Zwanger in Perth

[quote author=Tekkel link=topic=9469.msg134011#msg134011 date=1236603566]
De teller staat nu op 3 boxen, zeker vruchtbare grond daar in WA :lol:
Bart
[/quote]

Ja, het is wel erg hoor .. ;-). Maar geen nood, wij houden gewoon stand hoor..... ;-) ;-)
 
Ach ja wat zal ik zeggen?

Het leven is mooi hier in Perth  :grin: Dubbel mooi in mijn geval  :wink:

Super bedankt voor je aanbod Bart, ik ben d'r heel heel erg blij mee  :up:
 
Van harte gefeliciteerd Mieke!!!

Mijn ob doet ook bevallingen in sint johns. Ik heb er tot nu toe alleen positieve verhalen over gehoord!

Onze dochter is in Newcastle (NSW) geboren maar kreeg alleen de Nederlandse nationaliteit. Ze kwam niet in aanmerking voor de Australische nationaliteit. Ik had begrepen dat je alleen de Australische nationaliteit krijgt als je vader of moeder Nieuw Zeelandse of Engelse is. Ik weet niet meer precies hoe dat zat misschien dat andere dat weten en anders zal ik het nog ff opzoeken.
 
Hoi hoi!

Sorry mijn antwoord was onvolledig maar ip heeft een jullie kindje recht op dubbele nationaliteit als jullie permanent resident zijn. Onze zoon is namelijk nu Australier en Nederlander en wij zijn allebei Nederlanders  :wink:.
Dus Nancy dat zal het dan zijn waarom jullie dochtertje alleen de nederlandse heeft? Volgens mij heeft het verder niet te maken met het Engels of Nieuw zeelands zijn of niet  :smile:.

Groetjes Marie-José
 
Hmmm, ik gooi nog maar eens een nieuw onderwerp in de groep  :roll:

Wie van jullie heeft er ervaring met de zogenaamde 'puf clubjes' waar je leert hoe te ademen tijdens de bevalling enzo? Hebben jullie er veel aan gehad of vonden jullie het maar onzin? En hebben jullie enig idee waar je hier in Perth en omgeving zulke clubs/cursussen kunt vinden?  :|

Groetjes  :up:
 
Hoi

Heel goed voor je sociale network.  Hier krijg je Australische vrienden en leer je de engelse terminologie van alles wat met je zwangerschap/bevalling hebt te maken.  Je ontdekt hier ook dat ze anders tegenover het hele gebeuren staat eg. lachgas, epidurals etc
Zeker de moeite waard om te ervaren hoe dat hier gaat, luister, have fun en trek dan je eigen plan.

Sidonia
 
hallo perthmum2b,
wanneer ben je uitgerekend? ben in maanden niet op de site geweest, maar heb net de hele draad gelezen. leuk hoor. ik woon sinds 2001 in Perth samen met m'n NZse man. vorig jaar melde ik me voor het eerst op deze site omdat ik toen zwanger was (ruby is op 10 mei 2008 geboren) en ik toen op zoek was naar een box. Ik heb er toen een gevonden via een heel aardig gezin die een box in de garage hadden staan die wij nu te leen hebben. Ruby speelt er graag in.
ik ben in Bentley hospital bevallen en heb een hele goede ervaring gehad daar. ontzettend aardige vroedvrouwen en geen drs/obs!! zo'n 2 maanden voor de bevalling hebben wij een voorbereidingscursus gevolgd (4 avonden - via Bentley hosp) waar een physio twee lessen gaf over ademhaling, verschillende houdingen voor-tijdens-en na bevalling, pelvic floor exercises, enz. was best interessant. De andere lessen gingen over 'de bevalling' (door vroedvrouw), 'baby komt thuis' (door community health nurse). Volgens mij bieden alle ziekenhuizen dit aan.
groetjes
sytske
 
Lieve forummers,

Voor de mensen die het nog niet weten: PerthMum2b is bevallen!!!! Maandag 18 mei om 23.54 en 23.59 van 2 kleine maar gezonde jongens Fynn en Tiemo. De kinderen zijn wel te vroeg geboren, maar maken het goed. Ze ademen zelfstandig, maar krijgen nog wel sonde voeding. Ook met de mama gaat het nu goed. Ze bleek een pittige zwangerschapsvergiftiging te hebben en is gisteren uit het ziekenhuis ontslagen. Ze zal de komende periode overdag in het ziekenhuis doorbrengen bij haar mannetjes en 's nacht thuis slapen. Veel tijd om zelf het gelukkige nieuws te vertellen zal ze dus nog niet hebben, vandaar dat ik jullie maar even bij praat.

Groetjes,

Sacha
 
Als je haar ziet Sacha, feliciteer de trotse mama en papa dan maar!

281.gif

images
 
Wat een leuke namen!
Feliciteer de kersverse ouders maar. Ik hoop dat ze hun kindjes snel mee naar huis mogen nemen.
 
Hallo allemaal,

Het heeft ff geduurd, maar ik ben weer op Xpdite te vinden hoor  :smile:

Sacha heeft al verteld van mijn twee prachtige mannetjes. Bevalling was een makkie, zware zwangerschapsvergiftiging niet. Zeker een heftige overdosis magnesium daaroverheen was geen pretje. Paar dagen flink van de wereld geweest en op intensive care gelegen. Maar nu gaat het gelukkig weer goed.  :up:

Ook met Fynn en Tiemo gaat het super, we hebben ze inmiddels mee naar huis mogen nemen, en genieten van ons nieuwe gezinnetje. Deze nieuwe situatie gaat ongetwijfeld weer vele vragen bij me opwekken, dus hopelijk houden we dit topic een beetje levendig  :roll:

Voor nu: hartelijke groeten van ons viertjes  :grin:
 
We hebben de lieve kleine mannetjes niet alleen mogen zien, maar onze meiden hebben ze ook mogen vasthouden :lol:
De dames zijn weer een enorme ervaring rijker en liepen de rest van de middag met hun babypoppen rond als echte babies.

Het was ontzettend gezellig en de appeltaart was heerlijk!

Tot snel,

Sas (en de rest van de familie natuurlijk)
 
Heey Sacha,

Het begint toch niet weer te kriebelen he? Vanwege al die verhalen van de kletsdoos;
"ik ben 2 keer zwanger van vakantie teruggekomen".

Ik weet het, al dat kleine babygrut is mooi. Bij Kevin in de klas zit ook een meisje en ze heeft zo'n schattig zusje van 10 maanden. Ik moet me echt beheersen om haar niet uit de kinderwagen te plukken om haar even lekker te knuffelen.

groetjes heidi
 
Het begon inderdaad enorm te kriebelen aan de eierstokken. Tot ik zag hoe de meisjes over die kleine mannetjes aan het moederen waren.... Dat wil ik een derde echt niet aan doen, 2 grote zussen die zich overal, maar dan ook echt overal mee moeten bemoeien... Arm kind....
Dus nee, geen derde, geen optie.

Maar zeg nooit nooit.....
 
Hoi hoi,

Zeg nooit  nooit. Als het ooit zover zou komen dan kun je de titel van dit topic veranderen van zwanger in perth-->bevallen in perth :grin:

groetjes heidi
 
Back
Top