We gaan!!

Lizzyhas, Gefeliciteerd, leuk dat jullie ook deze kant op komen. Cronulla is echt fantastisch, ben er van het weekend nog wezen surfen.
Ben het niet eens met rens, wij hebben ons huis in NL ook verhuurd en dat gaat prima. Natuurlijk heb je links en rechts wel eens iets, maar dat weegt wat ons betrefd echt niet op tegen de voordelen. Wij hebben een huurder die ook expat is en maar een bepaalde tijd wil blijven. Verder dus een contract voor een vaste periode afgesloten, wat dus wel die zekerheid geeft dat ze er uit gaan. No worries.
Onze verhuurder is Rots Vast.
Hebben jullie al een idee waar je in Sydney gaat wonen? The Shire, Innerwest of the Hills District?

Groetjes
Sander

Zouden we het dan toch voor elkaar krijgen? Die afspraak om dit jaar oud en nieuw te vieren onder de brug?????

Eindelijk!

We gaan hier duimen voor een snel afhandeling van de aanvraag en een mooie oplossing voor het huis!

Inderdaad shit! Ik zou zeggen.. get it over and done with as quickly as possible. Afspraak maken en regelen. Hebben jullie ondertussen al een CO?? Ben 't even vergeten.. Veel succes ermee en 't zal uiteindelijk vanzelf goedkomen!!! Zodra je je visum hebt ben je vast en zeker alles al weer vergeten!

Dat is wel even een zware tegenvaller zeg...

Het was bij mij met de keuring ook even krapjes toen. Een beetje aan de zware kant, maar gelukkig een goede bloeddruk en geen hoog suikergehalte in mijn bloed. Met als gevolg dat ik daardoor geen risico meer was. Het was trouwens voor mij wel een eye-opener... heb mijzelf direct op een streng dieet gezet en ben sinds de keuring ruim 20 kilo lichter!

Zal duimen dat alles goed komt!

Foutje van mij.... het suiker gehalte bepalen ze door urine onderzoek en dat is natuurlijk standaard bij volwassenen. Goede tip om dat zo laag mogelijk te laten zijn: 2 dagen voor dat je de urine in moet leveren beginnen met goed water drinken, geen koffie of thee, alleen maar water of spa blauw. Bloeddruk haal je naar beneden door een tijdje van de drop af te blijven, en op te passen met zout eten en andere producten die zijn gemaakt op basis van zoethout, want dat is een enorme bloedrukverhoger. Dit had ik tijdens mijn zwangerschap nl..... dronk aan de lopende band zoethoutthee en begreep maar niet waarom mijn bloeddruk zo hoog was :oops:

Nou gelukkig is mijn bloeddruk standaard laag, zelfs met al het zout wat ik elke dag naar binnen werk  :grin:

Maar wat stom zeg Lizzy.. Zo veel mensen hebben een beetje overgewicht. Zeker tieners inderdaad.. Die beginnen aan de pil, vliegen er ineens 5 kilo's aan, hebben veel honger, eten smiddags hele zak chips leeg.. ik ken het wel hoor.
Echt zwaar vervelend dat ze daar voor terug moet komen! Ik hoop maar dat je alles nog op tijd geregeld hebt, en dat je dochter ook gewoon goedgekeurd wordt!

Ik vind het ook vreemd.. maar goed, het is wel te begrijpen vanuit australie's standpunten.. maar ja, kinderen zijn kinderen en wat gwen zegt klopt, door de pubertijd komen ze vaak wel wat aan (en al dat junkfood op de scholen helpt ook niet echt..).

Volg Sacha's adviezen op en hopelijk komt het dan goed. Daarnaast.. suikerziekte is in grote mate ook erfelijk.. gewicht kan een rol spelen, maar erfelijkheid weegt toch groter is mijn ervaring.
Nog even volhouden! Succes!

[quote author=lizzyhas link=topic=9871.msg138398#msg138398 date=1242194533]

Het is natuurlijk ook zo dat straks onze hypotheek niet 700 euro is , maar 1400 dollar, plus je huur in aus, nou ik weet het niet hoe anderen dat doen, maar wij zijn op 457 en hebben ook nog 2 kids op school , dat kost ook 10.000 per jaar, het gaat gewoon niet, klaar, dus we hebben eigenlijk geen keus.

Hebben jullie uiteindelijk je huis verkocht?????

[/quote]

Nee wij hebben ons huis niet verkocht. Wij zitten met een onverkoopbaar huis, omdat de gemeente al jaren lang plannen heeft om een winkel centrum te bouwen op de plek van het huizenblok waar ons huis deel van uit maakt. Nu door de crisis is het weer vooruit geschoven voor onbepaalde tijd :x

Wat betreft die hypotheek. Je krijgt toch inkomen uit de verhuur. Wij komen rond met de huuropbrengst. Alles wordt daarvan betaald: hypotheek, rioolrecht OZB enz. Uiteindelijk vind ik het niet eens zo onplezierig, want terwijl wij hier zitten wordt de hypotheek door betaald en wordt het huis ook meer waard. Hoe langer de gemeente wacht hoe meer ze straks kunnen dokken :grin:
Voor jullie is dat wel anders natuurlijk, maar ik zou het niet als al te groot obstakel zien. Je kan dan als je het huis tzt verkoopt ook weer even terug naar NL voor de overdracht, of je geeft een machtiging af aan een naast familielid. (dat is toch altijd handig voor onverwachte zaken)

Bundeena ligt aan de zuid zijde van Port Hacking, dus aan de Royal National Park zijde. Je moet daar vanuit of met het pontje naar Cronulla en dan met de trein, of je pakt de auto en rijdt dan door het RNP naar de CBD of je rijdt naar Station Sutherland en dan met de trein, de Illawarra lijn.

Succes met de test van je dochter, ik zou bijna zeggen hoe durfen ze als dikste natie ter wereld. Weet trouwens niet wat die onderzoeken precies inhouden, maar als je vanaf nu je dochter elke dag wat extra laat bewegen, bijvoorbeeld een 1/2 uur extra flink wandelen en oppassen met de zoete consumptie, dan zal het vast wel goed komen.

Succes Lizzy, a.s maandag met de 2e keuring. Ik las het in je andere onderwerp, wat een shitzooi zeg.Maar het zal wel loslopen.  :up:

groetjes Ingrid

[quote author=skippie link=topic=9871.msg138900#msg138900 date=1242821315]
Succes Lizzy, a.s maandag met de 2e keuring. Ik las het in je andere onderwerp, wat een shitzooi zeg.Maar het zal wel loslopen.  :up:

groetjes Ingrid
[/quote]

goeie uitslagen binnen,niks aan het handje!!

morgen rapport ophalen en per koerier hoppa, op naar sydney

da's mooi Lizzy. Nu nog de laatste loodjes. Is er nog een afscheidsfeestje? :lol:
Wanneer vliegen jullie?

hou op schei uit , afscheidsfeestje, alles is bezet.

ik ga nog wel alvast voor die meiden wat organiseren, vooral voor de jongste, die is begin spetember jarig en baalt nu al bij de gadachte dat het een stille verjaardag word.

we vliegen 6 juli, als het visum op tijd is tenminste, we kunnen wel schuiven.
Maar dat gaan we ze niet aan hun neus hangen, kom maar  op met dat 457 geneuzel.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Ik heb mijn oranje wimpel voor je uitgehangen!!!! Ben even een paar dagen internetloos en en gebeurd van alles. Wat een prettig gevoel dat je dochter ook gewoon de A status heeft gekregen, zowel voor het visum als voor haar eigen gevoel.

Gewoon een goed afscheidsfeest plannen, niet alleen leuk voor de emoties, maar ook voor de financien!

Dat word dus toch feest onder de brug dit jaar!

Sas

[quote author=Sacha link=topic=9871.msg139766#msg139766 date=1244212693]
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Ik heb mijn oranje wimpel voor je uitgehangen!!!! Ben even een paar dagen internetloos en en gebeurd van alles. Wat een prettig gevoel dat je dochter ook gewoon de A status heeft gekregen, zowel voor het visum als voor haar eigen gevoel.

Gewoon een goed afscheidsfeest plannen, niet alleen leuk voor de emoties, maar ook voor de financien!

Dat word dus toch feest onder de brug dit jaar!

Sas
[/quote]

hihihihi, Sach!!!!!!!
pas op hoor  ik hou je eraan! :up:

Back