Aboriginals dreigen queen Elizabeth te vervolgen voor genocide

In Coober Pedy is geen water, dat wordt hierheen gepompt, bomen zijn er wel..................maar niet veel, meeste bomen die er staan zijn door blanken aangeplant en verzorgd. De grond on Coober Pedy is zo zout dat het erg moeilijk is om wat te kweken of laten groeien. Koperen leidingen in de grond zijn in een paar jaar doorgevreten door het zout !We zitten hier namelijk in een gebied wat vroeger een binnenzee was ( tijd van de dinosaurussen) toen is ook het opaal ontstaan. Er was tot het begin van de vorige eeuw dus inderdaad "no f***ing water or shade". Om aan de hitte te ontsnappen groeven de blanken dus dug-outs om in te wonen.

Willem
 
Met dit soort discussies lopen er altijd een aantal dingen door elkaar.

1.
De aborigals hebben ontzettend veel te lijden gehad sinds de Europanen voet op Australische bodem heb gezet. Europese ziektes werden overgedragen waardoor talloze Aboriginals zijn gestorven, moorden en ook massa moorden vonden plaats waarvan aboriginals het slachtoffer waren, er waren verkrachtingen en aboriginals hadden geen tot circa 1970 geen burger rechten.

2.
Sinds 1970 is de overheid is de overheid zich meer en meer bewust de onrechtvaardigheid mbt de aboriginal people die heeft plaatsgevonden en heeft policies ontwikkeld om hier iets tegen te doen. Vele policies sloten niet aan bij de aboriginal manier van leven en waren niet erg succesvol.

3.
Tegenwoordig zijn er groepen aboriginal people die kampen met problemen zoals werkeloosheid, alcohol en drugs misbruik, huiselijk geweld.



In deze discussie zijn er mensen die het eerste feit benadrukken, er zijn mensen die het tweede feit benadrukken. En mensen die het derde feit benadrukken (zoals Willem die iedere dag met het derde feit geconstateerd wordt en is zich zeer bewust is van de overlast die groepen Aboriginals veroorzaken). Welk feit je benadrukt, alle drie de feiten zijn waar.

Natuurlijk is het vervelend als iedere maand je ruiten breken.

Feit blijft dat wat de Europeanen de Aboriginals aangedaan hebben (moorden, verkrachtingen, massa moorden, geen toegang tot rechtspraak, geen burgerrechten, wegnemen van kinderen ''stolen generation'') wel enigszins serieuzer is dan een paar gebroken ruiten (wat niet wegneemt dat het heel vervelend is als het jouw ruiten zijn die iedere maand breken).

En nu zit Austalie met complex situatie, een minderheidsgroep met vele problemen, en een oplossing is niet zo simpel anders was die vast al bedacht.

Misschien kunnen we wat leren van onze buren de Nieuw-Zeelanders, waar de laatste 20 jaar grote vooruitgang op dit terrein is geboekt. Maori is nu een officiele taal in NZ (naast Engels), Maori gebruiken en rituelen worden gebruikt en gerespecteerd, Maori werkgelegenheid is gestimuleerd en toegenomen, ook in goed betaalde (overheids)functies.

Misschien moeten we, in plaats van te focussen op de problemen, focussen op wat goed gaat. Zoals het bijzondere moment van Cathy Freeman met de Australian en Aboriginal vlag. De toegenomen populariteit van aboriginal art in Australie en de rest van de wereld en de interesse van toeristen in Aboriginal culture, en de mogelijkheden die dat schept.

(Note: CJ werkt in Redfern, Sydney)
 
Kleine noot: De gevangenis in Darwin is voor 70% !!!!!!!!!!!! gevuld door aboriginals.....................

(heb er ook een klein stukje over geschreven in Mijn leven in Darwin).

Groetjes Ellen
 
Goed. Feiten op de tafel.


Het budget dat available is voor Aboriginal Affairs voor 2005-06 is meer dan 3 Biljoen dollars. Dat is voor grofweg 3 procent van de Australische bevolking, dus ongeveer 600.000 mensen. Dus een AUD 55000,-- per Aborigine (inclusief kinderen).

Waar wordt dit geld nou aan besteed en waarom?

Alzo: lees het budget! Hier staat het: http://www.atsia.gov.au/Budget/default.aspx

En ik wil ook nog 's dolgraag terugkomen op mijn eerdere verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog. De Duitsers en Italianen en meer foute lui betalen 'ons' geen smartegeld.  Moeten ze wel doen. Al waren ze er zelf toen niet bij. Want onze ouders, onze familie, hebben geleden.

Daar wil ik geld voor. Wie doet mee?
 
[quote author=Eerainuh link=topic=4160.msg54199#msg54199 date=1143955047]
Goed. Feiten op de tafel.

En ik wil ook nog 's dolgraag terugkomen op mijn eerdere verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog. De Duitsers en Italianen en meer foute lui betalen 'ons' geen smartegeld.  Moeten ze wel doen. Al waren ze er zelf toen niet bij. Want onze ouders, onze familie, hebben geleden.

Daar wil ik geld voor. Wie doet mee?[/quote]

En hier komt de derde wereldoorlog, :cry:
Eerainuh, verlaag je niet tot die politiekers bv Bush, let it go  [size=8pt]let it go[/size]    [size=6pt]let it gooooooooooo[/size] :up:
:peace:        :peace:          :peace:         :peace:       :peace:

Jack :evil:
 
Nou ja, dan hoop ik toch met de rest van m'n post een zinnige bijdrage te hebben geleverd :)

Bij de weg, gefeleciteerd, met je 500!

Ireen.
 
[quote author=Eerainuh link=topic=4160.msg54207#msg54207 date=1143970064]
Nou ja, dan hoop ik toch met de rest van m'n post een zinnige bijdrage te hebben geleverd :)

Ireen.
[/quote]

Beste Ireen, dat is zeker gebeurd

[quote author=Eerainuh link=topic=4160.msg54207#msg54207 date=1143970064]
Bij de weg, gefeleciteerd, met je 500!

Ireen.
[/quote]

WAT , nu al.......  ik moet gaan afkicken.
Ireen post 494 , 6 to go.
see you in the forum rehabilitation centre :-D

Jack :evil:
 
[quote author=Ellen link=topic=4160.msg54198#msg54198 date=1143948978]
Kleine noot: De gevangenis in Darwin is voor 70% !!!!!!!!!!!! gevuld door aboriginals.....................
[/quote]

Oorspronkelijk zat 99% van de blanken hier in de gevangenis en 0% van de aboriginals.
 
[quote author=Martin link=topic=4160.msg54253#msg54253 date=1144024448]

Oorspronkelijk zat 99% van de blanken hier in de gevangenis en 0% van de aboriginals.
[/quote]

Maar we hebben het nu over het dagelijkse leven, toch?

Het is absoluut heel spijtig wat er gebeurd is in het verleden, maar als je dagelijks te maken hebt met openbare dronkenschap en geweld, dan spreek je wel anders.
Ik werk zelf met een aantal aboriginals en we kunnen het allemaal met elkaar vinden. Ik scheer dus niet iedereen over een kam.

Ellen
 
En ik wil ook nog 's dolgraag terugkomen op mijn eerdere verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog. De Duitsers en Italianen en meer foute lui betalen 'ons' geen smartegeld.  Moeten ze wel doen. Al waren ze er zelf toen niet bij. Want onze ouders, onze familie, hebben geleden.

Helemaal mee eens, ik heb nog nooit in Duitsland een zooitje ramen ingegooid voor al het leed dat ze mijn familie in WOII hebben aangedaan.

Willem
 
[quote author=willem-lenie link=topic=4160.msg54611#msg54611 date=1144168494]
En ik wil ook nog 's dolgraag terugkomen op mijn eerdere verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog. De Duitsers en Italianen en meer foute lui betalen 'ons' geen smartegeld.  Moeten ze wel doen. Al waren ze er zelf toen niet bij. Want onze ouders, onze familie, hebben geleden.

Helemaal mee eens, ik heb nog nooit in Duitsland een zooitje ramen ingegooid voor al het leed dat ze mijn familie in WOII hebben aangedaan.

Willem
[/quote]

Yep Willem,

Uit verleden/fouten moet je leren en sommige leren het nooit.
IIIIAAAAAAAAAAAAA ik ben een ................[size=7pt]BUSH[/size]

Jack :evil:
 
Back
Top