Welke verhuizer doet echt wat ie belooft????

@ Lizzy houdt er wel rekening mee dat Ikea hier 2 x zo duur is als in NL.
Heb ik gehoord, moet er zelf nog achter komen.

Hopen eind april onze container tegemoet te zien, zonder problemen! :wink:

grt Jacky
 
[quote author=loecky link=topic=7686.msg135468#msg135468 date=1238142965]
@ Lizzy houdt er wel rekening mee dat Ikea hier 2 x zo duur is als in NL.
Heb ik gehoord, moet er zelf nog achter komen.

Hopen eind april onze container tegemoet te zien, zonder problemen! :wink:

grt Jacky
[/quote]

ik heb gezien op de aussie site dat het zelfs ietsje goedkoper is, iemand in sydney heeft voor mij een hoes gekocht daar die is zelfs iets goedkoper

79 dollar daar en 59 euro hier, is ie toch bij ons duurder of lijd ik nou aan discalculie???

ook een tafel die ik wel leuk voond, hier 299 euro, daar 399 dollar, das toch omgerekend zo een 200 euro en geen 299 euro .

denk dat het dus wel mee valt Jacky :up:
 
Hi Guys,

wij hebben onze container (20 ft container) verscheept vanuit Nl naar Fremantle (WA) dit hebben
we gedaan via Transpack (gevestigd in Rotterdam).
Het verschepen kostte ons ongeveer 4300 euro en we moeten nu nog 400 dollar customs kosten betalen en
dan zijn we rond met de container.
Dinsdag word de container bij ons huisadres afgeleverd.

Transpack is dochteronderneming van Voermans en Voermans voert eigenlijk alles gewoon uit.

In ieder geval was geen vraag van ons hen te veel en ook hier aan de andere kant van de globe gaat
de communicatie goed met het bedijf in OZ.

Dus deze doen in ieder geval wel wat ze beloofd hebben.

Cheers, Peter
 
Wij vertrekken begin september. Hoe hebben jullie e.e.a. geregeld mbt tot de verhuizing?
Concreet;
Hoe lang verbleven jullie in NL zonder spullen?
Hoe hebben jullie de tijd zonder spullen overbrugt? In het buitenland ( hotel ofzo) etc.

Mijn idee, half aug. stoppen met werken inpakkers laten komen, en dan nog 2 weken een beetje overal en nergens slapen en afscheid nemen zeg maar.
Dan naar Australie via Thailand, daar 2 weken 'vakantie' even op adem komen voor het grootste avontuur en als we dan in Sydney aankomen zsm een huurwoning zoeken. Dan komt de container en dan de spullen in het huis zetten..

Klinkt dit realistisch?
Of is het niet te doen??
 
[quote author=marjet link=topic=7686.msg134916#msg134916 date=1237674250]
Wij zijn begin januari ingepakt door de Firma Hazeleger uit Putten. En onze ervaring is uitstekend te noemen. Bij problemen werd er goed meegedacht om tot een oplossing te komen. Zo moest er bij ons in 1 dag alles ingepakt worden ipv in 2 dagen. Geen probleem. Het is een echt gezellig familie bedrijf met veel ervaring in buitenlandse verhuizingen. Toen bleek dat het schip waar onze container op zat problemen had in Spanje, flink vertraging heeft opgelopen, en ik in paniek Hazeleger belde want wat moest ik al die weken zonder onze spullen (@#!) werd ik keurig netjes direct terug gebeld met alle nodige informatie. Mijn probleem kon natuurlijk door hun niet opgelost worden maar toch nette service.
Ook het bedrijf waar ze hier in Melbourne mee samen werken was uitstekend en zij hadden zelfs nog nooit eerder zulk mooi inpak werk gezien. Helaas wel wat schade opgelopen maar geen dramatische dingen.
Dus wat ons betreft: een pluim voor firma Hazeleger uit Putten.

Oh ja, niet onbelangrijk: wij hebben voor 35m3 6500 euro betaalt en dat is inklusief verzekering en al het inpakken en uitpakken (wij hebben eergisteren wel zelf alle dozen uitgepakt want dat is gewoon handiger) en exklusief 550 dollar duoane kosten.

Groetjes

Mariette
[/quote]
Zelfde bedrijf in de armen genomen half december is alles opgehaald, niets op aan te merken.
Errie was precies op tijd!
Vorige week in Dandenong geweest bij het bedrijf waar ze mee samen werken om de douanepapieren in te vullen ( ja ja scanner en printer zitten in de verhuisdozen!) en ook hier niets op aan te merken.
Maar alles zou wel eind december verzonden zijn en nu zitten we al in april en hebben we nog niets binnen.
Dat is wel jammer met een kleinere vracht... wij hadden maar 6 Kuub te verschepen en dat schijnt dan geen prio te hebben.
 
Dat zou ik dus een nachtmerrie vinden , dat je spullen gewoon niet aankomen met de beloofde 8 weken.

Ik geloof dat er nog iemand op t forum was die zijn spullen maar niet aan kreeg, weet niet meer wie, waar ligt dat dan aan??
Hebben jullie enig idee???
 
Wij verhuizen de boel met Crown Relocation. Heb gewoon een enorm goed gevoel gekregen van de vertegenwoordiger en hebben alles zelf in de hand. Voorlopig heb ik al enorm gelachen toen we de verhuisdata gingen bespreken. Ik had zelf rekening gehouden met 8 tot 10 weken en wilde dus de spullen per 1 mei uit huis hebben. Dan hebben wij nog zo'n 3 tot 4 weken in Nederland en dan de tijd om een huis te zoeken in Australie. Begint die man enorm te lachen: Mevrouw, we varen al jaren niet meer met zeilschepen! Onze container kon 2 mei de boot op en dan 31 mei al in Fremantle zijn, maar dan zijn wij er misschien nog niet en hebben we in elk geval nog geen huis. Onze lading gaat nu op een hele langzame boot en vertrekt 8 mei en komt 30 juni pas aan, dan nog een weekje voor douane formaliteiten en dan uitladen!

Ze komen alles inpakken/afbreken, zorgen voor kratten voor de glazen tafels en zullen in Australie weer alles uitpakken en opbouwen. Ik hoef nu alleen nog maar uit te zoeken wat mee gaat en wat niet. Voorlopige schatting: 23 m3 (ja... kinderen....)
 
dan nog een weekje voor douane formaliteiten

Ik weet niet of deze man teveel had gedronken, maar dit kan je dus echt niet serieus nemen.
Ik zou erop rekenen dat het minimaal 2-3 maanden duurt als je mazzel hebt.

Ze zeiden bij ons ook dat het 8 weken ging duren, uiteindelijk duurde het 15 weken.
Waarschijnlijk gingen de zeilschepen nog harder vroeger.

Ze hebben allemaal mooie verhalen, maar zodra het in Rotterdam binnen de douane is dan hebben ze echt nergens meer controle op. Hier in Australie komt een ander het weer ophalen en heb je als het tegen zit (en dat zit het vaak) met quarantine inspectie, ook een feest en dat hadden wij ook.

Ik kan je aanraden als je schoenen, gereedschap, fietsen of iets anders wat zand, klei of iets van dienaard aan zich kan hebben het GOED schoon te maken. Ik had een paar bergschoenen die al 2-3 jaar niet meer gebruikt zijn. Ze vonden er een stukje zand onder uit de alpen waarschijnlijk en de schoenen moesten worden gereinigd.

Ons verhuis bedrijf had ook ervaring met verhuiizing naar Australie, nou, sinds ik ze vroeg of ik een deel van het geld terug kon krijgen ivm deze wan prestatie heb ik niks meer van ze vernomen.

Dus met "Van Reenen" nemen je spullen de benen  :evil:
Ik raad je dus stellig af je spullen met deze vervoerder te versturen, waarschijnlijk hebben ze niet eens zeilschepen maar sloepen met slaven die roeien

Greek_Galleys.jpg
 
[quote author=Ingriddh link=topic=7686.msg136225#msg136225 date=1239076905]
dan nog een weekje voor douane formaliteiten

Ik weet niet of deze man teveel had gedronken, maar dit kan je dus echt niet serieus nemen.
Ik zou erop rekenen dat het minimaal 2-3 maanden duurt als je mazzel hebt.

Ze zeiden bij ons ook dat het 8 weken ging duren, uiteindelijk duurde het 15 weken.

[/quote]

Tja zo heeft iedereen weer een andere ervaring. Bij ons (Team relocations in NL, gepartnered met Kent Moving hier in Perth) duurde het vervoer zoals gezegd 7 weken. En na 1,5 week was het vrijgegeven door de douane. We hebben toen zelf moeten besluiten het nog even een weekje of wat te laten staan in opslag omdat we ons huis nog niet hadden....
 
Ook hier nog een positieve ervaring!!!

Vetrek uit Rotterdam 5 augustus 2008 en 18 september 2008 heb ik mijn dozen eigenhandig in de door mij gehuurde opslag gezet!!!

Het kan dus wel die 8 weken  :up:

Chantal
 
[quote author=Ingriddh link=topic=7686.msg136245#msg136245 date=1239087754]
was toch maar 1 doosje Chantal ??  :grin: :grin:[/quote]

Ja hoor geen probleem dus  :p
Hmm zou dat ook de reden zijn dat het zo snel ging  :lol:
 
Ha, ha, nog een toevoeging, bij ons ging het om ruim 30 kuub, een 'kleine' container zeg maar...
 
Bij ons om 200 kg en 2 kuub :-(
Zal wel ergens in een hoek hebben gestaan dus.

Het kan dus schijnbaar wel, maar om er nu op te gaan rekenen, dat zou ik dus maar niet doen.

Gr,
Johan
 
[quote author=Ingriddh link=topic=7686.msg136313#msg136313 date=1239143923]
Bij ons om 200 kg en 2 kuub :-(
Zal wel ergens in een hoek hebben gestaan dus.

Het kan dus schijnbaar wel, maar om er nu op te gaan rekenen, dat zou ik dus maar niet doen.

Gr,
Johan
[/quote]

WAARDELOOS ZEG!! OEPS IK SCHREEUW
 
Bij ons was de reden van vertraging pbroblemen met het schip in Spanje waardoor de hele lading overgeheveld moest worden op een ander schip. Anders waren onze spullen er binnen 6 weken geweest en nu duurde het ietsjes meer dan 8 weken.

Met de duoane ook weinig problemen gehad. idd alles goed zand en alg vrij maken. Bij ons hadden ze alleen wat kerstspullen gevonden die eigenlijk niet ingepakt hadden moeten worden en wij hebben 26 dollar moeten betalen om dit te vernietigen.

Jammer genoeg wel wat schade geleden maar ook dit werd door firma Hazeleger binnen 2 weken probleemloos opgelost :up:

Mariette
 
@ Mariette, om wat voor kerstspullen ging dat?
Gewone plastic prullaria is toch geen probleem, organische kerststukjes, dat kan ik me voorstellen.
Vraag dit om m'n vriendin vorig jaar druk aan het verzamelen is geweest en dit graag mee wil nemen.

groetjes  Johan
 
Back
Top