Wie gaan er eigenlijk naar Brisbane?

Wat leuk! Wij waren ook in maart in Brissie; wij hebben daar toen in huis in Bardon gekocht. Wel lekker zo vlak bij Indoorpilly, wij zitten dan wel wat dichter bij de stad en hebben de bus zowat voor de deur maar in de airco winkelen heeft ook wel wat. Helaas valt in Bardon niet echt te fietsen.... Alleen al van ons huis naar de volgende straat is al een heuvel van heb ik jou daar! Dat ga ik denk ik wel missen; ik wel het wel gaan proberen met een mountainbike maar ik zie me al naar Paddington Central fietsen naar de Woollie's en weer terug met zware boodschappentassen bungelend aan m'n stuur....  :-D Hebben jullie daar trouwens een autootje? Wij kunnen onze auto helaas niet meenemen en vroegen ons af of de 2e handjes daar een beetje te betalen zijn? En voorhoe lang blijven jullie in Brissie?

Wij hebben achter op onze mountainbikes een rack (en Rebekka een mandje) daar gaan de boodschappen prima in, maar wij hebben voor ons tweeën niet zoveel nodig. Onze wekelijkse supermarktrekening is minder dan 100 dollar.

Maarruuuuu, die heuvels he? die zijn best wel van dat je zegt..... HOOG! Kijk, naar beneden is natuurlijk geen probleem  :lol:  maar je zult toch ook weer een keertje omhoog moeten he?  :-(  moeten je remmen het trouwens ook niet af laten weten op zo'n bult naar benee! Ons huis ligt zeg maar helemaal beneden in een "dal", zelfs de auto heeft er moeite mee! Maar ik wil het toch gaan proberen, zet ik gewoon zo'n heineken krat voor op m'n fiets voor alle boodschappen!

Wij doen niet alles op de fiets hoor! Naar de universiteit is het redelijk "vlak". Not too bad  :-D. Maar naar Ashgrove ga ik echt niet fietsen. Mij too hilly! Naar Kenmore of Indooroopilly is goed te doen. Ben wel benieuwd of we het nog doen als we een auto hebben  :lol:.

hahaha! ja, dat zal wel niet! zijn de mountainbikes daar eigenlijk duur of kan ik er beter eentje vanuit nederland meenemen in de container? ik bedoel, dan ga ik ff naar centraal station, wijs er eentje aan en na 10 minuten ben ik een mb rijker!  :wink:

Wij vonden onze fietsen hier erg meevallen kwa prijs. De onze kosten bij elkaar 1.200 dollar (voor twee dus!). Dat was inclusief alle accesoires (lichten, standaard, helmen, bagagedrager, sloten). Alleen de snelbinders hebben we uit Nederland overgevlogen. Ik weet dat ik voor mijn Gazella in NL al 600 euro betaalde!

wow! da's inderdaad niet duur, we zijn hier een beetje aan het kijken geweest maar voor een beetje versnellingen betaal je al gauw 1.000 euri's..... En dan heb je er nog maar 1! Dat wordt dus een fiets in Brissie kopen  :bike:  Scheelt hier weer gedoe met schoonspuiten ed voor de container

Wij zijn nog maar net begonnen met het hele proces om naar Australië te kunnen en hebben ook Brisbane in gedachte, wat zijn een beetje de leuke wijken om te wonen met kinderen. Wij hebben nl. een meisje van 19 mnd. :up:

Lang leve de Sunshine Coast!!!!!!!!!!!!! :beach: :flipper: :stupid2: :cheer: :cheer: :cheer: :cheers:

Postcode 4562, beautiful Eumundi! Is maar 1,5 uur van Brisvegas, hoor!

Marc

En als we dan toch praten over links naar Qld;

Our Brisbane www.ourbrisbane.com
of www.brisbane-australia.com/
Brisbane www.brisbane.qld.gov.au
Gold Coast www.goldcoast.qld.gov.au
Gold Coast Australia www.goldcoastaustralia.com/
Logan www.logan.qld.gov.au
Caboolture www.caboolture.qld.gov.au
Ipswich www.ipswich.qld.gov.au
Redland www.redland.qld.gov.au
Redcliffe www.redcliffe.qld.gov.au

Die van Logan is heel leuk!! Over regentanks waar al een draadje over loopt.

Rene

Wij overwegen ook Brisbane.Mijn ouders hebben daar 2 jaar gewoont,hangt ervan af waar ik een opleiding kan doen of huis kan krijgen.Clair.

Ook wij willen richting Brisbane, maar waar we precies gaan uitkomen weten we nog niet, want we gaan eerst een tijdje rondcrossen door Oz. Ik wil het liefste wel een beetje in de richting van de kust wonen, dus niet richting binnenland...

hier nog een aanstaande inwoner van Brissy:

Ik ga ergens in maart/april 2006 naar Samford. Mijn vriendin heeft daar al een huis, dus dat is al geregeld.
Was het maar vast zo ver!!!

Wat denk jullie,
Ik, vrouw, 55 jaar, gaat terug naar Australia nadat ik 31 jaar in Holland heb gewoond. Wilde al jaren geleden terug maar door omstandigheden was het niet mogelijk. Nu wel!
Ik ga naar Queensland. Lijkt mij heel leuk om anderen te ontmoeten, of mee te emailen, met dezelfde plannen.

Wow: wat een dutchies hier in en om Brizzie!

OK: wij wonen sinds februari '05 in Brisbane. Eerst in Cannon Hill, sinds 2 maanden in Norman Park.
Jeanet werkt in Morningside en ik werk in het centrum. Dus Norman Park is behoorlijk ideaal qua woon-werk-verkeer reistijd  :)

We zijn deze maand voor het eerst op de Hollandse borrel geweest en slechts een klein deel van de reageerders gezien...  Als ik het goed begrepen heb is elke 1e donderdag van de maand deze borrel dus next week in Brussels! (crn Mary/Elizabeth in 4000)

Hey Brizzies!

Ik heb lang niks laten horen, maar ik ben heeeeeeeeeeeeeeeel druk geweest (vooral in mijn hoofd) met de verdere voorbereidingen. Ik denk dat ik ooit nog eens een draadje maak met mijn hele aanvraagprocedure, want hopelijk hebben daar anderen nog weer eens wat aan.

Er zit schot in de zaak. Heb op 9 februari mijn laatste examen voor mijn studie (op afstand van Nl) aan USQ. Dan gaat direct de aanvraag de deur uit voor een update van mijn skills assessment bij CPA. Hopelijk binnen twee weken terug. Op dit moment ben ik mijn referenties aan het verzamelen, moet ik nog een nieuw paspoort aanvragen en een verklaring van studie dat die in het nederlands is onderwezen (voor de extra 5 puntjes!). Naar verwachting gaat half maart de visumaanvraag de deur uit naar ASPC en dan is het afwachten! Ik ga toch maar niet frontloaden. Ik wacht wel op bericht voor de medicals. Die paar weekjes extra maken dan ook niet meer uit. Ik hoop dat mijn aanvraag zo compleet, overtuigend en zonder speld tussen te krijgen is, dat ik in no time mijn visum heb! Gok nu een beetje op juni, maar wie zal het zeggen. IELTS is ondertussen al binnen....

Ga waarschijnlijk per 1 juni hier sowieso mijn baan opzeggen, want ik wordt volgens mij nog druk zat met voorbereidingen voor het vertrek. Het begint er nu echt eindelijk op te lijken.....pffffffff.

Nog ff volhouden, en ik moet vooral aan de studie! Maar het valt niet altijd mee om het allemaal te combineren met mijn baan (40 uur plus 20 uur reistijd), wintergriepjes, de burnout die ik het hele vorige jaar heb gehad, besturen, verenigingen, sociale verplichtingen etc etc). Alles staat zo in het teken van het vertrek, crazy gewoon! Wel leuk dat iedereen meeleeft. Behalve op het werk, daar weten ze nog niks...........en dat moet nog even zo blijven, anders wordt het zo gecompliceerd. Ik heb 1 persoon in vertrouwen genomen, met een klein smoesje om bestwil, om de referentie voor elkaar te krijgen! Was een van de tips die ik hier las......!

Tot zover even een snelle update. Hopelijk op 24 februari meer ivm een positief examen resultaat! Wat zal ik blij zijn als dat studeren erop zit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Henriette

Back