zelf inpakken container

Douankosten zijn iets van vieronderd of vijfhonderd dollar, volgens mij. Overigens, ik hoorde van vrienden van ons (hij heeft een groothandel in ICT dingen) dat je het ook met een transportbedrijf kunt doen ipv een verhuisbedrijf. Da's wel een uitdaging, want je krijgt dan bv twee uur die container voor de deur om in te laden, de chauffeur staat te wachten, dus dan heb je wat hulptroepen nodig. Maar het is vast goedkoper? Verder weet ik het niet, maar kan het evt voor je navragen?

Uhm...bijkomende kosten van douane....mijn ervaring is dat het natte vinger werk is. Wij moesten 200 $ ( totaal 500$)meer betalen dan Yvonne die 5 km bij ons vandaan zit. Errie Hazeleger wist niet waarom, Chess Moving om uitleg gevraagd. Hun antwoord: your shipment has been sent bij different means , hence the different charges.
Nogmaals gevraagd wat different means betekent, nu helemaal geen antwoord meer...ach laat maar!
Wel heb ik 1 tip, als je al een container hebt....neem zoveel mogelijk alles mee!!! Wij hebben heel veel weggeven en verkocht bang dat het niet zou passen of moeilijk zou zijn met invoeren. Het kost een vermogen om die spullen hier te vervangen en soms krijg je niet de kwaliteit die je gewend bent.

Douankosten zijn iets van vieronderd of vijfhonderd dollar, volgens mij. Overigens, ik hoorde van vrienden van ons (hij heeft een groothandel in ICT dingen) dat je het ook met een transportbedrijf kunt doen ipv een verhuisbedrijf. Da's wel een uitdaging, want je krijgt dan bv twee uur die container voor de deur om in te laden, de chauffeur staat te wachten, dus dan heb je wat hulptroepen nodig. Maar het is vast goedkoper? Verder weet ik het niet, maar kan het evt voor je navragen?
Zo heb ik mijn verhuizing van Nederland naar Dubai gedaan. En de container kun je zolang laten staan als nodig is (of totdat de buren gaan klagen :))! (in mijn geval geregeld via Van Reenen uit Barneveld)

Dat was v NL nr Dubai kan me niet voorstellen dat dat dezelfde prijs heeft toch?

Aha, sorry. Mijn fout :confused: Nu dan los van de kosten wel heel nieuwsgierig hoe het werkt. :rolleyes:

Dus in plaats van:

¿Quanta costa?

wordt het dan

¿Cómo funciona eso?

Hehehe, ik heb nog even gezocht naar de rekening, maar het is al een paar jaar geleden en kan het niet meer vinden. In mijn herinnering was het iets van 3500 Euro.

In mijn geval was het een aantal internationale transporteurs opbellen en vragen of ze dit konden regelen. Ze kunnen alles voor je doen; inklaren, packing bills etc, container brengen, weer ophalen, zeevracht etc. Net als een verhuisbedrijf alleen dan goedkoper, in mijn ervaring

Hehehe, ik heb nog even gezocht naar de rekening, maar het is al een paar jaar geleden en kan het niet meer vinden. In mijn herinnering was het iets van 3500 Euro.

In mijn geval was het een aantal internationale transporteurs opbellen en vragen of ze dit konden regelen. Ze kunnen alles voor je doen; inklaren, packing bills etc, container brengen, weer ophalen, zeevracht etc. Net als een verhuisbedrijf alleen dan goedkoper, in mijn ervaring

Maar naar OZ heb je wel n verhuisbedrijf gebruikt?

Wij hebben 18 kuubjes zelf ingepakt en al halverwege tot de conclusie gekomen dat we dit NOOIT meer zelf gaan doen. Wat een werk! Daar hebben we ons echt op verkeken. Je moet veel dingen (gereedschap, tuinspullen, schoenen, fietsen, stofzuiger, enz.enz.) ook nog schoonmaken en daar gaat bergen tijd in zitten. Al je meubels uit elkaar halen, alle delen van het onbehandelde hout die niet gelakt zijn nog "even" lakken. En dan alles wat je in je handen hebt, zeewaardig inpakken.
Het is vele malen meer werk dan een gewone verhuizing.
Bezint eer je begint en begin vooral op tijd....
En dan te bedenken dat we onze verhuiskosten vergoed kregen door de werkgever....schrieperige hollandertjes, die wij zijn, wilden wat geld overhouden...

Wij hebben 18 kuubjes zelf ingepakt en al halverwege tot de conclusie gekomen dat we dit NOOIT meer zelf gaan doen. Wat een werk! Daar hebben we ons echt op verkeken. Je moet veel dingen (gereedschap, tuinspullen, schoenen, fietsen, stofzuiger, enz.enz.) ook nog schoonmaken en daar gaat bergen tijd in zitten. Al je meubels uit elkaar halen, alle delen van het onbehandelde hout die niet gelakt zijn nog "even" lakken. En dan alles wat je in je handen hebt, zeewaardig inpakken.
Het is vele malen meer werk dan een gewone verhuizing.
Bezint eer je begint en begin vooral op tijd....
En dan te bedenken dat we onze verhuiskosten vergoed kregen door de werkgever....schrieperige hollandertjes, die wij zijn, wilden wat geld overhouden...

Tja ik denk dat dat het verschil is, ik betaal het allemaal zelf. Maar het is zeker iets om goed over na te denken. Hoelang zijn jullie er ongeveer mee bezig geweest? Dus het schoonmaken, inpakken en het in de container doen?

Back