We gaan!!

Gefeliciteerd :up: :up:

Mocht je vastzitten, dan kan je altijd een paar dagen bij ons terecht :wink:
Anders zou ik voor 2 maanden toch een huisje op een camping adviseren.

Groetjes Wilbert
 
lief!!

Ik denk dat een camping zeker een optie is, waarom niet, iemand in de buurt van Sydney bekend met een redelijke idee?
 
:dance: :dance:

Wat fijn dat alles nu zo mooi komt!!!! Jammer dat we geen buurvrouwen worden, maar dan maar via het forum contact houden  :smile:

Een camping moet geen probleem zijn, een vakantiehuisje moet ook een mogelijkheid zijn, je komt tenslotte aan in het Australische laagseizoen, dat voordeel hebben wij straks ook! (Lage tarieven)

Krijg steeds neigingen om op de tafel te gaan staan en te gaan zingen "we zijn er bijna, we zijn er bijna, [size=5pt]maar nog niet helemaal[/size]

Nog heel even doorbijten, nog een paar maandjes en dan staan we onder de brug!

Sas
 
Hoi Lizzyhas,

Misschien zou je eens kunnen kijken op de site van www.big4.com.au; dit heb ik al een paar keer voorbij zien komen en anders via www.realestate.com en dan de rent-button aanklikken. daar vind je ook holidayrentals; misschien een idee voor jullie. en anders heb je altijd nog een paar dagen onderdak bij wilbert in Kiama.

@Sacha; nog even volhouden....!

groetjes heidi
 
Hoi Lizzy

Allereerst gefeliciteerd met de baan! Wij zijn naar Big 4 Lakeside Narrabeen geweest in Narrabeen. We hadden een redelijk groot huisje en ze doen ook aan verhuren voor een langere periode. Wij hebben het er naar de zin gehad afgelopen feb. 5 minuten lopen van het strand en een mooi meer naast de deur! Een klein park maar wel met bbq en wasserette. In de Northern Beaches district. Een Groot winkelcentrum (warringha mall) weet niet of ik het zo goed schrijf hoor! op een kwartiertje rijden ongeveer.

Groetjes Markus en Jeannette

Ps. Want gaan jullie met het huis doen als hettzt nog niet verkocht is?
 
He Lizzy,

Zit ik net een heel verhaal te vertellen in een krabbel aan jouw via H.....  :|en dan zie ik hier op het forum
dat je al overal antwoord op hebt gehad :up: :up:.
Nou geniet er lekker van en we spreken elkaar wel weer.
Gr. Ingrid
 
[quote author=Markus link=topic=9871.msg134836#msg134836 date=1237580703]
Hoi Lizzy

Allereerst gefeliciteerd met de baan! Wij zijn naar Big 4 Lakeside Narrabeen geweest in Narrabeen. We hadden een redelijk groot huisje en ze doen ook aan verhuren voor een langere periode. Wij hebben het er naar de zin gehad afgelopen feb. 5 minuten lopen van het strand en een mooi meer naast de deur! Een klein park maar wel met bbq en wasserette. In de Northern Beaches district. Een Groot winkelcentrum (warringha mall) weet niet of ik het zo goed schrijf hoor! op een kwartiertje rijden ongeveer.

Groetjes Markus en Jeannette

Ps. Want gaan jullie met het huis doen als hettzt nog niet verkocht is?

[/quote]

we hebben nog een paar maandjes, maar wellicht dat degene die het zo graag wil kopen , maar ook met haar huis zit het tijdelijk kan huren, als zij haar huis ook verhuurt.

volgende week nog een ooooooooooooooooooooooooooooopen dag, komaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr mensuh!!!

wordt gewoon verkocht, positief blijven, ahum.
 
Hoi Lizzy,

Aller eerst van harte met de baan !!
als je lid gaat worden van Big4 krijg je ook korting. Kan je al via Internet regelen.
Kijk even op http://www.wilsons-agency.com.au/ hier in de omgeving staat aardig wat te huur.

Als je vragen hebt over een huis, laat het weten we kunnen even voor je kijken  :up:
Met de trein naar de CBD is net iets meer dan een uur vanaf Woy Woy station voor $566 in 3 maanden.

Ik weet niet waar je de twee maanden vandaan haalt voor je spullen maar ik zou er niet op rekenen.
Onze spullen zijn ook vanaf 23 december onderweg, quarantaine inspectie vertraagt de gehele zaak weer 2-3 weken, etc.

Mbt je huis; aangezien je nu waarschijnlijk "goedkoper" naar Australie kan is het misschien een idee om de prijs van je huis te verlagen en daarmee net DE koper over de drempel te krijgen.

Anyway; succes en tot snel in AU.

Groetjes, Johan & Ingrid
 
[quote author=Ingriddh link=topic=9871.msg134863#msg134863 date=1237627297]
Hoi Lizzy,

Aller eerst van harte met de baan !!
als je lid gaat worden van Big4 krijg je ook korting. Kan je al via Internet regelen.
Kijk even op http://www.wilsons-agency.com.au/ hier in de omgeving staat aardig wat te huur.

Als je vragen hebt over een huis, laat het weten we kunnen even voor je kijken  :up:
Met de trein naar de CBD is net iets meer dan een uur vanaf Woy Woy station voor $566 in 3 maanden.

Ik weet niet waar je de twee maanden vandaan haalt voor je spullen maar ik zou er niet op rekenen.
Onze spullen zijn ook vanaf 23 december onderweg, quarantaine inspectie vertraagt de gehele zaak weer 2-3 weken, etc.

Mbt je huis; aangezien je nu waarschijnlijk "goedkoper" naar Australie kan is het misschien een idee om de prijs van je huis te verlagen en daarmee net DE koper over de drempel te krijgen.

Anyway; succes en tot snel in AU.

Groetjes, Johan & Ingrid
[/quote]


thnx voor jullie lieve berichtje, ga even kijken op doe site!
Ja wij zijn wel al wat flexibeler met de prijs nu hoor, gaan we niet van de daken schreeuwen, maar wordt nu wel wat makkelijker.

das ook niet echt duur , reizen.

manlief is nu ook een uur en een kwartier zoet, vanuit Almere naar Utrecht met trein en tram, maar vind ie niet erg met een laptop op schoot.

ik hou jullie op de hoogte, see ya!
 
Ingrid, Johan,

Hebben jullie dan nog steeds niet jullie spullen????

hebben jullie dat kunnen oplossen, das lekker zeg?

ja ja , we zijn er nog lang niet :roll:
 
Hoi lizzy,

Goed om te horen dat jullie ook naar Sydney komen.
Wij zitten nu 1 week op een caravanpark in Dural (Noord-Sydney)
http://www.duralvillage.com.au.

Dural is wel een beetje een uithoek maar onze cabin is schoon, goed en niet te duur. Verdre een prima zwembad (maar jullie komen in de winter dus da's niet echthandig).
Verder ligt het shoppingmall van Castle Hillas op 10 minuten rijden en daar kan je vanalles regelen (bank/medicare/telefoon/RTA/enz).

Verder zou ik je adviseren om voor een gesponsord visum te gaan (ENS, subclass 121). Je hebt dan veel meer rechten dan bij een 457 en tevens is het een permanent visum. Visum moet je aanvragen bij Dimia in Brisbane.

Cheers,
Loek
 
ik heb momenteel profijt van de volgende site voor het uitzoeken van de healthcare verzekering


http://www.iselect.com.au/

en Grant united lijkt me een goeie.
 
mijn advies is: verhuren, doe het niet.

Ik heb bij een makelaar gewerkt en er komen (vaak) alleen maar problemen van, hoe goed je de mensen ook screent, ze zeggen mee te werken aan bezichtigingen, omdat ze graag willen huren, maar als het zover is, hebben ze toch altijd weer een reden dat een bezichtiging net niet uitkomt o.i.d. Ook zijn ze in de praktijk soms niet zo netjes als dat je zou willen, zeker voor bezichtigingen. En tuurlijk zeggen ze van te voren overal aan mee te zullen werken. Huurders willen blijven huren en als de woning wordt verkocht, moeten ze er weer uit, dat willen ze niet.

Verder worden huurders heel erg beschermd, ook al spreek je af dat ze er uit moeten als het huis verkocht is, dus ook als het huurcontract nog niet is afgelopen, dan geldt de huurbescherming in het voordeel van de huurder!! Het blijkt in de praktijk toch anders te werken. (of je met bij de gemeente iets aanvragen op basis van de leegstandswet, dan ben je als verkoper beschermd, maar ik weet niet precies hoe dat werkt).

Kortom, mijn advies is, doe het niet. Denk er heel goed over na en laat je zelf heel goed informeren.
 
Back
Top