Hoi,
Het is hier niet goedkoop, maar als je iets zoekt in de stad zelf dat volledig gemeubileerd en "self-contained" is (oftewel met alles erop en eraan wat je nodig hebt, keukenspullen, beddegoed en dergelijke) is dat gewoon ook niet goedkoop. Reken maar op zo'n A$400 per week hier. Wij zaten de eerste maand in een serviced apartment (ook self-contained maar dat komen ze dan eens per week schoonmaken en nieuwe handdoeken brengen e.d.) maar daar betaal je je echt scheel voor, zo'n A$600-700 per week. Dat kan wel goedkoper hoor, maar wij zitten met een extra voorwaarde dat we breedband internet access moeten hebben voor Menno's werk (hij moet elke dag veel online) dus onze keuzes zijn wat beperkter. Ik denk dat het minimum dat je moet rekenen voor een gemeubileerde woning wel A$350 per week is. Wij zijn nu verder aan het kijken naar huurwoningen en beseffen ons wel dat we een redelijk goeie deal hebben, heel nieuw en schoon, en met zwembad en fitnessruimte en heel centraal. Als je ziet dat je hetzelfde soort vrij luxe appartement ergens anders ongemeubileerd voor 300-350 per week huurt, dan is dit eigenlijk best goed al met al. Maar het ligt maar net aan je budget. Er staan er hier nog wel een paar leeg volgens mij. De website is www.kozmo.cc maar er staan geloof ik geen foto's bij, alleen informatie (niet zo'n goeie website...).
Welke universiteit moet Martijn naar toe? Er zijn er hier nogal veel... QUT is heel dichtbij, maar University of Queensland is in St Lucia, je kunt wel ietsje goedkoper dingen huren daar in de buurt, in Toowong en Auchenflower onder andere.
Micky