Welke verhuizer doet echt wat ie belooft????

Maxx

Member
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wie heeft er ervaring met een verhuizer die zijn werk GOED heeft gedaan (en daar bedoel ik mee: op de afgesproken tijd (lees plus minus 5 weken) en zonder idoot veel bijkomende kosten (lees 200 dollar max).

Heeft iemand goede ervaring met de Worldwide Baggage Service van Schiphol? Ik hoef maar 1 kuub te verschepen.

Groeten,
Maxx
 
Er is al een heel topic aan dit onderwerp gewijd  :smile: en ieder heeft zo zijn eigen ervaringen. De verhuizer in Nederland heeft niet altijd in de hand wat de verhuizer in Australie doet. Eenmaal verscheept wordt het namelijk overgedragen aan een Australische collega.
Wij hebben maar 3 kuub meegenomen en Always Transport in Dordrecht heeft precies gedaan wat hij heeft beloofd.

Succes!

Groetjes Lin
 
Hi Lin,

Mag ik zo onbeschoft zijn om te vragen wat je daarvoor hebt betaald?  :blush:

groetjes, Dijnnas
 
Ik ben inderdaad ook wel erg benieuwd wat je daarvoor betaald. Dan neem je zeker ook niet zo  heel veel mee naar OZZIE.
 
Tuurlijk, geen probleem: 900 euries. Wij hebben al onze spullen verkocht in NL en alleen 35 dozen meegenomen met persoonlijke spullen.

En nog 120 dollar voor de douane hier in Brisbane, die kosten komen er nog apart bij.
 
Okee, is goed te doen. Ik las al heel andere berichten over kosten. Wij zijn nu al een hoop overbodige rommel aan het verkopen, maar twijfelen of we tegen die tijd wat meubels meenemen en de wasmachine e.d. Even kijken of de kosten opwegen tegen de baten zeg maar. We hebben vorig jaar twee super mooie stoelen gekocht waar we eigenlijk geen afstand van kunnen doen, dus moeten het nog maar even bekijken. Tijd genoeg nog (helaas)...
 
Wij zijn indem dito veel aan het opruimen en weggooien. Spullen verkopen via marktplaats, is best leuk zo veilen met je spullen en er aardig wat voor vangen.
Het valt zeker mee 900 euro voor 35 verhuisdozen. Tegen de tijd dat wij zullen gaan, zullen we dat denk ik ook hebben, (misschien een doos meer of minder maar veel zal het niet zijn). In ieder geval geen meubels en apparaten.
 
wij waren erg tevreden over allround-transport (vlaardingen). heeft alle afspraken nagekomen, maar is een transporteur. container voor de deur, 2 uur om in te laden, in aus werd het uitgeladen door een vervoerder die we hier hadden geregeld. al met al 30m3 voor ca. EUR4150 uit en thuis, maar dan wel vanuit spanje.

Wij hebben toch spijt vna het niet meenemen van sommige simpele dingen: het is hier niet goedkoop en als je ruimte hebt om dingen mee te nemen, neem zoveel mogelijk mee. zelfs ikea is hier soms 2x duurder....

succes
 
Wat het niet meenemen van spullen betreft, sluit ik me bij jou aan Clara. Ik had ook niet alles meegenomen en kwam er achter dat het 'nieuw'  aanschaffen van soms kleine dingen veel duurder is. En ook de niet echt waardevolle zaken (die dan meteen overbodig lijken) maar waar je toch stiekem waarde aan bent gaan hechten kun je echt missen heb ik gemerkt. Ik had alle 'twijfelgevallen' bij mijn ouders thuis opgeslagen. En na afgelopen maand weer even thuis te zijn geweest gaan er van de twijfelgevallen toch nog 8 dozen mee! Mijn eerste ervaring met het verhuisbedrijf bleek niet super. Vandaar dat ik nu een beter alternatief zoek.
 
ook ik sluit me aan bij het meenemen van spullen. Heb grote spijt dat ik aantal dingen erg goedkoop op marktplaats heb weggedaan. Wel blij trouwens dat we een aantal nederlandse stekkerdozen hadden meegenomen.

over verhuizers....transpack is mij niet al te best bevallen. Vervelende situaties aan zowel nederlandse zijde als australische zijde. Misschien pech maar desondanks....zou ik voor een ander gaan.

vrienden van me hebben Voerman gebruikt en waren daar heel erg tevreden over.
 
Wij zijn van plan om ongeveer 15 kub mee te nemen. O.a. de meubels van de woonkamer en het bed gaan mee. Deze meubels zijn nog maar zo'n 3 jaar oud.
Als je ze hier gaat verkopen krijg je er nog maar weinig voor terug en je moet in Australie weer allemaal nieuwe dingen kopen. Als je je spullen meeneemt ben je denk ik hetzelfde kwijt als wanneer je weer nieuwe meubels moet kopen daar.
Wij zullen rond de 5000 euro kwijt zijn voor de verhuizing en datzelfde bedrag zul je ook wel kwijt zijn als je een nieuw 2 persoonsbed, bank, fauteuils, salontafel, eettafel, 6 stoelen, dressoir koopt. Ben nog lang niet op onze meubels uitgekeken

Wij hebben inmiddels wel een verhuizer uitgezocht en die keuze hebben we meer gemaakt op ons gevoel. We hebben 6 mensen over de vloer gehad en na die gesprekken konden we er al 3 wegstrepen, omdat die echt niet goed overkwamen op ons. Uiteindelijk is er 1 overgebleven en daar hadden we allebei een goed gevoel over. Of alles precies zo gaat als dat we allemaal af gaan spreken is nog de vraag...
 
Nou, Interdean in ieder geval niet. Na slecht advies en niet nagekomen afspraken door Interdean hebben wij een schade van €15.000, wat bijna allemaal te voorkomen was geweest.

Dus gebruik in ieder geva geen Interdean
 
Mijn ervaringen met Worldwide Baggage Service (www.baggage.nl) zijn erg goed. De mensen doen wat ze belooft hebben en ik heb ook echt het idee dat ze je erg graag willen helpen en mee willen denken met jou specifieke geval. De prijzen vallen ook heel erg mee. Ik heb zelf 9m3 naar Sydney verscheept voor iets meer dan 1.100 EUR.

Succes Anna
 
Hoi Anna,

Wat moest je nog betalen voor de douane etc in Australie zelf? Bij de meeste verhuizers kun je wel een aardig ide krijgen van de kosten TOT het in Australie aankomt. Onderaan de offerte staat vaak zoiets als;
Dit is het bedrag tot de haven van bestemming.
Nog te verwachten: lokale terminal kosten en buiten de E.U. inklaring douane.

en ik heb geregeld gelezen dat de kosten aan de australische kant onvoorspelbaar en niet mis zijn.

Marc
 
Ik heb ook 15 dozen over laten komen met worldwide bagage service en ik ben erg tevreden. In Cairns heb ik $120 bij de douane moeten betalen.

Jolanda
 
Bij mij waren het 13 dozen en een aantal losse items, ook via worldwide bagage service. De kosten waren als volgt:

Verhuizing van 1,63 m3, gewicht 341 kg

Kosten in Nederland incl. ophalen aan huis en verzekering 480,- euro
Kosten in Australie tot aan de haven A$ 326,-
Quarantaine kosten 0,-

Ik had geen douane kosten en heb de inklaring en quarantaine zelf gedaan, kost je ongeveer 2 uur als je niets bijzonders hebt.

Chantal
 
Ik zou je zeker aanraden dingen mee te nemen, nieuw kopen loopt zo verschrikkelijk op!!

en; NIET met Transpak (en daar ben ik buiten traviesa niet de enige in)

Onze verhuizing kostte (20ft container, 30 kuub) zo'n 4000 euro, de kosten hier waren niet erg hoog, zelfs opslag voor 4 maanden was niet hoog. We bleven onder de 5000 euro.
Het valt mij op dat kleinere ladingen naar verhouding duurder zijn. Zo laten we nu een kist overkomen, en dat kost ook 1000 dollar.

Wat het duur kan maken is het fumigaten. (gassen) dus als je let op hoe en wat je inpakt, kun je zelf de kosten beperken.
auk
 
Hoi Mammavark,

je hebt het over 5000 euro totaal voor 20 ft.container verschepen.. Wij zijn momenteel bezig met offertes voor volgend jaar Maart verschepen van 20ft container naar Perth maar komen toch minimaal rond de 6000,00 Euro uit bij de meeste transporteurs.

Dus dat scheelt nog aanzienlijk in de kosten, is het lang geleden dat je de container verscheept had? En was dit dan bij die organisatie  (Transpak) waar je zo niet te spreken over was??

Wilma
 
hoi, we hebben verscheept in aug 2007, en opgeslagen tot februari.

We zijn wel met transpak gegaan, vandaar onze ervaring  :smile:

Ik heb het al een paar keer geschreven op het forum, maar transpak (of liever zijn onderaannemer, want je krijgt met heel veel bedrijven te maken, maar dat is altijd zo)  was binnen een paar uur onze paklijst kwijt.
Dat gaf wat problemen bij de douane, en transpak werd zenuwachtig toen wij aangaven pas te willen betalen als de hele boel door de douane was. Zolang je vriendelijk blijft, is alles te regelen, dus heeft de verhuizer hier een nieuwe paklijst gemaakt, (op kosten van transpak) die zeer uitgebreid was;
1. doos.
2.doos.
3.doos etc.
Wat er in de dozen zat??

Dat was ook leuk uitpakken, zoals je begrijpt, vooral omdat we eerst in een huurhuis zaten, en maar 1/3 van de dozen wilden uitpakken. Maar welke???

Het is dus zo dat de spullen eerst in het warehouse van je verhuizer staan, en dan, op een moment dat jij aangeeft, door de douane gaan. Je verhuizer kan er gewoon bij.
Onze kosten waren dus incl verhuizen, (alles zelf inpakken behalve breekbaar en meubels) opslag voor ca 4/5 maanden, en douane kosten etc.
Er was niet veel stuk, (niets waar transpak wat aan kon doen), het terugvorderen van de verzekeringsgelden heeft een half jaar geduurd en miljoenen telefoontjes, en bijna een groot keukenmes, maar dat mocht niet want dan moesten we het land weer uit. Overigens was dat de verhuizer hier die dwars lag.

Het zijn vaak de kleine dingen die ergernis geven; uiteindelijk zijn van iedereen die transpak heeft gebruikt die ik ken) de spullen wel aangekomen.
Maar 5 maanden met je verhuizer mailen en bellen terwijl je aan het reizen bent in Oz is wel een grote kleine ergernis...
 
Ik zie niemand de naam ANZSS (www.anzss.com) noemen.
Wij hebben bij veel bedrijven tarieven opgevraagd maar ANZSS springt er duidelijk uit, met prijzen en informatie, ook hoe het in Australië gaat en wat daar de kosten zijn.
Het is geen verhuizer maar een gespecialiseerde Australië & Nieuw Zeeland vervoerder, maar wij willen kosten besparen en gaan dus zelf onze container inpakken.
Misschien een tip!  :up:
 
Back
Top