Welke verhuizer doet echt wat ie belooft????

Nou we hebben ook maar gelijk even een offerte aangevraagd bij ANZSS ben benieuwd naar het kostenplaatje.
We gaan in Maart het gehele spul verschepen en zijn nog wel op zoek naar een goeie prijs voor de overtocht.

Heeft inderdaad iemand ervaring met ANZSS???

Thanks
 
Het zelf inpakken zou ik ook nog geen probleem vinden, maar alle verdere formaliteiten moet je ook zelf regelen vij hun. Dus bv douaneformaliteiten, alle papieren die hier en in Australie geregeld moeten worden, quarantaine en inspectie vervoer naar haven hier en van haven in Oz tot bestemming etc
Afgezien van de kosten die daardoor nog extra gemaakt worden(is erg onoverzichtelijk hoeveel?) vraag ik me af of het niet beter is een verhuizer te nemen die alles van deur tot deur regeld?
 
Ik kan niet oordelen over de papierwinkel die voor vertrek in Nederland gedaan moet worden maar wel over dat gedeelte in Australie!

En dat is een appel en een eitje!!!! M.a.w. wil je geld besparen doe dan de customs en quarantaine zelf!
 
Had trouwens ontdekt dat ANZSS zelfde bedrijf is als onlineshipping. En voor wat dat bedrijf betreft,
zijn er volgens mij wel mensen op dit forum die daar slechte ervaringen mee hebben..

Dus gaan het toch maar weer bekijken ,want mischien toch maar wat extra betalen en geen zorgen over
de overtocht van de spullen..
 
Wij hebben ook bij drie bedrijven een offerte opgevraagd en de prijzen loopt erg uiteen.

De goedkoopste voor het verhuizen van onze 32 kuub container vanaf Born naar Sydney (wel alles zelf inladen. Het uitladen zit wel in de prijs) komt uit op circa €3225. Dat is verder inclusief btw, alle handelings en inspection (douane) kosten. Wel exclusief verzekering.

`n goede quote, geregeld via een geode vriend van mij :up:

Ik laat jullie wel weten hoe deze firma is bevallen als we de verhuizing helemaal achter de rug hebben.

Cheers
 
Wij gaan Voerman nemen, gisteravond heb ik de getekende offerte retour gestuurd.
4550 Euro, voor 27 kuub, we laten alles doen; inpakken, uitpakken en demonteren, de hele klerezooi.

De Gruijter had ongeveer dezelfde prijs, maar Miranda had een iets beter gevoel over Voerman.

Van 't Net heeft niet eens gereageerd op de (internet)aanvraag.

Nu nog even het huis verkopen, dan kunnen we de precieze datum vastleggen :grin:

Bart
 
Hazeleger Putten: 50 kuub (40 ft): euro 8750!
In Nederland alles goed gegaan (we waren zelf al weg, maar info van de achterblijvers), nu nog afwachten of hier hier ook allemaal goed en onbeschadigd wordt afgeleverd. Tot nu toe echter een prima ervaring. We melden ons weer als we de spullen binnen hebben.
 
[quote author=Tekkel link=topic=7686.msg131358#msg131358 date=1233602983]
Wij gaan Voerman nemen, gisteravond heb ik de getekende offerte retour gestuurd.
4550 Euro, voor 27 kuub, we laten alles doen; inpakken, uitpakken en demonteren, de hele klerezooi.
[/quote]

Dan zijn ze ontzettend goedkoop geworden. Wij hebben voor 10 kuub rond hetzelfde bedrag betaald. Ook alles laten doen.
 
[quote author=Maluka link=topic=7686.msg131598#msg131598 date=1233969414]
[quote author=Tekkel link=topic=7686.msg131358#msg131358 date=1233602983]
Wij gaan Voerman nemen, gisteravond heb ik de getekende offerte retour gestuurd.
4550 Euro, voor 27 kuub, we laten alles doen; inpakken, uitpakken en demonteren, de hele klerezooi.
[/quote]

Dan zijn ze ontzettend goedkoop geworden. Wij hebben voor 10 kuub rond hetzelfde bedrag betaald. Ook alles laten doen.
[/quote]
Da's dan eindelijk eens een voordeeltje van de krediet crisis :p Voor het huis helpt die namelijk niet echt mee :x

Bart
 
voerman is goedkoop geworden dan,
wij hadden een veel duurdere offerte, 6500 voor 30kuub container

zo te zien zijn ze nu goedkoper dan de offerte van hazeleger, die wij tot nu toe het goedkoopst vonden.

iemand ervaring met de totale afwikkeling van Voerman tot aan huis Sydeny??

is die offerte van Voerman alles inclusief, douane geneuzel en verzekeringen?????
 
[quote author=lizzyhas link=topic=7686.msg131607#msg131607 date=1234005028]
voerman is goedkoop geworden dan,
wij hadden een veel duurdere offerte, 6500 voor 30kuub container

zo te zien zijn ze nu goedkoper dan de offerte van hazeleger, die wij tot nu toe het goedkoopst vonden.

iemand ervaring met de totale afwikkeling van Voerman tot aan huis Sydeny??

is die offerte van Voerman alles inclusief, douane geneuzel en verzekeringen?????
[/quote]
Hij was eerst zo'n 300 Euro duurder, maar alles is tegenwoordig onderhandelbaar.
De prijs is inclusief alle normale kosten, dus hier inpakken en daar (Perth) uitpakken.
Onvoorziene kosten zitten er natuurlijk niet in, de verzekering ook niet.

Bart
 
Gisteren in Tros opgelicht:

Emigreren. Voor veel mensen klinkt dat als muziek in de oren maar toch durven ze die laatste stap niet te zetten en blijft het slechts bij dagdromen. Maar er zijn ook avonturiers die de sprong in het diepe aandurven en gaan emigreren om zo hun droom na te jagen.

Bij een emigratie komt veel kijken. Niet onbelangrijk is daarbij de oude vertrouwde inboedel die wordt meeverhuisd naar het buitenland. Na diverse offertes opgevraagd te hebben valt de keuze op het international verhuisbedrijf, Central European Movers (CEM). De reden waarom de mensen massaal voor dit bedrijf hebben gekozen was toch met name de prijs. In sommige gevallen was het verschil met de verhuizers zo groot dat je bijna een dief van je eigen portemonnee zou zijn als je niet met CEM in zee zou gaan. Maar is goedkoop duurkoop? Na het tekenen van de overeenkomst komt het bedrijf met een mooie zwarte verhuiswagen voorgereden en pakt netjes alle spullen in. Dan rijdt de vrachtwagen van CEM de straat uit en blijkt het akelig stil...

Zo ook voor de familie Bouts–de Graauw die met hun drie kinderen huis en haard hebben achtergelaten in Nederland om een nieuwe toekomst op te bouwen in Nieuw Zeeland. Na enkele weken acclimatiseren in hun nieuwe thuisland wachten ze vol smart op de containers met hun leven. Maar de komst van de containers blijft uit. Na maanden lang bellen, mailen en zoeken vinden ze dan toch een gedeelte van hun inboedel. Deels beschadigd. Maar de container met alle belangrijke papieren voor de emigratie ontbreekt en de familie keert noodgedwongen terug naar Nederland. De totale schade voor deze familie is ruim 40.000 euro.

Maar het verhaal van bovenstaande familie staat niet op zichzelf. Vele mensen die in zee zijn gegaan met Central European Movers betalen forse bedragen voor hun internationale verhuizing die vervolgens niet geheel of totaal niet wordt uitgevoerd. Ook blijkt in diverse gevallen de verscheping en douanekosten niet voldaan zodat men dubbel betaald voor de verhuizing. In eerste instantie is CEM nog telefonisch en per mail te bereiken. Een aantal ex-werknemers bevestigen de grote klachtenstroom binnnen het bedrijf. Gedupeerden, ex-werknemers en diverse bedrijven die voor hun geleverde diensten niet betaald zijn, wijzen allen naar de voormalig eigenaar van het bedrijf, Ab Judell, een 30-jarige ondernemer. Maar uit de Kamer van Koophandel gegevens blijkt dat zijn vader, Albert Judell, het een aantal maanden geleden heeft overgenomen. De radiostilte bij het bedrijf blijft en de zoekgeraakte containers zijn nog steeds spoorloos.

Voor veel mensen staat het leven op pauze. Wat ooit was begonnen als een groot avontuur eindigt in een nachtmerrie. Ondanks het feit dat inboedels vervangen kunnen worden zit er natuurlijk ook emotionele waarde aan de spullen. Ook de totale schade voor de gedupeerden is omvangrijker dan alleen hun inboedel. 

Tros Opgelicht gaat op zoek naar de vermiste containers en de mensen die verantwoordelijk zijn voor deze malaise en vindt na enig speurwerk enkele inboedels!


Voor de uitzending zie: http://www.opgelicht.nl/index.php?id=467
 
ik heb dit (deels) gevolgd. Inderdaad een hele hoop narigheid voor de gedupeerden. Maar hun container werd alsnog teruggevonden.

Wat ik begrepen heb is dat de vader van de vorige eigenaar alles gaat rechtzetten. Ik vond het wel moedig van die man om in eigen persoon in de studio te verschijnen.

Gr,
Loek
 
En nu maar afwachten of deze mensen ook het geld terugkrijgen wat ze door dit geintje zijn verloren. Twee gezinnen vertelden voor E 40.000 gedupeerd te zijn. Vaders heeft aangegeven hier naar te kijken en tot een oplossing te komen.

Erg hoor, met je hele gezin in NZ zitten en horen dat niemand enig idee heeft waar je container met spullen is die je nodig hebt om te kunnen werken. Na een paar maanden (en een hele hoop euri's) hebben ze weer rechtsomkeerd gemaakt.
Overigens, het terugvinden van hun containers is niet dankzij dit bedrijf geweest, maar dankzij Opgelicht. De zoon (toenmalige eigenaar) gaf niet thuis en betaalde de transporteus niet die het in opslag hielden. Bovendien heeft hij jaren geen (pensioen) premies ed betaald voor zijn werknemers, dus het gaat nog veel verder dan deze gedupeerden. Ik hoop dat de vader waar maakt / kan maken wat hij toegezegd heeft.

We zijn iig gewaarschuwd  :wink:
 
Echt afschuwelijk...

maar, ook niet zo slim om je papieren in de container te versturen... die heb je toch in je handbagage?? Je hebt ze gelijk nodig bij aankomst!

auk
 
Ja dat lijkt mij ook, je moet het toch kunnen voorleggen aan de douane?

En anders heb je in ieder geval copieen bij je.

grt Jacky
 
Wij zijn begin januari ingepakt door de Firma Hazeleger uit Putten. En onze ervaring is uitstekend te noemen. Bij problemen werd er goed meegedacht om tot een oplossing te komen. Zo moest er bij ons in 1 dag alles ingepakt worden ipv in 2 dagen. Geen probleem. Het is een echt gezellig familie bedrijf met veel ervaring in buitenlandse verhuizingen. Toen bleek dat het schip waar onze container op zat problemen had in Spanje, flink vertraging heeft opgelopen, en ik in paniek Hazeleger belde want wat moest ik al die weken zonder onze spullen (@#!) werd ik keurig netjes direct terug gebeld met alle nodige informatie. Mijn probleem kon natuurlijk door hun niet opgelost worden maar toch nette service.
Ook het bedrijf waar ze hier in Melbourne mee samen werken was uitstekend en zij hadden zelfs nog nooit eerder zulk mooi inpak werk gezien. Helaas wel wat schade opgelopen maar geen dramatische dingen.
Dus wat ons betreft: een pluim voor firma Hazeleger uit Putten.

Oh ja, niet onbelangrijk: wij hebben voor 35m3 6500 euro betaalt en dat is inklusief verzekering en al het inpakken en uitpakken (wij hebben eergisteren wel zelf alle dozen uitgepakt want dat is gewoon handiger) en exklusief 550 dollar duoane kosten.

Groetjes

Mariette
 
Beetje offtopic maar ik word opeens ZO blij toen ik Ikea zag staan...
Gewoon 1 in Sydney en 1 in Brisbane!!! :lol:

Enige drempel die mij nog tegenhield; gewoon zelfde interieur als hier kunnen hebben!
 
[quote author=Grizz link=topic=7686.msg135021#msg135021 date=1237827854]
Beetje offtopic maar ik word opeens ZO blij toen ik Ikea zag staan...
Gewoon 1 in Sydney en 1 in Brisbane!!! :lol:

Enige drempel die mij nog tegenhield; gewoon zelfde interieur als hier kunnen hebben!
[/quote]


:lol: :lol: :lol:

dat had ik dus ook, voor die kleine dingetjes ook als kaarsen etc, kleedjes , handdoeken.

nog erger zelfs, voor onze ektorp slaapbank van 2 jaar oud ging in amsterdam voor een extra hoes, hebben ze het model veranderd, geen twee zitkussens maar drie, dus voor mij geen extra hoes, wat dacht de gek, ik bel mijn kennis in Sydney en vraag miscchien of ze hem daar hebben, ze lopen namelijk ietsiepietsie achter en ja hoor, hebbes!!!!!!

Hij ligt daar te wachten op mij en van de zomer mag ik het schatje om mijn bankje schuiven, giller he
 
Back
Top