zelf inpakken container

Hoi Emily,
Ik heb erg veel aan je opmerkingen!
Wij zitten nog in een pril stadium. Moeten het Vetassess van Dennis nog afwachten, maar ik wil graag een kostenplaatje maken en ben wat offertes voor verhuizen aan het opvragen. Toen ik gisteren met zo'n verhuizer door mijn huis liep, vroeg ik me regelmatig af of ik het wel mee zou nemen of niet.
Ik ga toch nog maar eens heel kritisch kijken door jou verhaal!! Thanx!
Bevalt het in Melbourne? Wij twijfelen nog tussen Sydney en Melbourne. Hoe bevalt de winter en herft je met de "4 seizoenen in 1 dag" ?
Hartelijke groet
Petra Patijn
Ja, Melbourne bevalt heel goed! We zijn erg blij dat we hier voor gekozen hebben (we konden kiezen tussen Brisbane, Perth en Melbourne). Er is veel te zien en veel te doen in en rondom Melbourne.We hebben nog maar 1 winter meegemaakt en toen viel er voor Melbourne-begrippen veel regen, maar de temperatuur viel enorm mee. Het is idd soms 4 seizoenen in 1 dag, de dag begint koud en halverwege de dag ga je je korte broek aantrekken, ach het went. Ik ben allang blij dat het weer stukken aangenamer is dan in Nederland. Wel zijn veel huizen in Oz niet geïsoleerd en dat merk je wel. Binnen kan het s'ochtends dan echt koud aanvoelen, niet behaaglijk zoals al die supergeïsoleerde huizen als in Nederland. Ik heb gehoord dat Sydney ook erg leuk en mooi is, alleen weer een stukje duurder. Melbourne schijnt wat gemoedelijker te zijn. Ik heb er zelf geen idee van hoor, alleen maar van horen zeggen.
Succes met kiezen!

Hoi,

Even met jullie delen de prijzen die ik ontvangen heb…..

Ik heb opgegeven ±12m³(netto) inhoud te verschepen Beligië-Melbourne.

Door-to-Door, ‘all in’, pakken, laden en lossen, incl. formaliteiten, excl. taxen, duties & AQIS ($450).

Potiez-deman: €4625
Gosselin Group: €3985
Putters: €4120
Team Relocations: €4400

Kunnen jullie vergelijken of een idee geven of jullie dat duur/goedkoop vinden?

Groetjes

John

Tja bij ons gaat het om 40 m3...........................
Wat veel, zeg. wat neem je allemaal wel niet mee?
Wij (gezin met 3 kids) kwamen op 18 m3 en dat vonden we al veel. Er staan nog steeds een doos of 8 niet uitgepakt, dus blijkbaar gevuld met spullen die we nooit gebruiken.....

:) Wij hadden bijna 20 m3 (gezin met twee kinderen). Het grootste deel was van de kinderen, omdat we vrij veel van hun slaapkamers en speelgoed meegenomen hebben. We hebben niet 8, maar zeker 20 dozen nog onuitgepakt staan! Dat zijn vooral boeken, hobbydingen, schilderijtjes, of spullen die we hier (nog) niet nodig bleken te hebben, zoals gordijnen. Spul wat we niet meegenomen hebben hadden we of niet nodig (nog meer electrische apparaten in de keuken), was al kapot (bankstel, fietsen) of was te lastig (tuinmeubilair).
Het is ook wel fijn om een keer zo veel balast kwijt te zijn!

Onze container is nu onderweg van Rotterdam naar Adelaide. Wij hebben voor een eigen container gekozen omdat een eigen container sneller op de plaats van bestemming aankomt en het offertebedrag in ons geval nauwelijks uitmaakte (onze container heeft een geschatte overkomstduur van 8-9 weken. Met een groupage container zou dit gemiddeld 12 tot 14 weken zijn. Daarnaast heb je geen kans dat er onderweg spullen kwijtraken).

Wij zijn in zee gegaan met Hazeleger.

De kosten voor het verschepen van onze container met 17 kuub inhoud van Rotterdam naar Adelaide bedragen € 4420,-

Hier zitten de volgende diensten bij inbegrepen: 1. Levering van dozen en pakmateriaal. 2. Inpakken van de dozen. 3. Demonteren en verpakken van de meubels. 4. Opmaken inventarislijst. 5. Beladen container. 6. Opmaken uitvoerdocumenten. 7. THC Rotterdam. 8. Trucken container. 9. Zeevracht Rotterdam – Adelaide. 10. THC Adelaide. 11. Inklaring. 12. Aflevering en uitlading van de inboedel, inbreng en plaatsing van meubilair en dozen op betreffende afdeling van de nieuwe woning, met als basis een normale en bereikbare lossituatie. 13. Inleveren van de lege container. 14. Afvoer van verpakkingsmateriaal.

Niet inbegrepen zijn: 15. Tarief is exclusief verzekering. 16. Quarantaine inspectie (Kosten van douane en MAF ( Ministry of Agriculture and Fisheries). Deze kosten bedragen gemiddeld 500,- AUS $ en dienen ter plaatsen te worden betaald).

Daarnaast hebben we onze inboedel voor € 20.000,- laten verzekeren. Hiervoor hebben we € 309,- betaald.

Een ander bedrijf waarvan ik de offerte interessant vond was UTS van Hunen. Zie rekenden in ons geval € 4970,- voor het verschepen van 17 kuub huisraad in een eigen container. Dit bedrag was inclusief quarantaine, inspectie, haven en handelingskosten aan beide zijden.

Voor de inboedelverzekering vroegen zij ons 2,2 % over de waarde van de goederen + € 50,- poliskosten.

Een vraagje Loecky, is het allemaal ook goed aangekomen? Zonder schimmel, schade en problemen bij het inklaren?
Groetjes
Petra Patijn

Dag Petra,

Ik heb nu drie keer zelf verhuisd met n container zonder tussenkomst van n proffesioneel verhuizer en alle drie de keren is alles goed aangekomen.

Loek

Onze container is nu onderweg van Rotterdam naar Adelaide. Wij hebben voor een eigen container gekozen omdat een eigen container sneller op de plaats van bestemming aankomt en het offertebedrag in ons geval nauwelijks uitmaakte (onze container heeft een geschatte overkomstduur van 8-9 weken. Met een groupage container zou dit gemiddeld 12 tot 14 weken zijn. Daarnaast heb je geen kans dat er onderweg spullen kwijtraken).

Wij zijn in zee gegaan met Hazeleger.

De kosten voor het verschepen van onze container met 17 kuub inhoud van Rotterdam naar Adelaide bedragen € 4420,-

Hier zitten de volgende diensten bij inbegrepen: 1. Levering van dozen en pakmateriaal. 2. Inpakken van de dozen. 3. Demonteren en verpakken van de meubels. 4. Opmaken inventarislijst. 5. Beladen container. 6. Opmaken uitvoerdocumenten. 7. THC Rotterdam. 8. Trucken container. 9. Zeevracht Rotterdam – Adelaide. 10. THC Adelaide. 11. Inklaring. 12. Aflevering en uitlading van de inboedel, inbreng en plaatsing van meubilair en dozen op betreffende afdeling van de nieuwe woning, met als basis een normale en bereikbare lossituatie. 13. Inleveren van de lege container. 14. Afvoer van verpakkingsmateriaal.

Niet inbegrepen zijn: 15. Tarief is exclusief verzekering. 16. Quarantaine inspectie (Kosten van douane en MAF ( Ministry of Agriculture and Fisheries). Deze kosten bedragen gemiddeld 500,- AUS $ en dienen ter plaatsen te worden betaald).

Daarnaast hebben we onze inboedel voor € 20.000,- laten verzekeren. Hiervoor hebben we € 309,- betaald.

Een ander bedrijf waarvan ik de offerte interessant vond was UTS van Hunen. Zie rekenden in ons geval € 4970,- voor het verschepen van 17 kuub huisraad in een eigen container. Dit bedrag was inclusief quarantaine, inspectie, haven en handelingskosten aan beide zijden.

Voor de inboedelverzekering vroegen zij ons 2,2 % over de waarde van de goederen + € 50,- poliskosten.

Je had dus nog circa 15kuub over in je container. Die ruimte had je wellicht kunnen 'verkopen' hier op dit forum. Dat had weer wat gescheeld in de kosten.

Nog even een vraagje aan de zelf-verpakkers: Hoe hebben jullie meubels zeewaardig verpakt?
Verhuisbedrijven schetsen allerlei horrorverhalen dat je dat onmogelijk zelf kunt doen en dat schip heen en weer beweegt op zee zoals dat schip in de efteling...
Dozen moet je van 1 meter hoogte laten vallen, als er dan niets kapot is, is het zeewaardig verpakt.

@Loecky: ik heb alles nogal last minute geregeld. Zodra ik hoorde dat ik mijn visum had, heb ik direct mijn woning opgezegd en de container geregeld. Een paar weken later was hij al op weg. Tijd om hier op het forum nog wat te regelen was er dus niet echt.

@Kahuna: mijn dozen zijn zeewaardig verpakt, maar als die een meter naar beneden vallen is het breekbare spul erin toch echt stuk. Ik denk dat het er meer om gaat hoe je het in de container plaatst. Kan het verschuiven of is alles gestut en staat het min of meer vast?

Zelf denk ik dat het werken met een gerenomeerd verhuisbedrijf vooral handig is met betrekking tot de quarantaine check ter plekke. Ik heb in ieder geval begrepen dat ze je container minder grondig controleren omdat het verhuisbedrijf in Nederland de spullen die niet mee mogen er al zo veel mogelijk heeft uitgefilterd. Dit scheelt je niet alleen in de douane kosten, maar maakt ook de kans dat er ter plekke spullen behandeld of vernietigd moeten worden kleiner.

Persoonlijk had ik er daarnaast niet aan moeten denken om alles zelf te moeten regelen. Normaal heb ik een echte do it yourself mentaliteit, maar de hele emigratie levert me al zoveel stress op dat ik blij ben dat ik dit onderdeel ervan heb uitbesteed. Maar ieder natuurlijk zijn eigen ding!

Back