Wonen in en om Perth

Hoi Marie,

Dank je wel voor je reactie, weer een wijk die ik kan toevoegen bij mijn zoekopdrachten!

Onze keuze is inderdaad ergens ten noorden, maar moet wel leuk en betaalbaar blijven.
Balga ligt echter ook ten noorden en dat kan ik dus beter vermijden.... Meer wijken die jullie echt afraden?

Anders zit ik dadelijk in januari in de verkeerde wijk en vlucht ik weer terug naar Nederland  :grin:

Ok, over leuke en Noordelijke wijken waar ik in ieder geval van kan zeggen dat we er minimaal 1 keer per week doorheen lopen (dus we een redelijk idee heb over die wijken :): Madeley en Landsdale (en natuurlijk Darch, maar dat wist je al). Beide vergelijkbaar met Darch in de zin dat ze ook nieuwe wijken zijn... En er ook nog volop gebouw wordt.

Hoi Sacha,

Blijft leuk internet afspeuren op zoek naar huisjes maar op de foto's kan het er helaas heel vertekend uitzien  :wink:.
Zijn jullie op zoek naar nieuwbouw? Of maakt dat niets uit? Wij wilden zelf bijvoorbeeld een wat grotere kavel en de meeste nieuwbouw zijn de kavels tussen de 450-550 m2 Ook wel groter hoor maar vaak dan weer onbetaalbaar! Wat dat betreft hadden we hier jaren geleden moeten kopen! Maar ja dat visum he?

Succes he!

Okee okee Wilco haha jullie huis staat in een nieuwbouwwijk maar ligt ook wel een stukkie noordelijker! (en is duurder  :wink:)

En wederom dank, weer 2 wijken toegevoegd aan de lijst: Madeley en Kingsley, die andere 2 had ik al in de zoeklijst staan!

Stukje eigen grond....hebben nu 130m2 eigengrond... dus 500 heb ik het idee dat ik naast mijn huis een golfbaan kan aanleggen, bij 700 ga ik een camping beginnen!

Ga weer verder researchen op de diverse realestate site!

Sacha :smile:

Wij hadden in NL ook 130 m2, maar aangezien je hier meestal geen bovenverdieping hebt, is je vloeroppervlakl groter en heb je dus een grotere kavel nodig. Als je tenminste nog tuin over wil hebben.
Ons huis heeft ook nog eens het voordeel dat het vlak aan de "weg" staat. De enige mensen die over deze "weg" rijden zijn wij en de buren. Dus is het geen echte weg en heb je geen last als je er vlak op zit.
Maar hierdoor heb je dus meer ruimte achter je huis. En daar maken we nu gebruik van, want volgende week wordt het zwembad geplaatst.

Da's mooi, kom ik het ene weekend met mijn kinderen in jouw zwembad zitten en het andere weekend bij Pete en Ellen tot ons eigen huis met zwembad af is!  :grin:

[quote author=Sacha link=topic=9080.msg122496#msg122496 date=1216991356]
Da's mooi, kom ik het ene weekend met mijn kinderen in jouw zwembad zitten en het andere weekend bij Pete en Ellen tot ons eigen huis met zwembad af is!  :grin:
[/quote]

Het is wel BYO he.
Dus zelf drinken en vlees voor op de bbq meenemen.  :up:

En als er waterrestricties zijn (je weet maar nooit, het regent hier in Perth wel behoorlijk deze winter, maar mogelijk niet in de catchment areas) dan is het dus ook BYO-water ...  :grin:

Heren,

De dank van mijn kinderen is enorm!!! En natuurlijk zijn wij helemaal op de hoogte van het zeer goede Australische BYO gebruik  :smile:

Pete: Hoe groot is je bad? Weet ik hoeveel flessen water ik mee moet nemen  :lol: En anders kom ik gewoon heel dichtbij wonen, zag nog een leuke koopwoning in Darch....kan ik de tuinslang uitrollen!!

Wij zitten vol aandacht jullie ervaringen met de verschillende wijken te lezen. :up: Als het visum een beetje opschiet vertrekken wij in Oktober of November naar Perth. Hebben zelf geen ervaring met de verschillende wijken dus alle info is meegenomen.

Groetjes Rudi en Henriette

Tel er vooral op dat jullie een huis huren/kopen met zwembad! Kunnen we nog een beetje rouleren, zal zelf voor eten/drinken en zwembadwater zorgen en natuurlijk dan ook wat extra voor jullie meenemen  :grin:

[quote author=Sacha link=topic=9080.msg122653#msg122653 date=1217226617]
Heren,

De dank van mijn kinderen is enorm!!! En natuurlijk zijn wij helemaal op de hoogte van het zeer goede Australische BYO gebruik  :smile:

Pete: Hoe groot is je bad? Weet ik hoeveel flessen water ik mee moet nemen  :lol: En anders kom ik gewoon heel dichtbij wonen, zag nog een leuke koopwoning in Darch....kan ik de tuinslang uitrollen!!
[/quote]
We hebben naturlijk nog helemaal niets beloofd... :)
liters water: bijna 50.000. Het vullen duurt een uur of 50 .. zie: http://blessies.blogspot.com/2007/11/swimming-pool-update-10.html :)

Hopelijk duurt het bij ons korter. Zijn jullie de hele 50 uur opgebleven?  :evil:
Tja, nu moeten we nog nadenken over dat "ook wat extra voor jullie meenemen".

Zorg nu maar dat het visum rond komt, dan komt de rest vanzelf.

Hot item die zwembaden. Is ook de enige eis die mijn dochters aan een huis stellen, behalve dan de oudste die wil ook nog een paard naast het huis. Zal toch op zoek moeten naar een dubbele baan vrees ik!! :|

Gelukkig eisen mijn kinderen ook alleen een zwembad en een prinsessenkamer.....Dat laatste is goed te doen.... dat eerste kan nog een probleem worden, maar daar valt wel een mouw aan te passen. In het uiterste geval nemen we het opblaasbare zwembad van 75 centimeter diep mee!!

Dan mogen jullie ook bij ons gezellig in het zwembad liggen, hebben we niet zo veel water nodig  :grin:

Back