We gaan ervoor!!!!

Heerlijk,

Geniet maar lekker.
Zeker als ze nog zo klein zijn. Het is dat ze op een gegeven moment te groot worden anders komt er nog al eens een moment dat je ze terug zou willen stoppen.
Maar zover zijn jullie nog lang niet.
Dus geef die kleine maar een hele dikke knuffel van mij.

Mariette

En succes met jullie IELTS natuurlijk  :up:

Nou Mariette, En de knuffel heeft ie gehad. Af en toe hebben we van die momenten zoals dat hij s'nachts niet wil slapen dat je bij hem komt en vrolijk begint te lachen.

Wij zitten alleen met het volgende "probleem" Onverwachts hebben wij onze reis naar Bonaire geannuleerd omdat een heeele goede vriendin van ons heel ziek is en niet zeker is of de kerst gehaald gaat worden.
Dus hebben we geboekt voor september naar Tassie.

Mag je een ETA aanvragen en reizen als je al een aanvraag voor een skilled independent heb ingediend?
Als dat niet zo is moeten we de aanvraag een paar maandjes opschuiven en op de dag van vertrek naar huis alles insturen.( Of persoonlijk af geven, ben er toch :p)

Ik hoop dat iemend hier antwoord opp heeft.

Gr Axel

Hoi, wat verdrietig van jullie vriendin.. Sterkte ermee! Je kunt tijdens de procedure van PR best een ETA aanvragen, hoor. Zorg er alleen wel voor dat je GEEN ETA aanvraagt NA het verkrijgen van je PR!! Laatst afgegeven visum geldt namelijk.. zou erg lullig zijn.

gr. Cathelijn

Dank je Cathelijn.

We hadden gehoopt dat de volgende reis een enkeltje zou worden.
Als het goed is gaat de aanvraag eind juli de deur ( online, maar bij wijze van spreken :wink:).
Dan zou rond die periode verwacht ik het verzoek komen om de medicals in orde te maken en de VOG.

Dus in dat geval is er niks aan het handje.

Axel

Nou, vandaag even naar Amsterdam geweest voor de IELTS test.
Ben heel benieuwd hoe we het ervanaf hebben gebracht.
Ik vond trouwens wel dat je weinig tijd hebt voor het writing gedeelte.

Maar ja, binnen 10 dagen weten we of de aanvraag de deur uit kan.
Vind het nou al lang duren  :wink:

Ik hou jullie op de hoogte.

Axel

[quote author=carlijnaxel link=topic=6472.msg118764#msg118764 date=1212595215]
Mag je een ETA aanvragen en reizen als je al een aanvraag voor een skilled independent heb ingediend?
Als dat niet zo is moeten we de aanvraag een paar maandjes opschuiven en op de dag van vertrek naar huis alles insturen.( Of persoonlijk af geven, ben er toch :p)

Ik hoop dat iemend hier antwoord opp heeft.

Gr Axel

[/quote]

Ja dat moet je dus wel als je maar goed in de gaten houd dat ten alle tijden het "laatst afgegeven visum geld. en daardoor het daarvoor afgegeven visum komt te vervallen.
Dus als je nu nog niets hebt moet je een ETA aanvragen want je hebt tenslotte nog geen visum.
Als je je PR hebt ontvangen (dus niet alleen hebt aangevraagd maar ook daadwerkelijk hebt ontvangen) dan moet je al je andere visum aanvragen cancellen. Heb je bv een PR en een business sponsor aanvraag lopen en wordt je PR eerder aangeboden afgegeven dan moet je je andere aanvraag stopzetten, wordt eerst het sponsor visum afgegeven dan laat je je PR doorlopen want die is natuurlijk meer waard dan al die anderen.

Nou veel sterkte en spreek je nog,

Mariette

Vandaag hebben we bericht gekregen van de ielts test.
We vonden de test allebei best pittig maar het resultaat mag er zijn.

Axel: L 8, R 6.5, W 6, S 7 overall score 7

Carlijn: L 8.5, R 7, W 6, S 6.5 overall score 7

Dus nu de laatste documenten verzamelen en zo snel mogelijk verzenden.

Groeten Axel

Nou de aanvraag is zojuist verzonden. Nog even een afspraak maken voor de medicals. De VOG aanvragen en dan kan het echte wachten beginnen.
Iets waar ik, ehh wij niet zo goed in zijn.
In Sept gaan we lekker een maandje naar Tassie dus 1 maand is sowieso gevuld met andere dingen.

Groetjes Axel

JAAAAAA.... Lekker wachten.....Welkom in het bushokje van de DIAC! Verwacht mijn bus ergens in februari aan te zien komen rijden.... :smile:

Ben het wachten nou al beu  :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

Maar ben gelukkig niet de enige  :p

Heb net alles ingescand en geupload. Wat een kl**e werk zeg, voor 3 personen en alles wat met werk te maken heeft.

Alles goed ingescand, krijg je weer de melding dat het bestand weer te groot is, dan maar weer verkleinen, maar wel dat het nog goed leesbaar is, en nog maar een keer proberen.

Maar ja, als het goed is hebben ze alles wat ze moeten hebben en wordt het 4 keer per dag kijken  :wink: of ze er al iets mee hebben gedaan.

Gisteren waren ze de E-visa (175 en 176) aanvragen van 21 november aan het verwerken. Dus we zijn er bijna.

Axel

21 november... Ow dan zijn we allemaal bijna aan de buurt (mijn aanvraag is van 1 juli 2008  :wink:).
Succes met het wachten. Na deze aanvraag heb je in ieder geval veel geduld gekregen...

Ja dat denk ik ook.
Maar dan zal het geduld ook heeeeeeeeeeeeeel ver op zijn.
We hebben al afgesproken dat zodra het visum is toegekend het huis gelijk in de verkoop gaat en maken dat we hier weg komen. :evil:

:?Waarom wacht je zolang met het in de verkoop zetten van je huis? Kan natuurlijk zijn dat je nu ergens in woont waar enorme vraag naar is, maar zo lekker is de markt momenteel ook niet. Zit zelf in een nieuwbouw (2 jaar oud), dus alles is nog goed, bestaande wijk (dus met alle voorzieningen), goed geprijsd, maar kan toch ook nog lastig worden om dit verkocht te krijgen, er staat zoveel te koop.

Ondanks dat we nu waarschijnlijk ons visum later dan verwacht krijgen, hebben wij nog altijd de angst dat het huis dan niet verkocht zal zijn en we dus nog niet weg kunnen.

Er is een kans dat het op de medicals van mijn vrouw afgewezen wordt.Dus we spelen nog even op save.
We hebben contact gehad met de DIAC en daar zeggen ze zolang je de health requirements haalt is er geen probleem en zoals het er nu uitziet gaat het ook geen probleem zijn.

We zitten wat dat betreft in een redelijk gewilde wijk.

En als het nodig mocht zijn machtigen we mijn schoonvader.

Dan moet je ons maar vertellen wanneer het tijd is voor de medicals, dan gaan we met z'n allen zitten duimen! Het was bij mij ook net an... Eigen schuld in dit geval, heb me met 2 zwangerschappen niet echt in gehouden met eten en ben dus ook nog niet terug op een fatsoenlijk gewicht. Gelukkig waren mijn suiker en bloeddruk goed, dus werd ik toch goedgekeurd.

Vrees dat wanneer ik was afgekeurd, ik die extra kilo's heel snel kwijt was geweest, want dan had mijn vent me net zo lang achterna gezeten tot ik goedgekeurd zou worden....

We houden jullie op de hoogte.Eind augustus in ieder geval de foto's en begin sept net voor ons vertrek de rest.

We hebben hele goede hoop. De behandelend professor heeft een hele goede brief opgesteld en denk dat het wel goed komt.

Op 6 september zijn onze medicals verstuurd maar nog steeds niet aangekomen.
De foto's zijn er al wel maar de rest niet.
Heb al mail van de HOC (LCU) ontvangen waar de rest blijft.
Dus nou moeten we daar weer achteraan.

Enne dat maandje Tassie wordt iets langer omdat ik niet mocht vliegen wegens een acute bronchites en een beginnende longontsteking.
Nou mag het weer en zitten te wachten wanneer we weg kunnen.

Wat een gedoe allemaal zeg.

Groeten Axel

Laat even weten wanneer jullie hier zijn kunnen we wat afspreken.
Alhoewel ik net voor drie weken naar Nederland ga volgende week.
Succes met alles.

Mariette

Hoi Mariette,

Het is ineens snel gegaan met de reisverzekering en de terugvlucht en zijn vanmorgen thuis aangekomen.

Voor de medicals heb ik voor vertrek maar even gebeld en aangegeven dat ik me zorgen maak dat alles opnieuw gedaan moet worden.
Krijg ik daar een nette man aan de lijn die me vrolijk verteld dat de papieren al in Sydney zijn maar dat er iets niet goed is met de papieren van de baby (envelop is leeg, maar kan ook op een ander buro liggen).
Ze gaan erachteraan en ik hoef me geen zorgen te maken aldus de beste man.

Kijk ik nog even snel naar de mail en ja hoor een mailtje van iemand die op ons trackingnummer post aan het zoeken is en nog niet aan is gekomen (niet kunnen vinden).
Ik heb dus ook een net mailtje terug gestuurd dat alles al bij iemand op het buro ligt en net contact heb gehad.

Geeft je een lekker gevoel van vertrouwen zo'n organisatie.

Back