YES YES YES< IK BEN WEER ONLINE< VANNUIT OZZ!!!

Hey Lin,
Ik heb gisteren een notaris aan de lijn gehad, gewoon om eens te informeren naar de prijs. 15 euro per document!!!! das wel veel hoor. Zeker als je er zon 12 hebt! Dat alleen om een domme stempel te zetten zeg...
Volgens mij zei die maar wat. Weet jij wat de prijzen bij jouw notaris waren?
Das wel fijn dat je niks hoefde te betalen zeg!!
Mike belde net dat ze toch nog maar wilde proberen een tegenaanbod te doen met het huis, maar het zal hoedan ook wel verkocht worden. Het is nu alleen nog maar afwachten welke prijs het dan inderdaad gaat worden.
Ik ben in ieder geval blij dat er nu schot in zit.
Als we het allemaal voor december rond krijgen is dat zeker fantastisch. Ik heb niet veel zin om met kerst en oud en nieuw alleen te zitten in een leeg huis met de kids.....
We blijven maar duimen dat alles zo voorspoedig voor ons blijft verlopen!!!

Groetjes Marina

Nou het is zover vandaag, De medical.
Gelukkig ligt Phil zijn paspoort klaar dus die moeten we eerst nog even afhalen.
Het schiet op!!!!  :lol:  :-D

Marina

Hey, succes.
Ik kreeg vandaag een telefoontje van de doktor dat mijn medical 7 oktober misschien niet doorgaat,omdat het rontgenapparaat bij de GGD in Maastricht stuk is,maar ze bellen me nog terug.

oh ,en nog ff over de kosten van mijn notaris, ik zou t niet weten, ben gewoon naar ze toe gegaan en hoefde niets te betalen, heb dus niks meer gevraagd, maar ben maar vlug gegaan voor ze van gedachten veranderden, hahaha.

nou, ik hoor het wel weer,
groetjes lin (en tot de 15e in tilburg, als ik het kan vinden  :? )

Hey Lin,
Ik reis vanaf Breda met Arnold mee... Dus hopelijk kunnen we het vinden.
Ik heb er veel zin in. Lijkt me beregezellig.
Balen zeg van die afspraak. Gelukkig had ik nog net optijd het paspoort van Phil anders kon ik die afspraak ook weer verzetten....
Het lijkt er op dat ik toch naar die notaris zal moeten om het te laten doen, want andere (na rondbellen) vragen nog veel meer. Balen zeg....
Ze hebben het ook allemaal over copie colationee of zoiets. Is dat ook echt nodig of moeten hun alleen maar een stempel zetten en tekenen? Ik snap het niet zo goed. Maarja, die notaris zei dat hij anders wel even zou bellen met de ambassade om het zeker goed te hebben...
We zien wel.... Eerst maar even de medical doen...

Je hoort nog van me!
Marina

Mijn notaris heeft een handtekening gezet, een stempel, en een regeltje in het engels, dat ie garandeerd dat het een kopietje is van echt origineel document, of zoiets.
Dacht dat dat genoeg was (hoop ik eigenlijk wel)

lin

Dat hoop ik dus ook, maar die notaris had het over een appostille die er op moest?
Dat schijnt het dus duur te maken. Ik vindt het allemaal wel een grote onzin hoor.... Ik bedoel er staan toch al stempels en handtekeningen op van Burgerzaken? Maarja.....

We zullen het wel ondervinden....
Marina

P.s. Kun je voor mij een shirtje maken? haha : i fancy a sandwich veggie mike!!
haha

Een Apostille; kijk maar eens voor een voorbeeld naar http://hcch.e-vision.nl/upload/apostille.pdf

Om ons huwelijk (getrouwd in Cairns, Qld, 11 sept 2004) hier "goedgekeurd" te krijgen moest er een zg aposille zegel op. Dit kan op een certificeerde copie van je marriage certificate gezet worden door de Dept of marriage, births and deaths in de staat waar je getrouwd bent.

Rene

[quote author=marina link=topic=2614.msg29579#msg29579 date=1127900645]
Dat hoop ik dus ook, maar die notaris had het over een appostille die er op moest?
Dat schijnt het dus duur te maken. Ik vindt het allemaal wel een grote onzin hoor.... Ik bedoel er staan toch al stempels en handtekeningen op van Burgerzaken? Maarja.....

We zullen het wel ondervinden....
Marina

[/quote]

Hi Marina.

Er hoeft geen appostille stemel op, de notaris die het voor ons gedaan heeft heb
zijn stemel en een hantekening gezet. koste niets, we hadden er 9stuks.
Wel zelf de copy,s gemaakt en de orginelen bij elkaar aan hen gegeven.
Veel suc6 en het komt allemaal goed.

Gr Ineke

Dan zijn gena..id! Toen wij bij de gemeente ons huwelijk wilden melden, werd ons verteld dat dit NIET kon zonder Apostille!! :angry1:
We hebben er toch een tijd op moeten zitten wachten!!

Balen!!!!!! :wall:

Ik hoorde meedere berichten van mensen die niets hoefde te betalen. De meeste notarissen hier in Breda weten nog niet eens wat ik bedoel met een certfied copy. Ik bedoel; wat doen die mensen toch de hele dag.... Misschien laat ik alles maar zo goed mogelijk afstempelen en tekenen, dan zit het zeker goed....

Nog een leuke: ik kom dus net terug van de keuring. Phil en ik zijn samen geweest. Het viel op zich wel mee maar het zijn nooit mijn leukste bezigheden. Ik kon pinnen : a 140 euro / of contant afrekenen:  90 euro (p.p.).

Ik snap dat dus niet he dat is een verschil van 50 euro! hoe kan dat nou??? Belasting omzeilen??
Het zal wel. Morgenvroeg nog even bloedprikken en de 18e voor mijn rontgenfoto. Dan zit dat er ook weer op....
Het was maar goed dat ik contant geld meegenomen had (via deze site gelezen dat het dan goedkoper was dus bedankt jongens!!!).

oh ja lin: inderdaad ik kreeg alle papieren hier van de huisarts. maar moest er wel zelf om vragen. Maar goed dat ik het (ook weer via deze site!!) wist!!! anders hadden ze me waarschijnlijk terug gestuurd bij de GGD>

ALLEN: BEDANKT!!!!! :up:

Hieperdepiep, Mike zijn echtscheidings papieren worden eindelijk opgestuurd. Donderdag of vrijdag moeten ze bij hem binnen zijn  :up: Kunnen we eindelijk een datum gaan prikken. Joepie!

haha, ik  had al op post gedrukt voordat ik getypt had. Krijg je met van die enthousiaste forummers. :lol:
Ben hardstikke blij voor je, fijn om zo een maandag te beginnen met goed nieuws.
Op naar de volgende stap.

groetjes lin

ja, kan allemaal niet wachten hoor.... hij begint nu ook aardig ongeduldig te worden. Maarja, geduld is een schone zaak (uche uche)....
Maar gauw even die papieren laten certificeren en dan kan hij naar de marriage celebrant!

JIPEEEEE

Oke allen,
Mike heeft zijn papieren binnen hoera hoera hoera,
En er is een tweede bieder op het huis, het kan allemaal niet op!
Ik heb vrijdag mijn VOG binnengekregen en guess what: i am no danger to society! haha. Mijn medische keuring is ook binnen, alleen nog de longfoto volgende week.
Nu nog een aantal papieren voor de jongste en dan moet ik Mike zijn spullen nog krijgen die nog naar de marriage celebrant moet... dus nog een paar weekjes en dan kunnen we gaan bellen naar Berlijn.
Oh ik hoop zo dat we er zijn met kerst!!! :-D  :-D  :-D
Marina

[quote author=marina link=topic=2614.msg31067#msg31067 date=1128944313]
Oke allen,
Mike heeft zijn papieren binnen hoera hoera hoera,
En er is een tweede bieder op het huis, het kan allemaal niet op!
Ik heb vrijdag mijn VOG binnengekregen en guess what: i am no danger to society! haha. Mijn medische keuring is ook binnen, alleen nog de longfoto volgende week.
Nu nog een aantal papieren voor de jongste en dan moet ik Mike zijn spullen nog krijgen die nog naar de marriage celebrant moet... dus nog een paar weekjes en dan kunnen we gaan bellen naar Berlijn.
Oh ik hoop zo dat we er zijn met kerst!!! :-D  :-D  :-D
Marina
[/quote]

Heeee Marina......dat klinkt helemaal top!
Dat zijn dus hele goeie vooruitzichten......gefeliciteerd!

Alleen dat eeuwige wachten he daar wordt ik dus echt helemaal gefrusteerd van.
Gelukkig dat we zaterdag even wat stoom af kunnen blazen zeg.
En nog beter: met mensen allemaal in hetzelfde (of soortgelijke) schuitje.
Maar even van dag tot dag leven: twee dagen en dan is het zaterdag!
Groetjes,
Marina

Hey Marina, ja, dat wachten, ik word langzaamaan gek !!
Ik heb trouwens wat voor je gemaakt, ik had hierzo op het werk geen shirtjes liggen, maar heb wel een embleempje geborduurd (kun je eventueel op een shirtje strijken of naaien) met
I fance a sandwich VEGGIE MIKE met de originele vegemite kleurtjes, misschien wel lachen als mike dat ziet. Ik denk dat mensen in eerste instantie niet eens gaan zien dat er veggie mike staat ipv vegemite, haha  :-D
Nou, tot zaterdag.............

groetjes lin

AAAAAAAAAAAAAhhh!!! gaaf man!!!!
Het was maar een geintje hoor maar tof dat je dat hebt gemaakt!!!!
Bedankt!
:lol:  :lol:  :lol:
Oh ik heb echt zin in morgen joh! Vandaag ook het laatste dagje hier op het werk en dan hebben we een week herstvakantie dus het kan niet op !!
Deze week de zolder nog leeghalen en de schuur en dan is het echt gebeurd hoor....  Heb vandaag ook nog even een briefje de deur uit gedaan naar (lache man: ministerie justitie directoraat generaal, provincie jeugd en sancties (klinkt eng!) dienst jusdis, afdeling individuele beleidsbeslissingen zucht adem puff puff!!) om dus even mijn naamswijziging te laten legaliseren.... Ze hadden mij destijds alleen een briefje met een gecopieerde handtekening gestuurd, ja daar zullen ze in berlijn geen genoegen mee nemen....
Daarna nog laten vertalen..... (denk ik?).
Ook nog even achter de naamswijziging van mijn jongste aangebeld.... oh het duurt en het duurt maar....
Mike's zoon is bezig met een stat.dec. maar dat duurt ook een eeuwigheid....
We hebben van Mikes zus een hele lieve brief gekregen. Fijn hoor, dat ze zo achter ons staan!
Ik zal komende week dus wel wat post verwachten uit Oz.
Nou verder eigenlijk nog geen nieuws....
Tot morgen he!!!
Marina

Back