zelf inpakken container

eric en ingrid

New Member
hello allemaal

Na 1,5 jaar is het zover, we gaan 4 april naar Oz en willen zelf onze spullen in de container laden.
We hebben het forum al nagezocht maar een paar vragen blijven open:
Hoe goed moeten je spullen ingepakt zijn?
Hoe moeten paklijsten eruitzien? (heeft iemand daar voorbeelden van)
Moet de inhoud op de dozen vermeld staan of is het genoeg als het op een genummerde paklijst staat ?
Klopt het dat op elke doos PBO (packed by owner) moet staan?
Weet iemand een goede (lees: goedkope) plek voor verpakkingsmateriaal, plastic en dozen?

alvast bedankt eric

Hoi hier heb ik mijn verhuis dozen besteld. Binnen 2 dagen alles binnen.  :up:
http://www.victorverhuis.nl/

Met de rest van de vragen kan ik je helaas niet helpen. Ben wel erg benieuwd naar de antwoorden. Zo ver was ik niet eens met denken. Ik heb de spullen gewoon ingepakt op elke doos gezet waar ze naar toe moeten, hoe zwaar ze zijn en wat er in zit.

Hallo Eric,

Wij hebben alles zelf ingepakt en zelf lijsten gemaakt.
Wij hebben alle dozen genummerd en op de computer lijsten gemaakt met doos nummer zoveel en wat erin zit.
Hoeft niet al te uitgebreid, gewoon Kitchen stuff, books, bathroom etc.
Wij hebben verder alle items genummerd zoals stofzuiger, strijkplank, vuilnibak etc. dat werkt erg handig voor de douane en zo.
Ook hebben we duidelijk aangegeven welke doos hout bevat zodat niet alle dozen open gemaakt hoeven te worden.

Aangezien de hele container moet worden uitgepakt en het daarna waarschijnelijk in een vrachtauto wordt geladen is het verstandig alles goed te verpakken en kasten en zo te voorzien van karton om beschadigingen te voorkomen.

Hoop dat je hier iets aan hebt en als je meer vragen hebt hoor ik het wel.

Eric

[quote author=Eva & Eric link=topic=3527.msg40958#msg40958 date=1134979980]
Wij hebben alle dozen genummerd en op de computer lijsten gemaakt met doos nummer zoveel en wat erin zit.
[/quote]

Zo heb ik het ook gedaan.

De verhuisdozen heb ik bij de Praxis gekocht.

hai.
Wij hebben ook onze spullen zelf ingepakt in dozen.gelukkig werkt mn broer bij een karton/papierfabriek dus die heeft heeeeeeeeeel veel dozen geregeld.
op elke doos hebben we een nummer gezet en wat erin zat.
Om de doos heen hebben we plastic folie gewikkelt.

Alle doosnummers weer op een lijst gezet met de spullen die erin zaten.
Hout wel in een doos gedaan maar niet met folie verpakt.

Maaaaaaaaaaar ondanks de uitgebreide lijst van ons zijn bij de quarantaine ALLE dozen opengemaakt en bekeken.
Ze waren wel erg tevrede over de schone spullen en hoe het verpakt was maar dat mocht de pret niet drukken voor ons.
Wij hebben evengoed nog rond de $1500,- aan de quarantaine moeten betalen.

verhuisdozen kan je ook 2e hands kopen en dat scheelt een hoop.Je kan ook eens bij een kartonfabriek navragen of ze nog dozen hebben die niet goed zijn vd verkoop omdat bv de verf er niet goed op zit.
Scheelt toch weer toch?

Groetjes Sas

[quote author=Sas link=topic=3527.msg41080#msg41080 date=1135044748]
Wij hebben evengoed nog rond de $1500,- aan de quarantaine moeten betalen.
[/quote]

Waar moest je dat voor betalen? Ik bedoel voor wat voor dingen??

[quote author=Sas link=topic=3527.msg41080#msg41080 date=1135044748]
verhuisdozen kan je ook 2e hands kopen en dat scheelt een hoop.
Je kan ook eens bij een kartonfabriek navragen of ze nog dozen hebben die niet goed zijn vd verkoop omdat bv de verf er niet goed op zit.
[/quote]

DAT VIND IK EEN HÉÉÉÉLE GOEIE TIP/ SUGGESTIE!!!

Ben gisteren even bij de Gamma geweest en daar verkopen ze ook verhuisdozen (5 voor 3,99 dacht ik). Ook kun je daar terecht voor bubbel plastic, tape etc.  De dozen van Gamma zijn voor mij alleen te klein, net iets groter dan een bierkratje namelijk. Nu ben ik gisteren even bij de Blokker geweest en m'n charmes in de strijd gegooid, en daar heb ik een paar goede dozen gekregen. Ook bij de Xenos hebben ze veel dozen staan, ga ik ook nog even langs. Heb er nog eentje nodig namelijk.

Marielle

Hai Rene.

wij hadden wat hout mee.Tafel,stoelen,houten treintje,barkrukken enz.Alles was keurig schoongemaakt en niet verpakt zodat alles goed bekeken kon worden.
ik denk dat ze wat geld wouden bijklussen want alles hebben we voor vertrek met hoge drukspuit en compressor afgespoten en was bijna als nieuw.

Zal wel australisch zijn denk zo je geld verdienen,geen idee dus waar we nou zo veel voor moesten betalen.

Groetjes Sas

@ Sas,

Wordt het toch nog een heleboel geld wat je moet betalen. Voor de container, de verscheping, de verpakkingen, het vervoer van/naar etc. En dan nog een (leuk) bedrag voor de quarantaine.
Zou je haast kunnen denken; "Dan maar geen houten artikelen".
Maar hoe veel duurder ben je dan uit om spullen daar te kopen? Dit is een vraag waar geen antwoord op gegeven hoeft te worden, er zijn al genoeg draadjes en antwoorden op dit type vraag.

Blijft toch de vraag of je goedkoper uit bent om zelf in te pakken of het laten doen.
Ok, je hebt minder rompslomp om het te laten doen en dan wordt het professioneel gedaan door ervaren mensen. Maar het kan natuurlijk een hele slok op een borrel schelen als je het zelf doet.
In feite blijft het een heel bedrag en een hele grote aanslag op je budget, of je het nu wel of niet meeneemt.

Rene

Quarantaine is hier veel strenger wanneer je de verpakking zelf doet. Toen onze spullen aankwamen (professioneel verpakt) werd ongeveer 25% geopened/bekeken.
De verhuizer die de spullen afleverde was er erg blij mee: hij was aanwezig bij de inspectie en was dus zo klaar. Een collega moest enkele uren blijven, omdat elke doos (zelf ingepakt) werd gecontroleerd.
En je betaalt de quarantaine dienst per uur......ook als ze niets vinden !

Daarnaast heeft de verzekering een voorkeur voor officiel ingepakte spullen.....

Waarschijnlijk toch goed om eerst even navraag te doen.

Ik kreeg niet de indruk dat bij iedereen die zelf ingepakt heeft
alles gecontroleerd is. 
Ik kan mij vergissen.  :oops:
Onze (eigen) container (zelf ingepakt en geladen) komt 21 januari in Melbourne aan.
Ik zal het forum op de hoogte houden van de gang van zaken en de kosten.
Wij hebben een paklijst met 148 items, dus ongeveer 3/4 vol.
Ik hoop niet dat hij helemaal leeg moet want het moet er dan ook weer
allemaal in omdat het een jaar lang in de container moet blijven.  :x

Gr. Ton  :| :up:

Hoi Ton en Ineke

Je zegt dat je spullen een jaar in de container blijven? Waar laat je de container dan?
Wij dachten een self storage box te nemen hiervoor.
Hoe is dit van jullie georganiseerd?
Wij gaan ook zelf pakken dus ben benieuwd naar de quarantaine dienst.
Groet Ingrid en Eric

[quote author=eric en ingrid link=topic=3527.msg42043#msg42043 date=1136137759]
Hoi Ton en Ineke

Je zegt dat je spullen een jaar in de container blijven? Waar laat je de container dan?
Wij dachten een self storage box te nemen hiervoor.
Hoe is dit van jullie georganiseerd?
Wij gaan ook zelf pakken dus ben benieuwd naar de quarantaine dienst.
Groet Ingrid en Eric
[/quote]

Hi Ingrid en Eric.

Wij hebben de container gekocht, en voeren de container ook in, net als de inboedel.
Dan gaan we de container bij vrienden van ons bergen.
Die hebben een zomerhuis in Castlemaine daar word het geplaatst,na een jaar ofzo
als we hem leeg halen, dan word het hun schuur.
Wij kijken ook niet echt uit naar de quarantaine gedoe,
we hebben ons wel heel goed aan de voorschriften gehouden.
Want als ze een ding vinden, zoals veren of dons, dan krijg je een mooie boeten.
En alles heel goed schoon maken.
Veel suc6!!!!

Gr Ineke

Gr Ineke

Wel gezocht, maar niet gevonden.

Wie kan er een voorbeeld posten/mailen van Paklijsten. En dan vooral paklijsten die het al gehaald hebben :)

Deze berichten zijn allemaal van wat jaren terug. ik wil eigelijk ook alles zelf inpakken en per container laten verschepen, maar ik heb ook offertes bij verhuizers aangevraagd. Wie heeft hier ervaring mee? Ik ben vooral benieuwd met welke expediteur jullie alles geregeld hebben en wat je aan extra kosten kwijt bent (verzekering, clearance, customs check etc.).
Bedankt alvast!! Groeten, Marieke

Onze spullen zijn nog onderweg, maar wij hebben ze verscheept met Hazeleger. We hebben alles zelf ingepakt, incl. meubels. De meeste verhuizers laten je de dozen wel zelf inpakken, maar de meubels niet. Bij Hazeleger was dit wel mogelijk.

Ah, ik heb vrijdag een afspraak met Hazeleger, kwam ik op via deze site. Je kunt nu dus nog niets zeggen over eventuele extra kosten, gezien het feit dat jullie spullen nog onderweg zijn. Hoelang doet de container er eigenlijk over? en hebben jullie ook overwogen alles zelf te doen (d.m.v. een expediteur)?

Ah, ik heb vrijdag een afspraak met Hazeleger, kwam ik op via deze site. Je kunt nu dus nog niets zeggen over eventuele extra kosten, gezien het feit dat jullie spullen nog onderweg zijn. Hoelang doet de container er eigenlijk over? en hebben jullie ook overwogen alles zelf te doen (d.m.v. een expediteur)?

Alles zelf doen leek ons teveel gedoe. Het inpakken alleen was al een flinke uitdaging, aangezien je ervoor moet zorgen dat alles redelijk waterdicht (of eigenlijk vochtdicht) verpakt is. We hebben deze week toevallig de factuur gehad van het verhuisbedrijf hier en quarantine kosten zijn 187,- dollar, maar ik weet niet of dit verschilt per m3... Ik weet ook nog niet of het hierbij blijft, want volgens mij moeten de spullen nog door de douane.

Back