Wie haakt af?

Ja, als je het zo bekijkt dan is het inderdaad vrij goed om naar Nederland toe te gaan. Een opgebouwd kapitaal, een baan en woonruimte en een goede reden om terug te gaan. Maar inderdaad, die snelheid dat lijkt me niks. Ik kijk even terug op mijn eerste weken dat ik toch aardig wat dingen op 1 dag regelde. In 1 dag TFN, medicare en Rijbewijs regelen. Dat is wel erg hollands om zoveel te doen in 1 dag. Racen van het 1 naar het ander.
 
Jeetje Cajendra :cry:

Dat is nog al wat. Maar de 2 jaar is nog niet voorbij,... dus wie weet wat voor beslissingen je nog gaat nemen of wat er nog allemaal gaat gebeuren. Probeer maar eens 2 jaar terug te denken............en?? ....juist zoveel gebeurd zoveel veranderd... In ieder geval bij ons is dat zo.

Anyway,.... Misschien is het een idee om is ergens anders te gaan wonen/ leven. Hoe kun je nou zeggen na 4 1/2 maand in zo'n stoffig warm gat gezeten te hebben, hoe het leven in ozzie is. [size=7pt]((ja ja bear mot jij nodig zeggen weer een conclusie van lik me k*t..  :roll: :evil: :-x))[/size]   

Ik woon nu bijna 2 maanden in Adelaide 5 minuten van het strand ...... nog 2 maaden en ik zit in totaal 1 jaar in oz.

Alle ozzies die ik hier spreek verklaren me totaal voor gek dat ik 7 maanden in de outback heb gezeten. Ik wordt daarom eigenlijk compleet uitgelachen en aan de anderen kant wordt ik voor die ervaring op 1 of anderen manier ge-respecteerd. Dat doen ze natuurlijk niet zomaar. Outback is leuk voor back packers maar om er te leven en te wonen is heeeeeeeeeeeeeeel anders.

Wat dat betreft heb ik me draai wel gevonden. O.k. ook een beetje een teleurstelling voor mij dat ik WEER de zelfde baan heb als in Nederland. Ik wilde nog zOooo iets anders gaan doen, maar acht daar kom nog wel niet te veel in 1 keer willen. No worries 

Het kan zo geweldig zijn hier. Als het boven de 30 graden is ga ik lekker na het werk nog even naar het strand tussen de kleinen visjes zwemmen. Ik heb ook al dolfijnen, zeehonden en 1 stingray gezien.. Geweldig..

Lekker elk weekend de heuvels in tussen de Vineyards en olijf boompjes door rijden.
Geregeld ook voor mijn werk de heuvels in. Soms..., heel soms,  tussen het adres zoeken, gehaast en gestress door kijk ik even om me heen. Naar de strakke blauwe zee, prachtigen omgeving in de heuvels of rare huizen in nog veel vreemderen suburbs en dan denk ik weer ja.... This is it.....

Soms he..., heel soms dan heb ik ook zo iets van gdvd ik ga terug,... wat doe ik hier. Zoveel van de zelfde shit als in Nederland, ik dacht nog zo dat het anders zou zijn :cry:.... ? Maar dan komt de zon weer op in de morgen, rijd ik op me prachtig nieuwe fiets richting me werk en dan ben ik zo weer alles vergeten. Dat hoort er gewoon een beetje bij,... maar goed dan heb ik geen heimwee als je dat heb dan is alles waarschijnlijk heel anders.

Mij Migration agent zij altijd als je hemiwee hebt en je besluit daarom toch om terug te gaan naar Nederland is het in eerste instantie heerlijk om terug te zijn.
Helaas na enkelen maanden gaat iedereen zijn eigen gangetje weer. Je komt weer in DE sleur terecht en ondekt die zelfde dingen weer waarvoor je in eerste instantie was vertrokken naar Australie.

Iemand zij het al eens op het forum. Emigratie is een ziekte, ... Tussen het schip en het wal, ... je plekje kwijt,.. Het gras is latijd groener bij de buren gevoel,... etc etc. Ben je hier wil je naar Nederland, Ben je in Nederland wil je weer naar ozzie etc etc. Zo blijft die ziekte je bezig houden tot dat je eindelijk een keuze hebt gemaakt.

Anyway ik bemoei me nu met dingen wat ik eiegelijk niet mag doen. Ik hoop dat je de juiste keuze maakt en dan je maar heel snel je plekje weer terug vind.

Heeel veel succes en sterkte. En inderdaad geniet nog even van dit prachtig maar af en toe ook extreem vreemd land. :grin:

Barry & Vanessa.
 
Jemig Cajendra... zit het hier toch ook wel met lichte verbazing te lezen... Wat jammer dat het voor jullie niet uitpakt zoals verwacht. Maar heimwee kan inderdaad funest zijn. Als jullie echt het gevoel hebben dat het hier niets voor jullie is en dat jullie gelukkiger zijn in Nederland, dan is daar absoluut niets mis mee. Je kan in ieder geval zeggen dat je het hebt geprobeerd. Daar is ook al zoveel over gezegd. Sommigen zullen het zien als falen, ik zie het als dapper. In de komende anderhalf jaar kan nog veel gebeuren en raak je misschien je ergste heimwee kwijt, wie weet wat er nog op jullie pad komt. Weet je zeker dat je die tijd dan nog hier wilt blijven?
Wij zijn hier nu langer dan een jaar en ik kan zeggen dat ik NIET meer terug wil naar Nederland. Ik vond dat Bear (leuk dat jullie hier weer terug te zien!) het prachtig omschreef met emigratie is een ziekte. Maar ook ik kan de toekomst niet voospellen, misschien zeg ik over een jaar wel hetzelfde en wil ik ook terug naar NL. We weten gelukkig niet wat de toekomst brengt. Go with the flow. Heel veel sterkte in ieder geval, en geef zeer zeker de ruimte aan je gevoelens! Dat hoort bij het wennen in je nieuwe thuisland.

Gr. Lin
 
[quote author=Bear link=topic=6128.msg77340#msg77340 date=1166613595]

Het kan zo geweldig zijn hier. Als het boven de 30 graden is ga ik lekker na het werk nog even naar het strand tussen de kleinen visjes zwemmen. Ik heb ook al dolfijnen, zeehonden en 1 stingray gezien.. Geweldig..

Lekker elk weekend de heuvels in tussen de Vineyards en olijf boompjes door rijden.
Geregeld ook voor mijn werk de heuvels in. Soms..., heel soms,  tussen het adres zoeken, gehaast en gestress door kijk ik even om me heen. Naar de strakke blauwe zee, prachtigen omgeving in de heuvels of rare huizen in nog veel vreemderen suburbs en dan denk ik weer ja.... This is it.....

[/quote]

:lol: Barry, je maakt ons jaloers! Je doet me nu nog meer verlangen naar dit leven i.p.v. het 'ik-loop-mezelf-voorbij leven' dat we hier in de gestresste,onverschillige maatschappij elke dag mogen onvervinden! Pfff... Lucky you! ;)
 
Hee Cajendra,

Het belangrijkste is dat je dromen hebt en deze in vervulling probeert te laten gaan. Is het dan anders dan verwacht, heb je het in ieder geval probeert. Het is jammer dat het niet uitpakt zoals gewenst, maar je hebt niks verloren en zoveel gewonnen (aan ervaring). Dit is weer iets waar je later met plezier en trots op terug kan kijken, of je toekomst nu in nederland of australie ligt,.
 
Ik heb er ook helemaal geen spijt van dat we gekomen zijn. Ik kan in ieder geval zeggen dat we het geprobeerd hebben. En tja, dat sommige denken dat we gefaald hebben, dat moeten ze zelf dan maar weten :) Die mensen zijn vaak niet verder dan hun eigen stad geweest. :)

En eerder weg, ja zou kunnen, maar we willen zoveel mogelijk geld verdienen zodat we een nieuwe start kunnen beginnen in NL. Ik denk dat het al een heleboel zal schelen als we weg zijn uit Ayers Rock, want dit is een wereld apart.. It really is!

:up:
 
Cajendra, bedankt voor het delen van je verhaal.

Ik vind het woord falen totaal niet op z'n plaats. In het leven doe je ervaringen op, neem je beslissingen, sla je nieuwe wegen in, leer je weer nieuwe dingen en doe je weer nieuwe ervaringen op. Niemand weet hoe beslissingen uitpakken, het enige wat je in het leven kan doen is open staan voor nieuwe ervaringen en lef hebben om keuzes te maken waarvan je denkt dat ze de juiste zijn.

Ideetje.... Misschien is het goed om eerst ergens anders in Australie te gaan wonen voordat je definitief besluit terug naar Nederland te gaan... Leven in de outback is toch best anders. Zie Bear, die heel wat positiever klinkt nu hij de outback achter zich heeft gelaten.
 
Ja, we zijn nu ook aan het solliciteren op andere plekken. Wil toch zoveel mogelijk gezien hebben voordat we terug gaan..
 
Alle ozzies die ik hier spreek verklaren me totaal voor gek dat ik 7 maanden in de outback heb gezeten. Ik wordt daarom eigenlijk compleet uitgelachen en aan de anderen kant wordt ik voor die ervaring op 1 of anderen manier ge-respecteerd. Dat doen ze natuurlijk niet zomaar. Outback is leuk voor back packers maar om er te leven en te wonen is heeeeeeeeeeeeeeel anders.

Leven en werken in de outback is compleet anders dan in de stad, niet met elkaar te vergelijken. Ik heb er zelf 1 jaar gezeten en het was niet altijd even makkelijk, maar de ervaring had ik nooit willen missen en ik denk er nu met veel plezier op terug. De mensen die ik daar ontmoet heb kom je in de stad niet snel tegen. Er zijn ook nog (financiele) voordelen aan het werken en wonen in de outback verbonden. Er is een extra stuk belasting teruggave, de registratie van je auto is goedkoper, de medicijnen kosten maar half geld, je motor rijbewijs ( maar zo ook je vrachtwagen rijbewijs) is zo gehaald, een gunlicense is niet moeilijk en 1/10 van de kosten in Adelaide. Om maar enkele voordelen te noemen.


Willem


[size=8pt]M5:bericht aangepast[/size]
 
Nou dan haken jullie dus op elkaar af,
alleen ik hoef daar niet echt getuige
van te zijn, dus aub buiten dit forum
als het even kan.

Bedankt

Miranda
 
Ach ja,

Van de ene kant heb ik wel zin in wat sensatie hier op het forum, en ik ben eerlijk, soms heb ik die ook wel eens zelf gecreeerd. Ach ja, kan wel eens gebeuren. De ene persoon ligt je beter dan de andere en ergens denk ik dat het misschien niet zo'n goede zaak dat dit forum te persoonlijk word, dat mensen elkaar "te goed kennen" of zoals in jullie geval een werkgever - werknemer relatie hebben gehad.

Aan de andere kant, er is ook zo'n forum in Nederland waar gewoon elke dag er flink op wordt los gescholden, gevloekt enz.. Dat moet natuurlijk hier niet gebeuren. Een oplossing voor tussen jullie 2en? Geen idee, soms doet een goed gesprek wonderen.
 
Regel 7 van de forum regels.

Ga respectvol met elkaar om. Scheldpartijen, beledigingen, grof taalgebruik, discriminatie en racisme worden niet getolereerd.

Waneer gebruikers van het forum problemen hebben met elkaar (in dit geval willem-lenie & Bear) kun je dit bespreken/uitvechten via een PM, maar dit doen we NIET openlijk op het forum.

De berichten waar het hier om ging zijn aangepast of verwijderd.
 
Hoi allemaal,
Ik volgde dit draadje met veel interesse, en hoop dat het 'gedoe hiervoor' niet het einde ervan betekent!

Ik ben sinds maart 2005 in Australië en vind het hier geweldig. Ik heb soms wel heimwee naar familie en vrienden, maar dat gaat met ups en downs en ik was er op voorbereid. Wat ik tot nu toe het moeilijkste vond is de 'vakantie' naar Nederland. Iedereen wil je zien en omdat je geen eigen plek meer hebt waren wij geneigd om iedereen op te zoeken. Ik was helemaal gesloopt toen we hier weer terug waren! Dat doe ik dus nooit meer zo. Ik vraag me af hoe anderen dat doen als ze voor 'vakantie' naar NL gaan.
Tot slot: iedereen fijne feestagen en een geweldig 2007!
Ak  :up:
 
He Cajendra,

Veel begrip voor je situatie en volg je hart.

Wij zijn op 6 oktober in Australie aangekomen en hebben net tot 20 december rondgereisd. Bevinden ons nu in Nieuw Zeeland bij familie en gaan per 8 januari in Korora bij Coffs Harbour wonen.

Vinden het een prachtig land met veel aardige mensen maar missen familie en vrienden. Dat is ook het lastige. het is hier al vaker gezegd maar voor een ieder is het anders. Wij zijn voor het avontuur vertrokken. Gewoon in een ander land leven en werken en het is Australie geworden. Wij woonden heel prettig met familie en veel vrienden die ik, Wim, al bijna mijn hele leven ken.

We hebben ook besloten om onze keuzes te ondersteunen met het idee om hier een jaar c.q. twee jaar te wonen en dan te beslissen wat te doen. Kinderen nu 8 en 10 dus wat ons betreft kan dit nog. de heimwee geef je dan een plekje door aan te geven dat wij hen na een jaar/twee jaar weer gaan zien.

Dit gaat ons goed af.

Sterkte een ieder en geniet!!!

groeten Wim
 
het is hard moeilijk blablabla
maar je denkt tenminste nooit what if...
we proberen het lukt het niet dan gaan we gewoon terug
we zijn nu 3 maanden hier en voor mijn part voor het leven
maarja je moet gelukkig zijn, dus afhaken klinkt in mijn ogen wat negatief
je maakt een keuze en als je niet meer gelukkig bent verander je je keuze

in the words of billy joel
she never gives in, she just chances her mind

het kost natuurlijk geld maar liever proberen dan blijven mijmeren
carpe diem

and happy new year's eve to all
 
@ Ursula

Hoi,

Ook wij komen momenteel niet in aanmerking om via een quasi-permanent visum naar Australië te emigreren. Omwille van de kids willen we toch een klein beetje meer zekerheid...
Volgens Rob van M2A zijn we doorzetters, want we willen er echt alles aan doen, om er voor ons 40ste (nog 8j) te geraken.
Mijn ventje gaat zich bijscholen en de bijhorende job zoeken en zo zien we wel weer.
Als ik iets heb geleerd op dit forum dan is het wel "als je echt wil, dan kom je er wel". :wink:
En wij willen echt wel.
Niet te vlug opgeven aan je droom, zou ik zeggen.
Er is altijd hoop!!!
 
Leuk verhaal, Ursula! Wat een grote stap om zomaar je huis verkopen en er een jaar tussenuit te gaan... EN dan weer terug moeten naar NL terwijl jullie zo graag wilden blijven! Knap hoor!

Ingepinge, tuurlijk moet je doorzetten! Zolang jullie energie hebben tenminste. Jullie zijn nog zo jong!! Er kan nog makkelijk een diploma gehaald worden. John (43) wordt hopelijk positief geaccrediteerd als verpleegkundige, maar mocht dat onverhoopt toch misgaan zal ik ook nog overwegen om een studie op te pakken. Ik ben 36 en kan dus op mijn 40e nog binnenkomen... Waar een wil is, is een visum  :? .. en anders ga ik toch mijn geboorte-akte vervalsen!!  :evil:

Veel succes!
Cat  :nails:
 
hmmm... interessante verhalen allemaal!
Tis alweer een tijdje gelden dat ik me hier gemeld heb, sorrie!!!
Cajendra, je schreef dat het moeilijk is om als electricien aan werk te komen.
Ik niet helemaal schjnap! Staat nu al een tijdje nl op de lijst met hoge prioriteit. Toen Liam in Australie (Brisbane) rondbelde voor werk kon ie de volgende dag beginnen voor een fors salaris! Succes met alle keuzes die je nog doorheen moet!
Liefs, Marieke
 
[quote author=mariekske link=topic=6128.msg78064#msg78064 date=1167847105]
Cajendra, je schreef dat het moeilijk is om als electricien aan werk te komen.
Ik niet helemaal schjnap! Staat nu al een tijdje nl op de lijst met hoge prioriteit. Toen Liam in Australie (Brisbane) rondbelde voor werk kon ie de volgende dag beginnen voor een fors salaris! Succes met alle keuzes die je nog doorheen moet!
Liefs, Marieke
[/quote]

En had hij toen geen problemen met lisences enzo??? Want dat is wat hier het grootste probleem is, je moet dat papiertje hebben en daarvoor moet je een jaar "stage" lopen. Plus opnieuw een hele tra assessment doorstaan. Hoe heeft hij dat gedaan dan? Sorry, dit is een beetje  :eek:fftopic:

[quote author=wimellen link=topic=6128.msg77774#msg77774 date=1167479366]
He Cajendra,

Veel begrip voor je situatie en volg je hart.

Wij zijn op 6 oktober in Australie aangekomen en hebben net tot 20 december rondgereisd. Bevinden ons nu in Nieuw Zeeland bij familie en gaan per 8 januari in Korora bij Coffs Harbour wonen.

Vinden het een prachtig land met veel aardige mensen maar missen familie en vrienden. Dat is ook het lastige. het is hier al vaker gezegd maar voor een ieder is het anders. Wij zijn voor het avontuur vertrokken. Gewoon in een ander land leven en werken en het is Australie geworden. Wij woonden heel prettig met familie en veel vrienden die ik, Wim, al bijna mijn hele leven ken.

We hebben ook besloten om onze keuzes te ondersteunen met het idee om hier een jaar c.q. twee jaar te wonen en dan te beslissen wat te doen. Kinderen nu 8 en 10 dus wat ons betreft kan dit nog. de heimwee geef je dan een plekje door aan te geven dat wij hen na een jaar/twee jaar weer gaan zien.

Dit gaat ons goed af.

Sterkte een ieder en geniet!!!

groeten Wim
[/quote]

Gek he, hoe je pas merkt hoeveel je je familie mist als je weg bent. Maar spannende tijden voor jullie dus. Hopelijk vinden jullie wel een plekje hier en anders kun je inderdaad altijd weer terug. Probeer alleen niet al te veel te leven met het idee dat je na 2 jaar terug gaat. Dat hadden wij ook en als er iets niet leuk is worden die 2 jaar steeds korter  :wink:
 
Even een reactie van mij: ik vind wat cajendra betreft de titel van dit topic eigenlijk niet toepasselijk. Ik vindt niet day je afhaakt als je naar Australie emigreert en het mocht om welke reden dan ook tegenvallen of mislukken en je besluit terug te keren naar Nederland/Belgie. Afhaken wil voor mij zeggen dat je emigratieplannen maakt en die helemaal niet uitvoert en dus blijft zitten waar je zit.
Jullie hebben het in ieder geval geprobeert, dat het het dan tegenvalt is jammer maar geen afhaken!

Groetjes Wilbert
 
Back
Top