Zijn hier toekomstige Queenslanders?

wilma&Philippe said:
Wij, mijn man, onze 2 kleine kinderen en ik gaan in september emigreren naar Australië. Afgelopen januari hebben wij ons visum ontvangen.
Als mijn man voor die tijd nog geen baan heeft gevonden willen we in Caloundra gaan wonen.

Wij hebben ons aanvraag voor emigratie in maart gestuurd. Hoe lang was het voor dat je een antwoord heb gekregen?

Wij willen ook in de buurt van Brisbane wonen. Ergens tussen Brissie en Surfer's Paradise.
Gebassered op de type visa. Voor skilled independent duur ongeveer 48 weken of 8 maanden.

Gr
Badri

Mijn zwager woont in Port Douglas. Dat vinden wij een beetje te hoog, het wordt daar zo extreem heet! Ergens tussen Brisbane en Rockhampton lijkt ons prachtig. Maar de huizenprijzen he... En er moet wel werk zijn natuurlijk...

Gabriëlle said:
Hoi,

Wij, mijn man, onze 2 kleine kinderen en ik gaan in september emigreren naar Australië. Afgelopen januari hebben wij ons visum ontvangen.
Als mijn man voor die tijd nog geen baan heeft gevonden willen we in Caloundra gaan wonen.
Ben je daar bekend?
Heb je eventueel tips voor wat verhuisbedrijven betreft?

Groetjes,
Gabriëlle

Ik ben wel eens in Caloundra geweest. Ik vond het een heerlijk plaatsje. Mijn man woont in Caboolture, dat is daar niet zo heel ver vandaan..

hallo!

Net deze site ontdekt en leuk te vernemen dat er (uiteraard) meer nederlanders in Queensland zitten. Wij (vriend, ik en ons zoontje van 4) vertrekken in februari 2005 naar Boyne Island (in de buurt van gladstone).

Is iemand bekend met deze omgeving? we komen voor het eerst in australie dus allemaal super spannend.......

groetjes Brenda

Wij willen ook heeeeeeeeel graag richting Brisbane. Of misschien wat hoger, ligt er maar net aan waar het meeste werk is voor mijn man.

Grts Tanne en John :cool:

Ik ga over een jaartje of 1 a 2 daar ook wonen, heb reeds een jaar in brisbane gewoond dus weet waar ik naartoe ga.

Wij wonen nu inmiddels sinds eind september in Caloundra (Pelican Waters).
Dit ligt een uurtje boven Brisbane aan de kust.
Het is er heerlijk rustig wonen.
Van hier uit zit je in 5 minuten aan de zee.
Bovendien zit je vanaf hier vlakbij andere leuke strandplaatsjes zoals Maroochidore en Malloolaba.
Tot nu toe heb ik hier alleen nog maar aardige mensen ontdekt, geen file gehad, zelfs niet naar Brisbane en je zit ook nog in 1,5 a 2 uur aan de Gold Coast.
Zelfs de kinderen willen nu al niet meer in Nederland wonen, ze zijn nl helemaal verslaafd geraakt aan het bodysurfen.
En ons krijg je hier ook niet meer weg.

Gabriëlle

Wij willen naar een van de suburbs van Brisbane, Been leigh of Edens Landing of Burleigh Heads(dankje Syl) :cool:lekker dicht bij een prachtige stad en niet te ver van de gold coast :surfer:

Groetjes M5

Wij wilden in eerste instantie naar Sydney (Mark heeft 5 maanden in Parramatta gewoond, dus dat was bekend) Een ex-collega van Mark (wonend in Sydney) zei dat zelfs de Aussies uit sydney weg willen, omdat het er zo enorm druk is. Sue (ex-collega) had aangeboden dat we altijd bij haar konden overnachten als dat nodig was. Het is natuurlijk best een fijn idee als je daar aankomt en je hebt in ieder geval al even een dak boven je hoofd.

Toch trekt Brisbane ons ook wel... Waar we precies eindigen weten we nog niet, maar Brisbane is wel favoriet  :happysun:

Hoi Annemiek

Kom toch richting Brisbane,kunnen we de New Brisbane Dutch Club gaan oprichten.  :applaus:

Groetjes M5

Oke leuk dat je je aan gemeld heb je bent het eerste lid.  :dance:

Groetjes M5

Hahahaha.. En dan elke zondag op de koffie :) Lekker over Nederland lullen :) Hahahahaha, zie het al helemaal voor me.. Is misschien wel leuk voor het uitwisselen van adressen, winkels, leuke strand plekjes enzo..

:beach:

Grtz Tanne  :cool:

Is wel heel leuk!! af en toe hollandse pot op tafel,Sinterklaas voor de kids vieren, we join the club also.

Diana

Ja inderdaad erg leuk helemaal met Sinterklaas en nog meer Nederlandse gebeurtenissen! Ik denk dat het toch wel fijn is ondanks dat je Nederland om verschillende redenen hebt verlaten dat het toch leuk is af en toe weer eens met een stel Nederlanders bijelkaar te zijn! Fransje Bauer draaien... :dizzy: Hahahaa!

Groetjes M5

Sorry dear toekomstige BrizzVega's people....er is al een Dutch Club, but in saying that.....de gemiddelde leeftijd mag wel een beetje omlaag  :lol: . Wij zijn er 1 keer geweest in al die jaren dat wij hier wonen (omdat een vriend van ons een Photo Exhibition had van ouwe botters in Alkmaar etc.)

Het was niet echt onze "cup of tea" MAAR als je van klaverjassen houdt?? Dat gebeurt daar geloof ik iedere donderdag avond? Sinterklaas wordt er ook gevierd voor het geval je daar erg aan verknocht bent? Broodjes kroketten, paling etc. kunnen er gegeten worden....Maar goed als de gemiddelde leeftijd richting de 40 zakt  :-D dan proberen we het nog een keertje!!!

Groetjes
Syl

ik ben ook een x bij die dutch club geweest, was met koninginnedag geloof ik en er mogen wel wat meer jongeren komen. het heette volgens mij wel jongerenborrel ofzo, weet het eigenlijk niet meer. Op zich best gezellig maar niet iets om elke maand (1e donderdag van de maand geloof ik) heen te gaan..

Daarom noem ik het ook de New Brisbane Dutch Club! Mijn schoonvader zit ook in de bestaande dutch club en inderdaad de gemiddelde leeftijd is daar rond de 75. Dus ga ik de New Brisbane Dutch Club oprichten  :-D .
Iedereen is uiteraard dan meer dan welkom maar de gemiddelde leeftijd moet inderdaad omlaag, gelukkig wonen er genoeg Nederlanders van onze leeftijd.  :-D .Eerst moet ik er nog maar zien te komen!

Groetjes M5

Back