Zijn hier ook voetballiefhebbers?

Ja hoor; vers van de vi.nl-pers!!!


Uruguay in groepjes naar Australië

9/11/2005  11:15

De internationals van Uruguay zullen in het vliegtuig naar Australië niet aan het groepsgevoel kunnen werken. Het team ziet zich vanwege een administratieve fout genoodzaakt om in drie delen af te reizen.
De return van de play-offs voor kwalificatie voor het WK 2006 in Duitsland staat voor 16 november op het programma. Op 12 november spelen de Uruguayanen eerst thuis. Op 9, 12 en 13 november maakt de selectie in drie delen de oversteek naar Australië.

Bondscoach Jorge Fossati wil het probleem niet groter maken dan het is. 'Dit is niet het moment om te gaan klagen. Het is tijd om vooruit te kijken.'

Sterker nog, Fossati maakt van de nood een deugd en stuurt op 9 november al een aantal van zijn spelers, die hij in de heenwedstrijd vanwege schorsingen en blessures niet kan opstellen, naar Australië. Zij krijgen op die manier langer de tijd om te herstellen van de reis.

Een van die spelers is verdediger Diego Lugano. 'Het zal wel raar worden om onze thuiswedstrijd in Australië te moeten bekijken, maar het is nu eenmaal het beste voor het team.'



Hopen maar dat dit in het voordeel van de socceroos kan uitpakken!!!
Moeten ze wel op de 12e in Uruguay zonder kleerscheuren doorkomen!!
 
Here we go again  :lol:
www.vi.nl had weer eens een bericht over de match tussen Uruguay en Australie.
Tsja; ook hier wordt je als socceroos-fan (want dat begin ik nu toch wel een beetje te worden  :) ) niet echt heel blij van.


Uruguay heeft WK-titels, Australië WK-frustratie

10/11/2005  8 :20

Australië en Uruguay vechten zaterdag en volgende woensdag om één ticket voor het WK in Duitsland. Waar de Zuid-Amerikanen een aardig cv hebben opgebouwd, hopen The Socceroos op hun tweede deelname aan een eindronde.
Op papier zijn de verschillen levensgroot tussen Uruguay en Australië. De Celestes waren al tien keer van de partij op een WK. Twee keer wonnen de Uruguayanen de wereldtitel. Het eerste wereldkampioenschap, dat in 1930 in Uruguay werd georganiseerd, leverde de eerste wereldtitel op voor de lichtblauwen.

En in 1950 dompelden de Uruguayanen heel Brazilië in rouw door in een volgepakt Maracanã het thuisland te verslaan op weg naar de titel. Maar sinds de vierde plaats in 1970 heeft Uruguay nooit meer kunnen imponeren op een eindronde.

Dat kan al helemaal niet gezegd worden van Australië, dat vooral frustraties heeft overgehouden aan de kwalificatierondes. Liefst zeven keer moest Australië via twee beslissingswedstrijden af zien te rekenen met een tegenstander uit een ander werelddeel. Zes keer liep dat uit op een fiasco. Vier jaar geleden sneuvelden de Aussies in Montevideo, de plek waar zaterdag het eerste play-offduel met Uruguay staat gepland.

De enige keer dat Australië succes had was in de aanloop naar het WK van 1974. Destijds schakelden the Socceroos Zuid-Korea uit. Daarvoor had men na de twee reguliere play-offduels nog een extra beslissingswedstrijd nodig, die in Hong Kong met 1-0 werd gewonnen.

WK-historie Australie en Uruguay
 


WK    Australië                                                         Uruguay   
1930                                                                       Winnaar Uru-Argentinië 4-2
1934
1938
1950                                                                       Winnaar 1ste in poule
1954                                                                       Vierde Uru-Oostenrijk 1-3
1958
1962                                                                       1e ronde 3e in poule
1966   Play-offs Aus-NKorea 1-6 en 1-3                   Kwartfinale Uru-WDuitsland 0-4
1970   Play-offs Aus-Israël 0-1 en 1-1                     Vierde Uru-WDuitsland 0-1
1974   1e ronde 4e in poule                                     1ste ronde 4e in poule
1978   
1982   
1986   Play-offs Aus-Schotland 0-2 en 0-0               1/8 finale Uru-Argentinië 0-1
1990         1/8 finale Uru-Italië 0-2
1994   Play-offs Aus-Argentinië 1-1 en 0-1       
1998   Play-offs Aus-Iran 1-1 en 2-2       
2002   Play-offs Aus-Uruguay 1-0 en 0-3                   1e ronde 3e in poule
 
Haha; wordt wel beetje een eenzijdige topic hierzo  :lol:
Maar eh; heb weer nieuws van www.vi.nl (daar moet ik morgen de wedstrijd ook maar deels volgen.....slik  :cry: ....kan het nergens op tv zien)

Opmerkelijk snel herstel Socceroo Bresciano

11/11/2005  17:10

Onverwacht kan Australië zaterdag een beroep doen op Mark Bresciano. Uruguayaan Diego Forlán haalt de eerste confrontatie om één WK-ticket niet.
Bresciano moest de nodige trainingen van het Australische trainingskamp laten schieten, omdat zijn enkel hem te veel parten speelde. Bondscoach Guus Hiddink sprak openlijk zijn twijfels uit over de inzetbaarheid van de middenvelder van Parma. Maar de laatste test heeft Bresciano goed doorstaan, met als resultaat een basisplaats in de eerste confrontatie met Uruguay.

In het doel bij de Socceroos staat Mark Schwarzer, die de concurrentiestrijd won van Zjelko Kalac. In de defensie neemt Hiddink waarschijnlijk het risico met Tony Popovic. De verdediger heeft dit seizoen voor Crystal Palace door een kuitblessure nauwelijks gespeeld, maar krijgt vanwege zijn ervaring de voorkeur boven Ljubo Milicevic van FC Thun. Waarschijnlijk hebben twee Australiërs uit de eredivisie een basisplaats. Tony Vidmar en Jason Culina maken deel uit van de vermoedelijke basis.

Bij Uruguay is het herstel van Diego Forlán niet snel genoeg verlopen. De spits van Villarreal moet sowieso het eerste duel missen en dreigt ook in de return in Sydney niet van de partij te zijn. De aanvaller heeft nog te veel last van zijn hamstringblessure, die hij heeft opgelopen in het Champions Leagueduel met Benfica.

Het ontbreken van Forlán was te verwachten, aangezien hij volgens de medische staf van Villarreal enkele weken nodig om te herstellen. De aanval van Uruguay wordt naar alle waarschijnlijkheid gevormd door Dario Silva (Portsmouth) en Richard Morales (Málaga). Diego Lugano kan door een schorsing de eerste wedstrijd van de play-offs niet spelen.


Nog even ter aanvulling; Ik houd mijn hart wel vast met het opstellen van Popovic en Vidmar. Dat lijken mij toch wel zwakke schakels. Eerstgenoemde heeft dit seizoen nauwelijks nog gespeeld en speelt ook nog eens 'slechts' in de First Divison bij Crystal Palace. En Vidmar heeft bij NAC Breda nog niet echt kunnen overtuigen eigenlijk.
Gelukkig doet Forlan niet mee; dat scheelt wel een hoop.
 
Haha heb genoeg te doen hoor  :) . Maar de wedstrijd houd me zooooooo ontzettend bezig. Bedankt trouwens voor de link; er staat echt een hoop informatie op. Verrassend vond ik ook wel om te lezen dat Ronaldo een waarschuwing heeft gegeven naar Australie over Uruguay. Volgens hem schijnt Uruguay samen met Argentinie de grootste 'etterploeg' te zijn, die hij is tegengekomen. Voor meer lees; http://wwiii.sbs.com.au/home/index.php3?id=65255
 
Sorry, ik kan even niet zo snel rekenen Syl :-D
Met 6.30 bedoel je dan za 12-10 6.30 Australische tijd, want dan zou de wedstrijd inmiddels afgelopen moeten zijn en ik vind geen uitslagen?
 
:-D Sorry Wilbert, ik ben altijd een beetje van de halve informatie-achtige...ik bedoelde morgen ochtend (Zondag!) om half zes 'sochtends!!

Groetjes
Syl
 
Nou sorry geen instresse in voetbal!  :-D


Maar voor het snelle omrekenen heb ik een leuk programma'tje gevonden op internet.

het heet zonetick ik heb me gewone tijd nu gewoon in mijn balk staan en daarnaast de tijd van de plek waar ik van plan ben (straks als alles door gaat)
heen te gaan.

misschien een beetje off topic.. maar toch handig :up:
 
Okay dan; de 1e wedstrijd zit erop en helaas pindakaas; Australie heeft met 1-0 verloren van Uruguay. Dat biedt gelukkig nog wel perspectief voor de return in Sydney woensdag as. Als ik het ditmaal goed heb (en dat hoop ik echt  :| ; heb het nog gechecked op www.fifa.com ), dan is deze wedstrijd om 10.00 uur Nederlandse tijd. Tsja; dat is erg lastig, want op die dag zit ik dan net met een toets. Ik heb al een heel plan uitgestippeld dat ik om 11.15 uur in Utrecht aankom en dan als een speer naar het internetcafe Time2surf. En hopelijk kan ik dit een beetje snel vind, want om 13.00 uur moet ik in de Jaarbeurshallen zijn voor de toets. Gaat wel goed komen, denk ik  :) .

O ja; hier nog even een verslagje van www.vi.nl ;

Australië moet klein verlies wegpoetsen

12/11/2005  23:23

Uruguay deelde een kleine tik uit aan Australië, dat echter met de nipte 1-0 nederlaag nog voldoende uitzicht heeft op een WK-ticket.
Australië moet woensdag in Sydney een 1-0 verlies zien weg te werken. De formatie van Guus Hiddink kende in Montevideo een prima eerste half uur. Maar het overwicht kwam niet tot uitdrukking in een doelpunt.

Uruguay deed het beter. Op het moment dat de ploeg van bondscoach Fossati wat meer z'n stempel kon drukken op de wedstrijd sloeg het ook meteen toe. De Australische doelman Mark Schwarzer was kansloos op de inzet van Dario Rodriguez, die vrijstaand een vrije trap van Alvaro Recoba binnenkopte.

Na rust had Uruguay ook het betere van het spel, al verzuimde de Zuid-Amerikaanse ploeg met een extra goal het WK-ticket iets zekerder te stellen. Maar Australië had ook reden tot klagen, aangezien Jason Culina de paal raakte.

'We hebben de eerste helft gedomineerd, maar we waren niet goed genoeg om het af te maken', zei Hiddink na afloop. 'Ze hebben het erg goed gedaan. Maar in mijn beleving moet je het afmaken als je domineert. Toch was het een goed resultaat.'



Nou ja; wegpoetsen  :-o ....dat wordt niet bepaald poetsen geloof ik  :-(
 
[quote author=Jean76 link=topic=3080.msg36184#msg36184 date=1131834715]
Okay dan; de 1e wedstrijd zit erop en helaas pindakaas; Australie heeft met 1-0 verloren van Uruguay. Dat biedt gelukkig nog wel perspectief voor de return in Sydney woensdag as. Als ik het ditmaal goed heb (en dat hoop ik echt  :| ; heb het nog gechecked op www.fifa.com ), dan is deze wedstrijd om 10.00 uur Nederlandse tijd.[/quote]

Klopt, om 10:00 uur.
En EuroSport gaat het duel rechtstreeks uitzenden.
 
Klopt, om 10:00 uur.
En EuroSport gaat het duel rechtstreeks uitzenden.


Heb ik dan even vette pech zeg  :cry:
 
Dat is mooi!
Ik ben waarschijnlijk wel in de gelegenheid om te kijken a.s. woensdag.
Ik heb er nu al zin in.
Het stadion in Sydney is al wekenlang uitverkocht heb ik ergens gelezen (80.000 toeschouwers?)
Ik hoop dat de Aussies het dit keer wel redden.

Bert
 
[quote author=TheBroute link=topic=3080.msg36225#msg36225 date=1131894926]

Ik hoop dat de Aussies het dit keer wel redden.

[/quote]

Jah man; zo is het maar net  :up: :soccer:
 
Even weer een update. Heb weer wat nieuwtjes van www.vi.nl ;


'Australië maakt verschil met speciale vlucht'

14/11/2005  14:51

'Het heeft perfect gewerkt.' John O'Neill, de voorzitter van de Australische voetbalbond (FFA), denkt dat de Australische voetballers een beslissende zet hebben gedaan in de WK play-offs tegen Uruguay. Niet op het voetbalveld, maar in het vliegtuig.
De twee duels die Australië en Uruguay spelen zijn extra zwaar omdat ze op twee continenten staan gepland. Bovendien liggen die werelddelen een heel eind uit elkaar. Beide landen pakken de reis anders aan. De Uruguayanen pakten direct na afloop van de eerste wedstrijd hun spullen en togen naar het vliegveld, voor een vlucht naar Chili. In de Chileense hoofdstad Santiago moesten zij zich nogmaals haasten om op tijd te komen voor de vlucht naar Sydney. En dat deden zij niet in de business class, maar in een krappe en bomvolle economy class.

Australië kreeg hulp van sponsor Qantas. De vliegmaatschappij stelde een charter beschikbaar, die ruim na de eerste wedstrijd vertrok. Dit luxe vliegtuig had weliswaar meer tijd nodig (22 uur), mede door een tussenstop op de Cook Islands, maar aan boord was er alle gelegenheid voor de spelers om uit te rusten.

'Ik denk dat deze chartervlucht het verschil kan maken, dat ons naar Duitsland brengt', aldus O'Neill op de website van de Australische bond. 'We wisten dat Uruguay eerder in Sydney zou arriveren. Maar het gaat niet om de tijd, het gaat meer om comfort. Onze jongens vlogen zeker niet economy en we hadden het hele vliegtuig voor onszelf. We hadden twee doktoren, fysiotherapeuten en een masseur aan boord. Dus de spelers kregen de behandeling, die ze behoren te krijgen.'

Ook Hiddinks assistent, Graham Arnold, ziet het positief in. 'Dit is in ons voordeel', vertelde de voormalig NAC'er in het Algemeen Dagblad. 'Australiërs zijn gewend heel lang te vliegen, de spelers van Uruguay niet. Wij vliegen met een charter, zij op een lijnvlucht. Ze komen doodvermoeid aan in Sydney.'


Nou; vind het wel een tikkeltje overdreven hoor. Maar wellicht hebben de socceroos toch een (licht) voordeel hierin. Laten we het hopen.....
En hieronder nog wat beter nieuws;

Uruguay zonder Forlán naar Australië

14/11/2005  12:11

Uruguay zal zich zonder Diego Forlán moeten zien te redden tegen Australië. De aanvaller heeft nog te veel last van een hamstringblessure.
Forlán was vorige week nog opgelapt voor het eerste beslissingsduel met Australië. Maar al na zeventien minuten moest de Uruguayaan in Montevideo van het veld toen opnieuw zijn hamstring opspeelde.

Uruguay verdedigt in Sydney een 1-0 voorsprong tegen de mannen van bondscoach Guus Hiddink.
 
Ik wil jullie toch even op de hoogte houden. Morgenochtend is het dan zover!!! (om 10.00 uur)

Eerst even het volgende. Ik ging er bijna van over mijn nek :angry1: , maar wat een ARROGANTE KLOOTZAK is die Recoba van Uruguay. Hieronder even het volgende van vi.nl;

'Uruguay heeft het meest recht op WK'

15/11/2005  12:03

Uruguay hoort op het WK thuis, vindt Alvaro Recoba. De aanvaller van Internazionale is van mening dat zijn land gezien het verleden meer recht heeft op deelname aan de eindronde dan Australië.
'We zijn een natie met een grote historie en we horen niet afwezig te zijn bij een Mundial', blikte El Chino vooruit op de beslissende ontmoeting met de Australiërs, die door de Uruguayanen kortweg als canguros (kangoeroes) worden aangeduid.

'Ik ben er zeker van dat wij naar Duitsland gaan. De 1-0 moet voldoende zijn. En we hebben het volste recht om naar het WK te gaan. Het is normaal voor een land als het onze om op een groot evenement aanwezig te zijn.'

Uruguay heeft op zijn palmares twee wereldtitels, die van 1930 en 1950. Bovendien eindigden de celestes (blauwen) twee keer bij de beste vier. Australië moet het doen met slechts één deelname.

Recoba: 'Uruguay is Uruguay en Australië heeft ons daarom maar te respecteren. We zijn een groot land met een rijk verleden, een elftal met voorname traditie in het voetbal, dat meer heeft gewonnen dan Australië. We hebben de Oudste Rechten op het WK.'
 
Laten we nu even met wat nuttiger nieuws komen.
Eveneens van vi.nl;

Hiddink laat Australië niet blind aanvallen

15/11/2005  11:50

Aanvoerder Mark Viduka dacht maandag nog dat Australië vanaf de aftrap in grote vaart op het doel van Uruguay zou gaan afstormen, om de 1-0 achterstand ongedaan te maken en een plaats voor het WK te bemachtigen. Guus Hiddink heeft andere plannen.
'Ik denk dat we gewoon gaan aanvallen', meldde Viduka bij terugkeer van The Socceroos uit Uruguay. 'Ik denk dat we ze gewoon flink aan zullen pakken. We hebben aanvallend heel wat opties waarmee we een wedstrijd kunnen winnen.'

Bondscoach Hiddink heeft een heel wat genuanceerdere strategie in gedachten, onthulde de Achterhoeker dinsdag. 'In theorie kunnen we vanaf de eerste minuut beginnen met aanvallen, aanvallen en aanvallen, maar je moet in ogenschouw nemen dat dit een duel op hoog niveau is, en daarbij komt het ook neer op het controleren van de wedstrijd.'

'Als je een deel van die controle verliest, dan kunnen je in korte tijd uit de wedstrijd liggen. Eén van de dingen die je moet vermijden, is te denken dat je moet scoren in de eerste minuut en dan in de zevende minuut et cetera. Dat is niet reëel.'

Hiddink sprak eerder al het vermoeden uit dat Uruguays bondscoach Jorge Fossati niet zou aarzelen om tien verdedigers op te stellen. 'Thuis probeerden ze aan te vallen en dat deden ze goed. Maar met dit resultaat weet ik niet of ze nog wel willen aanvallen. Hoe ze ook spelen, we moeten een antwoord klaar hebben, en daar hebben we op getraind, en niet alleen deze week', verwees Guss naar de trainingskampen in Nederland van de Australiërs.

'Met het zelfvertrouwen zit het wel goed. De spelers willen laten zien waartoe ze in staat zijn, maar we moeten niet vergeten dat we tegen heel ervaren spelers voetballen. We moeten dus niet te veel zelfvertrouwen hebben en vergeten waar het allemaal om draait: de wedstrijd controleren en proberen het karwei tot een goed einde te brengen.'
 
Ik hoorde vanmiddag bij het NOS sport journaal dat er een special wordt uit gezonden over Hindink en het Australisch team. Maar op het moment dat ze zeiden wanneer werd ik afgeleid door een collega. Iemand enig idee.
Morgen op euro sport :cheer: Ik hoop ook op de Duitse versie  :p Heb ik morge wat te doen op me werk :evil: :p
 
sorry eerst zoeken dan vragen :wall:

Dinsdag 15 November 2005
22:30-23:00 (Ned2)
voetbal: Hiddink en Australië bereiden zich voor op de WK-playoff met Uruguay.
tennis: Masters Cup in Sjanghai
 
Het is 1-0 voor Australie. De 1e helft van de verlenging is momenteel bezig.
Opvallend is dat bij Uruguay sterspelers Montero en Recoba eruit gehaald zijn!!!!

Als dit maar goed gaat komen  :?
 
Back
Top