YES YES YES< IK BEN WEER ONLINE< VANNUIT OZZ!!!

marina

New Member
Nou eindelijk kan ik ook een draadje openen in de laatste stand van zaken!
Vanochtend ben ik naar het stadhuis geweest om mijn VOG aan te vragen. Dat ging vrij makkelijk. GElijk ook de internationale geboorte akte van mij en de kids en mijn huwelijks/echtscheidings papieren (ook internationaal) meegekregen. Het hele geintje koste wel ong. 70 euro, maar dan heb je ook wat (4 a4tjes wauw!!) :|
De auto staat nu ook te koop, het huis is bijna leeggeruimd en een paar dozen met spullen met de post mee naar ons nieuwe adres dus we zijn nu echt onderweg. :up: het begint er al wat meer op te lijken!

Ik (Marina) en twee kids Phil en Scott, 6 jaar en de jongste 9 maanden gaan voor een fiancee visa en hopen rond het nieuwe jaar in Perth WA te zijn bij fiancee Mike...
We hebben inmiddels al een huis daar samen in Secret Harbour, nu het visa nog....
Dat hoop ik in een keer te kunnen gaan halen in Berlijn....
duim duim duim!!!

Groetjes,
marina

Goed nieuws!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Wij duimen voor je met al onze handen.

Inderdaad, nog even. De tijd zal voorbij vliegen! Voordat je het weet, zit er al.

Maarre een British Aussie??? Ik dacht altijd dat je of British OF Aussie was. (Zal wel hetzelfde beteken als "Dutch-Australian" of zo. :evil:).

Wij wensen je nog sterkte toe voor de laatste paar weken (maanden).

Rene

Bedankt voor je medeleven! Heb ik heel hard nodig!  :lol: Moet je zelf nog lang?
Het zit zo: hij heeft nu nog de britse nationaliteit maar is wel permanent resident. Nu heeft hij een paar weken geleden zijn citizenship formulieren opgestuurd dus binnenkort is hij dus officieel een australier. Het heeft verder weinig invloeg op onze aanvraag, maar ja het klinkt wel beter misschien?
Ik hoop inderdaad dat het binnen een paar maanden nu toch wel rond is en dat ik rond de jaarwisseling in het vliegtuig mag zitten. Zou wel leuk zijn: nieuw jaar, nieuw leven. Voor mijn oudste ook aangezien het schooljaar daar in januari/februari begint. Kan hij gelijk in year 1 beginnen!
Ik houdt je op de hoogte van de ontwikkelingen!
Groetjes,
marina

Hai Marina,

succes, en houdt me op de hoogte.
Wanneer je naar Berlijn gaat enzo.... alle tips en 'trucs" zijn welkom.
Ik hoop dat je snel bij je Aussie kunt zijn. ( I know the feeling )

groetjes lin :up:

het was trouwens wel lachen hoor op het gemeente kantoor toen ik mijn VOG aanvroeg. Er stonden 4 man mee te kijken want schijnbaar was dit toch wel bijzonder  :-o (ik ben toch zeker niet de enigste!!!). Ik heb bijna een uur zitten wachten tot eindelijk mijn internationale geboorteakten klaar waren.... Ze kwamen ook nog met zijn vieren naar mij toe om het te overhandigen  :-D. Als ze nou in Berlijn ook zo behulpzaam zijn, komt het helemaal goed haha!
Groetjes,
Marina

Ik heb trouwens net naar de Rechtbank gebeld en ik krijg gratis een uittreksel van het gezag over de kids, wordt nog opgestuurd ook. Ook weer een meevaller, want je moet voor elk dom papiertje betalen tegenwoordig..... :up:

Hi Marina.

Good luck met het volgende stukje van je visa.
En hou de moet er in.

Gr ineke  :up:

Nou weer wat gebeurd.... AUTO VERKOCHT!!!
dat is wel effe wennen hoor. En de winter staat voor de deur, dus dat wordt weer nat worden en klef op het werk aankomen!
Moet met de kleine naar het kinderdagverblijf fietsen en dan naar het werk. Gelukkig is het nog maar voor even (hopen we natuurlijk!).
Nu begint het toch wel echt te worden!!!
Hopelijk duurt het allemaal niet te lang meer!
Marina

[quote author=marina link=topic=2614.msg28258#msg28258 date=1127128701]
Moet je zelf nog lang?

Groetjes,
marina
[/quote]

Ligt er aan hoe je het bekijkt. Ik wil er heen met mijn pensioen, maar dat duurt nog een paar jaar. Ben zelf trouwens nog Australiër. Maar nog steeds met heimwee. Vandaar dat ik vaak op het forum te vinden ben. Ben af en toe toch wel een beetje jaloers op de reizigers.

Hoe het ook zij, we volgen je voetstappen nauwgelet.

Rene

Ja het is allemaal wel spannend! Zeker nu we echt aan het camperen zijn thuis. Realiseerde me ineens: ik kan mijn inboedelverzekering wel bijna opzeggen! Er staat nu toch praktisch niks meer!!  :wink:
Marina

Volgende week woensdag voor mijn medical naar de dokter (ik en mijn oudste zoon voor nu, de jongste gaat later) en 18 oktober voor mijn longfoto. Wat een ongeïntereseerd figuur zeg bij de GGD. Het mens maar zuchten bij mijn vragen. Tjonge jonge, doe dit toch ook niet elke dag... (hun wel  :|). Maar ja, chin up het komt allemaal goed  :roll:

Nou zo weer op het fietsje van mijn werk terug naar huis....  :cry:
Ach ja, straks zit ik in de zon!  :cool:

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

(even frustratie uiten!!!)
Marina

Hi Marina, we gaan weer zo'n beetje gelijk op, ik moet de 7e voor mijn medicals.
Ik had trouwens een heel aardige dame aan de lijn bij het GGD (maastricht)
Ik moet alleen nog ff wachten met het verkopen van mijn auto (woon anders een uur fietsen van mijn werk) maar vanaf januari trek ik even in bij vrienden, dan ist maar 5 minuutjes van mijn werk.
John heeft vandaag een afspraak bij de wedding celebrant, ben benieuwd.
T gaat allemaal echt gebeuren, lekker gevoel he.

groetjes lin
en succes verder

Hoi Lin!
Ben net even naar mijn baas gelopen en het verteld, hij vondt het jammer dat ik weg ga maar alle succes gewenst. Nou gelukkig.
Mike heeft a.s. weekend een extra dag vrij (maandag = bank holiday) dus dan gaat hij ook weer even spitten in de aanvraag documenten. Hij is inmiddels over met de spullen en had twee dagen geen warm water (nieuwe installatie gemonteerd, was niet gechecked of het werkte) maar inmiddels is er iemand geweest en het werkt! Nu moet hij nog beeld zien te krijgen op de tv.... TJa, nieuw huis dan duurt het even.... Hij heeft het er maar druk mee gehad.
Mike heeft ook nogsteeds (nouja, 5 september was het uitgesproken) het papiertje van zijn echtscheiding niet. Hij kan dus nog niet naar de celebrant, maar dat zal niet lang meer duren.
Bij de GGD zei het mens dat ik de papieren voor de longfoto mee moest brengen. Ik ga er dus vanuit dat je die van de dokter krijgt? Hoe heb jij dat gedaan?
Ga jij direct naar Berlijn (ik neem dit aan omdat je je medical nu ook doet?)
Mischien kunnen we samen  :wink:
Ik hoop de laatste maandjes (weekjes) bij mijn oma te kunnen vertoeven, maar ik weet het nog niet zeker. Het is wel veel voor haar met twee kleine kids....
Groetjes,
Marina

Pfoe, net ff meteen de ggd gebelt, was namelijk ff vergeten te vermelden dat ik de spullen mee wil nemen en niet opsturen, maar dat was geen probleem, gelukkig! Helemaal niet aan gedacht ,zo druk met vanalles  :roll:
Ik heb besloten om inderdaad zelf naar Berlijn te gaan,waarschijnlijk in Januari.
(wilde eigenlijk wel eerder, maar t gaat erg slecht met mijn stiefvaders gezondheid, dus wil niet nu zo snel mogelijk aan de andere kant van de wereld zitten) Allemaal moeilijk hoor, wil zo graag bij John zijn, maar niet mijn moeder en petekindje in de steek laten. kleine troost voor ze, ik heb al geld apart gelegd voor 2 tickets, dus..
maar tja, dit zijn de mindere dingen van verhuizen naar de andere kant van de wereld.

wel lekker voor Mike, geen warm water, maar ja, voor zo'n stoere aussie moet dat geen probleem zijn, toch? :-D
trouwens ,Hoe vinden je kids de plannen, vinden ze het spannend?

groetjes, lin    ps: fijne middag, ik mag zo ook weer naar huis,woensdagsmiddags vrij ,yippie

Hoi, nou ben weer thuis! ben ook woensdagmiddag vrij (weer toevallig!)
Hier in Breda kun je alleen op dinsdag je longfoto gelijk meekrijgen. Waarom weet ik niet maar het zij zo. Heb jij vooraf je papieren ergens uitgeprint (kan nl. niks vinden op site Berlijn) of krijg je die van de huisarts mee?

Ik denk dat we ongeveer rond dezelfde tijd naar Berlijn zullen gaan dan. Want dat is ook ong. mijn planning.
Wat rot dat het slecht gaat met je stiefvader zeg. dat zal wel een dubbel gevoel zijn!

Phil (mijn oudste) is 6 jaar. Hij vindt het allemaal erg spannend. Vandaag is zijn bed aan de beurt om verkocht te worden. Dan gaat hij op het oude logeerbed waar ik nu op lig en ik ga dan op de grond.... (nou ja matras dan wel he).
Dat vindt hij dan wel raar maar hij is zijn nieuwe kamer al aan het inrichten in australie en hij loopt het schoollied van Secret Harbour Primary ook al te fluiten. Dus dat komt wel goed! De juf vandaag ook even ingelicht over de stand van zaken en de hele klas leeft met hem mee. Wel leuk hoor.
We concentreren ons ook maar op wat we straks allemaal hebben ipv wat we nu moeten achterlaten.

Haha, ja Mike heeft het koude water getrotseerd ! Hij heeft vandaag eindelijk een heerlijke warme douche gehad en was helemaal gelukkig haha! WIMP@!!!! :-D

:lol: Marina

Hiu Mrina, ben ik weer.
Ik heb de doktor gebeld en het GGD en beiden hebben niks gezegd over papieren. Bij de GGD moet ik 2 pasfoto's meebrengen en mijn paspoort en 33,60 voor de foto's.
Bij de doktor moet ik ook 2 pasfoto's ,paspoort,ochtendurine ,en 100 euro meebrengen en that's it.

Nou, John is bij de Wedding Celebrant geweest, heel leuk mens zei hij, maar mijn handtekening was helaas niet genoeg, ze zei dat ze daar heel strikt in zijn, dus dacht gauw ff mailen, ik weet niet wat jij al naar Mike gestuurd hebt, maar ze (onze wedding celebrant) heeft in ieder geval meer nodig.
Het NOIM formulier, getekend door mij en een notaris ( als witness) en  certified copie of passport en birthcertificate.) Dacht laat t ff weten, anders moet je weer opnieuw opsturen en wachten, en dat willen we niet,toch, al dat wachten.
Dus morgenochtend om 11 uur moet ik ff naar de notaris om wat spullen te laten legaliseren.( ik doe van alles maar meteen 5 kopietjes laten maken en legaliseren, heb ik ff genoeg  :roll: )
ps ; onze exacte trouwdatum wordt 7-10-2006 , :cheer:  ben helemaal happy happy.

groetjes lin

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  TE GEK!!!! gefeliciteerd! Je hebt een datum!!!!!

Ik denk dat ik maar naar jouw dokter ga. Ik moet 140 euro p.p afrekenen bij de dokter en 37,50 voor de foto's. De rest is mij ook verteld van paspoort en fotos e.d.
Ik neem aan dat ik alle formulieren wel via de dokter krijg dan.... Het was alleen maar omdat het mens van de GGD zei dat ik de papieren van de ambassade mee moest nemen...??? Maar dat zal ik wel te horen krijgen.

Was ook helemaal vergeten dat mijn oudste nog een eigen paspoort moet hebben (hij stond nl. bij mij ingeschreven en toen wij aankwamen in australie adviseerde ze me daar om een eigen paspoort voor hem aan te schaffen) dat ga ik dus vanavond even doen want het stadskantoor is hier laat open vanavond. hopelijk heb ik het voor volgende week in huis anders moet ik de afspraak bij de dokter een weekje uitstellen...  :x

Bedankt voor de tip voor de celebrant!!!!!!!!!!!!. Zodra Mike zijn echtscheidings papiertje heeft zal hij direct daar naartoe gaan. Ik kan het dan alvast in orde maken en opsturen.

Nou vandaag weet heel mijn werk het zon beetje. Het nieuws gaat als een vuurtje rond zeg. Maar de meeste reacties zijn wel leuk (gelukkig).

Ik heb weer zon ontzettend gefrustreerd dagje... AAAHhh ik wil er gewoon heen, maarja...
De tv is inmiddels ook aangesloten, dus hij heeft nu de tv en een warme douche haha!

Scott, mijn jongste vindt het helemaal geweldig op de fiets sochtends, dus gelukkig is er iemand blij met de verkoop van de auto  :up:

Marina

[quote author=lin-shinji link=topic=2614.msg28791#msg28791 date=1127387841]
ps ; onze exacte trouwdatum wordt 7-10-2006 , :cheer:  ben helemaal happy happy.

[/quote]

Gefeliciteerd van ons met de (toekomstige) trouwdag.
And that all troubles may be liitle ones!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:congrats:

Rene en Paula

OH YESSSSS!!!! :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Het huis van Mike zijn vader is zo goed als verkocht. We hebben een bod gehad en alle erfgenamen zijn akkoord dus het gaat nu terug dat de bieders het huis mogen hebben voor die prijs. Dat scheelt weer een heleboel zorgen.
Ik hoef bijv. niet nog een paar maanden eraan te plakken om hier de boel af te betalen.
Het betekend dus nu dat ik in december in Perth kan zijn!!!!!!  Zodra het visa binnen is kunnen we dus gelijk weg! :up:
Duimen maar!
Ik ga vanavond een feestje houden!!!!  :-D  :-D  :-D
Weer een stapje dichterbij!

Marina

SUPER, GEFELICITEERD . :happysun:

Goh, t gaat wel allemaal van een leien dakje, he. Als je andere verhalen ziet, lijkt t bij ons allemaal nog wel mee te vallen. ben gister bij de notaris geweest voor wat handtekeningen en stempels voor gecertificeerde formulieren en ik hoefde niets te betalen, goh ,allemaal meevallers.
Australia, here we come, YIEHAAAAAAAAAAAAAAAA

Gaaf als je al in december zou kunnen gaan, zou wel helemaal perfect zijn. Ik zal voor je duimen.

groetjes lin

Back