Nou Rebecca, je bent niet de enige die moeite heeft om aan het werk te komen hoor. :-(
Ik was in Nederland altijd secretaresse en probeer hier dus een soortgelijke baan te krijgen. Ik verstuur nu al twee maanden lang zo'n 20 a 30 sollicitatiebrieven en krijg meestal geen eens een reactie terug. Dat schijnt hier heel normaal te zijn. :|
Australische mensen hebben me allemaal gezegd dat ik zo goed Engels spreek en dat de banen voor het oprapen liggen, maar dat valt dus toch een beetje tegen. Ik heb ook de indruk dat Ozzies er wel van houden om dingen een beetje overdreven weer te geven, dus heeeeel goed terwijl het niet zo denderend is, of heeeeel slecht terwijl het best meevalt. Ik heb dat ook al gemerkt als het over andere dingen ging, bijvoorbeeld het weer ofzo. Ze houden wel van een beetje drama en overdrijven denk ik. Dit zeg ik dus even omdat je er dus rekening mee moet houden dat je soms niet helemaal op hun oordeel kunt vertrouwen, al is het nog zo goed bedoeld.
Aangezien ik onderhand echt heel graag aan het werk wil, overweeg ik een carriere switch: ik denk erover om tegelzetter te worden! :-D
Ha ha, maar echt serieus hoor. Ik heb gewoon de gouden gids gepakt en ben tegelzetters gaan bellen of ze me niet willen opleiden tot tegelzetter. Er is een groot tekort aan 'tradesmen' hier in WA, dus ik dacht: wat zou ik ook best kunnen doen in de bouwwereld? Ik hou van mozaieken, dus is het tegelen geworden. Daar is het ook geen groot probleem als je geen 'native English speaker' bent. Ik word dit weekend teruggebeld als het goed is. Dus hopelijk heb ik volgende week eindelijk een baan.
Ik heb nooit veel moeite hoeven doen met allerlei papierwerk omdat we op een skilled independent visa (voor mijn man) hier naar toe zijn gekomen, en ik mag gewoon werken. Ik heb ook al een taxfilenumber, en dat was binnen een paar dagen geregeld. Je kunt het online aanvragen, heel makkelijk. :computer:
Cheers,
Anna