Enquete/overzicht migrationbureau's

Hi Sander,

Mooi dat hij een antwoord heeft gegeven. Wij sturen hem vanavond ook een email. we zien wel hoe hij dan reageert. Keep you post.

Gr

Cita
 
Hoi Cita,

Nou, ook ik zal morgen een email versturen.
Ik weet niet of je de rekening over de maand januari al hebt ontvangen?

Toen ik de brief van dhr. Rupert Ward ontving, zei ik al tegen mijn man, we moeten de volgende rekening goed in de gaten houden, het zal me niets verbazen als deze brief in rekening wordt gebracht.
Wat scherts mijn verbazing, vandaag bij de post de rek. van januari, wordt deze brief dus in rekening gebracht.
Om terug te komen op mijn eerdere mail, waarin ik schrijf dat we toch redelijk tevreden zijn, moet ik hierbij bekennen dat ik dit pure geldklopperij vind.
Natuurlijk zal het wel weer opgelost worden, maar dit vind ik niet getuigen van enige professionaliteit.
Iemand een brief sturen waarin je vraagt of de service naar behoren is en deze dan vervolgens in rekening brengen.

Gr. Brit
 
Hoi Brit,

Wij hebben de rekening van Januari ontvangen. Nou ik dacht dat ik voor de tweede keer voor dezelfde aktie ging betalen. Wij hebben dus gisteren een email gestuurd met alle feiten, Kreeg vanochtend een "nette" email terug. In het kort we zeiden dat het niet voldoende werd gecommuniceerd en dat er te weinig proactiviteit was. Hij zei dat hij het kon begrijpen, maar dat hij niet vaak deze opmerkingen had gehoord. We zeiden ook dat de rekening moeilijk te begrijpen waren en dat de totaal som veel hoger laag dat de initiele 3500 euro. wij hebben gevraagd om opnieuw de rekeningen te bekijken en additionele informatie moest geven. Wij betalen de laatste rekening niet zolang wij niet voldoende informatie hebben ontvangen. Hij begreep het ook en zou hierop terugkomen. Wait and see.

Gr
Citavm
 
Hoi Citavm,

Heb de gehele rekening nagekeken. Alles klopt gelukkig wel, behalve dan die brief van R. Ward.
Ik heb zojuist een email verstuurd, dat we dit niet betalen en hiervoor graag een creditnota wil ontvangen.
Ben benieuwd naar de reactie.

Gr. Brit
 
Wij hebben geen bureau ingeschakeld
Gaan voor een Skilled Migration Visa (Mark vraagt aan en ik lift mee)
We hebben geen bureau ingeschakeld, omdat Mark het zelf ook wel kan.
 
Wij hadden best ook zonder consultant willen doen., maar we werden beiden 35, en we dachten dat wij het binnen 6 maanden niet konden redden. Het voordeel is wel dat zij bij sommige instanties kunnen doordrammen :wall:.

gr

Citavm
 
Hoi Citavm,

Ik denk dat, dat voor iedereen die het via een bureau doet geldt.
Uiteindelijk komt het erop neer dat we voor een bureau gekozen hebben.

Zoals ik al eerder geschreven heb, zouden er bij ons vertragingen/afwijzingen zijn opgelopen door een aantal onduidelijkheden die niet standaard op een forum terug te vinden zijn. Misschien zelfs zoveel vertraging/afwijzing dat we in de veronderstelling waren geweest dat het niet meer haalbaar zou zijn. Terwijl het bureau ons aangaf dat er zelfs nog 2 mogelijkheden waren. Daarbij komt ook nog dat ook wij met het leeftijds probleem van 35 jaar zitten.

Als één van ons beiden gewoon aan de standaard vereisten (skilled independent) van de DIMIA had voldaan, dan had ik het zelf gedaan.

Trouwens, ik heb vanmiddag een mailtje retour ontvangen van MB de creditnota wordt z.s.m. toegezonden.

Gr. Brit
 
Uh oh.... Ik heb geprobeerd de laatste twee pagina's van deze topic te splitsen, maar dat is nu niet helemaal gelukt, alleen de laatste pagina...
Maar eh... Brit en Cita, als jullie dus in de andere topic verder willen gaan...(Migration bureau Amsterdam + meer), graag!

Helaas kan ik dit volgens mij niet ongedaan maken...  :-(  :blond:

Ok, ik heb nu ook het gesprek over Import permits voor de dieren gesplitst :) Zou deze topic nu aub alleen worden gebruikt om het kort over de migration bureaus te hebben? Alvast bedankt :)  Simone
 
1. Nee, wel veel aan deze site gehad!
2. N.v.t.
3. De-facto spouce
4. De de-facto spouce visa is vrij straight-forward
5. N.v.t.
6. N.v.t.

We hebben hem nog niet maar hopen in Juni een afspraak te maken in Berlijn.

Suc6 iedereen!!!

Marco
 
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
5. Wat doet het bureau allemaal?
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?

1. nog niet, binnenkort wel (25 mei; gaan het zelf doen, ander visum)
2. na eerst met TIG te hebben gepraat gaan we waarschijnlijk toch naar GoMathilda (zelf dus)
3. we gaan voor Business Owner State Sponsored Visa (inmiddels skilled independent)
4. geen tijd, complex (moet een business-plan worden geschreven) en ik heb er ook geen zin in (SI is makkelijker zelf te doen)
5. we hebben pas 1 gesprek gehad welke wel geresulteerd heeft in een aantal afspraken met accountants en de department of Queensland welke de sponsoring regelt
6. net begonnen, maar tot nu toe zeker
 
1. Tot nog toe niet
2. NVT
3. Skill independent of SNTI
4. Omdat het ons prima haalbaar lijkt om het allemaal zelf te regelen, en dat bespaart toch veel geld.
5. NVT
6. NVT
 
1.ja
2. The Migration Group, geregistreerd bij the MARA
3. RSMS
4  wilden alles gelijk goed doen en hopen op een positive invloed van een door de DIMIA- geadviseerde consultant
5. geven een stuk tekst met oppervlakkige instructies, beantwoorden vragen, en controleren alles (als het goed is).
6. absoluut niet. Wij gaan voor de employer sponsored RSMS-visa. onze consultant zei dat dat het bedrijf niet in een low-growth region zit (vereitse voor RSMS). Ik had zelf informatie gevonden dat dat zo was, het bedrijf dat ons aanneemt heeft het ook nog een keer nagevraagd in Australie zelf en ze zitten inderdaad in een low-growth region. Alleen blijven zij (de consultant) halstarrig volhouden dat we niet onder dat visum kunnen. Eigenlijk heb ik er niets aan gehad en moet ik alles nog zelf uitzoeken (met dank aan de mensen hier op het forum).
 
Beste MicNic,
Wij zijn van plan om met Buysse in contact te treden. Heb jij voor mij adviezen, etc. om het wellicht zelf te proberen?
Hebe

Bacchus: Ik heb de quote verwijderd, deze had geen verbintenis met je gestelde vraag of gegeven anwoord.
 
Hebe, stuur me even een PMetje. Deze thread is m.i. voornamelijk bedoeld als "poll" en niet om voors en tegens te bespreken.

Michel
 
[quote author=Simone link=topic=196.msg1299#msg1299 date=1083261791]
Naar een idee van Mariken http://www.xpdite.net/forum/viewtopic.php?t=188&sid=7d006f57e80489214afa766263bf4703


De vragen
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
5. Wat doet het bureau allemaal?
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?

P.S. Als je vindt dat er andere vragen bij moeten of anders kunnen, reageer dan even in het 'dit forum' forum(de link boven) :)
Ik hoop dat het duidelijk is.... :D
[/quote]

1. Nee
2. -
3. 47sv, Former Resident Special Migration Visa
4. Ik had zitten twijfelen, maar nadat ik de formulieren had gedownload bleek het allemaal nogal mee te vallen dus besloot ik het zelf te regelen.
5. -
6. -
 
De vragen
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
5. Wat doet het bureau allemaal?
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?

1. Ja
2. The Immigration Group ( Lance Fee en Jan Friar ) , geregistreerd bij MARA
    nederlandse  website : www.emigratieaustralie.nl  en austr. website :www.tig.net.au
3. skilled independent
4. eerst veel zelf uitgezocht, maar toch gekozen voor zekerheid, veilig gevoel, sneller en goede ervaringen van anderen met dit buro
5. alles, checklist, certificeren, communicatie met assessment bodies, enz.
6. zeer tevreden, goede communicatie, australische migration agents , die ook regelmatig in Nederland zijn zodat niet alles per email hoeft en goede contacten in Australie 
 
Hoi Bear,

Bedoel je toevallig niet die uit Amsterdam, want dit is een Australisch Bureau met (europese) vestiging in Londen!

Groetjes Miranda
 
Back
Top