WE HEBBEN ONS VISUM!!!!!!!!!!!!!!

Hi Frank en familie,

Van harte gefeliciteerd!! Geweldig nieuws!!

Succes met alle komende zaken  :up:

Groetjes,
lela
 
Wederom bedankt effrieboddie !!!!! (heerlijk om dat nu zelf te mogen zeggen :grin: :grin:)

@ Assielover:

Check http://www.austimeline.com/aus/displayApp.jsp?id=3888 , dat ben ik. Zie je mijn hele timeline.
Ik heb hem dus 03-08-06 vanuit Nederland verstuurd, en ik ontving mijn ackn. op 16-10-2006 (2 maanden en 13 dagen).

Hoop dat je er wat aan hebt!!

Gr Frank
 
Hey!

Alvast van harte gefeliciteerd met het visum!! Het avontuur kan beginnen!!

Vraagje : ik lees hier dat jullie hebben gefrontload ?? bedoelen jullie dat je de medische testen en attest van goed gedrag en zeden van tevoren hebben opgestuurd ?  Ik dacht dat we dat pas mochten doen als de DIMIA dit vraagt.....
Hoe wisten jullie welke medische testen je moest laten doen en waar ?

Groetjes
ines
 
Bij mijn weten is er maar een medische test, die is voor de skilled allemaal gelijk.
Doe het echter niet te vroeg, want er is een geldigheids datum voor alles, ook voor de VOG en de medicals.
 
Geweldig gefeliciteerd! Wat een heerlijk gevoel hé?!


@Ines, kijk hier even: http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/26.pdf

En hier de lijst van paneldoctors: http://www.immi.gov.au/contacts/panel-doctors/

En dan kun je aan de slag, succes!

Gr. Lin
 
[quote author=Wilsil link=topic=6353.msg79163#msg79163 date=1169075009]
Bij mijn weten is er maar een medische test, die is voor de skilled allemaal gelijk.
Doe het echter niet te vroeg, want er is een geldigheids datum voor alles, ook voor de VOG en de medicals.
[/quote]

Leuk dat je dat vermeld, wat als je in het begin al je medicals hebt gedaan en ze hebben de volle periode nodig om je aanvraag te behandelen. Om wat voor reden dan ook.
Moet je dan nog een keer een medische keuring ondergaan en VOG aanvragen.
Of in het ergste geval moet je dan een hele nieuwe aanvraag indienen.

Wie oh wie!
 
sorry Frank,

dat was eventjes misbruik van je topic, maar deze gelegenheid vroeg er om.

Mariette
 
Bedankt voor de informatie !!

Ik twijfel wel nog of we alles op voorhand zullen opsturen of niet......
 
beetje laat maar natuuuuuuuuuuuuuurlijk nog  :balloons: :cheer: :cake2: :applaus: :happysun: :happy: :music: :w00t: Gefeliciteerd!!! Heerllijk zeg..
 
[quote author=Ines link=topic=6353.msg79180#msg79180 date=1169108010]
Bedankt voor de informatie !!

Ik twijfel wel nog of we alles op voorhand zullen opsturen of niet......
[/quote]

Je kan aardig nagaan wanneer je ongeveer (+ of - 2 maanden) je visum krijgt. Wij gingen op basis van allerlei info uit van jan/ feb of maart 2007. Wij hebben besloten om onze meds daarom in november 2006 alvast te doen. (daarom moeten we nu in november 2007, uiterlijk in Oz zijn gearriveerd). Het is een risico, maar ik vind wel een klein risico......in het ALLERERGSTE geval moet je je meds en je VOG opnieuw doen.....kost knaken, maar zelfs dat brengt je aanvraag niet in gevaar......

Succes met je beslissing!!
 
thanks!

ik denk dat ik er maar gewoon voor ga! wij hebben onze aanvraag ingediend in september.....

op welke info heb jij je nog gebaseerd om in te schatten wanneer je het visum zou krijgen?
als ik de lijst van de Dimia moet geloven duurt het nog drie maanden voor ze ons dossier behandelen maar jij bent een perfect voorbeeld om aan te tonen dat er niets van die lijst klopt......

Ons geld is afgehaald en we hebben acknowledgement gekregen.....wat is de volgende stap? contacteren ze je zelf of via de migration agent ?

succes met de verdere voorbereidingen!
 
[quote author=Ines link=topic=6353.msg79215#msg79215 date=1169120822]
thanks!

als ik de lijst van de Dimia moet geloven duurt het nog drie maanden voor ze ons dossier behandelen maar jij bent een perfect voorbeeld om aan te tonen dat er niets van die lijst klopt......[/quote]

Heb ik ook al eerder vernomen.

[quote author=Ines link=topic=6353.msg79215#msg79215 date=1169120822]
wat is de volgende stap? contacteren ze je zelf of via de migration agent ?[/quote]

Als je een migrationagent hebt dan volgens mij krijg je bericht van je MA.

Cheers,

De volgende stap is geduldig zijn en wachten wachten en [size=7pt]wachten...wachten...wachten....wachten....wachten...wachten...totdat je een ons weegt  :grin:[/size]

Jack :evil:
 
Een beetje laat, maar toch HARTSTIKKE GEFELICITEERD Frank!

Ben ik blij dat ik je toch een beetje heb kunnen helpen met de CDR.

Groetjes, Bart
 
He bartman,

Inderdaad mijn speciale dank voor jou. De-man-die-altijd-net-twee-maanden-voorliep-op-mij, die ik alles kon vragen. Ik had je nog een mailtje gestuurd, om je te bedanken voor al je adviezen, maar ik kreeg hem terug.......als je een nieuw e-mail adres hebt laat het me dan ff weten.

Nogmaals dank dank dank!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gr Frank
 
[quote author=Ines link=topic=6353.msg79215#msg79215 date=1169120822]
op welke info heb jij je nog gebaseerd om in te schatten wanneer je het visum zou krijgen?
als ik de lijst van de Dimia moet geloven duurt het nog drie maanden voor ze ons dossier behandelen maar jij bent een perfect voorbeeld om aan te tonen dat er niets van die lijst klopt......

Ons geld is afgehaald en we hebben acknowledgement gekregen.....wat is de volgende stap? contacteren ze je zelf of via de migration agent ?
[/quote]

Hi Ines,

Ik heb geen ervaring hoe het allemaal moet met een agent ertussen (ik heb alles zelf (en met de hulp van Bartman natuurlijk :smile:) gedaan. ik weet dus niet of je zomaar tegen een agent kan zeggen "we gaan nu onze med en PCC opsturen"....misschien vind jou agent dat wel HEEEEL overstandig!!!

Ik haal mijn info natuurlijk van xpdite en ook van austimeline en  http://www.be-forum.co.uk/clippies.htm. Die laatste is top...zijn wel veel engelsen, maar daarin kan je wel heel duidelijk zijn dat ze echt wel heel erg met juli en augustus bezig zijn.....(geel is CO toegewezen, groen is visa granted). Die lijst wordt ook echt vaak bijgewerkt, en gaat over de mensen die de site van "british expats" vaak bezoeken.

Veel succes met je afweging!!!!!

Gr Frank
 
hey Frank!

Bedankt voor de info....ben al onmiddellijk gaan kijken op de site en heb weer een héél klein beetje goede moed gekregen !!

thanks!

ines
 
[quote author=Frank100 link=topic=6353.msg79306#msg79306 date=1169210214]
http://www.be-forum.co.uk/clippies.htm. Die laatste is top...zijn wel veel engelsen, maar daarin kan je wel heel duidelijk zijn dat ze echt wel heel erg met juli en augustus bezig zijn[/quote]

Als ik die side lees die gemaakt word door de forummensen van onze Engelse buren blijkt dat die Engelse verder op datum zijn als wij.
Of wat moet ik ervan denken.

Zo te zien zijn ze op de grens van Juli Augustus bezig.
Ziet er veelbelovend uit.
Nog even en ze zitten vooral in midden Augustus.

Nog even wachten,

Jack :evil:
 
Jack....dat dacht ik dus ook....die engelsen zullen wel voorlopen, geen IELTS, waarschijnlijk ook (bijna) geen diploma erkenning.......totdat ik zelf mijn visum kreeg als begin augustus applicant.....dus keep the faith, mate....

Overigens: Onze "voorlopige planning" luidt: Maandag of dinsdag gaat ons huis in de verkoop, 16 maart laatste werkdag, 1 mei in the plane... ben net naar het postkantoor geweest om onze paspoorten aangetekend naar Berlijn op te sturen voor onze "stempel"  !!!!!

Oh god wat gaat het nu snel.....de trein rijdt en er is geen houden meer aan, heerlijk!!!!

Gr Frank
 
Back
Top