zeker of twijfel

bloem

New Member
Hallo allemaal,

Ik ben volop aan het lezen en informatie aan het inwinnen over alles wat met emigreren naar Australie te maken heeft.
We zijn alle 2 helemaal gek van Australie en ook al diverse keren (voor aantal maanden) geweest...maar wel op vakantie...
Ik ben dus steeds in dubio. Ons leven hier is absoluut niet verkeerd,leuk werk,mooi huis in een geweldige omgeving enz..maar in gedachten ben ik altijd in Australie.Het is niet zo dat we het even kunnen "proberen" de weg terug is wat moeilijker(niet zozeer financieel maar meer qua werk).Langer uitstellen en nadenken is ook niet handig want mijn man is nu 41 dus this is the moment...

We willen er nu toch werk van gaan maken om te gaan. Zijn hier meer mensen die zo tussen 2 werelden leefden en wat hebben jullie uit eindelijk besloten en veel belangrijker nog,is het ook de juiste keuze voor jullie geweest.
Ik weet,het blijft natuurlijk heel persoonlijk maar vind het gewoon even fijn om te lezen hoe anderen dit ervaren.

Ben benieuwd!!

Groetjesss

hey

natuurlijk blijft dit een moeilijke beslissing die alleen jullie kunnen maken.
maar het feit dat je hier al zo'n post maakt betekent wel dat het veel in je hoofd spookt.
ik denk dat je het beter kan proberen ("uiteindelijk kun je altijd terugkomen") dan de rest van je leven dit gevoel blijven houden.
als het lukt is dat natuurlijk super. Ook al lukt het niet, dan heb je iig rust in je hoofd... (en een mooie ervaring rijker)

gr, wenkah

Herkenbaar. Wij leven al een tijdje tussen 2 werelden. Toen we met de visumaanvraag bezig waren (heeft al met al best een tijdje geduurd), konden we niet wachten bij wijze van spreken. Afijn, visum is binnen, maar door de hele economische crisis hebben we besloten om te wachten tot de zomer om ook maar iets te ondernemen. We hebben een prima leven hier en natuurlijk willen we gebruik maken van het visum, maar op dit moment blijven we even hier. Het geeft wel wat meer rust moet ik zeggen. We willen dus nog wel gaan, maar nu even niet.

Het was bij ons een pittig ei dat gelegd moest worden, we hebben er 5 jaar over gedaan om de beslissing te nemen en zijn nu bijna 2 jaar bezig om er ook werkelijk te komen. Telkens liepen we weer tegen emotionele bezwaren aan die we moesten overwinnen (of niet). Voor ons was uiteindelijk de beslissing duidelijk, maar zorg dat je van je twijfels af bent, dat maakt het makkelijker voor je zelf.

Succes met je beslissing!

Sacha

Ook wij zijn meerdere malen naar Australie op vakantie geweest en hebben gedacht: hoe zou het zijn als we hier zouden wonen...De nadelen wogen zwaarder dan de voordelen op die momenten, maar twee jaar geleden hebben we er weer eens goed over gesproken. Beslissing genomen om het er op te wagen. Waarom niet?
Wij zien het wel zo dat we het kunnen proberen Lukt het niet, lukt het niet. Ervaring rijker en wat pecunia armer, maar waarschijnlijk de moeite waard. Een baan vind je wel weer, ook een huis en een leuk leven.
Ook wij hebben hier een prima leven. Goede banen, leuk huis, mooie omgeving, maar niet geschoten is altijd mis.

Hoi Bloem,

Ik denk niet dat je hier op dit forum een objectieve reactie krijgt. Het zijn immers allemaal ozzie-lovers :wink:
Maar goed Dijnnas zet het wel neer zoals het is. Wij staan er ook zo in (en ik denk de meeste forummers).

Ik begrijp uit jouw bericht dat er geen kinderen in het spel zijn? Dan is de keus nog veel eenvoudiger dan wanneer die er wel zouden zijn.

Maar uiteindelijk is het jullie beslissing. Veel wijsheid :up:

Cheers,
Loek

Hallo,

Ontzettend bedankt voor jullie reacties!
Ik denk dat het gewoon een kwestie is van proberen niet te veel na te denken en wat meer op het gevoel af gaan...en dat gevoel zegt GAAN... :plane:
We zijn trouwens niet met z'n tweetjes hoor maar hebben een zoontje van 5. Die is al net als wij helemaal Australiegek!

Ik hoop dat er nog meer reacties komen want het brengt me toch een stukje verder :up:...

Groetjess

Je zegt t zelf al,je man is 41.En niet geschoten is idd altijd mis.Meestal krijg je ook spijt van de dingen die je NIET doet.
Terug naar NL kan altijd(is geen pretje weet ik uit ervaring) en ik denk zelf altijd:ik kom liever mislukt terug,dan dat ik het nooit heb geprobeerd.
Je kunt de tijd nl niet terugdraaien,eeuwig zonde toch?
Veel succes met beslissen!

[quote author=clair link=topic=9776.msg133088#msg133088 date=1235514753]
Terug naar NL kan altijd(is geen pretje weet ik uit ervaring) en ik denk zelf altijd:ik kom liever mislukt terug,dan dat ik het nooit heb geprobeerd.
[/quote]

Mislukt?

Mislukt is het nooit. Zo denken veel achterblijvers er over als je teruggaat naar NL. Dat is natuurlijk nogal kortzichtig gedacht.

Je neemt een stap en daarmee ook meteen een gok, want de meesten hebben nog nooit heel lang in Oz gewoond. Sommige blijven hun hele leven, voor sommige is het na een aantal jaren mooi geweest.

Het belangrijkste is dat je het avontuur bent aangegaan. Een boel mensen die hier blijven denken op hun 60ste had ik toch maar zo'n avontuur meegemaakt.

Het is pas mislukt als je het niet probeert!

[quote author=Dijnnas link=topic=9776.msg133108#msg133108 date=1235546031]
[quote author=clair link=topic=9776.msg133088#msg133088 date=1235514753]
[/quote]

Mislukt?
[/quote]

Nee,niet mislukt.Ik was 13 toen ik met ouders+broertje naar Vanuatu emigreerde(daar kwamen later Fiji+NZ bij),door omstandigheden moesten we terug naar NL.Dat is nu 21 jaar geleden maar ik heb me hier nooit meer thuis gevoeld. :-(
Tja,als je eenmaal geproefd heb van die lifestyle daar...later dit jaar ga ik weer een poging wagen! :cool:

Hoi,

Mijn vriendin en ik zijn sinds enkele maanden proberen te emigreren naar Australie. Nadat wij in 2006 een jaar daar hebben rondgereisd heb ik meteen altijd al het gevoel gehad om het daar te willen proberen. Mijn vriendin had dat minder, maar is sinds kort helemaal overstag. Maar twijfel hebben wij allebei.

Ik denk dat het ook normaal is twijfel te hebben. Bij alle grote beslissingen slaat vaak de twijfel toe, ook bijvoorbeeld als je een studie moet kiezen, een nieuw huis koopt, een nieuwe baan accepteert etc.

Maar ik weet zeker dat als wij het niet proberen dat me de rest van mijn leven zal achtervolgen. En als het tegenvalt (wat ik helemaal niet denk) dan kun je toch gewoon terug komen en in Nederland je leven weer oppakken... Dan heb je toch iig een fantastisch avontuur gehad! Wij hebben trouwens geen kinderen en dat maakt de keuze misschien wat makkelijker.

Leuk topic trouwens. Dit forum is met al die mensen die met dezelfde plannen, problemen en vragen hebben juist perfect om dit soort dingen te bespreken.

Sambo

[quote author=Shuter Street link=topic=9776.msg133114#msg133114 date=1235548337]

Het belangrijkste is dat je het avontuur bent aangegaan. Een boel mensen die hier blijven denken op hun 60ste had ik toch maar zo'n avontuur meegemaakt.

Het is pas mislukt als je het niet probeert!
[/quote]

Helemaal mee eens! :up:

Hoi,

twijfel hebben wij ook gehad en al eerder aangehaald, twijfel heb je altijd en is best goed, dat houd je scherp.
Wij zijn jaren met Zwitserland bezig geweest. Uiteindelijk had ik daar een baan en zijn we door omstandigheden niet gegaan.

Uiteindelijk zijn we bij vrienden op "vakantie" geweest in Australië. Was meer een oriëntatie reis om te kijken of het wat voor ons zou zijn.
Ingrid twijfelde nog toen we terug kwamen, ik wist het zeker; ik wilde naar Australië. Niet alleen voor mezelf, ook voor ons zoontje van toen nog net geen twee.

Het visum proces opgestart en 21 maanden later (15 december) het visum verkregen. Ik had het geluk al een baan te hebben in Sydney dus in principe zo beginnen. Als je het visum hebt dan slaat weer de twijfel toe; doen we er wel goed aan ? Is dit de juiste stap ?

Op 8 januari zijn we op het vliegtuig gestapt. We hadden twee weken om alles te regelen aangezien ik op 27 januari moest beginnen met werken. De eerste drie weken zaten we bij verre familie in huis, daarna ons eigen huisje.

We zitten nu dus bijna 2 maanden in Australië en het bevalt prima. We leren nieuwe mensen kennen, mensen in Nederland waarvan je dacht dat het vrienden waren hoor je niks meer van en zelfs onze ouders beginnen er aan te wennen dat we ver weg wonen.

Contact onderhouden we via email en Skype en dat gaat prima.

Ik had ook een goede baan in Nederland, maar wat is een goede baan tegenwoordig en wat is een contract waard ?

Een mooie stelling van Mark Twain heeft mij jaren geleden doen beseffen dat er meer in het leven is dan alleen NL en het huis waar je woont:

"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did.
So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor, catch the trade winds in your sails.
Explore & Dream."

Ga er dus voor en volg je gevoel.
Succes met je beslissing en als je besluit een migratie agent in te schakelen voor een kans berekening of het gehele traject kan ik je Move2Australia (www.move2australia.com.au) aanraden.

Groeten,
Johan :up:

[quote author=Ingriddh link=topic=9776.msg133126#msg133126 date=1235552380]
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did.
So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor, catch the trade winds in your sails.
Explore & Dream."

[/quote]

:clap2:

[quote author=Sacha link=topic=9776.msg133155#msg133155 date=1235564591]
[quote author=Ingriddh link=topic=9776.msg133126#msg133126 date=1235552380]
Explore & Dream."

[/quote]

Helemaal geweldig! :smile:

Explore & Dream."

Inderdaad, heel mooi gezegd.

Mijn 5 cent:

Ons vader zee altaid: ut leeve zeekt deur oe aande as waoter deur ne zai, dus maokt ter waffan.

(Vertaling bij de redactie op te vragen)

Doodeng was het- bij vlagen.  De hele twee jaar lang. En tegelijkertijd; zo'n zin in verandering...

En nu, na anderhalf jar Oz; het beste wat we ooit gedaan hebben.

Back