Zwanger in Perth

Perthmum2B

New Member
Hallo Perthenaren,  :roll:

Ik vroeg me af of er nog meer dames zijn die in de omgeving van Perth wonen en in verwachting zijn of net een kindje hebben gekregen. Altijd handig om ervaringen en tips uit te wisselen, en misschien eens iets af te spreken?  :up:

Wij wonen nu zo'n 4 jaar in Perth, we hebben verder helemaal geen familie hier, en vriendschappen zijn allemaal nog relatief nieuw. Dus het komt er toch op neer dat je het hier een stuk meer 'alleen' moet doen dan wanneer je nog in Nederland zou wonen. Verder gaat e.e.a. hier ook weer anders, er is nog een boel dat ik moet uitzoeken en ontdekken.  :|

Ik zou het dus heel leuk vinden om met anderen in contact te komen die zwanger zijn of net een kindje hebben gekregen.

Ik hoop wat van jullie te horen  :up:

Groetjes van Perthmum2B
 
Hoi Perthmum2B,

Ik woon sinds 1.5 jaar in Perth en ben nu 34 weken zwanger van onze 3e! Ik ken ook wel een aantal NLse moeders die hier een kindje hebben gekregen maar natuurlijk via school (de oudste zit op Kindy) ook een aantal australische moeders waar ik het een en ander aan heb kunnen vragen hoe het hier allemaal werkt  :wink:. Verder heb ik een superaardige huisarts en gynaecoloog, is ook fijn!

Dus vraag maar raak  :grin:. Ik ben niet veel op het forum te vinden maar als je een priveberichtje stuurt krijg ik die in mijn mailbox en lees ik die zeker,

Groetjes Marie-José
 
Onze twee zijn in Nederland geboren.
Mijn australische vrouw heeft acht jaar in Nederland en daar twee keer bevallen wel een idee hoe dat daar gaat.
Mijn australische schoonzus is drie maanden geleden in Bunburry bevallen van een mooie dochter en een nichtje van mijn vrouw die we regelmatig zien is twee weken geleden in Perth van een 9,5 ponder bevallen.
Heel veel weet ik dus zelf niet maar ik kan altijd vragen doorsturen. :|

succes  :up:

Erik
PS: Misschien een vroege babyshower met BBQ kan je direct wat mensen beter leren kennen?
 
Hallo Pertmum2B,

Ik woon in Rockingham, zuiden van Perth. Zelf ben ik nederlands en heb 15 jaar in Engeland gewoont waar ik met een  engels man ben getrouwd. In Engeland is mijn zoon, James geboren die is nu 4 jaar. We zijn in 2006 naar Australie gekomen en hier is 18 maanden geleden mijn dochter, Anneke geboren. Als je vragen heb kan je van alles aan mijn vragen. En hopelijk weet ik de antwoorden. :|

Je vraag maar raak. :smile: :lol:

groetjes Jolanda
 
Hoi hoi,

mijn naam is Nancy en mijn dochter heet Mia. Ik ben 11 maanden geleden bevallen in Newcastle (NSW). We wonen nu sinds 2 maanden in Citybeach. Spannend hoor om hier een kindje te krijgen!!! Gaat alles goed?

Je kan me gewoon mailen als je dat leuk vind. Wij hebben hier ook nog niet zoveel contacten!!!

Groetjes Nancy
 
Hey Perthmum2B,

hier ook nog eentje - 38 weken zwanger van de eerste. Ik woon zelf ruim 4 jaar in Perth met mijn Aussie man en ik herken inderdaad wat je zegt - vriendschappen zijn allemaal nog relatief nieuw en ook de kennissenkring is beperkt. We hebben natuurlijk wel vrienden die mijn man al 'had' voordat ik hierheen kwam, maar die zijn vaak óf al wat ouder en hebben het tijdperk van zwanger en bevallen al gehad, óf ze zijn vrijgezel...heb ik ook niks aan dus.

Mijn plan was om op z'n Nederlands, een thuisbevalling te doen - stond manlief gelukkig ook helemaal achter - maar door een probleempje met de placenta heb ik vorige week te horen gekregen dat ik toch naar het ziekenhuis moet - BALEN! Ach ja, uiteindelijk gaat het er toch alleen maar om dat dit gebakje er gezond uit komt :grin:, dus wat moet, dat moet.

Jij? Hoe ver ben je? Heb je al nagedacht over de bevalling - thuis? ziekenhuis?
Ben niet zo heel vaak op dit forum te vinden - tot vanochtend was het volgens mij al wel een jaartje of wat geleden eigenlijk - maar je mag me altijd een priveberichtje sturen.

Trouwens - ik woon in the Northern Suburbs en ben 31 jaar.

grtz. tanja
 
Van al die zwangere vrouwen verhalen krijg ik wel last van kriebels in de eierstokken.... Misschien dan toch nog maar 1 doen... om het af te leren......Maar dan doe ik het wel andersom: zwanger worden in Nederland en bevallen in Australie, misschien word het dan een jongetje!

Dames,

Veel succes en plezier met alle babies en buiken en wanneer er hulp uit Nederland nodig is, gewoon even roepen!

Sacha
(moeder van 2)
 
Hi sascha

Als je graag een jongetje wilt moet je 'the billings method' eens lezen. :up:

Sidonia
 
hoi allemaal.

dan doe ik ook mee vanuit melbourne; na 2 jongens een meisje erbij "toveren".

dan zal hij of zij denk ik gelijk de australische nationaliteit bij birth krijgen vanwege de austr. nationaliteit  van mijn husband.

heb altijd nog wel zin maar vanwege het gedokter van jeremy  bijna 2 jaar geleden moeten we toch nog maar eens ernstig over nadenken. Het is erfelijk in onze familie dus de kans is groot dat er weer een op de NICU terechtkomt en dat lijkt me extra moeilijk als je in een vreemd land bent.

misschien later........!

groetjes heidi
 
Hoi Tanja,

Succes met de bevalling! en ik kan je vertellen het is echt niet zo erg om in het ziekenhuis te bevallen! Ik ben 3 weken geleden bevallen van onze zoon Ryan Thomas en ik ben zeer goed verzorgd! (Ik ben trouwens bevallen in het Glengarry Hospital in Duncraig). Welk ziekenhuis ga jij?

Perthmum2B ik heb je een pm-tje gestuurd! ben benieuwd hoe het gaat met je?

Groetjes Marie-José
 
[quote author=sidonia link=topic=9469.msg130714#msg130714 date=1232194898]
Hi sascha

Als je graag een jongetje wilt moet je 'the billings method' eens lezen. :up:

Sidonia
[/quote]

Heb natuurlijk gelijk even snel gegoogled, maar kom niet verder als hoe je zwanger kan raken (of juist niet). Zwanger worden is het probleem niet (gelukkig), maar hoe weet ik dan zeker dat het een jongetje gaat worden? Want alleen bij zekerheid van een jongetje wil ik het nog wel een keer proberen :smile:.

Sacha
 
[quote author=Marie link=topic=9469.msg130786#msg130786 date=1232338465]
Hoi Tanja,

Succes met de bevalling! en ik kan je vertellen het is echt niet zo erg om in het ziekenhuis te bevallen! Ik ben 3 weken geleden bevallen van onze zoon Ryan Thomas en ik ben zeer goed verzorgd! (Ik ben trouwens bevallen in het Glengarry Hospital in Duncraig). Welk ziekenhuis ga jij?

Perthmum2B ik heb je een pm-tje gestuurd! ben benieuwd hoe het gaat met je?

Groetjes Marie-José
[/quote]

Hoi Marie José,

ik ga naar King Edward in Subi - tamelijk ver weg maar het enige ziekenhuis waar mijn eigen vroedvrouw (voor de thuisbevalling) de bevalling mag doen. In alle andere z-huizen zou de bevalling overgenomen worden door een gyn/vroedvrouw ter plaatse en dat wilde ik liever niet. Denk ook niet dat het zo'n drama is om in het ziekenhuis te bevallen, maar het is alleen niet waar ik me op ingesteld had. Wilde het lekker thuis doen, met vroedvrouw, man en hond in mijn eigen vertrouwde omgeving. Schrik alleen altijd zo van de 'intervention-rates' in ziekenhuizen hier - 30% met keizersnede, 70% met pijnbestrijding...moet er niet aan denken dat ik bij binnenkomst al meteen dat lachgas in mijn gezicht gedrukt krijg...
Als ik niet via het thuisbevallings/vroedvrouwenprogramma zou gaan was ik ook naar Glengarry gegaan, is net om de hoek, maar zoals ik al zei, we hadden ons niet op een ziekenhuisbevalling ingesteld dus eigenlijk ook niet zo in verdiept.

Maar goed...hij/zij zal er uiteindelijk toch uit moeten komen...we zien wel hoe het loopt!

grtz tanja
 
Hi Tanja,

Je hebt gelijk dat de intervention rates erg hoog zijn, ze waren ook best verbaasd dat ik geen ruggeprik wilde of lachgas haha :wink:. Thuis is inderdaad fijn in je eigen omgeving en als je je daar op ingesteld hebt valt het wel even tegen dat je naar het ziekenhuis moet. Wel fijn dat je eigen verloskundige erbij is! Ben je het nog niet zat??? Ik was er helemaal klaar mee zwanger zijn in deze warmte!
Wat grappig dat je om de hoek woont bij Glengarry hospital, wij hebben daar ook om de hoek gewoond :up: nu wonen we er ietsje verder vandaan maar nog steeds erg dichtbij!

Succes!!!
 
Ok, Hoe weet je zeker dat het een jongetje wordt?

Zie of je het boek van de billings method kan krijgen, heb die van mij toevallig pas weggegooid, viel uit elkaar en heb het niet meer nodig!  Ergens op een linker bladzijde staat het antwoord.  Als ik me het goed herinner is het zo: (ben geen dokter dus hang me er niet aan op! praat gewoon uit eigen ervaring hier wat ik van het boek heb geleerd.)

Een jongetjes sperm is sneller maar gaat ook sneller dood dan meisjes sperm, deze kunnen een 12 tot 24uur aanwezig blijven.

Wacht met intercourse totdat je 'clear mucus' hebt (de clear mucus tussen je duim en wijsvinger nemen en het wordt lang en strechie zoals eiwit) Make love/intercourse de jongetje sperms zullen het snelst bij het eitje komen en krijg je een jongetje. 
However, als je intercourse hebt VOORDAT je 'clear mucus' hebt dan wordt het een meisje want tegen de tijd dat het eitje komt zijn de jongetjes sperm al dood. 

Als je op de billingsmethod website kijkt kan je leren over de verschillende soorten/stages van mucus/sensations.

Zo ook kan je weten of je wel of niet zwanger bent voordat je ongesteld word.  Is het niet gelukt dan krijg je een 'prop' mucus zoiets als vingerlijm van vroeger of behangerslijm met klonten en weet je dus dat je niet zwanger bent.

Ik vond het boek een openbaring. :lol:

Sidonia
 
Hee leuk en gezellig al die reacties  :up:

Tanja, ik had je nog ff een pmmetje gestuurd. Ondertussen heeft dit nieuwe berichtje van jou toevallig al een aantal van mijn vragen aan jou beantwoord :) Ik ga ook in King Eddies bevallen! Ben dus heel benieuwd om jouw ervaringen met dit ziekenhuis te horen!

Marie: VAN HARTE GEFELICITEERD!

:congrats:

Wat fijn dat het allemaal zo goed is gegaan! Ik stuur je later nog ff een pmmetje hoor!

Ik hoop dat dit onderwerp nog ff lekker actief blijft. Gezellig en informatief. Toppie  :smile:
 
En ik altijd maar denken dat het te maken had met effect vanuit de linker of rechter bal... :lol:

Om maar op veilig te spelen kom ik gewoon straks in Perth met al die kleine pasgeboren babietjes kroelen om de hormonen in bedwang te houden. Meld mij dus hier bij aan als oppas voor kleine kindjes wanneer papa en mama weer behoefte hebben aan een avondje romantiek naast de poepluiers!

Groetjes,

Sacha
 
[quote author=Sacha link=topic=9469.msg130815#msg130815 date=1232369577]
En ik altijd maar denken dat het te maken had met effect vanuit de linker of rechter bal... :lol:

Om maar op veilig te spelen kom ik gewoon straks in Perth met al die kleine pasgeboren babietjes kroelen om de hormonen in bedwang te houden. Meld mij dus hier bij aan als oppas voor kleine kindjes wanneer papa en mama weer behoefte hebben aan een avondje romantiek naast de poepluiers!

Groetjes,

Sacha
[/quote]

Hoi Sacha!

Oppas altijd gewenst!!! Maar pas op wat je zegt ik heb 3 jongens van nu 4 jaar 2 jaar en 3 weken oud. Dus hahaha :grin: daar heb je echt je handen vol aan  :wink:. En zelf heb je 2 meiden dus, hoe oud zijn ze?

Groetjes Marie
 
Schrik alleen altijd zo van de 'intervention-rates' in ziekenhuizen hier - 30% met keizersnede, 70% met pijnbestrijding...moet er niet aan denken dat ik bij binnenkomst al meteen dat lachgas in mijn gezicht gedrukt krijg...

[/quote]

Hoi Tanja,

Ik voelde het zelfde als jij. De meeste vriendinnen die australisch zijn zeiden allemaal dat ze een ruggeprik hebben gedaan.
Mijn dochter is in Kwinana/Rockingham ziekenhuis geboren en daar waren ze fantastisch. Toen ik daar aan kwam vroegen ze aan mij wat ik wilde. Als ik niets wilde deden gaven ze het niets. Ik probeerde eerst met niets maar uit eindelijk had een beetje lachgas :lol: wat helpte. Het was wel mijn 2de zo ik wist een beetje wat er zou gebeuren. Mijn zoon was in de UK geboren.
De voedvrouwen zeiden elke keer tegen mij wat jij wil doen we voor jou.
hopelijk gaat alles goed voor jou. good luck :up:

groetjes jolanda
 
Hoi Marie,

Mijn meiden zijn nu 2 en 5, dus de perfecte leeftijd om met jouw jongens te kunnen spelen, terwijl ik lekker met de kleine hummel kroel! Het valt mij altijd op wanneer er vriendjes komen spelen, het toch rustig word dan wanneer de meiden "samen" spelen.
We hebben net redelijk goed nieuws gehad (staan hoger op de lijst dan we dachten) dus ik hoop over een paar maanden op te kunnen passen en zal wel wat extra babyspullen voor de liefhebbers meenemen in de koffer of container!

Sacha
 
Back
Top