Wie gaan er eigenlijk naar Brisbane?

[quote author=henriette link=topic=1100.msg91903#msg91903 date=1181093704]
Ik persoonlijk vind het al wel weer genoeg!

Heb je gezien hoe donker het buiten is? Het lijkt wel herfst  :grin:
[/quote]

Hee Henriët, WATJE!!! :-D :-D

Het lijkt inderdaad wel herfst, en dat in de winter!! Hihi.

Nou Annemiek, buiten kan je zo láng douchen als je wilt :-D Maar ze zeggen dat Zaterdag droog gaat zijn. Mind you, de grond is dan misschien nog soaked...? Kan je zonder hamer je haringen in de grond duwen :)

Als ik bij 1 customer klaar ben moet ik altijd even een telefoontje plegen naar Brisbane.
Dat duurd normaal zo'n 30sec.
Vandaag meer als 10min. moeten wachten omdat al de technicals in het zuiden hun werk aan het annuleren waren omdat ze vanwege de regen niet het dak op kunnen, stelletje mietjes :grin:

Dus het waterprobleem is tijdelijk opgelost in Brissie, :up:

Bye, ik ga even mijn auto wassen  :p

Jack :evil:

[quote author=Jack link=topic=1100.msg91924#msg91924 date=1181120033]

Dus het waterprobleem is tijdelijk opgelost in Brissie, :up:

[/quote]

Als dat nou 's waar was... :-( Maar iedereen die je hoort is blij dat het regent (nou ja, behalve Henriët dan... ;-))

En Jack, helemaal waar; bij Steve op het werk hebben ze een lek in het dak, maar zo lang het regent gaan ze het dak niet op!!!  Zeker een extra hazard, die nattigheid. Overigens is het verkeer absoluut gekkenwerk als het hier regent. Al is het niet waar, je zou bijna denken dat ze hier nooit regen hebben! Ik vind het wel lekker voor de adrenaline, een stortbui op de snelweg :-D Overigens krijgen we nu goeie regen; niet alles in een uur, maar al 2 dagen, en zelfs een paar mm in de dammen, halleluja!

Dat is echt super goed nieuws! Lin vertelde dat het tot ongeveer vrijdag zou blijven regenen! Als het dan ook bij de dammen blijft regenen.

Ben altijd blij als het niet regend, hoelang heeft het niet geregend? Weet wel van een tijdje al niet!
Gr Pat

Hoi Paht3, het gaat niet zo zeer om wannéér het regent, maar wáár het regent. Brisbane haalt haar drinkwater uit 3 dammen, en van die dammen is het peil over de laatste paar jaar dalend. Dus ja, de regen rond het huis is fijn voor de tuin, is goed voor de boeren, maar we hebben nu water nodig in de dammen ('catchment areas'). Snappie?

Ireen

Kijk hier maar eens naar. Kun je kijken hoelang we nog water hebben. Het is scary!

dam_ops_dam_levels.JPG

http://www.seqwater.com.au/content/standard.asp?name=DamOperationsAndMaintenance

Een andere waterbesparende maatregel: vanaf nu alcohol in poedervorm nuttigen... zie het topic dat ik eerder vandaag postte: http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=7186.0

:grin:

Zo te zien gaat het snel naar beneden. Maar dat ik in Oz was kochten de mensen water in flessen in de supermarkt dat is toch heel gewoon? Als we gaan emigreren en we hebben een huis gevonden met tuin, dan heb onze tuin geen water nodig. Dan maak ik net z'n mooie tuin als we nu hebben, heeft ook geen water nodig. Het is een soort van kremlin plein met een chinese muur erom heen erg makkelijk in het aanleggen en onderhouds vriendelijk voor water verspilling. Zoals jullie begrijpen hebben we allerbij geen groene vingers. maar wat te doen als die dammen nu eens leeg raken?
gr pat

[quote author=Paht3 link=topic=1100.msg92061#msg92061 date=1181230437]
maar wat te doen als die dammen nu eens leeg raken?
[/quote]

Tot nu toe laten de kleine plaatsen watertanks hun water afleveren (dat gaat in de regentank). Hoe het met Brisbane gaat, ik moet er niet aan denken, en ik weet ook niet of daar al een plan de campagne voor is. Voorlopig is het zuinig doen. Afgelopen week (geloof dat het Vrijdag was, detail) hebben we quamaximum waterverbruik het doel bereikt: 140 liter per dag per persoon. En vast en zeker dat het nog wat minder kan. Ondertussen wordt er hard gewerkt aan oplossingen.

Groetjes,

Irene

Iedereen zou een watertank moeten aanschaffen. Als je de grafiek nl. doortrekt kan je wel ongeveer uitrekenen tot wanneer je nog hebt. Want over een jaartje is het...............

[size=35pt]OP[/size].

Hoi Joep,

Weet je dat het soms geen zin heeft een watertank aan te schaffen? Als je town water hebt, mág je niet je regenwatertank op je drinkwaterleidingen aansluiten. Jij wel, want jij hebt geen toegang tot town water. Het is van de gekke ja, en onder het mom van 'public health', maar ondertussen gaat het gewoon om een inkomen dat de gemeente kwijt zou raken.

Als wij een regenwatertank zouden laten installeren, dan is dat dus alleen voor de tuin, de auto wassen en heel misschien het zwembad ooit 's bijvullen. Nou, om de tuin te bewateren gebruiken we al het water van wasmachine en de vaat, de auto wassen doe ik zelden of zal 't in de toekomst bij een wasserette doen (die moeten recyclen), en met 1 buitje is het zwembad meestal weer op peil.

Te zot om waar te zijn, maar zolang het niet toegestaan is je regenwatertank aan te sluiten op je drinkwaterkraan, is het voor veel mensen eigenlijk alleen maar geld weggooien. Het draait nog stééds om geld, al is het te idioot om waar te zijn.

Groetjes,

Ireen

[quote author=Eerainuh link=topic=1100.msg92394#msg92394 date=1181569348]

Hoi Joep,

Weet je dat het soms geen zin heeft een watertank aan te schaffen? Als je town water hebt, mág je niet je regenwatertank op je drinkwaterleidingen aansluiten. Jij wel, want jij hebt geen toegang tot town water. Het is van de gekke ja, en onder het mom van 'public health', maar ondertussen gaat het gewoon om een inkomen dat de gemeente kwijt zou raken.

Te zot om waar te zijn, maar zolang het niet toegestaan is je regenwatertank aan te sluiten op je drinkwaterkraan, is het voor veel mensen eigenlijk alleen maar geld weggooien. Het draait nog stééds om geld, al is het te idioot om waar te zijn.

Groetjes,

Ireen
[/quote]
Weet jij veel wat de buurman allemaal in zijn regenwater tank heeft drijven?
Lijkt me niet erg fijn om dat door de hele buurt te gaan verspreiden.
Hier in het dorp hebben vorige week 3 straten een paar dagen lang al hun drinkwater moeten koken.
De E-coli bacterie was bij werkzaamheden in de leidingen gekomen.
Een besmettinkje is dus zo gebeurd.

Bart

Ok dat klinkt logisch ja, dat je beiden niet op hetzelfde net mag aansluiten.  :up:

Ik ben benieuwd hoe de regering daar over een jaartje over denkt.  :?

Hoi Bart,

Nee, je draait het om; het gaat om je eigen regenwatertank die je niet mag aansluiten op je eigen leidingen. Je downloadt van je zelf, zogezegd, en je uploadt nooit naar het waterleidingsysteem van de gemeente. Jouw regenwater komt niet in contact met andere huishoudens.

Die E-coli bereikt méér huizen via het waterleidingsysteem van de gemeente dan het ooit zou kunnen hebben wanneer iedereen z'n eigen tankwater gebruikte.

Groetjes,

Ireen :)

Hallo Sandra,
Ik ben nieuw op t forum. Ik zie dat je in Caboolture zit. Wij komen waarschijnlijk medio 2008 ook naar Caboolture, hebben daar ook familie zitten.
Groeten Jane

Hoi,
David en ik zitten nu sinds 1,5 week in Redcliffe (ten Noorden van Brisbane). Postcode 4020.

Hij heeft werk in Rothwell. Ik zoek nog werk.

Groetjes, Anne Marije Sandberg

Hoi Anne Marije,

Daar komt m'n man vandaan, en m'n schoonmoeder & -zus wonen er nog. Er is in de afgelopen paar jaar een heleboel veranderd in Redcliffe, ze hebben de boel behoorlijk opgepept, om het zo maar te noemen. Dat zal je ook wel gemerkt hebben aan de drukte aan het water.

En naar Morgan's voor een vissie hè :)

Ireen.

wij

2 oktober met signapore airlines , voor een weekje ( visum activeren ). :cool:

we zitten een week in een prachtige queenslander ( bed and breakfast ) in de buurt van redcliffe.

hoop dat we in de huurauto links blijven rijden :grin: :grin:

Je zou denken met die warmte hier in NT,
Maar hier hebben we (nog) geen zorgen met water.

De overbuurman sproeit zijn tuin voor zo'n 2 uurtjes aan 1 stuk door elke avond en 2/3 spoelt in het afvoer.
Zijn sproeiers staan slecht afgesteld.

In het huisje waar ik nu (nog) woon/rent, heb ik geen kosten voor water gewoon omdat de kosten zeer laag zijn.
Auto vies, dan was je hem, tuintje droog, sproei maar, zwembadje aan de lege kant, dan vul je het bij.

Te gek voor woorden.

Jack :evil:

Back