Zijn hier ook voetballiefhebbers?

Australië rekent af met WK-trauma

Bresciano heeft gescoord, Australië juicht. Aloisi schoot de Socceroos nadien vanop de stip naar Duitsland.
Australië heeft zich geplaatst voor het WK 2006 in Duitsland. Dat gebeurde na een bloedstollende wedstrijd met de strafschoppen (4-2). Net als vorige zaterdag in Uruguay eindigde het duel op 1-0, zodat de beslissing vanop de stip moest vallen. Daarin stopte de Australische doelman Schwarzer op schitterende wijze twee strafschoppen. Ex-Antwerpspeler John Aloisi schoot de Socceroos vervolgens naar het delirium.

Het zal volgend jaar 32 jaar geleden dat Australië deelnam aan het WK. De laatste keer dat dat gebeurde, was in 1974 in (toen nog) West-Duitsland. Het team dat gecoacht wordt door de Nederlander Guus Hiddink, sneuvelde sindsdien liefst vier (!) keer in de barrages. Afrekenen met een trauma, heet zoiets. (LPB)

The 'Socceroos' did it!!!!!!

Geweldig dat Australië volgend jaar op het WK is.
Na 32 jaar zijn ze er eindelijk weer bij.
In '74 (ook in Duitsland) was tot nu toe de enige keer dat ze meededen.

Ik heb heel de wedstrijd gezien vanmorgen en het was bij vlagen een zeer harde wedstrijd op het scherpst van de snede........met als resultaat vele gele kaarten en veel spelonderbrekingen.
De (Spaanse) scheidsrechter had zijn handen vol aan dit duel, maar hield zich goed staande.
Hij hield het kort en dat was vaak ook wel nodig.
Maar dat alles kwam het spel niet ten goede.....zeker in de eerste helft niet.
In een afgeladen en sfeervol Telstra Stadium in Sydney (83.000 toeschouwers) begon Australië wat nerveus aan de wedstrijd en het was Uruguay dat in het eerste deel het beste van het spel had.
De 1-0 van de Aussies kwam dan ook eigenlijk uit de lucht vallen.
Na één van de spaarzame goede aanvallen scoorde Bresciano de bevrijdende 1-0.
5 minuten eerder was Kewell in het veld gekomen.
Dit deed de wedstrijd kantelen in de richting van de Aussies.
De speler van Liverpool drukte nadrukkelijk zijn stempel op het spel van Australë.
Ook in de 2e helft hadden de Aussies het betere van het spel, zonder echt veel uitgepeelde kansen overigens.
Uruguay kwam nog maar zelden voor het doel van Swartzer, maar het blijft uitkijken met  die sluipmoordenaars.

Maar er werd niet meer gescoord en ook de verlenging bracht geen doelpunten......ook al hadden beide teams nog wat kansen.

Maar via de strafschoppenserie bereikten de 'socceroos' alsnog de felbegeerde kwalificatie voor het WK.
Keeper Swartzer werd de held van de avond.......hij stopte 2 strafschoppen van Uruguay.

In Australië lopen ze nu ook al weer weg met Guus Hiddink.......getuige de spandoeken op de tribunes.

Al met al heb ik wel genoten vanmorgen van deze wedstrijd en ik was vebaasd over mezelf over welke emoties het bij mij losmaakte.
Even kreeg het zelfde gevoel als dat ik altijd bij Oranje heb wanneer het er echt om spant.
Komt dat door Guus? Komt dat omdat Oz misschien wel m'n 2e vaderland wordt? Geen idee eigenlijk.
Maar het was wel een vreemde gewaarwording die reactie van mezelf.

Bert

[quote author=TheBroute link=topic=3080.msg36666#msg36666 date=1132143904]
Komt dat omdat Oz misschien wel m'n 2e vaderland wordt? Geen idee eigenlijk.
Bert
[/quote]

Reken maar van YESSS!!

Rene

EINDELIJK: YES, YES, YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat ben ik de afgelopen maanden hiermee bezig geweest zeg!!
Wat een ontlading!!!!!! Ik ben zo blij.
Het is echt een krankzinnige dag. Ik werd helemaal gek toen het verlenging was. Ik moest tegen het eind van de verlenging als een speer naar de Jaarbeurshallen om mijn toets te maken. En onderweg bellen naar huis voor de laatste stand van zaken. Liep ik helemaal in trance over Hoog Catherijne  :lol: . Uiteindelijk hoorde ik pas in de Jaarbeurshallen dat Australie het echt geflikt heeft!!! Het is mij nog meegevallen dat ik de boel niet bij elkaar gebruld heb!!!!!!
Dit is zo'n geweldig gevoel!!!!! (die de twijfels over mijn gemaakte toets doen verstommen).

[quote author=TheBroute link=topic=3080.msg36666#msg36666 date=1132143904]
The 'Socceroos' did it!!!!!!

Geweldig dat Australië volgend jaar op het WK is.
Na 32 jaar zijn ze er eindelijk weer bij.
In '74 (ook in Duitsland) was tot nu toe de enige keer dat ze meededen.

Al met al heb ik wel genoten vanmorgen van deze wedstrijd en ik was vebaasd over mezelf over welke emoties het bij mij losmaakte.
Even kreeg het zelfde gevoel als dat ik altijd bij Oranje heb wanneer het er echt om spant.
Komt dat door Guus? Komt dat omdat Oz misschien wel m'n 2e vaderland wordt? Geen idee eigenlijk.
Maar het was wel een vreemde gewaarwording die reactie van mezelf.
[/quote]

Het heeft zo lang geduurd. Eindelijk is er afgerekend met een trauma.
Ikzelf merkte dat ik ook erg geëmotioneerd was en ben helemaal in een roes  :lol:
Het lijkt net alsof ik Australie ook steeds meer als mijn 2e vaderland begin te zien. Ze zijn zelfs wat mij betreft het enige team die Nederland wel mag kloppen (nu worden er misschien heel veel boos hier...slik  :? ).
De Socceroos zijn er eindelijk weer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aaarrrrggghhh
Zit ik helemaal klaar om voetbal te kijken. Staat me chef ineens aan me bureau. "Kun je vandaag de buitendienst in"  :cry: :-( :wall:
Heb nog net wel dat ene goal gezien. Stond toevalig bij een klant.  :|

YES!!

En nu de 'droomfinale': Nederland - Australië ????? Of wij forumleden dan teveel worden verscheurd ... ???

M.vr.gr.

Perthpete

Nee jo die liggen de eerste ronden er gelijk alweer uit :evil: :-D

[size=6pt]Nederland bedoel ik dan he!! Finale is Italie - Australie :evil:[/size]

Tja, dat dachten ze van Zuid Korea ook ... de vorige keer ...

Maar de kans is natuurlijk wel heel groot ja. Misschien dan Australie bij Nederland in de Poule ??

M.vr.gr.

Perthpete

Nog even wat laatste nieuwsberichten van vi.nl;

'Nu kiezen we Australië als favoriete land'

16/11/2005  18:17

'Eindelijk. Hier hebben we 32 jaar van gedroomd', jubelde John Aloisi het uit nadat Australië zich voor het eerst sinds 1974 had weten te plaatsen voor de eindronde van het WK.
'Je had geen beter einde kunnen wensen, met 83.000 mensen hier die ons bekijken en twintig miljoen mensen in Australië die ons volgen. We kunnen het nog niet geloven', aldus de man die de beslissende strafschop benutte.

Guus Hiddink kan zich opmaken voor zijn derde WK. 'Toen we in augustus begonnen met de voorbereiding begonnen, trof ik een zeer hongerige groep aan, die heel graag naar het WK wilde. Ik heb slechts vier weken met ze kunnen werken, maar ze waren zó geweldig, deze jongens. Het was af en toe moeilijk, soms een beetje te ruw, maar uiteindelijk is dit een fantastische groep.'

'Onder voormalig bondscoach Farina waren we al dichtbij. Maar ik denk dat Hiddink net die ervaring heeft voor een WK. Hij weet hoe je het karwei moet klaren', loofde Lucas Neill de Nederlandse bondscoach. 'Het is iets waar je je hele leven van droomt. We zijn altijd gewend geweest om tijdens het WK een land uit te kiezen als favoriete ploeg, en dan te hopen dat dit land het goed doet. Nu zal dat Australië zijn.'

En aanvoerder Mark Viduka was zijn gemiste strafschop al weer vergeten. 'Ik heb altijd als toeschouwer naar het WK gekeken en gedacht dat ik het geweldig zou vinden mee te spelen. En ik denk dat we niet alleen zullen deelnemen, maar dat we ook de strijd kunnen aangaan.

Okay en dan dit nog;

'Het dieptepunt uit mijn sportleven'

16/11/2005  19:06

'Dit doet erg veel pijn. Het dieptepunt uit mijn sportleven.' Bondscoach Jorge Fossati is een illusie armer na de uitschakeling van Uruguay voor het WK 2006.
'Het spijt me dat we de laatste horde niet hebben kunnen nemen. Ik neem mezelf niets kwalijk. De spelers hebben alles gegeven. Tot het einde speelden ze als leeuwen.'

Een analyse van de wedstrijd was aan de verliezende bondscoach niet besteed. 'Daartoe ben ik op dit moment niet in staat', verklaarde Fossati tijdens de persconferentie direct na de dramatische uitschakeling tegen Australië na strafschoppen.

Nou ja; het zijn een stelletje eikels die lui uit Uruguay  :x
Maar de socceroos zijn mooi door!!!!!!

[quote author=Syl link=topic=3080.msg36751#msg36751 date=1132184282]
Misschien een idee om alle Hiddink/voetbal draadjes samen te voegen?
[/quote]

Lijkt me een heel strak plan  :up:

Ook ik heb samen met mijn vrouw naar de wedstrijd zitten kijken en echt waar ook hier in huize van Aerde werden er trappen en ellebogen uitgedeeld :fight: :sword:.Ik als geboren en temperament volle Zuid-Amerikaan was natuurlijk voor Uruquay en Regina natuurlijk voor......... Wij hadden na de strafschoppen nog net geen blauw oog.Jammer voor Uruquay maar ze hadden het niet verdiend te winnen.Ik vond ze zeer slecht spelen.
Aan de andere kant  :donttell: was ik toch een beetje voor de Socceroos en ben toch blij dat ze na zoveel jaren er ook weer bij zijn in Duitsland.

Ja gefeliciteerd socceroos :up:

Voor de geinterresseerden onder ons, 9 december is de loting voor de WK en horen we dus wie daar de tegenstanders zullen zijn. Dit is overigens live te zien op NED2 en EUROSPORT en ZDF

SUPER hoor dat de aussies zich hebben geplaatst voor de eindronde.

Ik zag iemand zeggen dat er nu maar de droomfinale Australie-Nederland moet komen. Zou wel leuk zijn natuurlijk, maar niet echt realistisch...voor de Socceroos natuurlijk.  :lol: :lol: :lol:

Gezien de titel van dit topic lijkt het me toch wel dat er aardig wat voetballiefhebbers zijn, al is het alleen maar vanuit chauvinistisch oogpunt. Ikzelf heb een seizoenskaart van FC Twente (met tot voor kort oa. Culina in de gelederen) en ik zal dat vreselijk missen wanneer ik volgend jaar naar Brisbane vertrek.

Via het internet kan je trouwens vrij veel voetbalwedstrijden live bekijken. Ook op www.talpa.tv kan je via de live stream de samenvattingen van de eredivisie bekijken. Je kan ze ook via 'Gemiste programma's' later bekijken.

Socceroos line up Dutch, Greece

[size=8pt]Australia are trying to organise matches against European champions Greece and the Netherlands as they prepare for next year's World Cup finals in Germany.
The Socceroos, who qualified for what will be their first finals in 32 years when they beat Uruguay 4-2 on penalties on Wednesday, will also play Asian Cup qualifying matches in February and March.
Australia, who will represent Oceania in Germany, join the Asian Football Confederation next year.

"We will start training in Australia and play at least one game at home before the World Cup," John Boultbee, Football Federation Australia (FFA) head of high performance told Sunday's Age newspaper.
"That match will probably be against Greece and then we are looking at two more games."

FFA chief executive John O'Neill had said they were also trying to organise matches against fellow the Netherlands and Croatia, though it all depended on who they were drawn with at the tournament. Both teams have also made the finals.

"We are learning as we go because we haven't been there for 32 years but once you figure out what pool you're in and who you don't want to play then you start organising games," he said.

"We have set aside two dates in May and pencilled in a game against the Netherlands in Holland, probably at Eindhoven, and also a game against Croatia.
"It all depends on the draw on the night.
"We are also talking to the Greek federation about the possibility of the Greek team coming to Australia for a friendly.

"We will have a fairly full dance card and will be in the unusual position of people wanting to play us rather than going around with the beggar bowl." [/size]

Bron: www.SBS.com.au

Sat December 10th - LIVE 2006 World Cup Draw on SBS

6:15am - 8:15am (NSW/ACT/VIC/TAS)
5:45am - 7:45am (SA)
5:15am - 7:15am (QLD)
4:45am - 6:45am (NT)
3:15am - 5:15am (WA)

Even heel wat anders.
Heb gisteren gehoord dat het heel slecht gaat met George Best.
Hij was ooit een van de beste voetballers ter wereld en hij heeft veel gewonnen met Manchester United. Met het nationale elftal is hij nooit echt ver gekomen, want hij speelde voor Noord-Ierland en niet voor Engeland.
Helaas is hij tijdens en vooral na zijn carriere veelvuldig met drank in aanraking gekomen en is het bergafwaarts gegaan met hem.
Hij is al een aantal keren geholpen en heeft vele operaties ondergaan, maar nu lijkt zijn einde echt nabij.
Het greep me toch best wel aan toen ik het op tv zag gisteren en ergens hoop ik nog dat George Best het zal redden. Maar ik vrees het ergste......

Voetbalplayboy George Best is overleden

De legendarische Noord-Ierse voetballer George Best is vrijdag op 59-jarige leeftijd overleden. Sinds 1 oktober was hij met inwendige bloedingen in het Cromwell Hospital van Londen opgenomen. De bloedingen tastten zijn longen en andere organen aan en afgelopen week werd hij op intensieve zorgen onder kunstmatige beademing geplaatst. Vandaag verloor zijn uitgemergelde lichaam de strijd.

Het enfant terrible van Manchester United en de Noord-Ierse nationale ploeg worstelde bijna gans zijn leven met een zwaar drankprobleem. In 2002 kreeg hij een nieuwe lever, maar ondanks het verbod van zijn dokters greep hij vorig jaar terug naar de fles.
Nooit droeg iemand het shirt van Manchester United op de manier zoals George Best dat deed. Het hing altijd over de broek en het leek wel mooier rood dan dat van zijn ploeggenoten. Best was geniaal, nonchalant, en zag zijn loopbaan in de top verzanden toen hij pas 27 was. Dat kwam mede door zijn levensstijl.

Best was het eerste popidool van het voetbal, maar dan al in de jaren zestig. Wat John Lennon deed op de gitaar, deed Beatle Best aan de bal. Best was als zijn naam: de beste. Misschien niet genoemd in dezelfde adem met generatiegenoten Cruijff, Pele en Maradona, maar dan toch wel in de volgende. De Britten vinden hem de beste aller tijden van hun continent, een icoon van de jaren zestig.

Waar het gaat om de levensstijl overtrof hij iedereen. Best was de verpersoonlijking van de flamboyante jaren zestig. Hij reed in een witte Jaguar, was eigenaar van een nachtclub, drie boetieks en leefde vooral ’s nachts. ,,Critici zeiden dat ik nog geen dertig jaar zou worden, of veertig. Maar ik heb alle stormen overleefd en ik wil niet dat mensen me zien als een zielige oude man'', zei hij

Best, geboren in Belfast, kwam als een komeet, hoewel hij het even moeilijk had. Toen hij zich in 1961 als 15-jarige jongen meldde onder de hoede van Matt Busby, keerde hij even later met heimwee terug naar Belfast. Busby wist hem echter weer om te praten. Hij debuteerde op zijn zeventiende in het eerste elftal van Manchester en een jaar later in de nationale ploeg van Noord-Ierland. Na het fatale vliegtuigongeluk van de Busby-babes, in 1958 op een vliegveld bij München, bracht hij de vreugde terug in de harten van de fans.

Manchester pakte de titel in 1965 en 1967 en de Europa Cup 1 een jaar later, door op Wembley met 4-1 te winnen van Benfica. In dat jaar was hij Europees voetballer van het jaar. Wat hem zo speciaal maakte, was zijn snelheid, zijn dribbel, zijn schijnbewegingen, zijn tackles, zijn durf, zijn perfecte balans.

Best speelde voor Noord-Ierland en dat was enerzijds jammer; zo’n landje blinkt slechts zelden uit op het wereldniveau. Hoewel zijn levensstijl met drank en vrouwen veelbesproken is, mogen de prestaties van de ’mooie jongen’ niet worden vergeten. Hij maakte 178 doelpunten voor Manchester in 466 duels. Voor Noord-Ierland 9, in 37 wedstrijden. Manchester was zijn belangrijkste club. Later speelde hij voor kleinere clubs als Los Angeles Aztecs, Fulham en Bournemouth.

Op zijn 27e was zijn loopbaan in de top voorbij. Liefhebber Best had geen zin meer. De aantrekkingskracht van blondines, mooie auto’s en alcohol hielp een handje bij de aftakeling. Het contrast met de arme buurt van Belfast waar hij opgroeide was enorm. Zijn benen konden de weelde niet dragen. Al tijdens zijn sportieve carrière raakte hij betrokken bij drinkgelagen. Hij werd frequent opgepakt en vastgezet wegens drankproblemen en vechtpartijen in dure clubs. Hij werd bekritiseerd om zijn weerspannig gedrag en bewonderd tegelijk.

Na zijn laatste wedstrijd namen de problemen door alcoholgebruik vlug toe. ,,Ik stop alleen met drinken als ik slaap'', bekende hij eens. Toch tastten al die problemen de populariteit van George Best bij het grote publiek nooit aan. De volksheld werd meer dan eens behandeld voor alcoholisme. Verscheen daarna fris en uitgerust op televisie en beloofde publiekelijk beterschap. Hij werd omhelsd als de verloren zoon, doch binnen enkele maanden doken de krantenberichten over problemen van Best en drank weer op. Het kostte hem geloofwaardigheid, vriendschappen en twee huwelijken.

Ooit zei Best ,,Wie weet, als Manchester er destijds in was geslaagd mij zo af te schermen als Alex Ferguson later met anderen deed, dan was het anders gegaan. Maar ik was de eerste die zo’n levensstijl had en Sir Matt wist daar eigenlijk geen raad mee. En om eerlijk te zijn: dat wist ikzelf ook niet.''

Uit Het laatste nieuws 15.03 uur 25-11

Back