Werken in Oz

Hi Anna

Misschien is het een idee om een apprenticeship te gaan doen, als je de switch naar 'trades' wilt maken?
Of als je toch in office werk wilt blijven, dan kun je misschien een Traineeship bij bijvoorbeeld de overheid proberen? Dan zit je wel een jaar op een heel laag salaris maar je komt wel langzaam 'in the swing of things'. 

Wat in mijn geval ook heel erg hielp was mijn ervaring als "Volunteer". Toen ik dat eenmaal op mijn c.v. kon zetten werd ik ook daadwerkelijk uitgenodigd voor gesprekken. Terwijl ik daarvoor ook zo goed als nooit een reactie terug kreeg.

Succes in ieder geval! :)

Groetjes
Syl

Ha Syl,

Thanks voor je meedenken hoor.  :up: Ik moet alleen heel snel een baan hebben omdat wij net een stuk grond hebben gekocht hier. En willen we daar ook nog een huisje op laten bouwen, dan moeten er wel wat extra centjes binnen gaan komen. Vandaar dat vrijwilligerswerk niet aan de orde is voor mij. En een cursus/opleiding voor een matig betalend baantje zie ik ook niet zitten. :-(

Maar ik heb dus een aantal tegelaars benaderd, en er was er een die heel enthousiast was bij het idee om mij te gaan opleiding. Hij zei dat vrouwen meestal beter zijn in tegelen dan mannen (al mocht ik dat eigenlijk niet verder vertellen ;-) ) omdat ze netter en preciezer werken en meer oog hebben voor details. En omdat het ook nog eens om de ruimtes in het huis gaat die meestal voor de dames het meest belangrijk zijn kan het ook nooit kwaad om een vrouw in dienst te hebben. Dus het ziet er hoopvol voor me uit.  :up: Als het allemaal doorgaat kan ik meteen beginnen, inderdaad als een soort apprentice, behalve dan dat ik geen opleiding heb hiervoor. Ik krijg dus meteen salaris en begin als zijn hulpje totdat hij me voldoende heeft opgeleid om in mijn eentje klussen te gaan doen.

We zullen zien hoe het afloopt. Duim je voor me dat ik die baan krijg? Keep you fingers crossed!  :roll:

Thanks voor de tips anyway!

Groetjes van Anna  :later:

Vertrouwen in jezelf en niet bang zijn voor iets nieuws, ik denk dat het
de enig juiste instelling is om vooruit te komen. :applaus:

Heel veel Suc6  :up:

Hi Anna

Wat anders ook een goed idee is: Begin je eigen Mozaik clubje.  Ik heb hier in Vic een Zuid Afrikaanse vriendin en die kon ook niet echt aan de slag.  Nou die heeft wat aan gerommelt met haar mozaik 'workshops'!  Ze begon zelf bij iemand en vond het zo leuk en dacht dat kan ik ook! met 1 of 2 dames thuis en die waren zo enthousiast dat ze er al snel 5 of 6 had, in het begin betaalde de dames een casual fee. (ik geloof 8.- voor de ruimte, setup en oploskoffie)  Toen wilde er een paar in de avond en een andere avond.  Het community house belde haar om te vragen of ze niet het een en ander daar kon doen en voor ze het wist had ze dus heel wat werk, ook hele weekend workshops.  Zonder opleiding in tegelen maar met veel enthousiasme en had een goed inkomen.

Het is maar een idee.  Hier in Australia kan je van alles zelf beginnen!

Haar laatste project was het betegelen van een prive zwembad met zeesteren en Neptunus erin.

Tussendoor solliciteerde ze voor een pr job bij een environmental blablabla en daar werkt ze nu  precies wat ze wilde!!

Go gor it!

Wow Sidonia wat een goed verhaal! Misschien kan je allebei doen Anna? Heel, heel veel succes in ieder geval. Niets mis met je ondernemers schap, good onya. Bij TAFE zoeken ze vaak naar "vers bloed" voor wat betreft short courses (maar dan heb je meestal wel een 'train the trainer / workplace trainer' certificate nodig. Maar je weet maar nooit misschien is dat ook nog een hoek die je in kunt duiken?

Mijn duimen draaien op volle toeren. Ben benieuwd naar het vervolg :up:

Groetjes
Syl

Ha Syl, en anderen,

Nou, mijn eerste werkdag als 'tile chick' zit erop hoor!  :lol:

Ik ben vandaag aan de slag gegaan. Ik vond het erg leuk. Aardige jongens ook waar ik mee werk. Ze behandelen me gewoon normaal, geen voorkeursbehandeling maar ook niet alsof ik een kerel ben  :roll:
Ik heb alleen nog maar mogen voegen, en voorlopig zal het daar ook nog wel even bij blijven, maar dat geeft niet. We hebben afgesproken dat we het twee weken aankijken om dan daarna van beide kanten te bepalen of we het genoeg zien zitten om er een officieel apprenticeship van te maken. Dat zou inhouden dat ik dan ook nog een cursus bij TAFE of een andere instelling ga doen. Ze zijn ook net begonnen met een soort spoedcursussen van 6 weken, daarna moet je nog wel 3,5 jaar apprentice zijn om je diploma te kunnen halen, maar het is toch aantrekkelijker dan weer 4 jaar lang terug naar school te moeten.

Vandaag waren ze in ieder geval erg tevreden over mijn werk, dus het ziet er goed uit voor me!  :up:

Thanks voor het duimen!

Liefs van Anna

Hiya "tile chick" well done! Klinkt in ieder geval heel positief. Is die 6 weken spoedcursus een pre vocational course? Dus een soort voortbereiding voor het apprenticeship?

Groetjes
Syl

Even een vraagje nog over de blue card,

wat houdt dat precies in, kun je hiermee ook in de (ouderen)zorg werken en wat zijn de voorwaarden of waar kan ik deze vinden?? Alvast bedankt.

gr.,

Ton

Sorry, ik lach je niet uit.  :oops:
Ikdacht dat je een geintje maakte.  :-o
Als je hier een beetje rond kijkt en leest, kun je zien
dat ze je zonder geld niet eens binnen laten.  :roll:

Suc6 Ton  :up:

[quote author=Ton en Ineke link=topic=1341.msg22830#msg22830 date=1123083377]
Sorry, ik lach je niet uit.  :oops:
Ikdacht dat je een geintje maakte.  :-o
Als je hier een beetje rond kijkt en leest, kun je zien
dat ze je zonder geld niet eens binnen laten.  :roll:

Suc6 Ton  :up:
[/quote]

Ton wat zeg je nu???
Bij een independet skill visa vragen ze nooit naar een bank afschrift ofzo. Je kan al je geld uit geven aan de visa procedure en dan met een tomaten kist naar down under roeien geen probleem. Daar een beetje rond zwerven en hopen dat je binnen een paar dagen een baan heb....Of het slim is dat is wat anders natuurlijk :lol: Het blijft toch een eindje roeien. Nog maar niet te beginnen over al die haaien :evil:
gr. Barry :-D  :-D

Ik dacht toch dat ze (=DIMIA)  op een gegeven moment om een bankafschrift vragen? In de papieren form 47SK vragen ze in ieder geval met hoeveel geld je denkt binnen te komen. Toch nog eens even aan San vragen....

Jammer Bear dat je het mailtje van Willyfree30 nummer48 niet gelezen hebt,
hij heeft het weg gehaald,     :wink:
dan had je begrepen wat Ton bedoelde

Gr Ineke.   :up:

Hoi Lin
Klopt helemaal. Maar ik heb nooit hoeven bewijzen dat ik ook echt dat bedrag mee ga nemen. Anyway als ze er toch ooit is om gaan vragen dan kunnen we wel aantonen dat we het grootste deel van dat opgegeven bedrag tot onze beschikking hebben. Wij gaan dan ook gewoon met het vliegtuig. Niet in een tomaten kist  :-D  :-D

Maar wat las ik nou in jullie topic. Ga jij en de kids in oktober al naar Aus dat is al heeeeel snel :lol:. Geweldig zeg. Eigelijk wel heel netjes dat je daar op je visum kan wachten. Toen ik dat las ging er bij mij een lampje branden. Maar ik denk dat het voor ons toch beter is om hier het hele proces af te wachten. Ik wacht iig met smart op de mooie verhalen over alle ervaringen die jullie daar gaan beleven.
Groetjes en succes
Barry

Ja we hebben onze plannen (drastisch) gewijzigd  :) Ik ga alvast vooruit half oktober, ook omdat we dan nog iets goedkoper kunnen vliegen. Ik ga dan voor een week of 2 met de kids bij mijn vader in huis en ga dan een huisje zoeken voor ons. Dat richt ik zo langzamerhand in en dan komt San na een week of 6 /8 onze kant op zodat we het laatste stukje dan met zijn 4tjes af kunnen wachten. Het visum halen we dan op in Nieuw Zeeland. Weetje we hebben niets te verliezen, ons huis en spulletjes zijn toch al verkocht. Sander vanaf 1 november officieel geen baan meer. San mag officieel natuurlijk nog niet werken in Oz,k dus die blijft hier in NL nog even wat centjes verdienen. Mocht het niet gaan lukken, wat ik in onze situatie toch betwijfel dan zijn we een hele ervaring rijker. Kortom we nemen gewoon de gok!! Met beide benen op de grond kom je ook geen stap verder!

(Syl, ik kom dus bij je op de koffie (borrel) in oktober!! :-D )

:cheers is goed!!! Weetje al met wie jullie vliegen......oh, hang on ik post de rest wel in jullie eigen thread anders glij ik weer  :eek:fftopic: ben ik nogal goed in....

Syl

Back