Zijn hier toekomstige Queenslanders?

Als ik met mijn 23 naar die bestaande dutch club zou gaan, gaat de gemiddelde leeftijd meteen omlaag!  :lol:
Is inderdaad een leuk idee om NL feestdagen te hebben in Oz.

BINGO is dan verboden,ook Hoempapa muziek is uit! Maar een frikandelletje speciaal  :up: of echte Hollandse Farmerkool with smokeworst(boerenkool)  :up:  blijft altijd lekker.

Waar is je foto gebleven Annemiek?  :-*

Groetjes M5

Hoi, wij zijn sinds begin december in Brisbane en hadden ook iets gelezen over een jongerenborrel elke eerste donderdag van de maand bij Cafe Brussels (lekker Hoegaarden drinken...).

Ik heb iemand van die 'club' een mailtje gestuurd met de vraag hoe jong je moet zijn voor die jongerenborrel en ze zei dat de meesten wel rond de dertig ofzo waren. In een ander mailtje van haar hoorde ik dat er ook een echte Dutch Club is waar mensen inderdaad klaverjassen en oliebollen eten op oudejaarsavond en dat soort dingen, maar dat de leden daarvan dus een heel stuk ouder zijn en het geheel wat oubolliger.

Anyway, wij dachten om morgen (eerste donderdag v/d maand) eens te gaan kijken in Cafe Brussels. Het leuke is natuurlijk, je kunt eerst je mond houden als nieuweling om de kat uit de boom te kijken, wat voor types er zitten, en als het gezellig lijkt kun je erbij gaan zitten, zo niet, dan ga je zonder wat te zeggen weer weg! Dus we zijn benieuwd...

Groetjes,
Micky & Menno

Cafe Brussels jah! daar wordt die jongerenborrel nu idd gehouden. leuk cafe trouwens waar je ook lekker kunt eten en idd een lekker biertje kan drinken. je kan er oa mosselen eten. Er zitten bij deze club wel enkele ouderen (ex-collega-tje van mij ook) maar idd ook wat jongeren zo rond de 30. Het heeft mij op de 1 of andere manier nooit echt getrokken om erheen te gaan (ben maar 1x geweest) maar als ik strax terug ben in Brizzie (hoop binnen 4 weken eigenlijk) zal ik toch weer eens de moeite nemen om er eens langs te gaan. Wellicht kunnen we via deze site een x afspreken om daar met een groepje ofzo heen te gaan?

Hi Micky & Menno en Hi BigPeter

Bedoelen jullie "the Belgium Beer Cafe"?? of is dat weer wat anders. Daar is het namelijk wel gezellig (mijn hubbie werkt daar heel soms als Chef.)

Groetjes
Syl

hey Syl,

volgens mij heet het gewoon cafe Brussels. Belgian Beer Cafe kan een andere benaming ervoor zijn van mensen die wel naar cafe Brussels refereren, maar ik denk dat het toch iets anders is.

nee, je kan idd weleens gelijk hebben, heb het net ff gegoogled en het heet op de site Belgian Beer cafe Brussels, op crnr mary & edward st. Dus daar werkt je hubbie dan idd weleens het het is cker een leuke tent (ben er maar 1x geweest) maar ik denk toch seriues dat we dat een x af moeten spreken (kleine xpdite social meeting in cafe brussels?)

Hoi,

Helaas, het is er niet van gekomen gisterenavond, er kwam wat anders tussen. Misschien dus wel een hele gezellige avond gemist met de kans leuke Nederlanders te ontmoeten. Nou ja, volgende maand dan, en misschien zijn er op dat moment wel meer "nieuwe" Nederlandse Queenslanders bijgekomen!

Micky

Hoi Micky

Jammer was erg benieuwd hoe het er was,andere keer dan maar.  :|

Groetjes M5

Hi Micky

Waar woon jij in Brisbane, of heb ik dat al een keer gevraagd...if so, sorry

Groetjes
Syl

Menno en ik wonen momenteel in South Brisbane. We huren een gemeubileerd appartement net achter het Convention & Exhibition Centre, dus we zitten 5 minuten lopen van Southbank en 5 minuten lopen van West End vandaan, en we lopen ook zo de brug over naar Queen Street. Heel handig allemaal.

We huren het per maand, en pas als ik een baan gevonden heb en we wat vastigheid hebben en echt zeker weten dat we in Brisbane blijven gaan we iets anders huren, waarschijnlijk in Redcliffe peninsula, dat spreekt ons erg aan, maar is toch nog binnen redelijk bereik van de stad.

Jij woont ergens richting Logan of Beenleigh toch? Je schreef tenminste weleens dat je halverwege Brisbane en de Gold Coast woont, dus dat moet daar ergens zijn neem ik aan? Misschien kunnen we eens afspreken als je dat leuk vindt en als je daar tijd voor hebt?

Hi Micky

Je woont wel super centraal, geweldig zeg. En inderdaad wij wonen in de buurt van Beenleigh, in Edens Landing. qua huis, straat, en locatie prima maar we hebben toch ook wel de kriebels zo af en toe om weer eens rond te kijken.
Redcliffe vind ik zelf ook wel heel leuk trouwens.

Afspreken is misschien wel een keer een idee, ik moet wel "waarschuwen" dat ik meestal twee kiddies (3 & 5) mee op sjouw heb :lol: .

Groetjes
Syl

Geeft niet hoor, dan waarschuw ik vast dat ik meestal een man mee heb wherever i go... haha. Ik zal je wel rechtstreeks mailen verder.
Groetjes,
Micky

[quote author=Annemiek link=topic=102.msg8367#msg8367 date=1107425246]
Oeh... zie het al helemaal voor me... Mooi weer in Oz... Koude Hoegaarden...  :-D  :up:
[/quote]

Niks Hoegaarden.....
Ik heb gisteren wel 6 liquer stores bezocht om lekkere Belgische biertjes te kunnen kopen als verjaardagskado.
Maar niemand heeft er hier van gehoord in Caloundra. Schijnt gewoon niet te krijgen te zijn.
Ik opperde nog dat er misschien toekomst in zat voor mij, ik zag het al voor me. Importeur van Belgische biertjes. maar volgens die verkoper moet je dan heeeeeel veel geld investeren. De invoerrechten op alcohol schijnen schreeuwend duur te zijn!

In welke straat zit dat café trouwens.
Dan gaan wij er ook een keer langs als we in Brisbane zijn.

groetjes,
Gabriëlle 

[quote author=Micky link=topic=102.msg8479#msg8479 date=1107525029]
Menno en ik wonen momenteel in South Brisbane. We huren een gemeubileerd appartement net achter het Convention & Exhibition Centre, dus we zitten 5 minuten lopen van Southbank en 5 minuten lopen van West End vandaan, en we lopen ook zo de brug over naar Queen Street. Heel handig allemaal.

We huren het per maand, en pas als ik een baan gevonden heb en we wat vastigheid hebben en echt zeker weten dat we in Brisbane blijven gaan we iets anders huren, waarschijnlijk in Redcliffe peninsula, dat spreekt ons erg aan, maar is toch nog binnen redelijk bereik van de stad.

[/quote]

Is het duur om dat te huren. Wij gaan namelijk zeer snel jullie kant op en zijn dan op zoek naar leuke woonruimte. Ik zou best in de stad willen wonen. Hoewel in een suburb ook okee is. Ik heb niet zoveel ideeën over hoe makkelijk/moeilijk het is om aan woonruimte te komen. Martijn moet naar de universiteit. En ik... ik moet nog een baan gaan zoeken. Dus als jullie je huis uitgaan??? Wie weet wat voor ons???

Hoi,

Het is hier niet goedkoop, maar als je iets zoekt in de stad zelf dat volledig gemeubileerd en "self-contained" is (oftewel met alles erop en eraan wat je nodig hebt, keukenspullen, beddegoed en dergelijke) is dat gewoon ook niet goedkoop. Reken maar op zo'n A$400 per week hier. Wij zaten de eerste maand in een serviced apartment (ook self-contained maar dat komen ze dan eens per week schoonmaken en nieuwe handdoeken brengen e.d.) maar daar betaal je je echt scheel voor, zo'n A$600-700 per week. Dat kan wel goedkoper hoor, maar wij zitten met een extra voorwaarde dat we breedband internet access moeten hebben voor Menno's werk (hij moet elke dag veel online) dus onze keuzes zijn wat beperkter. Ik denk dat het minimum dat je moet rekenen voor een gemeubileerde woning wel A$350 per week is. Wij zijn nu verder aan het kijken naar huurwoningen en beseffen ons wel dat we een redelijk goeie deal hebben, heel nieuw en schoon, en met zwembad en fitnessruimte en heel centraal. Als je ziet dat je hetzelfde soort vrij luxe appartement ergens anders ongemeubileerd voor 300-350 per week huurt, dan is dit eigenlijk best goed al met al. Maar het ligt maar net aan je budget. Er staan er hier nog wel een paar leeg volgens mij. De website is www.kozmo.cc maar er staan geloof ik geen foto's bij, alleen informatie (niet zo'n goeie website...).

Welke universiteit moet Martijn naar toe? Er zijn er hier nogal veel... QUT is heel dichtbij, maar University of Queensland is in St Lucia, je kunt wel ietsje goedkoper dingen huren daar in de buurt, in Toowong en Auchenflower onder andere.

Micky

[quote author=jufrebekka link=topic=102.msg8529#msg8529 date=1107608391]
Martijn moet naar de universiteit. En ik... ik moet nog een baan gaan zoeken. Dus als jullie je huis uitgaan??? Wie weet wat voor ons???
[/quote]

Even een reactie van mij:

Het ligt er idd aan welke uni Martijn naar toe gaat !?? Ik weet dat er binnenkort een kamer vrijkomt maar of jullie nu in een studentenhuis wilen intrekken ?!!  :roll:

Het vinden van woonruimte moet geen probleem zijn ! Er is voor elk wat wils ! En goed betaalbare zijn er ook wel te vinden !  :up:

Veel succes in elk geval hiermee !

Ingrid.

Oh nou als ik het zo hoor hoef ik mij niet echt zorgen te maken. Martijn gaat studeren aan de UQ in St. Lucia. Maar ik wil niet in een uithoek zitten. Wil nog wel makkelijk de omgeving kunnen verkennen. En ook voor het vinden van werk zal ik meer kans maken richting het centrum denk ik. Bovendien wil ik (weer) bij een orkest, en wat ik kon vinden zit meer ten noorden van het centrum dan ten zuiden... Ach we zien ook wel als we daar zijn.
Bedankt iig voor jullie reactie!

Back