Wie gaan er eigenlijk naar Brisbane?

Ja, ik heb het niet makkelijk :wink:

We 'moeten' de komende maand wel naar Brisbane voor stage en examens. Is natuurlijk alleen maar leuk. Maar ik zou willen dat we ook tijd hadden voor vakantie, dat zit er nu niet in helaas.....Maar dan nog we gaan vrijdag al!!!!! :up:

Maar ja wie wil er niet nu en in maart en dan weer in september!!!! Ikke wel hoor!!!

Anne

wie kan mij vertellen wat de kortste dag is in brisbane hier in groningen is de kortste dag  [licht]  :freezing: rond 25 dec tussen half negen s'ochtens en s'avonds 4 uur. ik vind dit vreselijk ik hoop dat het daar langer licht is overdag.
en wie weet er meer te vertellen over de omgeving van greenbank  :beach:
groetjes auktje     

Thank god for Google:

Longest Day of the Year Tuesday, December 18, 2007 5:00am to 6:53pm (833 minutes)
Shortest Day of the Year Sunday, June 17, 2007 6:49am to 5:13pm (624 minutes)

Astublief.

Nog een keer Google:

Greenbank, Queensland
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Greenbank is a suburb of Logan City, Queensland, Australia. The size of Greenbank is approximately 49 km². It has 7 parks covering nearly 18% of the total area. The population of Greenbank in 1996 was 5,098 people. By 2001 the population was 5,261 showing a population growth of 3% in the area during that time. The predominant age group in Greenbank is 40 - 49 years.

Households in Greenbank are primarily couples with children and are likely to be repaying between $800.00 - $1000.00 per month on mortgage repayments. In general, people in Greenbank work in a trades occupation. In 1996, 84% of the homes in Greenbank were owner-occupied compared with 86% in 2001.

Currently the median sale price of houses in the area is $395,000.

Ben er zelf niet bekend mee, behalve dan dat het onder de city council Logan valt, en dat doen wij ook.

Cheers,

Ireen

[quote author=auktje link=topic=1100.msg80512#msg80512 date=1170530567]
wie kan mij vertellen wat de kortste dag is in brisbane hier in groningen is de kortste dag  [licht]  :freezing: rond 25 dec tussen half negen s'ochtens en s'avonds 4 uur. ik vind dit vreselijk ik hoop dat het daar langer licht is overdag.
[/quote]

Zie Irene's post voor de exacte tijden. Het wordt hier erg vroeg licht en in de winter, maar ook in de zomer erg vroeg donker. Het is na 19:30 altijd donker, zomer of winter.

hallo
bedankt voor de reactie's super als wij gaan dan kunnen we eerste logeren bij kennis die we via andere mensen hebben leren kennen die was zo enthousiast over aus waar hij al 17 jaar woont hij had het veel eerder moeten doen .  [woont in greenbank]
zijn verhaal was zo aanstekelijk dat we nu zelf willen en op mijn man zijn baan de mogelijkheid er ook is.
onze dochter van bijna 17 wil helaas niet mee dus is het zoeken naar oplossingen voor haar want wij willen als het kan wel.
jammer dat het er s'avonds niet langer licht is hier is dat zomers de gezelligste tijd maar ja je kunt niet alles hebben de grootste gedeelte van het jaar mooi weer is ook wat waard want
de winterperiodes hier kan ik echt niet tegen.
auktje                                                                      :beach:              :sunny:

[quote author=peetersfamily link=topic=1100.msg80382#msg80382 date=1170359067]
het wordt dan nog hier in Brisbane met allemaal die nederlanders.

[/quote]

Daarom aan wij een heel stuk zuidelijker!!! :evil:

(Een kilometertje of 4000)

brisbane is natuurlijk leuk en een grote wereld stad maar zijn er ook mensen die naar de Gold Coast komen want daar is het pas echt plezierig wonen en werken.
Uitgaan en buiten de deur eten is  hier nog steeds betaalbaar zeg maar spot goedkoop. Ik woon hier nu 10 jaar en ben van noord naar zuid gereist maar dit is de plaats om  te wonen.

Ja hoor we sluiten ons aan bij de grote Brisbane club, we zijn net pas begonnen met het uitvoeren van ons plan. We zijn Patrick en Helena. Als we mogen gaan waar ik wel van uit ga natuurlijk gaan we in Brisbane wonen en werken. Als we in Brisbane zijn gaan we altijd op de hoek van George en Ann street in een hostel slapen. Zien jullie daar een sticker van rugby club waterland hangen dan heb ik die opgeplakt, schuin boven de balie. Mocht iemand er zijn en hij is weg laat het me ff weten dan neem ik gewoon ff een nieuwe mee......... succes alle

Hier nog meer toekomstige brissies :grin: Wij willen rond 20 juni richting Brisbane vertrekken.
Nog maar een paar maandjes, heerlijk!!!

Groetjes,
Carola en Sascha

Hallo allemaal,

Ook wij zijn van plan om naar Brisbane te gaan. Helaas kunnen wij pas in 2009 vertrekken vanwege het afronden van de studie van stefan en de benodigde werkervaring voor ons visum.

Dus... tot over 2 jaar in Brissie!!
Maar voorlopig houden we het nog even bij deze site!! :up:

Groetjes Stefan en Marijn

Wij hopen eind mei 2007 te arriveren in burpengary (30 km van brisbane)
Maar vorige maand hoopten we eind april te arriveren dus we moeten nog even een slag om de arm nemen.
:laugh:

The Dammers

snik snik snik.... wat een mooie reacties...
ikmoet nog ff wachten en wachten en wachten....
MAAR.......... brisbane wordt het wel.....
let maar op

Back