Jeetje Cajendra :cry:
Dat is nog al wat. Maar de 2 jaar is nog niet voorbij,... dus wie weet wat voor beslissingen je nog gaat nemen of wat er nog allemaal gaat gebeuren. Probeer maar eens 2 jaar terug te denken............en?? ....juist zoveel gebeurd zoveel veranderd... In ieder geval bij ons is dat zo.
Anyway,.... Misschien is het een idee om is ergens anders te gaan wonen/ leven. Hoe kun je nou zeggen na 4 1/2 maand in zo'n stoffig warm gat gezeten te hebben, hoe het leven in ozzie is. [size=7pt]((ja ja bear mot jij nodig zeggen weer een conclusie van lik me k*t.. :roll: :evil: :-x))[/size]
Ik woon nu bijna 2 maanden in Adelaide 5 minuten van het strand ...... nog 2 maaden en ik zit in totaal 1 jaar in oz.
Alle ozzies die ik hier spreek verklaren me totaal voor gek dat ik 7 maanden in de outback heb gezeten. Ik wordt daarom eigenlijk compleet uitgelachen en aan de anderen kant wordt ik voor die ervaring op 1 of anderen manier ge-respecteerd. Dat doen ze natuurlijk niet zomaar. Outback is leuk voor back packers maar om er te leven en te wonen is heeeeeeeeeeeeeeel anders.
Wat dat betreft heb ik me draai wel gevonden. O.k. ook een beetje een teleurstelling voor mij dat ik WEER de zelfde baan heb als in Nederland. Ik wilde nog zOooo iets anders gaan doen, maar acht daar kom nog wel niet te veel in 1 keer willen. No worries
Het kan zo geweldig zijn hier. Als het boven de 30 graden is ga ik lekker na het werk nog even naar het strand tussen de kleinen visjes zwemmen. Ik heb ook al dolfijnen, zeehonden en 1 stingray gezien.. Geweldig..
Lekker elk weekend de heuvels in tussen de Vineyards en olijf boompjes door rijden.
Geregeld ook voor mijn werk de heuvels in. Soms..., heel soms, tussen het adres zoeken, gehaast en gestress door kijk ik even om me heen. Naar de strakke blauwe zee, prachtigen omgeving in de heuvels of rare huizen in nog veel vreemderen suburbs en dan denk ik weer ja.... This is it.....
Soms he..., heel soms dan heb ik ook zo iets van gdvd ik ga terug,... wat doe ik hier. Zoveel van de zelfde shit als in Nederland, ik dacht nog zo dat het anders zou zijn :cry:.... ? Maar dan komt de zon weer op in de morgen, rijd ik op me prachtig nieuwe fiets richting me werk en dan ben ik zo weer alles vergeten. Dat hoort er gewoon een beetje bij,... maar goed dan heb ik geen heimwee als je dat heb dan is alles waarschijnlijk heel anders.
Mij Migration agent zij altijd als je hemiwee hebt en je besluit daarom toch om terug te gaan naar Nederland is het in eerste instantie heerlijk om terug te zijn.
Helaas na enkelen maanden gaat iedereen zijn eigen gangetje weer. Je komt weer in DE sleur terecht en ondekt die zelfde dingen weer waarvoor je in eerste instantie was vertrokken naar Australie.
Iemand zij het al eens op het forum. Emigratie is een ziekte, ... Tussen het schip en het wal, ... je plekje kwijt,.. Het gras is latijd groener bij de buren gevoel,... etc etc. Ben je hier wil je naar Nederland, Ben je in Nederland wil je weer naar ozzie etc etc. Zo blijft die ziekte je bezig houden tot dat je eindelijk een keuze hebt gemaakt.
Anyway ik bemoei me nu met dingen wat ik eiegelijk niet mag doen. Ik hoop dat je de juiste keuze maakt en dan je maar heel snel je plekje weer terug vind.
Heeel veel succes en sterkte. En inderdaad geniet nog even van dit prachtig maar af en toe ook extreem vreemd land. :grin:
Barry & Vanessa.