[quote author=Sacha link=topic=9080.msg122841#msg122841 date=1217417175]
Nou vind ik sinds ik die afstanden heb gehoord alles "in de buurt", dus hier een paar voorbeelden!
Van deze kregen we vandaag een brochure binnen per mail, goede indeling, foute kleuren, dus dat word verven, mooie houten vloer, vloerbedekking in slaapkamers, open plan living, moderne keuken..in Clarkson.
http://www.realestate.com.au/cgi-bin/rsearch?fslm=1&a=o&id=105041347&t=res&s=wa
Ook deze in Butler (jawel.. blijft lokken) valt erg in de smaak, lekker strak, mooi terras valt al netjes onder het dak.
http://www.realestate.com.au/cgi-bin/rsearch?fslm=1&a=o&id=104578529&t=res&s=wa
[/quote]
Nu is Clarkson practisch tegen Butler aan, dus beide zo'n beetje hetzelfde

.
Belangrijk is 4 slaapkamers (verwachten vaak gasten, uit Nederland, maar familie uit Melbourne en onze mede forummers!!!), 2 badkamers, kamer voor de kinderen om te kunnen spelen, ruime woonkamer, grote openkeuken. We vallen dus eigenlijk al automatisch in de nieuwbouw hoek, omdat inderdaad de oudere woningen vaak met aparte kamers zijn en gesloten keukens.
[/quote]
4x2 is niet alleen belangrijk voor gasten etc, maar ook voor (toekomstige) verkoop waarde. Het is momenteel wel een beetje de norm om een 4x2 huis te hebben. 3x2 neemt ook wel wat toe, maar datq is inderdaad meer vanwege de prijs van de 4x2's die zeker voor starters niet echt op te brengen is.
Ben wel erg nieuwsgierig hoe de huizen in het echt zijn. We hebben nu een paar huizen (huur en koop) op de shortlist staan en krijgen daar updates van wanneer er een prijs verandering is of wanneer het van de markt is, maar is kan toch pas iets doen als ik met mijn voeten aan de andere kant sta. Nu blijft het bij dromen....
[/quote]
Gevaarlijk om te reageren zoals ik doe (want het is natuurlijk helemaal afhankelijk van je budget e.d.) maar: Het zou je tegen kunnen vallen hoe je deze huizen ervaart als je erin rondloopt. Dat was tenminste onze ervaring toen wij ruim 2 jaar geleden nu aan het rondkijken waren. Pas vooral op als je eventueel in display homes gaat kijken. Er worden veel trucs gebruikt zoals wel 4 slaapkamers maar dan kleine bedden erin zetten (doubles, nog kleiner dan queen) zodat de kamer best redelijk lijken. Ook worden display homes vaak gebouwd in een wat duurdere versie dan de standaard prijs (duurder v.w.b. afwerking, maar ook 'details' als een metertje langer en of breder) waardoor je indruk van het display home beter is dan de basis uitvoering zal zijn .. ANyway, je zult het natuurlijk allemaal zelf moeten ontdekken

. Eerst even huren (aantal weken tot een paar maandjes) is niet verkeerd wat dat betreft ...