We gaan ervoor!!!!

AAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHH (pure frustratie)  :devil:

We blijven mailtjes krijgen waar de medicals blijven. :shock:

Het was vroeg maar toch weer in de telefoon geklommen en heb na een half uur met een telefoniste een manager van de DIAC aan de lijn gekregen die me vertelde dat de medicals van Lucas gefinalised zijn (bij hun intern, nog niet op onze status).
Maar nou kunnen ze de medicals van ons weer niet vinden. :cry: :cry:

We krijgen van dezelfde persoon steeds mail en heb daar naar gevraagd maar dat was nogal moeilijk om die persoon aan de lijn te krijgen. In ieder geval nou maar hopen dat die manager iets kan betekenen.

Zou het bijna opnieuw doen en persoonlijk af gaan geven in Sydney. :plane:

Eerder deze week de panelarts gebeld en het wij schijnen in 2 weken al de 4e te zijn waar ze papieren van kwijt zijn.

Groeten Axel

Tsja, je hebt waarschijnlijk last van de wet van Murphy. Als er ergens in het verloop iets fout gaat blijft het je opzoeken. Onze aanvraag ging ook helemaal niet van een leien dakje. Maar goed we zitten hier nu toch ook al weer anderhalf jaar.

Ze hebben jullie medicals toch al eerder wel gehad? heb je daar nog iets van op de mail staan. Want dan kun je aantonen dat de fout bij hun ligt. (Niet dat dat veel uitmaakt. want als ze iets willen hebben moeten ze het gewoon hebben en heb je er maar voor te zorgen. Zij redeneren zo jij wilt iets hebben dus ligt ook de verantwoording bij jullie)

Dus moed houden, gaat allemaal goed komen.  :up:

Mariette

Ze zeggen wel eens dat je er iets voor over moet hebben als je iets graag wil.Als dit het is heb ik er wel even wat frustratie voor over.

Helaas is dit het eerste wat verzonden is. Waarschijnlijk bedoel je alle papieren die we van de professor nodig hadden.

De paneldoctor weer maar eens gebeld en die is op vakantie en de assistent kan niet bij de tracking gegevens, dus maar hopen dat het voor die tijd goed komt.
Wat ik wel vreemd vind, is dat de panelarts geen kopieen maakt terwijl het bekend is dat het zo'n puinhoop is bij de HOC.

Maar goed, ik hoop dat die manager iets kan betekenen en het snel goed komt.

Enne Mariette, als je in de buurt van Breda bent  :coffee:

Eindelijk een goed bericht.
Vanmorgen keek ik maar weer eens op de status van ons 3en ze zijn veranderd in finalised :dance:

Waarschijnlijk had ik eindelijk de juiste persoon aan de lijn.

[quote author=carlijnaxel link=topic=6472.msg127315#msg127315 date=1224746747]
Eindelijk een goed bericht.
Vanmorgen keek ik maar weer eens op de status van ons 3en ze zijn veranderd in finalised :dance:

Waarschijnlijk had ik eindelijk de juiste persoon aan de lijn.
[/quote]

Nou, dan is het eind in zicht. Jullie zijn er bijna.  :up:

Enne, helaas ben ik niet in de buurt van Breda en is mijn agenda helemaal vol. Maar doen maar een virtueel bakkie. Houden we tegoed voor als jullie daar aankomen.

Mariette

Doen we. :coffee:

Als we aankomen zoals gehoopt rond juli wordt het misschien wel een chocomel.
Dat komen we van het voorjaar in de winter terecht  :freezing:

Ja, goede timing.  :up:

Maar winterjte in Tas is toch niet te vergelijken met die in Holland. Wijn zijn toen ook half Juni aangekomen.

Mariette

Natuurlijk valt het niet te vergelijken, maar stel dat we hier een heel warm voorjaar hebben. :lol1:

Enne, een chocomel vind ik sowieso lekker. :wink:

Axel

Zo weer eens tijd voor een update.

Afelopen dagen waren best hectisch. Gesprekken met wat makelaars gehad om het huis alvast in de verkoop te zetten.Als het verlossende woord er is kunnen we tenminste weg (als het huis verkocht is).

Dus vanaf komende week kunnen de kijkers komen :lol:

we zijn erachter gekomen dat er het een en ander is gewijzigd in de voorwaarden van een state sponsorship, en heb ergens gelezen dat het mogelijk is om de aanvraag om te zetten.
Dus maar wachten tot de kleine uurtjes en voor de zekerheid maar even bellen of het klopt.

En wat blijkt,........het klopt inderdaad en we voldoen aan de voorwaarden.

De aanvraag hebben we in orde gemaakt en zo snel mogelijk verstuurd. We hebben contact gehad het desbetreffende instantie en ze hebben al toegezegd dat ze ons gaan sponsoren.
Als het goed is heeft de DIAC bijna alle 176 aanvragen een CO toegewezen en dat zou betekenen dat de stapel waar we op komen heel klein is.

Een mogelijke werkgever heeft informeel laten weten dat er in juni/juli waarschijnlijk een basisopleiding begint die ik zou moeten volgen als ik door de (achterdeur)procedure kom.

Mat andere woorden is het best spannend allemaal.

Cheers,

Axel

Inderdaad heel spannend! Ik hoop dat jullie zo spoedig mogelijk zekerheid krijgen! Succes met alles!

Gisteren hadden we onverwacht een mailtje van de ASPC in de mailbox zitten.
Een Case Officer wil wat aanvullende informatie over mijn werk hebben.

Dus het lijkt erop dat onze aanvraag in behandeling is door een CO  :dancing:

We hebben 28 dagen de tijd, maar denken dat niet nodig te hebben. Zo snel mogelijk de benodigde info verzamelen en als het kan dit weekend nog de deur uit, dan kunnen ze er maandag mee verder.

Ze heeft het niet over een state sponsorship gehad maar het kan niet anders dat het daar door komt.

Cheers,

Axel

Nou de CO had om extra informatie gevraagd, deze hebben we binnen 4 dagen verstuurd.
Na 2 weken toch maar even een mailtje naar haar gestuurd en kreeg te horen dat van 17 maart tot 30 juni afwezig is.
Voor de zekerheid een PLE gestuurd met het verzoek of een andere CO het over kan nemen. Waarschijnlijk heeft het geholpen want vanmorgen kregen we het verzoek van een andere CO voor extra informatie (zelfde info als die in februari) en die informatie is net de 'deur' uit.
Zowel naar het algemene adres is het verstuurd als naar het mailadres van de CO zelf, dus dubbelop.
Een aantal documenten staat van mij inmiddels op MET en nou de rest nog.

In het huis is best veel interesse, alleen die ene koper heeft zich nog niet gemeld met een bod.

Tot nu gaat de aanvraag niet echt van harte, maar als we dit ervoor over moeten hebben is het het ons wel waard.

Axel

Ze zijn in ieder geval weer bezig.. dat is het belangrijkste!! Hopelijk weten jullie het zeer binnenkort! Wat is/betekent MET eigenlijk??

MET betekent dat je aan de criteria voldoet.
Bij de documenten staat eerst: required of requested en als de CO het heeft goedgekeurd veranderd het in MET.

Ze zijn er inderdaad weer mee bezig, of deze CO moet binnenkort ook met een sabatical of zoiets gaan.

Back