zelf inpakken container

Wij hebben 18 kuubjes zelf ingepakt en al halverwege tot de conclusie gekomen dat we dit NOOIT meer zelf gaan doen. Wat een werk! Daar hebben we ons echt op verkeken. Je moet veel dingen (gereedschap, tuinspullen, schoenen, fietsen, stofzuiger, enz.enz.) ook nog schoonmaken en daar gaat bergen tijd in zitten. Al je meubels uit elkaar halen, alle delen van het onbehandelde hout die niet gelakt zijn nog "even" lakken. En dan alles wat je in je handen hebt, zeewaardig inpakken.
Het is vele malen meer werk dan een gewone verhuizing.
Bezint eer je begint en begin vooral op tijd....
En dan te bedenken dat we onze verhuiskosten vergoed kregen door de werkgever....schrieperige hollandertjes, die wij zijn, wilden wat geld overhouden...
Met alle respect,maar als jullie verhuizing word betaald begrijp ik zowiezo niet waar je je druk om maakt. Moet je zelf de rekening betalen dan is het zeker wel de moeite waard om zelf al dat werk te doen. Als jullie al veel werk er aan hadden dan heefd het verhuisbedrijf dat ook. Uiteraard bereken ze je elk uurtje gewoon door. Dus wil je kosten besparen met verhuizen stop met zeuren en get your ass in the gear:)) er zijn zoveel manieren om gekd uit te sparen. Je moet er alleen wat voor doen.

Met alle respect,maar als jullie verhuizing word betaald begrijp ik zowiezo niet waar je je druk om maakt. Moet je zelf de rekening betalen dan is het zeker wel de moeite waard om zelf al dat werk te doen. Als jullie al veel werk er aan hadden dan heefd het verhuisbedrijf dat ook. Uiteraard bereken ze je elk uurtje gewoon door. Dus wil je kosten besparen met verhuizen stop met zeuren en get your ass in the gear:)) er zijn zoveel manieren om gekd uit te sparen. Je moet er alleen wat voor doen.
Ik geef toch ook al aan dat onze actie compleet misplaatst was.....we dachten gewoon op deze manier wat geld over te houden van het bedrag dat we zouden krijgen van de baas, en dat te gebruiken voor andere kosten. Op zich toch niet zo'n heel verkeerde gedachte? We hebben er in ieder geval wel een hoop van geleerd...;)

Tja ik denk dat dat het verschil is, ik betaal het allemaal zelf. Maar het is zeker iets om goed over na te denken. Hoelang zijn jullie er ongeveer mee bezig geweest? Dus het schoonmaken, inpakken en het in de container doen?
Er mankeerde nog meer aan onze actie.....de timing...:oops:
We hadden maar een dag of 5 (daarvoor waren we op vakantie, een week lang lopen in een verregend euro disney, ik kwam erg vermoeid terug...) om alles in de pakken, schoon te maken enz. We hadden wel wat gereedschap van te voren schoongemaakt maar dat viel in het niet bij wat er nog gedaan moest worden.
5 dagen lang zijn we van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat bezig geweest.
Wat we ook wel lastig vonden is dat we toch nog erg veel spullen tegen kwamen waarvan we twijfelden of het mee moest of niet. En dat terwijl we dachten dat we toch al heel veel opgeruimd hadden en weggedaan hadden.
Wij hebben het niet in de container gedaan, Hazeleger heeft het opgehaald.
Ik ben blij dat ik mijn meubels meegenomen heb maar mijn kasten had ik beter thuis kunnen laten, de meeste huurhuizen hebben hier ingebouwde kasten. Enn verder heb ik 90 dozen met zooi, waarvan ik niet weet waar ik het allemaal moet laten. Sterker nog, ik weet amper nog wat ik er ingedaan heb (het staat nu nog bij de douane). Ons huis in Nederland was een stuk groter dan ons huurhuis hier. Uiteraard ben ik wel blij dat ik van mijn hollandse postzegeltuintje af ben...:)

Uhm...bijkomende kosten van douane....mijn ervaring is dat het natte vinger werk is. Wij moesten 200 $ ( totaal 500$)meer betalen dan Yvonne die 5 km bij ons vandaan zit. Errie Hazeleger wist niet waarom, Chess Moving om uitleg gevraagd. Hun antwoord: your shipment has been sent bij different means , hence the different charges.
Nogmaals gevraagd wat different means betekent, nu helemaal geen antwoord meer...ach laat maar!
Wel heb ik 1 tip, als je al een container hebt....neem zoveel mogelijk alles mee!!! Wij hebben heel veel weggeven en verkocht bang dat het niet zou passen of moeilijk zou zijn met invoeren. Het kost een vermogen om die spullen hier te vervangen en soms krijg je niet de kwaliteit die je gewend bent.
^
Prostesteer tegen dit soort mysterieuze financiele acties. Het zal je hier nog veel vaker gebeuren, lijkt eerder regel als uitzondering dat ze meer van je af proberen te trochelen dan afgesproken. Hoeveel mensen verhuizen er jaarlijks? Als al deze mensen 'laat maar' denken... dan levert dat een hele duit op! Ze hebben ons ook proberen op te lichten (kan het niet anders noemen als dat). Ze wilde voor 40 km verder rijden 1000 dollar extra in rekening brengen!! Na protest bleef daar 460 van over... kan me er nog over opwinden, stelletje $#%$@.... Hou ze in de gaten!

Hekenbaar hoor, Emily. Wij hebben ook zelf ingepakt, deels vanwege de kosten en deels omdat we het toch uit moesten zoeken. Hadden ook al aardig wat weggedaan, voor ons gevoel, en we hadden 7 dagen voor opruimen en inpakken. De dag nadat Hazeleger wegging, hadden we ook de overdracht van het huis, dus het moest echt leeg. Zeven dagen van ochtend tot laat in de avond gewerkt, en vanaf de derde dag reed mijn vader bijna pendeldienst naar de stort en de kringloop. Niet normaal hoe veel er toch nog weg ging! Op een gegeven moment heb je zo'n verzadigingspunt bereikt en kun je niet meer weggooien. Dan gingen we maar weer een kastje uit elkaar halen.
Ik ben wel blij met wat we meegenomen hebben, denk ik. Het zit nu nog op de boot... Maar alle oude zooi is weg, behalve een paar gevoelsdingen, de kinderkamers zijn voor driekwart mee (bedden en kasten, en dat komt goed uit want het huurhuis heeft geen inbouwkasten op hun slaapkamers), ons bed is mee, kampeerspullen zijn mee en de rest is ook ok, volgens mij. Maar het was inderdaad een hoop werk.

^
Prostesteer tegen dit soort mysterieuze financiele acties. Het zal je hier nog veel vaker gebeuren, lijkt eerder regel als uitzondering dat ze meer van je af proberen te trochelen dan afgesproken. Hoeveel mensen verhuizen er jaarlijks? Als al deze mensen 'laat maar' denken... dan levert dat een hele duit op! Ze hebben ons ook proberen op te lichten (kan het niet anders noemen als dat). Ze wilde voor 40 km verder rijden 1000 dollar extra in rekening brengen!! Na protest bleef daar 460 van over... kan me er nog over opwinden, stelletje $#%$@.... Hou ze in de gaten!

Je hebt gelijk Kathleen, alleen hadden ze heel slim in hun mail gezet dat ze pas na betaling de container zouden afleveren...we wilden niet een dag langer op onze spullen wachten!! We wilden in ons eigen bed slapen...daarom toch betaald.

twee keer nu geheel zelf n container ingepakt en twee keer goed gegaan. In 'n ochtend heb je wel alles erin zitten en ook goed stevig verankerd met o.a. touwen. Het is handig om fotos van de container te maken en deze bij de paklijst te voegen. Bij onze terugkomst heeft dit geleid tot het niet openen van de container. Op de heenweg is de container wel opengemaakt en zijn enkele dingen extra gereinigd maar al met al viel het reuze mee.

twee keer nu geheel zelf n container ingepakt en twee keer goed gegaan. In 'n ochtend heb je wel alles erin zitten en ook goed stevig verankerd met o.a. touwen. Het is handig om fotos van de container te maken en deze bij de paklijst te voegen. Bij onze terugkomst heeft dit geleid tot het niet openen van de container. Op de heenweg is de container wel opengemaakt en zijn enkele dingen extra gereinigd maar al met al viel het reuze mee.

Slimme tip van die foto's!

Ik heb nog ns even gerekend aan de kosten van onze twee verhuizingen (20ft container):

2009, 30kuub Born-Hornsby: €3775 (wisselkoers 2009)
2011, 30 kuub Hornsby-Born: €2825 (wisselkoers anno 2011; 0,7euro is 1 AUD)
2012, 5 kuub Born-Western Sydney: €1225

wat blijkt: het is VVEEEEELLL voordeliger om alles zelf te regelen en in te pakken. Kost wel wat uitzoek werk maar dan heb je ook wat!

Ik heb in 2009 de spullen zelf ingepakt samen met mijn vader. Ondanks dat ik dacht van te voren m'n spul goed geselecteerd te hebben, is er toch veel tijd in gaan zitten. Veel dingen via Marktplaats e.d. kunnen verkopen, veel dingen ook niet. Dit bewijst ook, dat een goede planning belangrijk is. Ik dacht ruim de tijd genomen te hebben, maar dacht achteraf toch van: had spullen eerder te koop moeten zetten.
Hazeleger had de boel in no time opgehaald en zij pakten dus ook de container in (die ik deelde met anderen). Hier in Australie werd het dan weer door een ander overgenomen. Weet zo even niet meer welk verhuisbedrijf, maar wel, dat ik ineens nog voor het bezorgen in Adelaide moest betalen. Was een vrij forse rekening, want mijn spullen waren in Melbourne aangekomen. Maar mijn factuur van Hazeleger gaf duidelijk aan: Zwolle-Adelaide. NIET Zwolle-Melbourne :)
Dus zowel Hazeleger als het andere verhuisbedrijf benaderd en ja, 'sorry, vergissing!'. Jaja...

Maar het werd netjes bij me bezorgd. Mijn ervaringen met Hazeleger zijn verder ook goed.

Was een vrij forse rekening, want mijn spullen waren in Melbourne aangekomen. Maar mijn factuur van Hazeleger gaf duidelijk aan: Zwolle-Adelaide. NIET Zwolle-Melbourne :)
Dus zowel Hazeleger als het andere verhuisbedrijf benaderd en ja, 'sorry, vergissing!'. Jaja...

Belachelijk dat jij daarvoor moest betalen!

Belachelijk dat jij daarvoor moest betalen!

Nee, ik heb er niet nog een keer voor hoeven te betalen. Op mijn factuur van Hazeleger stond nl heel duidelijk: aflevering in Adelaide :) Dus ik kon bewijzen daarvoor al betaald te hebben. Dat ook duidelijk aangegeven in mijn mails naar Hazeleger en de Australische Verhuizer (Richard's Removals geloof ik) en toen was het: oh, sorry, vergissing.
Ik neem maar aan, dat dat ook het geval geweest is...

Maar ja, zorg dat je alles zwart op wit hebt :)

Inderdaad en vraag ook in je offerte heel duidelijk welke kosten er allemaal inzitten en belangrijker nog welke kosten er NIET inzitten. Laat ze de offerte uitsplitsen. Wat ik heb gedaan is, is n aparte prijs opgevraagd voor het wegtransport in Australië zodat je dan zelf kunt bekijken of je het goedkoper kan laten regelen door n ander.

Verder nog n tip: als je zelf inpakt en dozen zoekt: kijk bij de Leenbakker achterom. Die hebben vaak grote dozen die ze weggooien in containers. Overigens als je je eigen container inpakt hoeft echt niet alles in n doos. Gewoon goed vastsjorren met touwen/spanbanden en alles goed vastzetten. Denk daar niet te licht over en maak een goed inpakplan en meet vooraf de grote meubelstukken op. Pak matrassen in in landbouwplastic, fietsen eventueel ook ivm kettingsmeer enzo. Zware dingen onderaan zetten en bovenop lichte dingen, matrassen en helemaal bovenop je fietsen. Op verzoek kan ik je wat foto's emailen van het inpakken van mijn containers, dan heb je n goed idee.

Wauw .... Wat een mini-prijzen!
Wij krijgen 10000 aud om onze spullen over te brengen, maar volgens de verhuisfirma die door de werkgever werd gekozen is dit zeer weinig, met als gevolg dat we toch zeker 1000 aud zullen moeten opleggen. Geldklopperij vind ik het!

Er mankeerde nog meer aan onze actie.....de timing...:oops:
We hadden maar een dag of 5 (daarvoor waren we op vakantie, een week lang lopen in een verregend euro disney, ik kwam erg vermoeid terug...) om alles in de pakken, schoon te maken enz. We hadden wel wat gereedschap van te voren schoongemaakt maar dat viel in het niet bij wat er nog gedaan moest worden.
5 dagen lang zijn we van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat bezig geweest.
Wat we ook wel lastig vonden is dat we toch nog erg veel spullen tegen kwamen waarvan we twijfelden of het mee moest of niet. En dat terwijl we dachten dat we toch al heel veel opgeruimd hadden en weggedaan hadden.
Wij hebben het niet in de container gedaan, Hazeleger heeft het opgehaald.
Ik ben blij dat ik mijn meubels meegenomen heb maar mijn kasten had ik beter thuis kunnen laten, de meeste huurhuizen hebben hier ingebouwde kasten. Enn verder heb ik 90 dozen met zooi, waarvan ik niet weet waar ik het allemaal moet laten. Sterker nog, ik weet amper nog wat ik er ingedaan heb (het staat nu nog bij de douane). Ons huis in Nederland was een stuk groter dan ons huurhuis hier. Uiteraard ben ik wel blij dat ik van mijn hollandse postzegeltuintje af ben...:)

Hoi Emily,
Ik heb erg veel aan je opmerkingen!
Wij zitten nog in een pril stadium. Moeten het Vetassess van Dennis nog afwachten, maar ik wil graag een kostenplaatje maken en ben wat offertes voor verhuizen aan het opvragen. Toen ik gisteren met zo'n verhuizer door mijn huis liep, vroeg ik me regelmatig af of ik het wel mee zou nemen of niet.
Ik ga toch nog maar eens heel kritisch kijken door jou verhaal!! Thanx!
Bevalt het in Melbourne? Wij twijfelen nog tussen Sydney en Melbourne. Hoe bevalt de winter en herft je met de "4 seizoenen in 1 dag" ?
Hartelijke groet
Petra Patijn

Inderdaad en vraag ook in je offerte heel duidelijk welke kosten er allemaal inzitten en belangrijker nog welke kosten er NIET inzitten. Laat ze de offerte uitsplitsen. Wat ik heb gedaan is, is n aparte prijs opgevraagd voor het wegtransport in Australië zodat je dan zelf kunt bekijken of je het goedkoper kan laten regelen door n ander.

Verder nog n tip: als je zelf inpakt en dozen zoekt: kijk bij de Leenbakker achterom. Die hebben vaak grote dozen die ze weggooien in containers. Overigens als je je eigen container inpakt hoeft echt niet alles in n doos. Gewoon goed vastsjorren met touwen/spanbanden en alles goed vastzetten. Denk daar niet te licht over en maak een goed inpakplan en meet vooraf de grote meubelstukken op. Pak matrassen in in landbouwplastic, fietsen eventueel ook ivm kettingsmeer enzo. Zware dingen onderaan zetten en bovenop lichte dingen, matrassen en helemaal bovenop je fietsen. Op verzoek kan ik je wat foto's emailen van het inpakken van mijn containers, dan heb je n goed idee.

Een vraagje Loecky, is het allemaal ook goed aangekomen? Zonder schimmel, schade en problemen bij het inklaren?
Groetjes
Petra Patijn

Back