aan dat het er voor ons niet zo slecht uit zou zien.

Nou Kallie je mag best even mee om de hoek kijken naar ons uitzicht vanmorgen bij Lake Pedder aan de zuidzijde.Alleen krijg ik het niet voor elkaar om een foto in te voegen. :tent:

Vanavond een echte australische mannen steaknight met een aantal locals, dus dat beloofd wat. :cheers:

Misschien een misverstand... het "valideren" van je visum is niks anders dan er gebruik van maken.... Dat betekent dat je binnen een jaar nadat het visum is afgegeven/toegekend ook daadwerkelijk Australie binnen moet komen. Als je dat niet doet wordt aangenomen dat je er geen gebruik van wilt maken en vervalt het.

Dat is ook de reden dat je eigenlijk niet zou moeten fronloaden, maar gewoon netjes moet wachten tot je de oproep voor medicals en PCC krijgt van je CO.

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=6256.msg78168#msg78168
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=325.msg2387#msg2387

Als het zo zou zijn als jij zegt, henk zouden wij niet zo in de piepzak hoeven te zitten.
tijd dringt namelijk.  :oops:

Wat dat betreft hebben wij niet zo'n haast.
Het hele proces kost een hoop tijd dus je kan er alvast maar mee bezig zijn als je er zeker van bent dat je de grote stap wilt maken.

Dit forum is wat dat betreft zo'n mooi iets. Mensen met dezelfde wensen die elkaar op deze manier kunnen helpen.

Axel

FF een update.
Mijn oorspronkelijke beroep staat op de MODL, dus dat is heel mooi nieuws.
Ben al op pad geweest om wat referentiebrieven te krijgen, dus het zit nou echt in de lift.
Voor de gein zijn we op de beurs bij een aantal van die bureau's geweest en toen die hoorden dat ik monteur ben sprongen ze bijna een gat in de lucht, jammer voor ze dat we het zelf proberen.

Op de emigratiebeurs hebben we vooral veel informatie gekregen om onze Bikkel mee te kunnen nemen, en het valt me eigenlijk wel mee wat ik daarvan hoorde. Met qarantaine en kosten e.d.

Groeten Axel

Haha goed te horen. En je kan altijd nog een bureau inschakelen als het niet lukt. Uiteindelijk is het wel zelf te doen (als je aanvraag niet te complex is).

Ja precies, een bureua kan altijd nog.
Maar eerst onze eigen bronnen raadplegen, we kennen iemand in Aussie die een migration agent is geweest en die wil ons zoveel mogelijk helpen.En verder zijn wij niet zo complex  :grin: :grin:

Groetjes Axel

P.S. Lost, ik vond het best gezellig op Salamanca, doen we nog een keer.( Als we in de buurt zijn :wink:) We hebben ook een aantal tips gekregen waar we wat mee kunnen.

Nou het is weer even geleden dat ik wat heb laten horen.
We hebben een spannende tijd voor de boeg, want we verwachten een kleintje. :evil: :evil:

Onlangs bij de IB groep geweest om de handtekening op mijn diploma's te laten legaliseren en naar de rechtbank voor een handtekening om die handtekening te laten legaliseren.
Snappen jullie het nog?  :thinking:Ik nou wel. Denk ik.

Nou nog zorgen voor referentiebrieven en vertalingen. Dan kan alles naar de TRA.

En alles voor de kleine regelen. In augustus krijgen we bezoek uit Aussie, maar dan moet eerst de zolder verbouwd worden anders hebben we geen plaats. Dus druk druk druk.

Groetjes,
Axel

Wat een leuk nieuws!! Gefeliciteerd  :up:

Succes met alle dingen die jullie nu moeten regelen!

Groetjes,
Lela

De kleine is er, de vrouw heeft nou ook wat meer rust.
Dus de hoogste tijd om de boel op de rails te zetten.

Diploma's zijn gelegaliseerd en vertaald.
Maandag is alles op de post gegaan naar de TRA.
Nou kunnen we dus alleen nog maar wachten  en hopen dat het goed is.

[quote author=carlijnaxel link=topic=6472.msg117013#msg117013 date=1209145365]
De kleine is er, de vrouw heeft nou ook wat meer rust.
[/quote]

Ergens, "along the way" heb ik gemist dat jullie in blijde verwachting waren.

Nou bij deze dan  :congrats:

En succes natuurlijk met de hele procedure.

Mariette

JIHAAAAAAAA

Vandaag post gehad van de TRA met het bericht:  assessed occupation: motor mechanic
                                                                    outcome: Successful

Dus op naar stap 2. 28 juni de beruchte IELTS test.

Dank je Mariette.
We hebben het ook niet aan de grote klok gehangen vanwege wat medische zaken waardoor het een en ander nog fout kon gaan.
Maar dit was gelukkig niet het geval en de kleine groeit als kool, zeg maar.

Gr Axel

Back