Wonen er ook dutchies in de noordelijke suburbs van perth?

Even off topic, alhoewel, we wonen Up North.

Dag Melanie, ik heb ook door dat jij ook hier bent.

Groetjes, Wilco en Silvia

Grappig deze topic  :)
Is al weer meer dan een jaar geleden dat ik poste dat er niet veel mensen van het forum in the Northern suburbs wonen!
En kijk nu eens!
Wij wonen nu helemaal niet meer NOR, hebben een huis gekocht in southeast.

Veel plezier met elkaar  :lol:

grappig dat je er nu helemaal niet meer woont. Had eerlijk gezegd ook helemaal niet op de datum gelet.

grappig ook om allemaal bekenden tegen te komen ha ha. allemaal verslaafd aan forums ha ha ha

gr

Melanie

Viel me gisteteren weer eens wat op toen ik naar huis fietste vanaf het station.
Word ik ingehaald door een rode Jeep, zie ik achterop een sticker: rood-wit-blauw met Rotterdam erin.
Enkele weken daarvoor op dezelfde weg een oude Volvo station met enkele nederlandse stickers.
Je komt ze ook overtal tegen die Hollanders.

Ook wij willen graag in het noorden gaan wonen. Ik hoop dat we ons visum in Q1 van 2007 hebben. Ben druk aan het speuren op de Australische FUNDA en momenteel trekt de hele noordelijk kuststrook eigenlijk het meeste (Cotteloe, Trigg, North beach, Ocean Reef.....vrij globaal nog maar ongeveer dat gebied......prio 1 voor ons is namelijk om zo dicht mogelijk bij de kust te wonen)

Wij zijn met zijn drieen, mijn vriendin 32, mijn dochtertje 2,5 en ikzelf 34. Enig idee of het "in de spits (als daar uberhaupt sprake van is), een beetje doen is richting het CBD?

Of weet jij toevallig ook of er veel werk in de buurt is (voor een engineer Werktuigbouw (Wilsil :))

Ben overigens tzt zeker in voor een dutch bakkie.......maar zoals gezegt eerst ons visum :up:

Gr Frank

[quote author=Frank100 link=topic=2120.msg75502#msg75502 date=1164108686]
Ook wij willen graag in het noorden gaan wonen. Ik hoop dat we ons visum in Q1 van 2007 hebben. Ben druk aan het speuren op de Australische FUNDA en momenteel trekt de hele noordelijk kuststrook eigenlijk het meeste (Cotteloe, Trigg, North beach, Ocean Reef.....vrij globaal nog maar ongeveer dat gebied......prio 1 voor ons is namelijk om zo dicht mogelijk bij de kust te wonen)

Wij zijn met zijn drieen, mijn vriendin 32, mijn dochtertje 2,5 en ikzelf 34. Enig idee of het "in de spits (als daar uberhaupt sprake van is), een beetje doen is richting het CBD?

Of weet jij toevallig ook of er veel werk in de buurt is (voor een engineer Werktuigbouw (Wilsil :))

Ben overigens tzt zeker in voor een dutch bakkie.......maar zoals gezegt eerst ons visum :up:

Gr Frank
[/quote]

Uh, Frank. Hopelijk heb je genoeg geld bij je?
De suburbs die je noemt behoren in de top voor wat de prijzen betreft. Huren zal nog wel gaan, maar kopen is een ander verhaal. Cottesloe kun je vergelijken als Zandvoort. Dan weet je het wel.
De Mitchell Freeway is tijdens de spits druk en moet je achter aan sluiten. Dan kun je beter via de Marmion gaan of langs de West Coast Highway. Daar zijn dan of wel verkeerslichten (Marmion) of 60 kilometer per uur (WCH).
Ik ga vanuit Ocean Reef met de fiets naar Joondalup en pak de trein naar CBD.
Waar nu erg veel vraag naar is zijn mechanical engineers. Dus ik denk wel dat er genoeg werk voor je is.

Cheers,
Wilco

Maar het zou ook kunnen dat je als mechanicien niet in de CBD aan de slag gaat.... Dan mis je mooi de spits!
Was heerlijk toen ik in Scarborough woonde en in Joondalup werkte: lange neus naar de file!

Laat maar horen wanneer je een bakkie wil doen!

Groet,
Inacar

We willen wel zeker gaan huren de eerste paar jaartjes.....dat met de fiets en dan met de de trein is een goed plan. Ik moet dus qua werkgelegenheid voor een WTB-er echt in de CBD zijn??? Of zijn er ook wat (middel)grote bedrijven richting het Noorden.....

Hoor het graag.....Jezus wat heb ik zin om te gaan :up:

Ligt er volgens mij aan wat je wilt.
De grote kantoren zijn in CBD.
In Scarborough is bevindt zich een groot industie gebied, met shops, werkplaatsen en dergelijke. Net als in Wanneroo.

Als je in Perth aangekomen bent, je bent welkom in Ocean Reef.

Ik wil graag mooi en niet te duur wonen (aan de kust), lekkere tuin erbij (huur), maarja ik denk dat deze combi bij iedereen de voorkeur heeft. Ik hoef niet perse dichtbij de CBD te wonen, maar verder naar het Noorden dan North Beach heb ik eigenlijk nooit gekeken. Als dat woon-werk verkeer technisch ook een optie is ga ik ook daar zeker even rondsnorren.......En als het ff kan wil ik graag max een 1/2 uur to 3/4 uur reizen (rijden/ fietsen/ treinen, whatever......niet in de file staan dus (mijn grote ergernis in NL)) naar mijn werk.

Lijkt me leuk om een keur te komen buurten Ocean Reef.......daar een beetje betaalbare huur huisjes die voldoen aan mijn specificatie.......

Wij hebben gekozen voor de andere kant van Marmion Av: prijzen meer dan gehalveerd. Tov Ocean Reef dan, bijvoorbeeld. Als je in Perth bent, kom maar eens bij ons neuzen in Craigie.

Cheerio!
Inacar

FF voor mijn begrip.....hoe lang is het b.v. rijden vanaf Yanchep naar CBD. Heb echt geen idee, maar daar staan wel hele leuke, nog redelijk betaalbare huurhuizen. Zijn er verder nog wijken in het Noorden waar je beter niet kan wonen?

Hoor het graag :up:

[quote author=Frank100 link=topic=2120.msg75606#msg75606 date=1164264091]

Lijkt me leuk om een keur te komen buurten Ocean Reef.......daar een beetje betaalbare huur huisjes die voldoen aan mijn specificatie.......

[/quote]

Ons huurhuis heeft uitzicht op de Indian Ocean, 4 slaapkamers, 2 badkamers, redelijke tuin op 900m2 grond. Het is waarschijnlijk het kleinste huis van de straat.
En dat voor $360 per week. Dus laat je specificaties maar horen.
En wat de afstand betreft, ik fiets 10 minuten van Ocean Reef naar Joondalup Railway Station. De trein doet er ongeveer 25-30 minuten over om in Perth City te komen. Dan nog bijna 10 minuten lopen naar mijn werk.
Is dus iets meer dan je 3/4 uur. Hou er rekening mee dat de afstanden hier gewoon wat groter zijn. Daar wen je snel aan.

Wilsil, klinkt verdomde goed zeg :-o, $360 lijkt me goed te doen (weet natuurlijk nog niet wat ik ga verdienen)..Zat ook te denken aan 4 slaapkamers, 2 badkamers en ongeveer zoveel tuin......

VOGS net binnen, dinsdag a.s. medische keuring (unrequested) en dan maar weer wachten. Ik hoop dat we jan on feb wat meer weten, want van dit soort berichten wordt ik errug vrolijk............

Hou er rekening mee dat ze de betekenis van WA waar maken hoor.
WA = Wait Awhile
:lol: :lol:

Nee, zonder gekheid. Onze aanvraag is sinds 28-04-2006 bij de DIMA binnen en we wachten nog. Hopelijk over 8 weken weten we iets meer.

We hebben ons vandaag aangemeld op het forum en werkelijk waar 2 jaar lang gedacht dat we de enige nederlanders in de noordelijke subs waren.....Erg leuk om te horen dat er nog meerdere lotgenoten zijn. Wij wonen in QUINNS, vlakbij het strand. Voor Frank100 wellicht het overwegen waard want deze coastal suburb is nog redelijk betaalbaar met voldoende groeipotentieel omdat de Mitchel Freeway de komende jaren tot aan Yanchep wordt doorgetrokken. Laat maar weten als je wat meer weel weten over wonen in Quinns.

er kan nog meer bij, er kan nog meer bij.....

woon wel niet in de noordelijke suburbs maar in ieder geval wel ten noorden van de Swan River in Scarborough...

Ron en Lon: welkom op het forum!

Gr. Sab

Sabien, alles ten nooren van de rivier valt toch onder Northern Suburbs?
Dus ook Scarborough.

Nee hoor, de splitsing is NOTR en SOTR (North of the River and SOuth of the River).

@Ron en Lon, zijn jullie wandel liefhebbers?

Back