Zijn hier toekomstige Queenslanders?

Jazeker
smiliegoed2.gif
Als we gaan, dan wordt het één van de suburbs van Brisbane. Mijn vrouw komt uit de noordelijke suburbs maar afgelopen vakantie (dat was in maart jl
smiliesstrandstoel.gif
) zijn we in Springfield Lakes (bij Ipswich) gaan kijken en dat zag er ook niet verkeerd uit. Maar in eerste instantie zal het in de buurt van Strathpine (het noorden dus) zijn.....

KC
smilie1surfer.gif
 
Heej KC, toffe emoticons! Heb je er bezwaar tegen als ik ze van je "leen" en beschikbaar maak op het forum (uiteraard zal ik ze dan linken vanaf het forum)?
 
Wij gaan ook naar Brisbane, alleen weten we nog niet waar precies, ik wil graag een beetje 'landelijk' wonen, dus geen buren dichtbij
icon_razz.gif
, een grote tuin etc :D .
Leuke emoticons, waar heb je die vandaan?
 
De emoticons komen oorspronkelijk van

http://www.opkikkertje.nl/smilies/

maar omdat ze niet rechtstreeks doorgelinkt kunnen worden heb ik er een paar verzameld op onze homepage. Je mag de smilies gebruiken hoor maar als mijn provider ook een beetje boos wordt omdat ze te vaak doorgelinkt worden dan horen jullie het wel!

KC
smiliesFY009.gif
 
Top! Ik zal ze downloaden en lokaal ter beschikking stellen, zodat je geen problemen krijgt met je provider :wink:.
Dank je wel!
 
Hoi,
er zijn zeker meer mensen die naar Australie gaan (waarschijnlijk). Als alle papieren geregeld zijn en het lukt gaan mijn vriend en ik voor (in ieder geval) drie jaar naar Australie voor zijn promotie. En dat is in.. ttaradada Brisbane! :lol:

Wij weten verder (nog) erg weinig van Brisbane. Dus alle info is welkom. Weten jullie wat jullie met jullie spullen doen??? Wij zijn er nog niet uit. Verschepen, opslaan, verkopen???? Tja bij ons is het namelijk voor drie jaar, wie heeft hiet nog meer ervaring mee?

Groeten Rebekka
 
jufrebekka said:
Hoi,
er zijn zeker meer mensen die naar Australie gaan (waarschijnlijk). Als alle papieren geregeld zijn en het lukt gaan mijn vriend en ik voor (in ieder geval) drie jaar naar Australie voor zijn promotie. En dat is in.. ttaradada Brisbane! :lol:

Wij weten verder (nog) erg weinig van Brisbane. Dus alle info is welkom. Weten jullie wat jullie met jullie spullen doen??? Wij zijn er nog niet uit. Verschepen, opslaan, verkopen???? Tja bij ons is het namelijk voor drie jaar, wie heeft hiet nog meer ervaring mee?

Groeten Rebekka

Brisbane: heel relaxed, heeft niet de sfeer van een grote stad, mensen zijn in een permanente vakantie stemming; heel aardig en opgewekt, veel ruimte (voor een stad), altijd mooi weer.
Niet zo slecht dus. Kunnen jullie na die 3 jaar blijven, voor het geval het heel goed bevalt?
Ja die spullen, dat is erg duur, misschien kunnen jullie het beter op laten slaan, evrschepen kost rond de 5000 euro.
 
Hoi, tja over deze opslaan/verkopen/verschepen-kwestie zijn wij ook nog niet helemaal uit. Maar er is ook voor alledrie wat te zeggen. Wij denken nog wel even na...

Wel leuk om te horen dat Brizzy zo'n relaxete stad is... ik weet ook helemaal niet welke wijken bijvoorbeeld leuk zijn om te wonen. Even meegerekend dat Martijn dan naar de universiteit daar zal gaan, en dus niet te ver af wil zitten... Wie heeft er meer info hierover?

Groetjes rebekka
 
"Amulya said:
Kunnen jullie na die 3 jaar blijven"]
Ik denk dat Rebekka en ik eerst maar even drie jaar moeten proberen (dat is voor onze ouders ook wel zo geruststellend).
Het is trouwens nog niet zeker dat ik de promotieplek op de universiteit ook daarwerkelijk krijg. Eerst alle formulieren invullen en opsturen (en hopen dat mijn referees goede beoordelingen sturen).
 
[quote name='"jufrebekka"]...Wel leuk om te horen dat Brizzy zo'n relaxete stad is... ik weet ook helemaal niet welke wijken bijvoorbeeld leuk zijn om te wonen. Even meegerekend dat Martijn dan naar de universiteit daar zal gaan' date=' en dus niet te ver af wil zitten... Wie heeft er meer info hierover?.[/quote']Hang ervan af, welke universiteit en welke campus? Ik neem aan dat jullie gaan huren, niet kopen. In dat geval is het vrij gemakkelijk om iets te vinden, in het bijzonder als je flatje en geen vrijstaand huis wil. Afhankelijk van de wijk, zul je voor een 1 of 2 slaapkamer appartement tussen de 120 en 220 $ per week kwijt zijn in de buurt van het centrum. Verder naar 'buiten' wordt het misschien wat goedkoper. Zie www.realestate.com.au
 
Hoi,
ik had hier op de site ook een startpagina gevonden van Australie. ook Super handig :lol: Ik ga wel eens even op die real estate site kijken. Ik ben benieuwd, heb dus geen idee hoe het eruit ziet...

Groetjes Rebekka
 
Ik weet niet of je deze site al bent tegen gekomen. Ik vond 'em erg goed

http://www.ourbrisbane.com/

onder het blokje Living in, kun je elke suburb, inclusief beschrijving, vinden.

groeten,

Claire
 
Hoi,

Wij, mijn man, onze 2 kleine kinderen en ik gaan in september emigreren naar Australië. Afgelopen januari hebben wij ons visum ontvangen.
Als mijn man voor die tijd nog geen baan heeft gevonden willen we in Caloundra gaan wonen.
Ben je daar bekend?
Heb je eventueel tips voor wat verhuisbedrijven betreft?

Groetjes,
Gabriëlle
 
Wij, mijn man, onze 2 kleine kinderen en ik gaan in september emigreren naar Australië. Afgelopen januari hebben wij ons visum ontvangen.
Als mijn man voor die tijd nog geen baan heeft gevonden willen we in Caloundra gaan wonen.

Wij hebben ons aanvraag voor emigratie in maart gestuurd. Hoe lang was het voor dat je een antwoord heb gekregen?

Wij willen ook in de buurt van Brisbane wonen. Ergens tussen Brissie en Surfer's Paradise.
 
Back
Top