Wonen in en om Perth

Hi

Jullie zijn al een tijd aan het discusieren over waar te wonen, sterkte met het uitzoeken van een plekje. Ik zou eerst huren en lekker rond kijken. De huizenmarkt is weer een kopersmarkt aan het worden, dus genoeg ruimte ws om weer te onderhandelen.
Wij wonen zoals de meeste wel weten aan de zuidkant van de rivier in Attadale, met het mooiste uitzicht van de stad. 10 minuten rijden naar Freo en naar het strand. Vaak in de zomer zijn de kinderen in de rivier aan het zwemmen (ondanks de bullsharks) en veel vrienden in de buurt met zwembad. Goede school en je kan zelfs op de fiets naar het CBD.  Ik schreef alleen maar even als tegenpool, vanwege al die mensen uit het noorden.

Groeten Ingrid

Dank je wel Ingrid, weer een wijk die ik aan mijn lijstje kan toevoegen.

Maar hoe zit dat met die bullsharks? Die zijn toch niet zo gevaarlijk dacht ik. Weet inmiddels wel dat er ook dolfijnen in de Swan zwemmen!
Ga weer eens een extra zoekopdracht geven op realestate.com.au

Hoi Sasha

Bullsharks kunnen niet zo aardig zijn. Afgelopen maanden zouden mensen er twee hebben gezien. Maar de dolfijnen zijn er bijna dagelijs, vooral verder naar Downtown. Er wordt veel gezeild, Kitesurfing, gekanood (hoe schrijf je dat?), gevist (vooral na de eerste regen op garnalen, in het donker met een groot licht in het water schijnen, kun je ze er zo uit scheppen.)
Succes en veel plezier bij de voorbereidingen...

Groeten Ingrid

[quote author=Sacha link=topic=9080.msg123480#msg123480 date=1218222176]
Maar hoe zit dat met die bullsharks? Die zijn toch niet zo gevaarlijk dacht ik. Weet inmiddels wel dat er ook dolfijnen in de Swan zwemmen!
Ga weer eens een extra zoekopdracht geven op realestate.com.au
[/quote]

Dit stukje: "It is an aggressive species that is considered dangerous to humans. Some authors consider that the Bull Shark may be more dangerous than the White Shark and the Tiger Shark." uit dit artikel: http://www.austmus.gov.au/fishes/fishfacts/fish/cleucas.htm

(Gevaarlijk is natuurlijk relatief :))

[quote author=Wilsil link=topic=9080.msg123614#msg123614 date=1218427996]
weer een wijk die ik aan mijn lijstje kan toevoegen

Wel een paar zaken geld meenemen Sacha.
[/quote]

Nou wat toch een verschil joh met Victoria. Ons hoofdkantoor zit in Perth en de eigenaar zou ons beiden graag daar hebben om te werken maar ik heb al gezegd. Als jij een huis kan vinden gelijk aan wat we nu hebben voor hetzelfde geld  :up: Heb zelf realestate al afgepluisd maar niets kunnen vinden.

[quote author=Inge link=topic=9080.msg123619#msg123619 date=1218436459]
[quote author=Wilsil link=topic=9080.msg123614#msg123614 date=1218427996]
weer een wijk die ik aan mijn lijstje kan toevoegen

Wel een paar zaken geld meenemen Sacha.
[/quote]

Nou wat toch een verschil joh met Victoria. Ons hoofdkantoor zit in Perth en de eigenaar zou ons beiden graag daar hebben om te werken maar ik heb al gezegd. Als jij een huis kan vinden gelijk aan wat we nu hebben voor hetzelfde geld  :up: Heb zelf realestate al afgepluisd maar niets kunnen vinden.
[/quote]
Of gewoon een bijpassend salaris natuurlijk ..  :lol:

Heb gisteren een bank overvallen, dus met die zakken geld zit het wel goed  :grin:
Moet alleen nog even hoe ik het ga witwassen.....

Dat bleek helaas niet zo'n succes te zijn.... de opdruk is er nu vanaf gewassen.... Heb nu een heleboel zakken met papier  :cry:

nou Sacha, dat schiet niet op. Kan je geen euro boompje planten? :evil:
Ingridrob ik zou er niet gerust in zijn, liever in het zwembad dan een bullshark met grote honger tegen het lijf te zwemmen AAAh krijg de kriebels al!
Vertel eens wat heeft Perth in jouw ogen meer dan een andere staat, waarom Perth?
ps buiten Carlton/Butler nog optie's waar het goed wonen is?

Een bullshark in de Swan of een great white in Cottlesloe of Hillary's Boat Harbor, je komt ze overal tegen en een stuk minder vaak dan aan de oostkust van Australia.

Wist ik helemaal niet dat ze aan de oostkust minder voorkomen... hoe kan je ze 'ontwijken'? niet te diep gaan en ochtend en avonden vermijden is het niet? had toch zoiets gelezen. Mag ik vragen wat er door je hoofd gaat als je een frisse duik wil nemen? :w00t:

Aan de oostkust komen ze vaker voor, maar dat komt misschien omdat hij vaker wordt gezien, er wonen tenslotte niet zoveel mensen hier aan de westkust. Als je het water in gaat zit het altijd ergens in je achterhoofd.

Back