Zwanger in Perth

Hi Sacha,

Nou ik hoop dat jullie snel het verlossende nieuws krijgen en kunnen vertrekken want dat eeuwige gewacht is ook niet alles!
Toi toi toi  :up:

Hier nog iemand die in King Edward gaat bevallen!
Zwanger van onze 1e bub en eind augustus uitgeteld  :smile:  :smile:

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, we zijn er vorige week voor de 1e keer geweest (echo) en ze waren erg vriendelijk.
Volgende maand hebben we onze 1e afspraak bij de antenatal clinic.

Groetjes,
Sproetje

Hoi meiden,

jaja, ook ik ben zwanger! Wat een heerlijk vruchtbaarforum, haha!!! Ik ben nu bijna 12 weken maar ik kies ervoor om in Nederland te bevallen! Het is me de vorige allemaal erg tegengevallen met name de kraamperiode en de maanden erna. Ik wil nu lekker bij mijn familie en vrienden zijn. Het was wat moeilijk om een ob te vinden want ze begrepen niet dat ik Nederland wilde bevallen. Gelukkig zijn we er helemaal uit en heb ik 9 februari mijn eerste afspraak.

Groetjes Nancy

Hallo allemaal,

Het lijkt me leuk om dit onderwerp ook gebruiken voor het uitwisselen van tips en adviezen en ideeen enzo. Voor mij als first time mum valt er nog heel erg veel te leren natuurlijk, maar ik neem aan dat voor iedereen die voor het eerst in Australie bevalt, er ook nog meer dan voldoende onduidelijkheden zijn. Ik vind dat het allemaal een boel tijd kost om alles alleen te moeten ontdekken, en het kan natuurlijk een stuk handiger als we onze krachten verzamelen! :up:

Ik denk aan tips en ideeen zoals: wat heb je allemaal nodig als je een kindje krijgt, en wat is jouw persoonlijke favoriete aankoop en waarom? Wat zijn goede plekken om spullen aan te schaffen. Gaan jullie bevallen in het ziekenhuis of niet, en zo ja in welk ziekenhuis en wat zijn je ervaringen daarmee tot nu toe? Hoe werkt het met de overheid, en wat kun je zoal terug krijgen? Kinderopvang: wat voor opvang kiezen jullie voor en waarom, hoe heb je de beste gevonden? Waar moet je allemaal op letten als je d'r een kiest? Kortom: alles wat je weet en wat waardevolle informatie zou kunnen zijn voor ons allemaal  :lol:

Ik zal zelf ff een beginnetje maken: ik heb heel veel gehad aan deze website: http://www.familyassist.gov.au/ waarop je veel informatie kan vinden over wat je zoal terug kan krijgen van de overheid. Ook handig is deze online calculator waarmee je echt bedragen kunt laten uitrekenen, dan kan je dus verschillende situaties met elkaar vergelijken. http://www.familyassist.gov.au/Internet/FAO/fao1.nsf/content/online_services
Zelf ben ik er nog niet uit voor hoeveel dagen per week ik na de bevalling aan het werk ga, dat hangt volledig af van wat we ons kunnen veroorloven. En hiermee kun je dus een aantal verschillende opties laten berekenen.  :up:

Op het moment ben ik hard op zoek naar de beste en goedkoopste manier van opvang. Family Day care lijkt een super optie, maar ik heb er nog geen een kunnen vinden in de buurt van waar ik werk (Osborne Park). Dus als iemand opties of suggesties heeft, ik hoor het graag!  :smile:

Ben benieuwd hoe dit onderwerp zich verder gaat ontwikkelen! :lol:

hi

zal ik er vast een draai aangeven waar je waarschijnlijk niet op zit te wachten.

waarom zou je terug gaan naar werk?  geniet van het nieuwe pad dat jullie gekozen hebben.  Er zitten heel veel voordelen aan niet terug te gaan naar werk.  je bent zelf incharge van het opvoeden van je kind en altijd beschikbaar als je kind je nodig heeft.  Je hebt tijd voor gezonde maaltijden te maken, je eigen gezondheid op peil te houden, je huis gezellig te maken, een groententuintje te beginnen etc. Mocht je hier niet genoeg aan hebben kan je volunteer werk doen.  Nieuwe mensen leren kennen en een meer relaxed persoon te zijn voor jezelf en je familie.  Je bespaart een hoop stress, geld, childcare, autokosten, takeaway food etc. en ipv van jouw baantje dat kan wellicht gebruikt worden door een gezin wat helemaal geen baan heeft.(het ziet er niet al te rooskleurig uit voor de toekomst)

Ik vraag me echt af of als je inderdaad terug naar het werk gaat en je kijkt naar wat je binnenbrengt en dan alles eraf haalt van kosten, dus ook het meerdere geld wat je uitgeeft aan even snel wat te eten halen of lunch op het werk, autokosten/je buskaart en de mindere inkomsten van familypayment. Of dat 'geld' echt de moeite waard is om een deel van het leven van je kind aan een ander over te laten, zeg van 8 tot 5pm, drie dagen per week.

Ik zou heerlijk genieten van mijn kindje totdat het naar school gaat en dan in schooluren werken.

Sidonia

Ha Sidonia,

Elke reactie is welkom, dat houdt het onderwerp levendig. En natuurlijk, het klinkt fantastisch wat jij voorstelt. Maar zoals ik al aangaf, is het voor ons geen keuze. Ik zou het liefst ook voltijd met mijn kindjes (ik krijg een tweeling) doorbrengen, maar dat kunnen we helaas niet betalen jammer genoeg.  :-(

Ik ga proberen om zoveel mogelijk dagen per week thuis te zijn, maar het ziet er nu naar uit dat dat op zijn best 4 dagen werken betekent, en misschien toch zelfs gewoon 5 dagen. Ik heb alles al helemaal in een excel sheetje gezet en uitgerekend, en voor ons levert het nog altijd meer op als ik ga werken dan wanneer ik dit niet zou doen. Genoeg om het de moeite waard te vinden. Maar ja, als het niet nodig was dan bleef ik zeker weten lekker thuis!  :roll:

Als je nog tips mocht hebben hoe ik vanuit huis geld kan verdienen, dan hou ik me aanbevolen  :up: Ik hou altijd de banen websites in de gaten voor thuiswerk banen, maar die liggen niet voor het oprapen. En zelf een bedrijfje beginnen doe je ook niet ff zo een, twee drie en is van een boel omstandigheden/situaties afhankelijk  :|

En verder sta ik open voor allerlei geld bespaar tips :) Ik koop al mijn babyspulletjes tweedehands via de Quokka enzo. Dat gaat als een tierelier en scheelt een heleboel geld. Mocht iemand hier nog iets horen over goede aanbiedingen voor luiers bijvoorbeeld, deel het vooral met ons  :up:

Verder blijven hopen dat we de loterij winnen!  :wink:

Jammer dat het voor jou geen keuze kan zijn van wel of niet werken. Zelf heb ik in Nederland heel bewust gekozen om wel te blijven werken. Mijn kinderen hebben heel veel plezier (gehad) op de creche en nu op de buitenschoolse opvang. Zelf ben ik ook een gelukkiger mens, 3 dagen in de week ben ik even niet de vrouw van of moeder van, maar gewoon mijzelf. Kan ik met mensen praten over andere dingen dan luiers en babyvoeding  :smile:. 

Ik geniet enorm van mijn kinderen, maar zou mijn werk niet zomaar willen opgeven. Daarnaast is de opvang die wij voor de meiden hebben een stichting waar wij heel veel vertrouwen in hebben. Ze gaan ontzettend leuk om met onze meiden, maken veel foto's van bijzondere momenten (kunnen we er toch een beetje bij zijn, bv bezoek van Sinterklaas, pyamafeestje).

Wanneer wij over een aantal maanden in Australie zijn, word het een bewuste keuze om niet te gaan werken. Dan ga ik mijn tijd juist met de kinderen doorbrengen de eerste maanden, kunnen ze een beetje wennen aan alles, de taal leren enzo. Ik hoop dan ook weer een beetje sociaal netwerk op te kunnen bouwen, goed voor ons en voor de kinderen. Na 6 tot 12 maanden ga ik pas weer lekker aan het werk!

Ga dit onderwerp met veel plezier volgen! Kan ik misschien nog wat van leren.

Sacha

Ha sproetje! Nogmaals gefeliciteerd met de zwangerschap!

en natuurlijk ook gefeliciteerd Nancy!

Even over werken en moeder zijn, de combi van werk en een paar dagen thuis met de kids vond ik het meest prettig net als Sacha. De afwisseling is erg fijn! ik ben nu sinds onze emigratie thuis met de kids wat in het begin echt heerlijk is en nodig om alles op de rit te krijgen maar nu verlang ik echt weer naar werken hoor! Dus dat is ook wat ik ga doen  :up:. Het zal voor iedereen anders zijn en je moet gewoon doen waar je jezelf het meest prettig bij voelt! en natuurlijk moet het ook haalbaar zijn  :grin:.

Oja en over kinderopvang...ik heb gezocht naar een opvang die mijn oudste naar school brengt en weer ophaalt en dat was er dus maar eentje bij mij in de buurt, dus de keuze was nogal makkelijk! mijn jongens worden goed verzorgd en ze krijgen een heel educatief programma dus voor hun (Engelse) ontwikkeling erg goed! in de buurt van Osborne park zou ik het niet weten...passeer je geen daycare onderweg naar je werk???

Groetjes Marie

Hoi ladies,

ben er ook weer. Heb het even druk gehad de afgelopen weken - ben namelijk op 27 januari bevallen van onze prachtige zoon Finn! Dus de afgelopen weken stonden voor mij in het teken van voeden, slapen, voeden, slapen en nog meer voeden...maar ben hardstikke gelukkig.
Ben er helemaal voor om dit forum te gebruiken voor het uitwisselen van tips mbt zwangerschap en bevalling in Aus/Perth.

Perthmum2B - volgens mij zit er in Scarborough (of misschien is het zelfs Os Park) een family daycare, ik zal van de week eens even een adresje voor je zoeken. Ik weet zelf nog niet wat ik ga doen qua opvang. Zou graag zelf over een paar maanden weer aan het werk gaan - voor maximaal 3 dagen - maar mijn baas heeft me te kennen gegeven dat ie van mening is dat ik mijn functie (PA) alleen maar fulltime kan uitoefenen, dus waarschijnlijk zal ik eerst nog eens op zoek moeten gaan naar een nieuwe baan. Dat maakt het allemaal wat lastig met het regelen van de kinderopvang, ik weet natuurlijk nog niet eens wáár ik ga werken, laat staan voor welke dagen ik opvang moet regelen. Mijn partner is van plan om één dag per week thuis te blijven (heeft eigen bedrijf) dus ik hoop dat ik de kleine maximaal twee dagen weg hoef te brengen. Maar goed - da's allemaal toekomstmuziek - voorlopig vind ik het heerlijk om thuis te zijn met de uk, dus tegen die tijd zien we wel weer.

Het is weer tijd voor een voeding dus ik moet er weer vandoor. Blijven we deze post gebruiken voor onze 'intelligentie-uitwisseling' of is het misschien een idee om een msn-groep of iets dergelijks op te zetten?

grtz. tanja

Ha Tanya,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je gezonde zoon!

:congrats:

Ben heel benieuwd naar hoe het allemaal gegaan is, maar ik stuur je nog wel ff een pmmetje!

:baby: Van harte gefeliciteerd Tanja met de geboorte van Finn :baby:
Wat een leuke naam en hoe gaat het nu? Ik ben benieuwd naar je verhaal.

Marie, Sproetje en Perthmum2be natuurlijk ook gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!

Ik had na aanleiding van Perthmum2be een paar extra draadjes geopend. Het is idd leuk om het een beetje uit te diepen. Het wordt zo onoverzichtelijk om alles in 1 draadje te plaatsen en dan verslapt me aandacht een beetje. We kunnen natuurlijk wel gewoon dit draadje verder blijven gebruiken. Ik zal wel wat extra visolie slikken :wink:

Onze kleine meid gaat niet naar het kdv. Ik ben een homestaymum maar ik heb wel op diverse kdv's gewerkt. Ik kan je dus niet helpen welke kdv in de omgeving is maar ik heb wel tips waar je op kan letten als je voor een intake gaat.

Hoe gaat het kdv om met een kindje zonder ritme? Kijken ze naar haar signalen om te bepalen, wanneer hij/zij wil drinken, slapen etc. of wordt het gellijk in het ritme geforceerd. Zijn er horizontale (0-2 jr) of verticale (2-4 jr) groepen? En hoe gaan ze om bij een verticale groep met de leeftijdsverschillen, wordt er veel met invalkrachten gewerkt en hoe is deze op de hoogte van de bijzonderheden van kinderen? Hoe is de overdracht? Hoe zijn de breng en haal momenten? Hoe lang laten ze je kleine huilen? Hoe is het voedselbeleid? En als je kolft, hoe warmen ze dat op? Eventuele begeleiding als je kindje eerst Nederlands gaat leren en er een taalprobleem ontstaat en hoe zo überhaupt omgaan met gedragsproblemen.

Het belangrijkste is dat je je eigen gevoel volgt. De kdv kan misschien in je straat zijn en heel goedkoop maar dat is natuurlijk geen graadmeter. Je moet er gewoon een goed gevoel bij hebben. Ik zou me ook maar is laten informeren over wachttijden.

Joehoe!!! Tanja nogmaals van harte gefeliciteerd! :congrats: lekker al die babypraat :grin: ben er al maanden mee bezig!

Heey hallo meiden,

ik heb me net aangemeld voor deze website en ben op zoek naar aanstaande moeders!! Ik ben 12 weken zwanger van onze eerste en vind het allemaal erg spannend. Woon sinds nov 2008 in Perth en moet zeggen dat het gemis van familie en vrienden nu wel meer voelbaar is. Zou graag in contact komen met andere zwangere!! Ben sinds kort gaan aquarobic-en bij Challenge stadium dus als iemand zin heeft om mee te doen?? Laat maar horen.
Heb een hele aardige GP hier en me ingeschreven bij Linda Wong als OB. Wil graag bevallen in St John of God in Subiaco.

Weet iemand trouwens hoe het werkt met het aangeven van ons kindje en welke nationaliteit het krijgt?

Groeten Mieke

Hoi Mieke,

Van harte gefeliciteerd met de zwangerschap! Lijkt me inderdaad erg spannend als je als net in Australie woont en dan zwanger bent van de 1e!
Het aangeven van het kindje is erg simpel; je krijgt alle papieren die je moet invullen in het ziekenhuis na de geboorte en die moet je of insturen of je gaat langs het kantoor het wijst zich dan eigenlijk vanzelf. Je kindje krijgt de Australische en Nederlandse nationaliteit!

Groetjes Marie

Ha Mieke,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom op de 'zwanger club'  :lol:
Leuk wat van je te horen.

Ik vind het leuk te zien dat dit onderwerp toch veel reacties krijgt. Het is ook best heel wat: voor het eerst zwanger zijn in een relatief onbekende omgeving en zonder de steun van familie en (langdurige) vrienden! Het is fijn om via deze weg informatie uit te kunnen wisselen en elkaar wat op weg te helpen. Ik hoop dat we dit draadje levendig zullen kunnen houden.  :up:

Groetjes van Perthmum2b

Voor de (aanstaande) mama's die nog een box zoeken;
Onze container gaat op 10 April richting Waikiki WA en we hebben vast nog wel een klein beetje ruimte over.

Bart

Nou dat is geen gek aanbod!!! Mag ik je dat van de week even laten weten. Moet even wat mailtjes sturen om een box te regelen via vriendinnen! Waar komen jullie vandaan in NL?
Succes met alles.
Groeten Mieke

Volgens Voerman geen probleem, we hebben al het een en ander (wat eerst mee zou gaan) via MP verkocht, dus we ruilen de ruimte daarvoor in.

De teller staat nu op 3 boxen, zeker vruchtbare grond daar in WA :lol:

Bart

Back